2 березня о 18:00Вебінар: Як казка допомагає навчати образотворчому мистецтву учнів 5-7 класів

Тема: «Мої обов’язки в сім’ї»

Про матеріал

Тема: «Мої обов'язки в сім'ї»

Мета: розширити уявлення учнів про сім'ю, про її склад; уточнити уявлення дітей про сімейні стосунки; ознайомити з основними нормами поведінки, відносинами та обов'язками в сім'ї; розвивати вміння піклуватися про членів сім'ї; розвивати здоров'язберігаючу, загальнокультурну компетентності; виховувати любов і повагу до членів родини, до людей похилого віку, внутрішню потребу у збереженні сім'ї, людяність, доброту, щирість у стосунках.

Перегляд файлу

БЕСІДА

Тема: «Мої обов’язки в сім’ї»

Мета: розширити уявлення учнів про сім’ю, про її склад; уточнити уявлення   дітей  про сімейні стосунки; ознайомити з основними нормами поведінки, відносинами та обов’язками в сім’ї; розвивати вміння піклуватися про членів сім’ї; розвивати здоров’язберігаючу, загальнокультурну компетентності; виховувати любов і повагу до членів родини, до людей похилого віку, внутрішню потребу у збереженні сім’ї, людяність, доброту, щирість у стосунках.

Обладнання: ілюстрації

Словник: Сім’я, обов’язок.

 

Хід заняття

1. Організаційний момент

 

2. Вступна бесіда

- Сім’я – це найрідніші на світі люди: мати і батько, бабуся і дідусь, які один одного шанують і люблять. Від батьків ми одержуємо життя. Вони вчать нас людських правил, оживляють наш розум, вкладають у наші вуста добрі слова. Так є, так і було в Україні завжди.  

- Слово батьків або старших у родині було законом для молодших. Вони вже змалку мали свої обов’язки, вчилися різної роботи, посильно працювали. Дівчатка переймали науку від матері та бабці – вчилися прибирати, готувати, вишивати, шити одяг, розписувати писанки. Хлопчики навчалися чоловічого ремесла від батька чи діда.

- Старші розповідали меншим багато казок, легенд, оповідань про сторічні події. Дітей любили, але завжди ставилися до них вимогливо. Існували і зараз існують певні правила поведінки для дітей.

- Інколи батьки карають вас за провини, але ніхто не заперечує, що найбільше виховує дитину сім’я.

- Про сім’ю написано багато прислів’їв та приказок:

- «Без сім’ї немає щастя на землі», «Які мамка й татко, таке й дитятко», «Яка сім’я, такий і я». Як ви розумієте ці прислів’я? (Відповіді учнів)

- Ваші батьки працюють, багато роблять корисного для держави. При цьому й виконують свої домашні обов’язки.

- Хто в вашій родині готує їсти, пере, прасує, прибирає, ходить до магазину?

Назвіть, які ваші обов’язки в сім’ї?

- Як розподіляються обов’язки між іншими членами в ваших сім’ях?

 

2.1.Словникова робота

Сім’я це найрідніші на світі люди: мати і батько, бабуся і дідусь, які один одного шанують і люблять.

Обов’язок - певні правила поведінки.

 

 

2.2. Колективне читання «Сім’я у нас одна»

-Перед вами текст та учасники, ось їх імена. Уважно разом читаємо текст.

 

Сашко завжди допомагав мамі. Він і посуд мив після обіду, і в кімнаті прибирав. Але якось на хлопчика напала лінь. І день, і другий минув,— Сашко не допомагає мамі. Тут і неділя прийшла. Батько каже за обідом:

- Погано наша сім’я працювала. Не підемо сьогодні нікуди. От тільки шкода маму. Весь тиждень у полі та вдома працювала. І сестричку Таню шкода. Хороші оцінки принесла — п’ятірки. Та і я теж цілий тиждень працював на фабриці.

Сашко почервонів увесь та й говорить:

- Ну, й ідіть самі! А я з кицькою залишуся.

- Та ні вже, куди ми підемо,— відповідає батько.— Адже сім’я у нас одна. Всі один за одного відповідаємо.

 

-Чому тато так відповів сину? Що він мав на увазі?

- Чи правий був тато?

 

3. Гра – вправа „Добери слово протилежне за значенням”

Запис на дошці:

Розклав   склади

Насмітив  – … ( підмети)

Розлив      - … ( витри )

Розсипав  - … ( збирай )

Замастив - … ( помий )

Де взяв річ - … ( туди і поклади )

 

Ігрова  фізкультхвилинка

- В гарній сім’ї виховують ввічливих дітей.

- Я попрошу вас виконувати завдання тоді, коли я назву „ чарівне слово ”

Встаньте, будь ласка!

Підніміть руки вгору!

Будьте ласкаві, поплескайте в долоні!

Потупотіть ніжками!

Будьте люб’язні, руки перед собою!

Кроком на місці руш!

Опустіть руки, будь ласка!

Будьте добрі, нахиліть голову вліво!

Нахиліть, будь ласка вправо!

Вперед! Назад!

Будьте люб’язні, сядьте на свої місця!

 

 

 

 

3.1. Інтерактивний метод „Мікрофон”

- Яку сім’ю називають хорошою?

- Для підтримання ладу в кожній сім’ї всі її члени намагаються дотримуватися певних обов’язків.

- А яких обов’язків повинні дотримуватися ваші батьки і ви?

- Отже розглянемо таблицю.

Обов’язки батьків

Забезпечувати житлом, харчами, одягом.

Фінансування сім’ї.

Дбати про духовність сім’ї.

Дбати про здоров’я членів родини.

Обов’язки дітей

Любити і поважати своїх батьків та членів родини.

Допомагати старшим по господарству.

Берегти себе.

Навчатися у школі, виконувати домашні завдання.

 

 

3.2. Гра «Робимо разом»

Вихователь пропонує учням скласти перелік різних справ, які в їхніх сім’ях виконують спільно. Наприклад: всі разом члени сім’ї проводять канікули, готують святковий обід, купують речі тощо.

Потім учні перераховують різні справи, які у їх сім’ях не виконуються спільно. Наприклад: кожен сам прибирає свою кімнату, всі лягають спати в різний час, всі окремо проводять вихідні дні тощо.

- Чи хотілося б вам, щоб батьки:

-завжди виконували разом з вами домашнє завдання?

-завжди грали і гуляли разом з вами?

-ходили разом з вами до школи?

- читали вам книжки чи розповідали цікаві історії?

 

3.3. Гра «Доповни список»

- Прочитайте та доповніть список робіт, які ви вмієте й зможете зробити:

Сервірувати стіл, мити посуд, чистити взуття, розчищати від снігу двір, варити обід, годувати курей, доглядати собаку, погратися із братиком, прати шкарпетки, зашити ґудзик, полити квіти, винести сміття.

 

4. Підсумок заняття

- Яку сім’ю називають хорошою? Чому?

- Кожного дня творіть добрі справи, щоб батьки бачили і відчували вашу любов і повагу. На цьому наш урок завершено, і я сподіваюсь що ви завжди будете шанувати своїх батьків, любити їх, прислуховуватись до їх порад, адже батьки ніколи не побажають зла своїм дітям.

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 3
Оцінки та відгуки
  1. Бєлікова Ольга Іванівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Григоришина Вікторія Леонідівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Василенко Катерина
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Пов’язані теми
Людина і світ, Матеріали до уроків
Інкл
Додано
3 липня 2018
Переглядів
16547
Оцінка розробки
5.0 (3 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку