Тема. Грошові одиниці. Дії з іменованими числами. Числа третього розряду.

Про матеріал
Мета: повторити з учнями грошові одиниці та удосконалити вміння працювати з іменованими числами; вчити визначати розряди чисел ; розвивати логічне мислення, уважність; виховувати доброзичливість ,вміння працювати в колективі, інтерес до вивчення математики.
Перегляд файлу

Тема. Грошові одиниці. Дії з іменованими числами. Числа третього розряду.

Мета: повторити з учнями грошові одиниці та удосконалити вміння працювати з іменованими числами; вчити визначати розряди чисел ; розвивати логічне мислення, уважність; виховувати доброзичливість ,вміння працювати в колективі, інтерес до вивчення математики.

Навчальні цілі. Учень/учениця:

-виконує додавання і віднімання іменованих чисел;

-записує результати виміряних величин у гривнях, копійках;

-визначає розряд числа.

Тип уроку: комбінований

Обладнання: сигнальні картки, купюри , завдання для гри «Гаманець», зображення до гри «Магазин», ноутбк, мікрофон

 

Перебіг уроку

І .Організація класу до роботи на  уроці

1.Привітання.

-Добрий день ,діти! Я рада вас бачити .Сподіваюсь у вас всіх сьогодні гарний настрій. Тож розпочнемо урок математики.

2.Емоційне налаштування.

Девізом нашого уроку буде:(повторюємо разом)

Міркуємо — швидко!

Відповідаємо — точно!

Лічимо — правильно!

Пишемо — гарно!

 

ІІ. Перевірка домашнього завдання

-На домашнє завдання ви мали виконати завдання 510,511.

-Перевіримо як ви впоралися з цими завданнями.

510

За три дні майстриня вишила 12 серветок. Скільки серветок вишиває майстрин за 5 днів?

Що відомо в задачі?(скільки серветок майстриня вишиває за 3 дні)

Що потрібно дізнатися?(скільки вишиває за 5 днів)

Що потрібно найперше зробити?(дізнатися скільки вишиває за 1 день)

Як ви дізналися скільки серветок майстриня вишила за один день?

1)12:3=4(с.)

Коли ми дізналися , скільки майстриня вишиває за один день, можемо дізнатися скільки вона вишиває за 5 днів?

Як це дізнатися?

2)4*5=20(с.)

В-дь:20 серветок.

511

Знайди значення виразу с+с:9, якщо с=54,с=81,с=27.

Зачитайте вирази ,які ви склали:

1)54=54:9=60

2)81+81:9=90

3)27+27:9=30

-У кого вийшов інший результат?

ІІІ .Актуалізація опорних знань

1.Усна лічба.

-Назвіть попереднє число від числа 200.

-Назвіть наступне число від числа 135.

-Назвіть сусідів числа 299.

-Назвіть число більше на 5 одиниць від числа 255.

-Назвіть число менше на 1 десяток від число 160.

2.Каліграфічна хвилинка.

-Каліграфічно у своїх зошитах запишіть число , яке складається з 3 сотень .Пишемо один рядок. Пам’ятаємо, що кожна цифра знаходиться в своїй клітинці-в своєму будиночку.

ІV.Мотивація навчальної діяльності.

Розгадайте загадку

Щодня потроху їх збирала,

І у скарбниченьку складала,

Коли потрібну кількість мала,

Подарунок мамі придбала. (Гроші)

Для чого нам потрібні гроші? (Відповіді учнів)

 

V.Повідомлення теми.

Тема нашого уроку – грошові одиниці. Дії з іменованими числами .Числа третього розряду. Впродовж уроку ми будемо виконувати дії з числами, використовуючи числа першого, другого, третього розряду. А також продовжимо виконувати дії з іменованими числами.

 

VI.Формування нових знань , способів дій

 

1.Розповідь вчителя про гроші.

Гроші виникли дуже давно. У Стародавній Греції вважали, що числа створили боги, а тому вони мають начебто магічну силу. З найдавніших часів грішми були різні товари: хутра звірів, металеві сокири. Але найбільш вживаними стали метали : золото і срібло. Згодом вони набирають форму монет - це золоті і срібні монети, та монети із сплаву кількох металів.

       

 

     2. Робота з підручником с. 91 №512

 Пропоную вам розглянути грошові банкноти України на с.91.

-Які грошові купюри є в обігу в Україні?(1,2,5,10,20,50,100,200,500,1000грн.)

-Які монети є в обігу?(10к,50к,1 грн.,2грн.,5 грн,10грн)

-Які монети вийшли з обігу?(5к,25к)

-На яких грошових купюрах вартість позначена одноцифровим числом?

-На яких двоцифровим?

-Трицифровим?

— Яких видатних людей України ви впізнали?

Молодці! Ви багато знаєте про гроші.

3.Гра «Гаманець»(робота в парах)

Перед тим як робити покупки потрібно розміняти гроші ,зараз ми перевіримо чи вмієте ви це робити.

У кожному гаманці є чотири купюри номіналами 10грн, 20 грн або

50 грн. Запиши, які купюри є в кожному гаманці.

         G:\мне на урок\гаманці.jpg      

Перевірка

-Які купюри записав перший ряд?

-Які купюри у другого ряду?

-Які у третього.

 

Завдання 513(письмово)

-Потрібно підрахувати гроші.

-Прочитайте умову завдання.

- Записуємо у зошит.

-Ви гарно впоралися з цим завданням. Я вами задоволена.

 

Завдання 514(усно)

Розгляньте рівності.

До якого розряду належать числа у першому стовпчику?(до 1 розряду,крім 10)

До якого розряду належать числа у другому стовпчику?(до 2 розряду,крім 100)

-До якого розряду належать числа у третьму стовпчику?(до 3 розряду, крім 1000)

-Прочитайте ці числа.

-Отже, до третього розряду належать числа (від 100 до 900)

 

Завдання 515

Прочитайте умову завдання.

-Назвіть числа записані в таблиці.

Запишіть ці числа у зошит.

-Що спільного і що відмінного між цими числами?(спільне-однаковий розряд десятків і одиниць ,відмінне – розряд сотень)

4 .Гра «М’ячик»

Завдання 516

Погляньте на завдання 516,прочитайте умову завдання, але будемо не просто відповідати , а зіграємо в гру ,кому я кидатиму мячик ,той відповідає.

 

Руханка

-Підведіться з робочих місць проведемо руханку.

5. Метод «Мікрофон»

Завдання 517

 

6.Розв’язування задачі № 520 с. 93

-Погляньте на задачу ,завдання 520.прочитайте умову задачі.

Що нам відомо ?(скільки з’їдає 1 і 2 кролик за день)

-Що потрібно знайти?(за скільки днів  вони з’їдять 30 морквин)

-Що нам потрібно дізнатися найперше ,щоб розв’язати задачу?(скільки вони разом з’їдають за один день)

-Як ми це обчислимо?(дією додавання)

1)3+2=5(морк.)

Чи можемо тепер дізнатися за скільки днів  вони зїдять 30 морквин ?

-Яку дію виконаємо?(ділення)

2)30:5=6(дн.)

В-дь: на 6 днів кроликам вистачить 30 морквин.

 

За 1 день

За 1 день разом

За ? днів

І кролик

3 морквини

 

       ? морквин

 

30 морквин

ІІ кролик

2  морквини

 

 

Гра «Магазин»

Зіграємо в гру. Уявіть ,що ви прийшли до магазину, мама вам дала список . Ви маєте сто гривень на покупки Нам потрібно підрахувати ,яка решта.

Підрахуємо скільки коштують продукти

1)2*15 +19+45=94(грн)-вартість продуктів

2)100-94=6(грн)-решта

Завдвння 519.

-Погляньтке на завдання 519.Попрацюємо з рівняннями.(робота біля дошки)

56-х=49

-Що є не відомим у цьому рівнянні?(від’ємник)

-Що потрібно зробити ,щоб знайти від’ємник.(від зменшуваного відняти різницю)

56-х=49

Х=56-49

Х=7

56-7=49

 

56:с=8

Що є невідомим у цьому рівнянні?(дільник)

Що потрібно зробити ,щоб знайти дільник?(ділене поділити на частку)

56:с=8

с=56:8

с=7

56:7=8

 

а*4=28

Що є невідомим у цьому рівнянні?(перший множник)

Що потрібно зробити ,щоб знайти невідомий множник?(добуток поділити на відомий множник)

а*4=28

а=28:4

а=7

7*4=28

Гра «Хто швидше?(в групах)

Кожна з груп отримує отримує умовні купюри різних номіналів. Завдання груп підрахувати гроші, та визначити на яких грошових купюрах вартість позначена числами третього розряду. Група , яка впорається швидше –перемогла.

 

VII.Оголошення домашнього завдання

Вдома ви попрацюєте над завданнями 522,523.Запишіть домашнє завдання у щоденники.

VІІІ .Підсумок уроку

1.Робота з сигнальними картками

               Контейнери для зберігання ЛЕГО - ящики для LEGO купити в Києві / УкраїнаЧисло 99 двоцифрове;

               На купюрі в 50 грн зображено Т. Шевченка;

               Сума іменованих чисел 40 грн і 60 грн дорівнює 100 грн

               Число 200 не належить до третього розряду.

 

               У числі 350 немає розряду сотень

               У числі 207 дві сотні і 7 одиниць

               В магазині можна розрахуватися монетами 5 і 25 к.

               1000 належить до 3 розряду.

 

Рефлексія «Лайк –дизлайк»

-Оцініть свою роботу на уроці.

-Якщо на уроці вам було цікаво ,все вдавалося ,ви впоралися з усіма завданнями зробіть лайк.

-Якщо навпаки- виникали труднощі ,ви не все зрозуміли – зробіть дизлайк.

-Наш урок завершено ,готуйтеся до наступного уроку.

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Математика, 3 клас, Розробки уроків
НУШ
Інкл
Додано
4 березня
Переглядів
89
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку