Т. О. Салімовська
Вправи й задачі на засвоєння таблиць додавання і віднімання числа 2. Порівняння чисел. . Формувати обчислювальні навички,закріпити на основі вправ таблицю додавання і віднімання числа 2, вдосконалювати вміння порівнювати числа, складати і розв’язувати задачі за малюнками, розвивати спостережливість, логічне мислення; виховувати бережне відношення до хліба. Малюнки казкових героїв, числове дерево,малюнки годівничок для пташок з прикладами, малюнки горішків та грибочків для гри «Допоможи Білочкам нанизати грибочки і горішки», картки з виразами, ілюстрації для складання задач,маски Мишенят, мал. колоска.
I. Організаційна частина Всі почули ви дзвінок? Він покликав на урок! То ж і ми часу не гаймо, До уроку приступаймо. Вчитель. Ой, діти, мені здається,хтось у нас під дверима пищить. Впустимо? ( Заходять двоє дітей в масках Мишенят. Сперечаються.) - Це ти винен. - Ні, це ти. Вчитель. Зачекайте, зачекайте, розкажіть ,що у вас трапилось? 1Мишеня. – Скажіть це школа? Перший клас? Допоможіть, благаєм вас. 2 Мишеня. – Вчора любий півник Взяв із хати віник. У дворі позамітав, Колосочок розшукав, Колосочок чарівний, Колосочок золотий. 1 М. – На цей раз ми так старались, До млина нести зібрались, Та знялася шура – бура, Рукавом своїм махнула Розлетілися зернятка, Поможіть, же нам, малятка! 2.М. – Щоб зернятка розшукати, Треба добре усе знати. А ми в школу не ходили, Математики не вчили. Вчитель. Діти, допоможемо мишеняткам? Чи впізнали з якої вони казки? А як їх звати? ( Відповіді дітей ) Добра Фея вказала мишенятам маршрут,де можна розшукати чарівні зернини. Всі готові допомагати? Але для цього потрібно мати знання.
Гра « Так чи ні ?» 5 пальців на руці? 2 вогники у світлофора? У веселки 6 кольорів? Тиждень – це 7 днів? У трикутника 4 сторони? За партою 2 учні ? а). Додаємо число 2 ланцюжком( у кого м’ячик, той називає відповідь) б). Каліграфічна хвилинка. - Урок продовжимо без зупинки з каліграфічної хвилинки. ( Написання цифри 2 у зошитах) А оце ось цифра «2», В неї кругла голова, Довгий хвіст, зігнута шийка. Отака як бачиш двійка! III. Робота над темою уроку. Вчитель. Отож,вирушаємо в дорогу. Послухайте, куди ж потрапило зернятко.
1).Допоможемо підрахувати Хом’яку його запаси на зиму. Відомо, що у норах цього звірка знаходили до 20 кг зерна. Вставити знаки: ( знаки <, >, = зображені на зернятках) 6+2 * 7 5+1 * 8 4+2 * 5 7+2 * 10 6- 1 * 5 9 – 1* 7 (Записують у зошити. Чарівну зернину від хом’ячка вставляють у колосок). 2).
Гра «Числове дерево». На дереві цифри 5,6,7,8 ,2 , 10. На годівничках вирази: (діти у прорізи вставляють потрібну цифру і вивішують годівнички на дерево). 5+?=7 10?2=8 ?+2=2 ?+2=6 7- ?=5 8+?=10 3). Фізкультхвилинка. а) якщо ви любите зиму, плесніть в долоні три рази; б) якщо ви найкращі друзі птахів,тупніть три рази ногами; в) якщо ви будете годувати синичок, підніміть праву руку вгору; г) якщо ви любите годувати снігурів, простягніть ліву руку вперед; д) покличте усіх пташок до годівнички ( помахайте руками). 4.
Кріт неперевершений землекоп. За день він прокладає 20 м ходів під землею. Завдання від крота. Скласти задачі за малюнками. ( Діти працюють в групах. Після розв’язування задач діти отримують ще одне зернятко, яке прикріплюють на колоску) 5). Вправи на релаксацію. Діти схрещують руки над головою.
Рветься вітер нам назустріч. ( руки напружте, нам важко і незручно тримати так руки) Вітер стих… Розправим плечі. Руки знову на коліна . А тепер трішки ліні… (Руки не напружені і розслаблені.) Знайте, дівчатка і хлопчики, Відпочивають наші пальчики. 6) Приступаємо знов до праці. Інше зернятко в дупло залетіло і на дно. Тут живе мала пустунка «Рижохвостая» стрибунка. ( мал. двох білочок)
Гра « Допоможіть білочкам нанизати горішки і грибочки». ( приклади записані на мал. горішків та грибів. Діти розв’язують приклад і розприділяють між двома білочками відповідно цифр вказаних на них). 5+2 9-2 0+7 6+2-1 5-2+4 6+2 10-2 7+2-1 8+0 6-2 +4 (Білочки віддають чарівні зернятка. Які вчитель вставляє в казковий колосок ). 7) Інші зернятка кружляли І у ліс вони попали. Хто ж знайшов їх? Та про те,відгадайте ви і це. Більше сто років він має, В темнім лісі проживає, Він казковий старичок, Звуть його …………..(Лісовичок)
5, 4, 7, 8, 6, 9,2 - записати числа від найменшого до найбільшого.
З яких геометричних фігур складається хатинка Лісовичка? Лісовичок віддасть зернятка,коли допоможемо знайти «код» від замка, бо він його забув і не може відкрити двері?
(Лісовичок віддає зернятка, а вчитель продовжує вставляти їх в колосок). 8). Віршовані задачі.
IV. Підсумок уроку. 1.Що нового дізнались на уроці? 2.Всі зернятка відшукали, прочитайте, яке утворилось прислів’я на колоску. « Хліб - всьому голова.» ( коротко про бережне відношення до хліба). Діти, ми допомогли мишкам відновити чарівний колосок. І він нас пригощає хлібом. Візьміть по шматочку і наберіться сили від землі – матінки, яка дає нам щедрі врожаї ,а також тепла і любові – від рук хліборобів,які виростили для нас цей святий хліб.
|