Тема: Лічба предметів. Число і цифра 2. Порівняння предметів. Відношення між числами більше, менше. Написання цифри 2.
Навчально-реабілітаційні цілі: вдосконалювати навички лічби; ознайомити дітей з числом і цифрою два; формувати уміння порівнювати групи предметів за кількістю, встановлювати відношення між числами «більше», « менше», ознайомлення зі знаком «більший», «менший»;
Розвивально-реабілітаційні цілі: розвивати логічне мислення, графічні навички, кмітливість, зосередженість, пам'ять.
Реабілітаційно-виховні цілі: виховувати уважність, вміння слухати і виконувати завдання та любов до предмету.
Демонстраційний матеріал: картки із зображенням цифри 2, картки із знаками «більше», «менше», набір геометричних фігур, силуетні картки із зображенням яблук, груш.
Хід заняття
І – Організаційний момент.
ІІ – Повторення вивченого матеріалу
1. Називання чисел від 1 до 10; від 2 до 6; від 5 до 10; від 3 до 7; від 4 до 8; від 10 до 1; від 8 до 3; від 5 до2; від 7до1. ( Хором, всі діти.)
2. Називання сусідів числа.
3. Лічба предметів, виставлених на набірному полотні.
4. Викладання дітьми заданої вчителем - реабілітологом кількості предметів.
5. Гра « Зайвий предмет».
На набірному полотні виставлено ряди фігур.
6. Вправа з логічним навантаженням .
У бабусі є онучка Аліночка, кіт Барсик, песик Шарік.
Скільки внуків у бабусі? (Жодного внука, тільки внучка – Аліночка).
ІІІ – Вивчення нового матеріалу.
- Діти, у кожного з вас є набір геометричних фігур.
- Знайдіть і покладіть один червоний кружечок. До нього додайте ще один жовтий кружечок . Скільки стало кружечків? Як отримали два кружечки?
- Покладіть один жовтий трикутник. До нього додайте ще один червоний трикутник. Скільки стало трикутників?
- Як отримати два предмети? ( До одного додати ще один.)
1+1=2
2. Робота з демонстраційним матеріалом.
Вчитель – реабілітолог пропонує дітям поставити силуетний малюнок яблук.
Вчитель-реабілітолог демонструє картку із зображенням цифри 2 і читає вірш.
На малюнку цифра два.
Подивись, яка вона.
Шию двійка вигинає,
Хвостик довгий вона має.
Робота в зошитах.
Вчитель-реабілітолог пропонує дітям провести пальчиком по написаній цифрі 2, написати її в повітрі, а потім написати цифру 2 в клітинках.
4. Цікаві вірші.
Ніби лебідь вигнув шийку,
Випливає цифра двійка.
Два – це пара:
Дві сестрички,
Дві руки, дві рукавички,
Ока два, по два крила
Є і в півня, і в орла.
5. Фізкультхвилинка.
Раз — підняти руки вгору,
два — нагнутися додолу.
Не згинайте, діти, ноги,
як торкаєтесь підлоги.
Три, чотири — прямо стати,
будемо знову починати.
6. Робота з демонстраційним матеріалом.
На набірному полотні предметні малюнки.
- Скільки груш зліва? Скільки груш справа? Де менше?
(Під малюнками вчитель - реабілітолог виставляє цифрові картки.)
Яке число менше — 1 чи 2?
У математиці для порівняння чисел використовують спеціальні знаки. Слово "менше" позначається знаком "<" (вчитель-реабілітолог показує картку - <).
- Запис 1 < 2 читається так: "один менше двох". (Діти повторюють.)
Аналогічно проводиться робота на порівняння чисел 2 > 1, 1 = 1.
7. Дидактична гра «Складання візерунок з геометричних фігур».
Вчитель-реабілітолог роздає дітям набір геометричних фігур(кругів та квадратів) різного кольору та розміру. Діти викладають візерунки
IV – Підсумок заняття.