Тема: Ми українці: честь і слава незламним.
Мета: формувати в учнів усвідомлення, що таке Батьківщина, держава, патріотизм, якими мають бути українці; закріплювати знання про символи держави. Виховувати любов до Батьківщини, патріотизм.
1. Вступна бесіда.
1.1 Привітання учнів з Днем знань.
Пролетіло літо тепле
В школу повернулись діти.
Відпочили всі нівроку.
Із новим навчальним роком!
Дорогі мої другокласники, бажаю вам в цьому навчальному році, щоб навчання давалось легко, а якщо і виникли труднощі, то зі швидкістю блискавки ви їх долали. Ніколи не зупиняйтесь на досягнутому, адже на вас чекає багато нового, незвіданого та цікавого у Країні знань.
1.2 Вправа « Спіймай мій настрій».
- Чи радісно вам сьогодні? В кого не сходить посмішка з обличчя передайте, будь ласка, її іншим дітям та зарядіть їх своїм настроєм.
2. Бесіда по темі уроку.
2.1 Вправа «Продовж речення»
= Ми проживаємо в Україні, тому нас називають ….
= А хто такі патріоти своєї Батьківщини?
= Які часи зараз проживає наша держава?
= Хто став на її захист?
= Щоб ви їм побажали?
= Які сучасні пісні додають нашим воїнам сили?
2.2 Виконання пісні «Ой у лузі червона калина…»
Ой у лузі червона калина похилилася,
Чогось наша славна Україна зажурилася.
А ми тую червону калину підіймемо,
А ми нашу славну Україну, гей, гей розвеселимо!
2.3 Розповідь вчителя.
Наша країна дуже гарна, різноманітна, багата своїм тваринним і рослинним світом, корисними копалинами. А найголовніше - своїми працьовитими, мужніми, дружніми людьми. Українець – патріот, який любить свою мову, цінує традиції рідного краю, стає на захист своєї Батьківщини, знає символи своєї держави. (Повторення державних символів України).
Серед захисників нашої держави є і художники, і кухарі, і інженери… і поети.
2.4 Вправа « Доповни вірш»
Фарби дасть мені матуся,
Малювати я …… (навчуся).
Намалюю рідний … (край) –
Дім в селі, ставок і …(гай),
Синє небо, жовте…(сонце)
Загляда до нас у …(віконце),
Чорнобривці в квітниках,
Полуниці на грядках,
І хліба вже чималі,
В небі линуть …(журавлі).
Тут і гори , і долини,
Тут річки, моря, рівниини,
Тут тварини і …(птахи),
Ось ставок сховавсь в мохи.
Мати в аркуш подивилась,
Посмішка в очах з’явилась.
І сказала мати сину;
Як люблю я Україну!
Ця країна чарівна
І єдина в нас вона.
= Чому мама любить Україну?
3. Створення буклета «Я люблю Україну»
4. Читання вірша
У всіх людей одна святиня,
Куди не глянь, де не спитай
Рідніша їм своя пустиня.
Аніж земний в чужині рай.
Їм красить все їх рідний край.
Нема без кореня рослини,
А нас, людей, без Батьківщини.
5. Виставка робіт учнів.