Урок №_______
Тема: Країни басейну Середземного моря
Прочитати 125 -127 ст. підручника, співвіднести наведені факти із італійськими містами - комунами.
Флоренція |
Венеція |
Генуя |
|
|
|
А. Республіку очолював дож, який обирався довічно. Однак його влада була обмежена Великою радою – вищим законодавчим і контролюючим органом держави.
Б. Була одним із найбільш економічно розвинених міст Європи.
В. було створено спеціальні слові органи, для контролю за дожами, що карали за спроби змінити державний устрій.
Г. Контролювала Західне Середземномор’я і Чорне море.
Д. Почали першими розсилати спеціальних послів до дворів європейських монархів.
Е. Від ХІV ст. найбільший вплив у місті мала родина Медичі.
Є. для панування на торговельних шляхах доводилося вести активну зовнішню політику.
2. Папська область
Серед запропонованих слів відновіть текст.
_____________ ______________ - територія держави папи римського в Центральній Італії, що проіснувала до другої половини ХІХ ст. Папам, як і королям, не давали спокою великі ____________.
У ХІV ст. папи потрапили в залежність від _______________ королів і були «ув’язнені» в _____________. « _______________ полон» мав негативні наслідки для розвитку їхньої держави. Заклик керівника руху за комуну ______ __ ____________ до всіх італійських міст об’єднатися навколо давньої _________________ не був підтриманий. В ______ р. за ініціативою кардинала _________________ на зборах вищого духовенства і знаті було прийнято _______________________. Ситуація покращилася за часів папи _____________, який відновив у _______ комуну.
Відповідь: феодали, Папська область, Авіньйон, французькі, Римі, столиці, Авіньйонський, 1357, конституція, Мартіна V, Альборноза.
3.Південна Італія і Сицилія
До наведених дат доберіть події, наведені нижче
Відповідь: а) Фрідріх ІІ оприлюднив конституцію Сицилійського королівства; б) Роджер ІІ, норманський правитель, об’єднав Південь Італії і Сицилію в єдине могутнє Сицілійське королівство; в) засновано Неаполітанський університет; г) період володіння сицилійською короною імператорів із династії Штауфенів.
4.Арабська Іспанія
Заповнити пропуски в таблиці
Арабська Іспанія |
||
Розвиток економіки |
Передумови створення |
Розвиток культури |
Запровадили систему штучного зрошування. |
У VII – VIII ст. Піренейський півострів завойований арабами. |
|
|
|
Влаштували вищу школу. |
Відновилося видобування срібла. |
756 – 929 ррю Кордовський халіфіт |
|
|
|
Пам’ятки архітектури:
|
|
|
|
Реконкіста – це ___________________________________________________
____________________________________________________________________________________________________________________________________
Вправа «Рамка цілі»
Мета (Чому? Навіщо? Для чого?) _________________________ ________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
План (Як? Яким чином?) - _________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Дія (Що? Де? Коли?) - __________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Результати (Які наслідки? Які підсумки?) __________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________.
Узагальнення та систематизація знань
Історична голограма
А. ВЕЛЬФИГ - (Гвельфи) – прихильники пап у їхній боротьбі проти німецьких імператорів
Б. ЛИНІБЕІГ – ( Гібеліни) – прихильники німецьких імператорів.
В. РІЯСЕНЬОЙ – (Сеньйорія) – верховний орган влади у Флоренції
Г. ФАГОННЬЄРЛО – (Гонфалоньєр) – глава сеньйорії, який під час війни командував міським ополченням.
Д. ЗИМТНЕОПО –(Неопотизм) – політика, коли правлячий папа висував на важливі посади своїх родичів, витісняючи представників свого попередника.
Е. ДОВАКОР - (Кордова) – столиця халіфату.
Є. МІСЛАІЦІЯА- (Ісламізація) – навернення до мусульманської віри.
Ж. КІРЕНКОТАС – (Реконкіста) – відвоювання народами Піренейського півострова територій, захоплених арабами.