Відкритий інтегрований урок у 1 класі ( я досліджую світ та дизайн- технології).
Тема: Коли ми називаємо когось «добрим»? Виготовлення іграшки «Добрий лев».
Мета: Створення у класі дружнього середовища, розвиток навичок спілкування, соціальних навичок: сприяти формуванню доброзичливого й толерантного ставлення до людей, вчити піклуватися один про одного, розвивати довіру поміж дітьми, розвивати уміння говорити і слухати один одного, при розмові звертатися на ім’я створювати позитивний настрій у класі, виховувати любов до тварин.
Матеріал : заздалегіть обклеєний рулон від туалетного паперу(жовтого кольору); серця з кольорового паперу (для гриви лева);смужки (лапи лева);коло(голова);фабричні оченята; клей; проектор; скринька; іграшка лев; малюнок павутиння.
Зміст заняття.
Лунає музика. Діти стають у коло.
1.Привітання
Діти разом промовляють вірш – вітання, виконують відповідні рухи.
Доброго ранку, ліси і поля,
Доброго ранку, земле моя!
Доброго ранку, школа моя,
Доброго ранку! Всім миру й тепла!
2.Привітання один з одним. (Гра « Добрі слова»)
Діти вітаються по колу, звертаються один до одного на ім’я і гладять один одного по голівках, промовляючи добрі слова.
– Доброго ранку, Іринка. Мені дуже приємно тебе бачити.
– Доброго ранку, Дениско. Я рада, що ти прийшов.
Вчитель: Я також рада бачити всіх вас, любі діти.
(Після закінчення гри учитель запитує в дітей про їх відчуття, коли їм говорили добрі слова).
Нашим привітанням ми створили спокійний, гарний настрій, адже якусь важливу справу краще починати з гарним настроєм.
А тепер згадаємо правила ,які у нас є на уроці:
* уважно слухати один одного;
* піднімати руку, якщо хочеш щось сказати;
* говорити голосно і чітко.
А зараз прийшов час щоденних новин. Сьогодні з прогнозом погоди нас ознайомить _______________.
Зараз пора року – осінь. Третій місяць осені – листопад. Чому він має таку назву?
Сьогодні _20 листопада ,день тижня – середа.
На вулиці _____(холодно, пахмуро, йде дощ, вітер слабкий).
3.Сюрпризний момент.
Діти, сьогодні вранці, коли я прийшла до школи, то побачила під дверима нашого класу ось цю чарівну скриньку. Але відкрити її я не змогла і навіть не зрозуміла від кого вона. Мені дуже потрібна ваша допомога. Щоб зрозуміти від кого вона та що в ній знаходиться нам потрібно відгадати загадку .
Непроста у нього роль –
Між звірей він, як король:
Грива жовто-золота,
Має довгого хвоста.
Хоч і схожий він на кицю,
Кожен звір його боїться.
Хто сховався між дерев?
Це, звичайно, грізний…(лев).
(Вчитель відкриває скриньку, дістає з неї малюнок із зображенням лева та лист від нього.)
4.Вправа «Крісло автора»
Одна дитина ( підготовлена заздалегідь ) сідає в «крісло автора і виступає в ролі автора , надає інформацію про дану тварину. Інші діти формулюють запитання за змістом почутої інформації, а « автор» повинен відповісти на запитання які поставлять діти.
*Лева називають царем звірів, бо він сильний, спритний, сміливий.
*Лев – хижа тварина родини котячих. Його особливість - густа грива у самців, чого немає у самок та у інших представників сімейства котячих.
*Живуть леви в Африці, великими сімейними групами. Полюють і доглядають за дитинчатами, в основному самки, самці ж охороняють територію.
*Лев ударом лапи може збити дорослу зебру.
*Постарілих і хворих левів родина захищає, так наприклад, якщо лев не може полювати через пошкодження, отримані на полюванні, його допускають до трапези.
*Леви — справжнісінькі лежебоки — вони сплять по 20 годин на добу....
Читання вчителем.
«Вітаю вас мої маленькі друзі! Я дуже сильний, спритний, але на жаль, у мене мало друзів, бо всі мене бояться та вважають злим. Допоможіть мені, будь ласка, довести всім, що навіть такі страшні звірі, як я можуть бути добрими.»
5.Вступна бесіда
— Що означає слово «добро»?
— Яких людей ми називаємо добрими?
— На які справи здатна добра людина?
— Кого із тих людей, з якими ви зустрічаєтесь щодня, ви можете назвати добрими?
— З якими людьми нам жити краще — з добрими чи злими ?
— Як ми можемо стати добрішими?
6.Гра « З якої це казки ?».
Він звірят усіх лікує,
Від халепи їх рятує,
І зайчат, і мавпенят,
Бегемотів і тигрят,
Вилікує він за мить
Все, що в звірів заболить,
Наш добрий лікар... (Айболит)
— Про кого йде мова?
— Яку добру справу виконував лікар Айболит?
• Сидить півник на печі,
їсть смачненькі калачі,
Тут лисичка прибігає,
Півника мерщій хапає.
Біжить котик рятувати,
В лиса півника забрати. («Котик і Півник»)
— Хто і яке добре діло виконав у цій казці?
— Отже, від сьогодні ми всі стаємо членами товариства «Доброта». Своє сердечко повинні наповнювати добрими справами, бути щедрими на гарні слова. Тож давайте заповнимо павутинку «Добрі слова і вчинки» та складемо правила, за якими житимемо та які порадимо нашому другу Леву. (Відповіді дітей)
7.Фізкультхвилинка .» Раз,два ,три».
8.Малювання малюнків добра (в кружечках кольоровими олівцями учні малюють вирази доброго обличчя та дарять їх один одному).
Весело у світ дивіться,
Сум од себе проженіть.
Встали вранці — усміхніться
І добро весь день творіть.
Усмішка, неначе сонце,
Світло і тепло дає.
Як загляне у віконце,
Зразу радісно стає.
— Молодці діти.
А тепер ,давайте виготуємо з вами іграшку « Добрий лев» для нашого гостя ,щоб у нього з’явилися справжні друзі .
9.Практична частина.
На попередньому уроці ,ми вже підготували з вами, деякі частини тіла .А сьогодні, ми з вами закінчимо нашу чудову іграшку.
Працюємо клеєм акуратно. Під час наклеювання використовуйте підкладний аркуш паперу.
До голови та хвоста лева жовтого кольору додаєм гриву( серця).Приклеювання хвіст та голови до заздалегідь обклеєного картонного рулону. Потім приклеювання лап лева. Кінчики лап прикрашаємо сердечками. Лев з рулону від туалетного паперу готов!
Самостійна робота дітей.
-Молодці діти !А тепер підійдіть до лева та залиште біля нього свої іграшки.
10.Зворотній зв'язок. Рефлексія.
Молодці ,ви сьогодні гарно попрацювали .Що найбільше сподобалось?
Про що б хотіли ще дізнатись? Хто сьогодні приходив в гості?
Бажаю ,щоб здобуті знання та навички ви завжди використовувати у своєму житті !