8 липня о 18:00Вебінар: Проєктне навчання: розвиваємо логічне, критичне та креативне мислення школярів

Тема: Країни басейну Середземного моря

Про матеріал
Матеріал допоможе вчителеві ефективно організувати роботу на уроці, а учням в легшій формі засвоїти новий матеріал.
Перегляд файлу

Урок №_______  

Тема: Країни басейну Середземного моря

  1. Італійські міські республіки

Прочитати 125 -127 ст. підручника, співвіднести  наведені факти із італійськими містами - комунами.

Флоренція

Венеція

Генуя

 

 

 

А. Республіку очолював дож, який обирався довічно. Однак його влада була обмежена Великою радою – вищим законодавчим і контролюючим органом держави.

Б. Була одним із найбільш економічно розвинених міст Європи.

В. було створено спеціальні слові органи, для контролю за дожами, що карали за спроби змінити державний устрій.

Г. Контролювала Західне Середземномор’я і Чорне море.

Д. Почали першими розсилати спеціальних послів до дворів європейських монархів.

Е. Від ХІV ст. найбільший вплив у місті мала родина Медичі.

Є. для панування на торговельних шляхах доводилося вести активну зовнішню політику.

2. Папська область

Серед запропонованих слів відновіть текст.

_____________ ______________ - територія держави папи римського в Центральній Італії, що проіснувала до другої половини ХІХ ст. Папам, як і королям, не давали спокою великі ____________.

У ХІV ст. папи потрапили в залежність від _______________ королів і були «ув’язнені» в _____________. « _______________ полон» мав негативні наслідки для розвитку їхньої держави. Заклик керівника руху за комуну ______ __ ____________ до всіх італійських міст об’єднатися навколо давньої  _________________ не був підтриманий. В ______ р. за ініціативою кардинала _________________ на зборах вищого духовенства і знаті було прийнято _______________________. Ситуація покращилася за часів папи _____________, який відновив у _______ комуну.

Відповідь: феодали, Папська область, Авіньйон, французькі, Римі, столиці, Авіньйонський, 1357, конституція, Мартіна V, Альборноза.

3.Південна Італія і Сицилія

До наведених дат доберіть події, наведені нижче

  1. 1130 р. - …..
  2. 1189 – 1268 рр. ……
  3. 1231 р. - …….
  4. 1224 р. - ……..

Відповідь: а) Фрідріх ІІ оприлюднив конституцію Сицилійського королівства; б) Роджер ІІ, норманський правитель, об’єднав Південь Італії і Сицилію в єдине могутнє Сицілійське королівство; в) засновано Неаполітанський університет; г) період володіння сицилійською короною імператорів із династії Штауфенів.

4.Арабська Іспанія

Заповнити пропуски в таблиці

Арабська Іспанія

Розвиток економіки

Передумови створення

Розвиток культури

Запровадили систему штучного зрошування.

У VIIVIII ст. Піренейський півострів завойований арабами.

 

 

 

 

 

Влаштували вищу школу.

Відновилося видобування срібла.

756 – 929 ррю Кордовський халіфіт

 

 

 

Пам’ятки архітектури:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Реконкіста. Створення Іспанського королівства.

Реконкіста – це ___________________________________________________

____________________________________________________________________________________________________________________________________

Вправа «Рамка цілі»

Мета (Чому? Навіщо? Для чого?) _________________________ ________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

План (Як? Яким чином?) - _________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Дія (Що? Де? Коли?) - __________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Результати (Які наслідки? Які підсумки?) __________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________.

Узагальнення та систематизація знань

Історична голограма

А. ВЕЛЬФИГ -  (Гвельфи) – прихильники пап у їхній боротьбі проти німецьких імператорів

Б. ЛИНІБЕІГ – ( Гібеліни) – прихильники німецьких імператорів.

В. РІЯСЕНЬОЙ – (Сеньйорія) – верховний орган влади у Флоренції

Г. ФАГОННЬЄРЛО – (Гонфалоньєр) – глава сеньйорії, який під час війни командував міським ополченням.

Д. ЗИМТНЕОПО –(Неопотизм) – політика, коли правлячий папа висував на важливі посади своїх родичів, витісняючи представників свого попередника.

Е. ДОВАКОР -  (Кордова) – столиця халіфату.

Є. МІСЛАІЦІЯА-  (Ісламізація) – навернення до мусульманської віри.

Ж. КІРЕНКОТАС – (Реконкіста) – відвоювання народами Піренейського півострова територій, захоплених арабами.

 

 

docx
Додано
23 квітня
Переглядів
86
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку