УРОК Я ДОСЛІДЖУЮ СВІТ 4 КЛАС
Тема. Гроші. Планування сімейного бюджету
Мета: поглибити знання про гроші; ознайомити учнів із поняттями « бюджет», «доходи», «витрати»; формувати розуміння, як бюджет може допомогти заощаджувати кошти; розвивати вміння порівнювати, аналізувати, робити висновки; виховувати бажання досягати успіхів у житті.
Обладнання: ноутбук, презентація до уроку, підручник «Я досліджую світ» Надії Бібік, Галини Бондарчук, кольорові ручки, фломастери.
Тип уроку: вивчення нового матеріалу
Форма проведення: сімейний урок
Дистаційна форма навчання
ХІД УРОКУ
І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
- Вітаю всіх!
ІІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ТА ПІЗНАВАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
1. Вправа «Дивність настроїв»
- Вибрати колір ручки відповідно вашого настрою на сьогодні.
Записати дату в зошиті цим кольором.
2. Вправа «Синоптик»
- Діти, яка в нас сьогодні погода? Записати позначками( температура повітря, стан неба, сила вітру, опади, явища)
- Хто рано прокинувся і помітив, який був схід Сонця?
- Червоний. Коли Сонце з’являється над горизонтом, світлу доводиться долати більшу відстань в атмосфері, а тому воно розсіюється сильніше.
Світло має широкий спектр відтінків. Сьогодні переважив червоний.
Якщо при сході небосхил забарвлюється червоним – означає через пару днів ясна погода зміниться негодою.
Давайте, діти, цими днями поспостерігаємо за зміною погоди!
-Які прикмети весни, ви, помітили?
3. Представлення членів сімей, присутніх на уроці.
- Сьогодні урок незвичний - сімейний. До нас завітали наші рідні.
- Привітаймося та представимо їх!
4. Нейропсихологічна гра « Майстерні руки»( повтори, якщо зможеш) YouTube
ІІІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ, МЕТИ УРОКУ
1.Вправа «Зникаючий запис» ( дошка Jamboard – використання лазара)
Письмо символу та коду гривні.
- На уроці дізнаєтеся …( слайд 1)
ІV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
1. Перегляд відео YouTube «Гроші - мушлі»
2. Розповідь про біткоїн (слайд 2)
- Біткоїни – віртуальні гроші.
- Увага! У зошиті в клітинках малюєте позначки - коли виконали завдання, коли зрозуміли, коли сподобалося. Це будуть ваші уявні біткоїни – «заробіток» за результати праці на уроці.
3. Бесіда про предмет
- Діти, що це?( сумка)
- Яка вона за розміром ( велика)
- Якщо слово сумка перекласти на англійську мову, то це означає слово – бюджет.
Сімейний бюджет – це велика сімейна сумка.
4. Розповідь мами ( створена мамою презентація) БІТКОЇН
- До слова запрошуємо маму, яка познайомить вас: що таке сімейний бюджет, його види.
5. Робота в парах БІТКОЇН
Визначити який вид бюджету в родинах (слайд 3)
Перевірка виконаного завдання.
Висновок: витрати не можуть бути більшими, ніж доходи.
Розв’язування задачі (слайд 4) БІТКОЇН
6. Робота за підручником
Завдання на сторінці 41. БІТКОЇН
-Голосно хором читаємо та плескаємо в долоні! Товар – один раз, послуга – два рази.
7. Діалог між мамою і сином (з демонстрацією дій, предметів) БІТКОЇН
Тема. Внесок дитини у сімейний бюджет.
8. Вправа «Факт чи фейк?»(слайд 5) БІТКОЇН
9. Обговорення питання «Чи є легкі гроші?» (слайд 6) БІТКОЇН
-Чи бачили ви такі реклами?
Легких грошей не буває. Людина може програти великі гроші. За цим знаходяться шахраї.
Рекламні кампанії створюють сприятливе середовище для легкого залучення дітей до гральних ігор.
Залежність від гри може призвести до порушення навчання, психічних розладів, агресивності та соціальної ізоляції.
Батьки! Встановіть «Батьківський контроль»! Є безпечні сайти для дитини. Створіть територію безпечного інтернету, який буде цікавим, корисним.
10. Робота над прислів’ями(слайд 7) БІТКОЇН
-Є велика кількість прислів’їв , крилатих фраз про гроші.
Народна мудрість поганого точно не порадить.
Висновок.
Щоб жилося по совісті та водилися гроші – завжди можна це зробити!
Щастя за гроші не купиш, але і в грошах немає нічого поганого. Ніхто свідомо не прагне жити в бідності.
Багато, старанно працювати для того, щоб досягти успіху! Бути ощадливим, зваженим у фінансових витратах!
11. Руханка YouTube з Юрієм Ткачем під пісню dzidzio «Я міліонер» БІТКОЇН
-Якби у вас був мільйон гривень. Що б ви з ним зробили?
Висновок. Витратив на добрі справи!
V. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ
1. Інтерактивна вправа «Гронування» БІТКОЇН
-Що не можна купити за гроші? (друзів, здоров’я кохання, правду, час, спокій, талант і т.д.)
2. Творча робота «Намалювати гроші своєї родини» БІТКОЇН
Показ з характеристикою створеного малюнка.
3. Створення казки про бюджет за допомогою ШІ БІТКОЇН
VІ. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ
1.Гра «П’ять речень» БІТКОЇН
Учні в п’яти реченнях формулюють засвоєні на уроці знання.
2. Оцінювання
Підрахунок біткоїнів. Оголошення про кількість Самооцінка своєї роботи на уроці.
VІІ. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
Стор.41-43, підготувати національну валюту.