Тема: «Ігри Патріотів»
МЕТА: розвивати громадянські якості особистості: національної гордості, патріотизму;
виховувати в учнів почуття любові до Батьківщини, українського народу, державної мови;
формувати активну громадянську позицію.
Форма проведення: гра.
Обладнання: відео – презентація, аркуші паперу, фломастері, аудіо-запис, конверти з завданням.
Учасники: 3-4 класи.
Перебіг заходу
І.Вступна частина
(Ведучі виходять під музику «Одна - єдина». На екрані фото міст України. Музичний супровід.)
Ведуч. 1
Різні в світі є країни,
Різні люди є на світі,
Різні гори, полонини,
Різні трави, різні квіти,
А у нас усіх одна країна,
Найрідніша нам усім.
То прекрасна Україна,
Нашого народу дім.
Ведуч. 2 Вітаємо всіх на інтелектуальній грі «Ігри патріотів».
Ведуч. 1 Умови гри. 2 команди учасників по 4 учні. (Назви команд)____________________________
Як справжні патріоти вони доведуть, що державі потрібні високоінтелектуальні громадяни, тому їм пропонуємо пройти такі тури:
1.«Язик до Києва доведе». Знайти, розшифрувати вислів.(1 бал)
2.«Україна… в одному вже тільки слові…». Пояснити усною зв’язною розповіддю за 1-2 хвилини розшифрований вислів.(3 бали)
3.«Слово це - не дивина (зустрічаєш мало не щодня)». Відгадати загадки.(2 бали)
4.«У рідному краї й серце співає». Впізнати пісню. Заспівати українську пісню.(3 бали)
ІІ. Основна частина
Ведуч. 1 Отже, розпочинаємо турнір.
Завдання 1. «Язик до Києва доведе».
Кожна команда отримує конверт із завданням. Командам потрібно створити пазл з прислів’я.
Зашифровані вислови:
Ведуч. 1 Ось впоралися наші учасники з виконаним першим завданням. Зараз за 1-2 хв. пояснити зміст знайденого вислову – це і буде другим конкурсним завданням.
Ведуч. 2 Поки журі виставляє бали, пропонуємо продовження фото-екскурсії Україною.
Ведуч. 1 Слово журі (підсумки 1 і 2 конкурсів).
Ведуч. 2 Наступний конкурс «Слово це - не дивина (зустрічаєш мало не щодня)».
Багата й різноманітна творчість нашого народу. З вікових глибин зринає перед нами фантастичний світ казок. Загадки - це стислі поетичні твори, в основі яких лежить метафоричне запитання. Для того, щоб дати на нього відповідь, потрібно вміти зіставити життєві явища на основі їх спорідненості чи подібності. Іноді ця подібність обмежується кількома або навіть однією якою-небудь ознакою. Отже, розгадування вимагає не тільки певної суми знань, а й спостережливості, кмітливості, уміння бачити спільне в конкретному й абстрактному.
Як ви зрозуміли, учасникам треба відгадати пропоновані нами загадки.
Загадки для першої команди
1.У вінку зеленолистім, у червоному намисті (Калина)
2. Колючий клубок прибіг у садок .( Їжак)
3.Стоїть пані, чепуриться, бо сто сорочок оділа (Капуста)
4.У воді купалася , а сухою зосталась. (Качка)
5.На дереві я родився в кожусі, кожух розірвався і я на землю впав (Каштан)
Загадки для другої команди
6.На городі молода пишні коси розпліта, у зеленії хустинки золоті хова зернинки(Кукурудза)
7.По голові походила, гарну зачіску зробила (Щітка для волосся)
8.Рогатий, а не бик, пливе, а не качка (Місяць).
9.Тричі родиться, а тільки раз умирає. (Метелик
10.Взимку чорне, а навесні зелене, а восени жовте. (листя)
Ведуч. 1 Перед тим, як члени журі оголосять результати конкурсу, я підготую вас до наступного.
Поезія і пісня – дві великі сили. Поезія – це вогник, який запалює душу людини, він схожий на полум’я свічки. Музика – рідна сестра поезії. Поезія і музика мають багато спільного, тому не дивно, що для багатьох поетів музика є невід’ємною частиною мислення.
Українська пісня… хто не був зачарований нею?! Який митець не був натхнений її мелодіями?!
Як ви вже зрозуміли наступний конкурс присвячений українській пісні. Але спочатку слово журі.
Ведуч. 2 Отже, конкурс називається «У рідному краї й серце співає». Завдання. Впізнати пісню. Заспівати українську пісню.
Фонограми пісень
1 «Розпрягайте, хлопці коней»
2 «Чорнобривці»
3 «Пісня про рушник»
4 «Києве мій»
5. «Два кольори»
6. «Червона рута»
7. «Чортополох»
8. «Калина»
ІІІ. Заключна частина
Ведуч. 1 Життя людини — процес динамічний і суперечливий. Сьогодні в усіх сферах українського суспільства багато проблем, тому кожному із нас треба працювати перш за все над собою – людиною нового типу – активною, толерантною до людей та до самої себе, здатною позитивно ставитися до планети, Батьківщини, родини, духовних цінностей. Така людина зможе повноцінно жити в суспільстві, обрати життєву мету, вчасно зробити правильний вибір, безконфліктно вийти з певної життєвої ситуації.
Ведуч. 2 Ну, а тепер слово журі.
Журі. Оголошення результатів гри, нагородження команд.
Ведуч.1 На все добре.