Тема:«Квітка доброти»

Про матеріал
Мета: Закріпити знання дітей проелементарніморальніпоняття та якості,розвивативміннявизначати та порівнюватиїх, добирати протилежні за значенням поняття.
Перегляд файлу

Тема:  «Квітка доброти»

Мета: Закріпити знання дітей про елементарні моральні поняття та якості, розвивати вміння визначати та порівнювати їх, добирати протилежні за значенням поняття. Формувати уявлення про сім'ю, як про людей, які живуть разом, люблять один одного. Закріплювати вміння дітей доречно вживати в мовленні слова ввічливості, аналізувати зображену на малюнку ситуацію та добирати до неї відповідне слово ввічливості; вчити оцінювати вчинки людей за малюнками; закріпити в мовленні дітей прислів’я про працю; розвивати зв’яне мовлення, пам’ять, логічне мислення; виховувати почуття  колективізму, підтримки, дружніх стосунків  між дітьми та батьками; сприяти збагаченню емоційного світу батьків і дітей, встановити партнерські стосунки з родиною дитини, об'єднати зусилля для розвитку і виховання дітей, створити атмосферу спільності інтересів, емоційної підтримки.

Матеріал: лист від Шапокляк; біла квітка, на пелюстках якої чорними літерами написані слова: зло, ненависть, нечемність, лінь, смуток, забіякуватість; кольорові пелюстки зі словами: добро, любов, ввічливість, працелюбність, радість, дружба; дві скриньки, сюжетні малюнки, клубок ниток, колаж з посмішками дітей, розрізані серця, схеми прислів’їв про працю, ваза, скляні намистинки,хустка, карточки із зображенням емоцій радості та смутку.

 

Хід заняття

Звучить мелодійна музика, діти заходять до зали.

І.  Вихователь: Любі  діти, відчиняйте серце для добра.

                         Тим, хто поруч, подаруйте крихітку тепла.

Малята, сьогодні до нас на заняття завітали гості. Навіть ваші любі матусі та бабусі прийшли подивитися на вас та підтримати. Давайте з ними привітаємось.

Діти вітаються з гостями.

Вихователь:  Діти,запросіть ваших рідних до нас у коло гарного настрою. Візміться за руки та станьте в коло.

      Усміхнемось всім навколо –

      Небу, сонцю, квітам, людям, ̶

      І тоді обов’язково

      День для вас привітним буде!

Доторкніться один до одного носиком та передайте по колу посмішку.

Діти виконують завдання.

Вихователь: Що ви відчули коли передавали свій гарний настрій один одному?

Відповіді дітей.

Вихователь: Сподіваюсь, що цей добрий настрій ви збережете до кінця заняття. Сідайте всі на стільці.

ІІ. Дзвенить дзвоник.

Вихователь: Діти, здається, нам надійшло відеоповідомлення. Хочете дізнатися, що нам повідомляють?

Вмикається на екрані відео повідомлення від Шапокляк: « Малята – трул-ля-лята! Дізналася, що у місті Первомайську є дитячий садок «Зірочка» і вирішила подарувати вам квітку. На кожній пелюстці – слово. Ці слова підкажуть вам, якими необхідно рости та, що любити, щоб у майбутньому стати моїми помічниками. Бажаю всім успіхів! З найкращими побажаннями! Шапокляк!»

Вихователь: Діти, від кого це повідомлення?

Вихователь: Хто така ця Шапокляк? Звідки вона взялася?

Вихователь дістає квітку.

Вихователь: А ось і квітка. Хочете дізнатися, що на ній написано?

Вихователь: Зло, ненависть, нечемність, лінь, смуток, забіякуватість. Що ж це за побажання?! Діти, ви хочете стати помічниками Шапокляк? Вам подобаються ці слова? Які вони?  

Відповіді дітей.

Вихователь: Давайте замінимо їх на інші: добрі, світлі, веселі, теплі. А допоможуть  нам у цьому  ігри та хороший настрій .

Квітка закріплюється на дошці.

 

Вихователь: На яке  слово можна замінити слово «Зло»?

(Добро).

Вихователь: Серед нас є злі діти?

Вихователь: Так. Нехай Шапокляк не радіє! І зараз ми це доведемо. Всі наші діти вміють відрізняти добрі вчинки від злих.

Д/г «Скринька добрих вчинків»

Матеріал: дві скриньки: різнокольорова та чорна; сюжетні малюнки.

Діти по черзі беруть малюнок оцінюють вчинок та опускають у відповідну скриньку.

Після гри вихователь замінює пелюстку «Зло» на «Добро».

 

Вихователь: Наступна пелюстка «Ненависть». Як можна замінити це слово?

(Любов)

Вихователь: Так, любов. А кого всі діти люблять найбільше?

(Маму, тата, бабусю, дідуся).

Вихователь: Щоб ми змогли замінити цю пелюстку, необхідно зібрати разом з мамами та бабусями серця любові. Для кожного з вас мама, бабуся найкращі в світі, так само, як і ви для них найкращі в світі донечки, синочки та онуки. Знайдіть половинку від серця, яке тримають ваші рідні та скажіть, чому для вас мама та бабуся  найкращі. І почуєте від них, чому ви найкращі.

Д/г «Сердечко збери, лагідне слово скажи»

Матеріал: розрізані серця по кількості гравців.

Мами, бабусі тримають половинку серця. Діти по черзі підходять до столу, знаходять половинку від серця, яке тримає мама (бабуся). Складають серце і кажуть одне одному приємні слова.

Пелюстка з написом «Ненависть» замінюється на «Любов».

 

Вихователь: На яке слово можна замінити слово «Забіякуватість»? У нас в дитячому садку всі діти миролюбні. Навіть, якщо хтось і посвариться, то ми одразу же помиримося. Тому що у нас всі …

(Дружні).

Вихователь: Так. То, яким словом ми замінимо слово «Забіякуватість»?

(Дружба)

Вихователь: Але спочатку необхідно це довести і сплести павутинку дружби.

Д/г «Павутинка дружби»

Матеріал: клубок ниток.

Діти сідають у коло. Тримаючи кінець нитки, дитина котить клубок до іншої дитини та розповідає, чому з цією дитиною добре дружити. Наступна дитина, тримаючи однією рукою нитку, котить клубок іншій дитині. Таким чином утворюється павутинка «дружби». Вихователь збирає у дітей кінці ниток і зав’язує ґудзиком, щоб дружба залишалася міцною назавжди.

Вихователь: Наші дітки такі дружні, що можуть впізнати одне одного навіть з зав’язаними очима.

Фізхвилинка Р/г «Знайди друга»

Матеріал: хустка.

Обирається дитина, яка буде впізнавати свого друга. Ця дитина стає в коло з зав’язаними очима.  4-5 дітей під музику бігають навколо ведучого. По закінченню музики дитина в колі надотик впізнає свого друга.

Потім пропонується мамам впізнати свою дитину.

Після гри замінюється пелюстка з написом «Забіякуватість» на «Дружба».

 

Вихователь: Наступна пелюстка з написом «Нечемність». Чи підходе нам це слово? На яке слово можна замінити?

(Ввічливість)

Вихователь: Щоб замінити цю пелюстку необхідно пройти випробування на знання ввічливих слів.

Д/г «Крамниця ввічливих слів»

Матеріал: сюжетні картинки, на яких зображені ситуації, в яких люди вживають слова ввічливості; ваза, скляні намистинки.

На дошці сюжетні картинки. У дітей замість грошей скляні намистинки. Діти по черзі обирають картинку, кажуть чарівне слово, яке використовується в даній ситуації і кидає намистинку в вазу.

Вихователь: Діти, подивіться скільки ввічливих слів ми назбирали. Тепер і пелюстку можна замінити.

Замінюється пелюстка з написом «Нечемність» на «Ввічливість».

 

Вихователь: Наступна пелюстка з написом «Лінь». На яке слово можна замінити?

(Працелюбність).

Вихователь: У нас всі діти працелюбні. Хай Шапокляк навіть не сподівається заполучити когось з наших діток. Ми навіть прислів’я про працю знаємо. І зараз це доведемо.

Д/г «Впізнай прислів’я»

Матеріал: графічні схеми прислів’їв про працю.

Діти працюють в парах. Кожна пара отримує схему та намагається пригадати прислів’я.

Після гри пелюстка з написом «Лінь» замінюється на «Працелюбність».

 

Вихователь: І остання пелюстка з написом «Смуток». На яке слово можна замінити?

(Радість).

Вихователь: Чи є серед наших діток сумні діти? Так, ми всі дуже веселі. І зараз це доведемо. Діти, ви зараз всі посміхнетеся, а я сфотографую вас.

Вихователь фотографує дітей.

Вихователь: Ось подивіться, що в нас вийшло.

На дошці вивішується колаж з дитячих усмішок.

Вихователь: У цій грі ми просимо допомоги у наших любих матусь. Спробуйте впізнати посмішку своєї дитини.

Гра «Впізнай посмішку дитини»

Після гри пелюстку з написом «Смуток» замінюємо на «Радість».

 

ІІІ. Вихователь: Діти, подивіться , як змінився подарунок від Шапокляк. Вона прислала нам чорно-білу квітку, а ми її розфарбували.

Вихователь показує дві карточки із зображенням емоцій (радість, сум).

Вихователь: Яка емоція підходить нашій квіточці?

Карточка закріплюється в серединку квітки.

Вихователь: Яка квітка в нас вийшла?

(Гарна, різнокольорова, усміхнена, радісна, тепла, хороша, весела…)

Вихователь: Діти, якими необхідно бути, щоб ніколи не стати схожими на Шапокляк?

Вихователь: Ніхто з наших діток не стане допомагати Шапокляк у її недобрих справах. Але невже вона так і залишиться поганою людиною? Давайте спробуємо її змінити, відішлем їй наші посмішки. Можливо тоді вона змінеться і стане добрішою.

 

Все – із доброго чи злого –

Починається з малого.

Листя виросте з листочка,

З нитки витчеться сорочка,

Хліб – з маленької зернини,

Дощ – із чистої краплини,

А людське добро – з дитини!

Діти, я сподіваюся, що свій вогник доброти ви пронесете через усе життя. І тоді наш світ обов’язково стане добрішим та світлішим.

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
19 листопада 2021
Переглядів
1632
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку