Тема: «РОЗВИТОК ЗНАНЬ З ОСНОВ ЕКОНОМІЧНОЇ КУЛЬТУРИ В ІГРОВІЙ ДІЯЛЬНОСТІ В УМОВАХ РЕАЛИЗАЦІЇ ПРОЕКТУ»

Про матеріал
Мета: Закріпити елементарні уявлення про економічні процеси і об’єкти , ознайомлюючи із сімейною економікою (бюджет, доходи, витрати) в ході слухання авторської казки « Сімейний бюджет смішариків», Д/гри « Що складає дохід сімї» , «Основні і неосновні витрати», « Дохід чи витрати»; продуктами праці та їх виробниками (пекар-випікає хліб, швачка-шиє одяг, столяр-меблі, гончар-посуд, кондитер-тістечка) під час бесіди на тему «Товар». Розвивати соціально-єкономічну компетентність дітей засобами ігрової діяльності (С/р гра (Міні-маркет «Усміхайлик»). Ознайомлювати з поняттям бюджет, доходи, витрати. Вчити робити прості припущення що до дій, необхідних для розв’язання тих, чи інших проблем (під час розв’язання економічної задачі), використовуючи доступні засоби і способи пізнання. Розвивати мислення, мовлення, увагу. Словник:бізнес, покупець,реклама, продавець, дохід, витрати, виробник, бюджет, пенсія, стипендія, гонорар,реклама. Виховувати дружелюбність, партнерські стосунки.
Перегляд файлу

Тема: «РОЗВИТОК ЗНАНЬ З ОСНОВ ЕКОНОМІЧНОЇ КУЛЬТУРИ В ІГРОВІЙ ДІЯЛЬНОСТІ В УМОВАХ РЕАЛИЗАЦІЇ ПРОЕКТУ»

Мета:

Закріпити елементарні уявлення про економічні процеси і об’єкти , ознайомлюючи із сімейною економікою (бюджет, доходи, витрати) в ході слухання  авторської казки                 « Сімейний бюджет смішариків», Д/гри « Що складає дохід сімї» , «Основні і неосновні витрати», « Дохід чи витрати»; продуктами праці та їх виробниками (пекар-випікає хліб, швачка-шиє одяг, столяр-меблі, гончар-посуд, кондитер-тістечка) під час бесіди на тему «Товар». Розвивати соціально-єкономічну компетентність дітей засобами ігрової діяльності (С/р гра (Міні-маркет «Усміхайлик»). Ознайомлювати з поняттям  бюджет, доходи, витрати. Вчити робити прості припущення що до дій, необхідних для розв’язання  тих, чи інших проблем (під час розв’язання економічної задачі), використовуючи доступні засоби і способи пізнання. Розвивати мислення, мовлення, увагу. Словник:бізнес, покупець,реклама, продавець, дохід, витрати, виробник, бюджет, пенсія, стипендія, гонорар,реклама. Виховувати дружелюбність, партнерські стосунки.

 

Обладнання: картки, що ілюструють поняття «доходи» «витрати»; зображення різних товарів; скарбничка; м’яч, бейджики з надписами « рекламний агент»,грошові купюри, цінники.

Попередня робота: Бесіда: « За що платять гроші», « Поведінка в громадських місцях», Міні-заняття: « Справи бізнесу», розв’язування економічних завдань,розгляд рекламних бігбордів, рекламних листівок, Креативна гра « Моя реклама» , Д/гра «Що треба купити», « Дохід чи витрати»,С-р/гра « Крамниця», « Казкова лавка», «Іграшковий відділ».                                         

                                                            Хід заняття

 

Вихователь:

Вітаю вас, дорогі друзі, у нашому «Дитячому Бізнес-центрі»! Зверніть увагу наша назва     « Бізнес-центр» складається із двох слів: «Бізнес» і «Центр». – Що таке бізнес? / це люди які вкладають у власну справу кошти, а потім отримують прибуток…/

- Що таке центр ? / там де це все відбувається /

Діти: Тут починаючі бізнесмени розв’язують різні економічні проблеми, спілкуються і відпочивають. Тож починаємо нашу роботу з привітання.

   

    Вас вітає «Бізнес-центр»! / руки в гору /

    В ручки-плесь, ногами-туп! / руками плесь, ногами туп /

    Я – колега, ти партнер,  / діти пожимають один одному руки /

    І – майбутній мільйонер. / показують – клас! /

 

Економічна розминка

 Шановні члени «Бізнес –центру».Я даватиму кожному з вас скарбничку ( символ « Дитячого Бізнес-центру»)  і називати слова, а ви будете промовляти слова-антоніми цим словам: дохід-витрати, ощадливий-марнотратний, дорого-дешево, покупець-продавець, працелюбний-ледачий, , економити-витрачати.

 

Вихователь: Оскільки ми в «Бізнес-центрі» вчимося будувати власний бізнес – пригадаємо, що ж таке бюджет.

Діти: Це доход родини, людини, гроші, які може витратити родина, зарплата батьків…

Вихователь: Молодці! Вірно! Пропоную вам послухати казку про сімейний бюджет ваших улюблених мультяшних героїв-Смішариків.

 

 

Слухання казки «Сімейний бюджет смішариків»

 

Домовилися якось смішарики: Пін, Бараш, Нюша, та бабуся Совуня жити разом!

Пін працював у науково-дослідному інституті, конструював і ремонтував різні прилади та машини. За це він що місяця отримував заробітну плату. Бараш друкував свої вірші у різних журналах та отримував гонорари. Нюша вступила в Академію краси та дизайну. Вчилася вона дуже старанно і що місяця отримувала стипендію. Совуня була вже старенька, не працювала, вела домашнє господарство. Вона теж отримувала гроші-пенсію.

  Нюша хоче з’ясувати ситуацію: Що складає дохід сім’ї?

 

Д/гра «Що складає дохід сім’ї?»

                                                              Хід гри

 

Вихователь: усі гроші, які отримують смішарики складають їхній спільний дохід. Але, як ви знаєте, будь який бюджет – це не лише доходи, а й витрати.  Викладіть картками, що позначає доходи смішариків: зарплата, стипендія,  гонорари, пенсія.

 Усі гроші , які отримують смішарики , складають їхній спільний дохід. Але , як ви знаєте, будь-який бюджет – це не лише доходи , а й витрати. Ми постійно щось купуємо, сплачуючи за це гроші .Витрати бувають основні ( без яких не обійтися ) та неосновні (яких можна уникнути ). Давайте з’ясуємо які саме.

 

Д/гра « Основні й неосновні витрати»

                                                             

                                                              Хід гри

 

Вихователь: Допоможіть смішарикам визначити, на що їм необхідно витратити гроші, а на чому можна заощадити. / діти розглядають картки із зображенням різних товарів ( одяг, продукти, іграшки, взуття, гаджети, ласощі, квіток у цирк тощо) і розкладають їх у два рядка: основні та неосновні витрати.

  В нас ще є гра , яка нам допоможе з’ясувати ситуацію, це дохід чи витрати?

 

Гра « Дохід чи витрати?»

                                                           

                                                              Хід гри

 

Я вам називаю ситуацію, а ви визначаєте чи дають вони дохід, чи пов’язані з витратами.

 

       -Тато отримав зарплату. / Дохід /

       -Ваш сусід вийграв лоторею. / Дохід /

       -Ви загубили гаманець. / Втрати /

       -Фермер продав частину врожаю. / Дохід /

       -Зломався холодильник. / Витрати /

       -У Оленки порвалися чоботи. / Витрати /

 

Ви дуже розумні діти в галузі економіки , а як ви думаєте,в казках можуть зустрічатись економічні задачі? В яких казках, пригадайте?

         Розв’язування економічної задачі

Ще троє казкових героїв потребують вашої допомоги.

 

Троє братів-поросят – Ніф – Ніф , Нуф – Нуф і Наф – Наф – працювали будівельниками. Отримавши зарплату , вони розпорядилися нею кожен по-своєму. Ніф – Ніф подумав , що продукти харчування найнеобхідніші , їх треба придбати якомога більше, і він на всю зарплату накупив продуктів. Нуф – Нуф  дуже полюбляв розваги та солодощі. Йому дуже подобалося ходити до кафе «Ласунчик». І всі зароблені гроші він витратив у кафе й парку атракціонів. Зарплати вистачило на один вихідний. Наф – Наф хотів купити ділянку землі для вирощування овочів та фруктів. Він довго складав гроші й зараз , додавши частину зарплати, зміг це зробити. Хто з поросят правильно використав гроші? Чому?

 / Діти висловлюють свої міркування/

 

Вихователь: - Скажіть будь ласка, все можна купити за гроші? Давайте з’ясуємо.

 

Р/гра « Що можна купити за гроші?»

                                                          

                                                                 Хід гри

 

/Усі стають у коло/ Я називатимуть різні слова та поняття й кидатиму м’яч комусь із дітей. Якщо названу річ можна купити, ви ловите м’яч , якщо ні - відбиваєте.( повітря,сонце,сніг, вітер, дощ,  здоров’я, щастя, дружба, ввічливість, любов, пам'ять, іграшки, цукерки,книжки…)

Вихователь: Діти , навчаючись у « Бізнес-центрі» ви отримуєте дуже важливі знання, які стануть в нагоді вам в майбутньому будувати власний бізнес.

 

Бесіда на тему « Товар»

 

Діти відгадайте загадку:

 

 

Відгадай-но, як те зветься,

Що за гроші продається…

Це не просто диво-дар,

А справжнісінький.. (Товар)

 

Вихователь: - Що таке товар?

Діти: -це все що продається в магазинах, кіосках, на базарі, супермаркетах, міні-маркетах.

Вихователь:- Правильно, це все, що продається. Хто виробляє товар? Хто його купує?

Діти: -Виробник виробляє, а покупець – купує.                                                                         Вихователь:-Які товари ви знаєте?                                                                                                Діти:- Товаром можуть бути різні речі: хліб, молоко, машини, посуд, солодощі, книжки.

Вихователь:- Хто такі виробники?                                                                                                Діти:- Це люди різних професій. Вони вкладають у свою працю душу, розум, талант і дуже хочуть, щоб товар який виготовили, швидше потрапив до рук покупця.

Вихователь:- Люди яких професій які товари виробляють?                                                Діти:  Пекар випікає хліб, швачка шиє одяг, кондитер виготовляє тістечка, столяр – меблі, гончар – посуд тощо.

Вихователь:- Де ми можемо придбати товар?

Діти: -На ринку, в кіоску, в супермаркеті, в міні-маркеті.

Вихователь:-Давайте загляньмо у міні-маркет.

 

                                           Бесіда про міні-маркет

 

Вихователь: - Діти , чим міні-маркет відрізняється від звичайного магазину?

Діти: - Мімі-маркет розділений на відділи: « Хлібний», « Молоко», « Ковбаси», «Іграшки»    Вихователь: -А для чого є відділи в магазинах?

Діти: - Щоб людина швидше находила товар який потрібно.

Вихователь: - Хто працює в міні-маркеті, допоможіть мені.

Діти: - Продавці, охоронці, касири, прибиральники.

Вихователь: - Яку роботу вони виконують?

Діти: - В міні-маркеті працюють продавці які допомагають знайти потрібний товар, касири рахують загальну вартість покупки, приймають гроші за товар, дають здачу, чек та пакети. Також, охоронці слідкують за порядкам, дивляться щоб люди не прятали товари в кишені, запропоновують покупцям скористатися камерою зберігання.

 

Вихователь:-Діти, погляньте на вітрину нашого міні-маркету «Усміхайлик». Тут розміщено різні товари, їм сумно на поличках і дуже хочеться бути купленими як найшвидше.

- Що треба зробити щоб якийсь товар хотіли купити більше людей?                              Діти:- Треба його розрекламувати. А що таке реклама нам нагадають наші рекламні агенти.

          

 

Реклама підкаже: це треба купити,

Що актуально дасть зрозуміти.

Рекламувати у нас стало модно!

Рекламувати все що завгодно!

 

Діти: - Заходьте в наш міні-_маркет «Усміхайлик»,

          - Спішить , поспішайте, товари розбирайте !

С/р гра Міні-маркет «Усміхайлик»

 Мета: вчити самостійно розвивати сюжет на основі набутих знань, передавати в грі основні дії робітників міні-маркету, закріпити правила поведінки в громадських місцях,  сприяти розподіленню ролей, активізувати діалогічну мову.

 

                                                        Хід гри

 

Діти розміщають в улюбленому іграшковому відділі товари, наклеюють цінники, самостійно розподіляють ролі продавців, касирів,охоронців, рекламних агентів.

Вони приходять в міні-маркет за покупками разом зі своїми друзями, вибирають покупки, радяться з продавцями, розплачуються в касі, охоронці слідкують за порядком.

 

Вихователь:Ну що сподобалась гра? Ви замітили, як робітники розмовляли з покупцями? Як вони допомагали їм, вели себе культурно були ввічливі. І покупці показали себе з кращого боку. Хотіли б ви щоб в справжньому житті так і відбувалося?

Діти: - Так!

 

Вправа – розміркування «Я і сімейний бюджет».

 

Вихователь: Давайте з вами поміркуємо, чи залежить від вас малята сімейній бюджет?

- Як ви самі зможите зменшити витрати своїх батьків?

- Чи всі речі, які ви просити батьків купити , є необхідними?

- Треба розуміти,що гроші є там не де багато заробляють, а де економно витрачають. Тоді дійсно можна стати мільйонером,

 

doc
Додано
19 листопада 2021
Переглядів
523
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку