Урок - казка "Вправи й задачі на застосування таблиць додавання і віднімання числа 2. Порівняння чисел" 1 клас Порівняння чисел.

Про матеріал
Урок проводиться у формі гри на основі української казки " Колосок". Можна основу уроку використовувати для вивчення додавання і віднімання любого числа у межах 10, змінюючи тільки приклади.
Перегляд файлу

Т. О. Салімовська

                             

Вправи й задачі на засвоєння таблиць  додавання і віднімання числа 2.

            Порівняння чисел.

.   Формувати обчислювальні навички,закріпити на основі вправ

             таблицю додавання і віднімання числа 2, вдосконалювати вміння                              порівнювати числа, складати і розв’язувати задачі за малюнками,                             розвивати спостережливість, логічне мислення; виховувати бережне

             відношення до хліба.

Малюнки казкових героїв, числове дерево,малюнки годівничок                                для пташок з прикладами, малюнки горішків та грибочків для гри

«Допоможи Білочкам нанизати грибочки і горішки», картки з

виразами, ілюстрації для складання задач,маски Мишенят,

мал. колоска.

                                                  

I. Організаційна частина

                         Всі почули ви дзвінок?

                         Він покликав на урок!

                         То ж і ми часу не гаймо,

                         До уроку приступаймо.

Вчитель. Ой, діти, мені здається,хтось у нас під дверима пищить. Впустимо?

( Заходять двоє дітей в масках Мишенят. Сперечаються.)

- Це ти винен.

- Ні, це ти.

Вчитель. Зачекайте, зачекайте, розкажіть ,що у вас трапилось?

1Мишеня. – Скажіть це школа?

                       Перший клас? Допоможіть, благаєм вас.

2 Мишеня. – Вчора любий півник

                      Взяв із хати віник.

                      У дворі позамітав,

                      Колосочок розшукав,

                      Колосочок чарівний,

                      Колосочок золотий.

1 М.           – На цей раз ми так старались,

                До млина нести зібрались,

                     Та знялася шура – бура,

                     Рукавом своїм махнула

                     Розлетілися зернятка,

                     Поможіть, же нам, малятка!

2.М.            – Щоб зернятка розшукати,

                     Треба добре усе знати.

                     А ми в школу не ходили,

                     Математики не вчили.

Вчитель.     Діти, допоможемо мишеняткам? Чи впізнали з якої вони казки?

                    А як їх звати? ( Відповіді дітей )

                    Добра Фея вказала мишенятам маршрут,де можна розшукати

                    чарівні зернини. Всі готові допомагати? Але для цього потрібно      

                    мати знання.

  1. Усний рахунок.

Гра « Так чи ні ?»

5 пальців на руці?

2 вогники у світлофора?

У веселки 6 кольорів?

Тиждень – це 7 днів?

У трикутника 4 сторони?

За партою 2 учні ?

а). Додаємо число 2 ланцюжком( у кого м’ячик, той називає відповідь)

б). Каліграфічна хвилинка.

- Урок продовжимо без зупинки з каліграфічної хвилинки.

( Написання цифри 2 у зошитах)

А оце ось цифра «2»,

В неї кругла голова,

Довгий хвіст, зігнута шийка.

Отака як бачиш двійка!

III. Робота над темою уроку.

Вчитель. Отож,вирушаємо в дорогу. Послухайте, куди ж потрапило зернятко.                                             

                Перше зернятко кружляло                                                       

                 І у нірочку попало.

                 Тут живе звірок малий,

                 Відгадайте, хто такий?

                 Носить здобич у комору,

                Не на спині у мішку

                 А сховавши за щоку?

           (Хом’як) Виставляю мал. Хом’яка.

 

1).Допоможемо підрахувати Хом’яку його запаси на зиму. Відомо, що у норах цього звірка знаходили до 20 кг зерна.

Вставити знаки: ( знаки <, >, = зображені на зернятках)

6+2  *  7                          5+1 * 8                             4+2 * 5

7+2 *  10                        6- 1 * 5                             9 – 1* 7

(Записують у зошити. Чарівну зернину від хом’ячка вставляють у колосок).

2).

Друге зернятко кружляло,

В парк під листячко попало.

Тут знайшла його синичка,

Зовсім-зовсім невеличка.

( виставляю мал. синички)

 

  •  Щоб віддала синичка зернятко, нам потрібно допомогти їй і її друзям перезимувати.
  • А що ми повинні для цього зробити?
  • Повісити годівнички.

Гра «Числове дерево».

На дереві цифри 5,6,7,8 ,2 , 10. На годівничках вирази: (діти у прорізи вставляють потрібну цифру і вивішують годівнички на дерево).

5+?=7                         10?2=8                             ?+2=2

?+2=6                          7- ?=5                               8+?=10

 3). Фізкультхвилинка.

    а) якщо ви любите зиму, плесніть в долоні три рази;

    б) якщо ви найкращі друзі птахів,тупніть три рази ногами;

    в) якщо ви будете годувати синичок, підніміть праву руку вгору;

    г) якщо ви любите годувати снігурів, простягніть ліву руку вперед;

    д) покличте усіх пташок до годівнички ( помахайте руками).

4.

Підкажіть мені, малята, в кого ніжки,

як лопати.

Під землею має дім, там багато є ходів.

Здогадались, та це ж ….,

знаменитий всюдихід.

( Виставляю мал. крота)

 

 Кріт неперевершений землекоп. За день він прокладає 20 м ходів під землею.

 Завдання від крота.

Скласти задачі за малюнками.

( Діти працюють в групах. Після розв’язування задач діти отримують ще одне зернятко, яке прикріплюють на колоску)

5). Вправи на релаксацію.

     Діти схрещують руки над головою.

  • Подивіться, ми олені.

      Рветься вітер нам назустріч.

    ( руки напружте, нам важко і незручно тримати так руки)

    Вітер стих…

    Розправим плечі.

    Руки знову на коліна .

    А тепер трішки ліні…

    (Руки не напружені і розслаблені.)

    Знайте, дівчатка і хлопчики,

    Відпочивають наші пальчики.

6) Приступаємо знов до праці.

Інше зернятко в дупло залетіло і на дно.

Тут живе  мала пустунка

«Рижохвостая» стрибунка. ( мал. двох білочок)

1 БІЛОЧКА  «7»

2 БІЛОЧКА  «8»

 Гра « Допоможіть білочкам нанизати горішки і грибочки».

 ( приклади записані на мал. горішків та грибів. Діти розв’язують приклад і розприділяють між двома білочками відповідно цифр вказаних на них).

 5+2     9-2      0+7   6+2-1    5-2+4       6+2     10-2   7+2-1     8+0         6-2 +4

(Білочки віддають чарівні зернятка. Які вчитель вставляє в казковий колосок ).

7) Інші зернятка кружляли

     І у ліс вони попали.

     Хто ж знайшов їх?

     Та про те,відгадайте ви і це.

     Більше сто років він має,

     В темнім лісі проживає,

     Він казковий старичок,

    Звуть його …………..(Лісовичок)

  • Діти, щоб знайти хатинку Лісовичка, треба прокласти стежинку.

5, 4, 7, 8, 6, 9,2 - записати числа від найменшого до найбільшого.

 

   З яких геометричних фігур складається хатинка

 Лісовичка?   

  Лісовичок віддасть зернятка,коли допоможемо знайти «код» від замка,                                                         

  бо він його забув і не може відкрити двері?

9   ----

 

?

     6

3   ----

(Лісовичок віддає зернятка, а вчитель продовжує вставляти їх в колосок).

8). Віршовані задачі.

8.1  Круть і Верть зерно з поля носили,

       Бо дуже вже пиріжечки любили.

       Круть знайшов 5 і заніс їх до хати.

       Вертю вдалось лише 2 відшукати.

       Порахуйте ,любі малята,

       Скільки зерен знайшли мишенята?

8.2 Гляньте, білочка одна визирає із дупла,

     Ще одна стрибнула з гілки,

     А за нею ще три білки.

     Ми просимо, діти милі,

     щоб всіх білок полічили.

 

IV. Підсумок уроку.

1.Що нового дізнались на уроці?

2.Всі зернятка відшукали, прочитайте, яке утворилось прислів’я на колоску.

         « Хліб - всьому голова.»

( коротко про бережне відношення до хліба).

Діти, ми допомогли мишкам відновити чарівний колосок. І він нас пригощає хлібом. Візьміть по шматочку і наберіться сили від землі – матінки, яка дає нам щедрі врожаї ,а також тепла і любові – від рук хліборобів,які виростили для нас цей святий хліб.

 

 

                   

doc
Пов’язані теми
Математика, 1 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
12 березня 2022
Переглядів
450
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку