Тема. Іменник як частина мови.
Мета:формувати поняття про іменник як частину мови; удосконалювати вміння впізнавати в тексті та самостійно добирати іменники, ставити питання до іменників, що належать до різних родів; навчити будувати сполучення іменників з іншими словами; розвивати вміння розрізняти іменники – назви істот і неістот, правильно ставити до них питання; розвивати уважність, працьовитість,наполегливість; виховувати бажання вивчати рідну мову.
Тип уроку: комбінований.
Обладнання: малюнки, картки,зошит, підручник, цеглинки LEGO.
Хід уроку
І.Організаційний момент.
Створення позитивного настрою.
Діти передають один одному дотиком руки свої побажання.
Якими ви повинні бути на уроці ?
ІІ. Актуалізація опорних знань
Учні записують число і класна робота.
Ж Жж у рик Журавлик
- Поділіть слово на склади.
ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку.
В нашій рідній мові є дуже багато різних слів. Одні слова нам допомагають називати предмети, інші допомагають називати дію,яку виконують ці предмети, а інші називають ознаки предметів. Отже, сьогодні на уроці ми поговоримо з вами про частинку мови, яка допомагає нам називати усі предмети. Тема нашого уроку «Іменник, як частина мови». А ще буде вчитися розпізнавати назви істот і неістот.
ІV. Вивчення нового матеріалу
(на дошці картинки різних предметів)
В нашій мові є іменники ,які називають живі предмети-істоти і вони відповідають на питання хто? і є іменники ,які називають неживі предмети- неістоти і відповідають на питання що?. Давайте поділимо на групи.
(ділять слова на групи на дошці)
РУХАНКА
Діти відповідають на питання піднявши вгору цеглинку відповідного кольору.
V. Рефлексія.
1. Гра «Істота – неістота» . На питання істот плескають у долоні.
Байка– байкар
Лікарня–лікар
Сад– садівник
Трактор– тракторист.