Тема мого майстер-класу: «Використання інтерактивних технологій навчання з метою актуалізації пізнавальної діяльності».

Про матеріал
Тема мого майстер-класу: «Використання інтерактивних технологій навчання з метою актуалізації пізнавальної діяльності». Я вважаю, що завдання школи не забезпечити учня готовими знаннями, а виробити в нього вміння орієнтуватися в навколишньому світі, приймати, використовуючи отриманні знання, потрібні рішення.
Перегляд файлу

1

 

Мене звати Калаш Олена Володимирівна, я працюю вчителем математики Харківської гімназії №82 Харківської міської ради Харківської області, кваліфікаційний рівень «спеціаліст вищої категорії», маю педагогічне звання «старший учитель».

Я рада вас бачити на своєму майстер-класі « Я роблю це так». Перед кожним з вас лежить файл-це ваш кейс для домашнього завдання, куди ви зможете покласти матеріали, отримані сьогодні для подальшого опрацювання й використання в своїй роботі.

Для кращого знайомства я пропоную вам виконати тест, який дозволить раціонально розподілити ролі, які ви будете виконувати під час нашого заняття.

На своїх уроках я розвиваю увагу, використовуючи прийом мнемотехніки. Вам потрібно намалювати фігуру людини, складену з 10 геометричних фігур - трикутників, кругів, квадратів. Важливо, щоб всі три елементи були, а сума загальної кількості складала 10. Порахуйте кількість трикутників, кругів, квадратів. Запишіть число, в якому в розряді сотень стоїть кількість трикутників, в розряді десятків-кругів, в розряді одиниць-квадратів. Таким чином ви отримаєте трьохзначне число.

 1 тип-«розподіляє обов`язки», 901,  910, 802, 811, 820, 703, 712, 721, 730, 604, 613, 622, 631, 640. 

2 тип-«відповідально виконує свою роботу» , 505, 514, 523, 532, 541, 550.

3 тип-«перевіряє, чи правильно зрозумів свої обов`язки», 406, 415, 424, 433, 442, 451, 460.

4 тип-«науковець», 307, 316, 325, 334, 343, 352, 361, 370.

5 тип-«покладається на свою інтуїцію», 208, 217, 226, 235, 244, 253, 262, 271, 280.

Таким чином ми вибрали «спікера»- 1, 2 тип, , «секретаря»- 3тип, «посередника»- 4 тип, «доповідача»- 5 тип. Одягніть краватки.

Чи можете ви здогадатися, яку форму роботи я обрала для цього заняття? (групову)

Чи хотіли б дізнатися більше про свої індивідуально-типологічні відмінності?

Візьміть, будь ласка, інструкцію, покладіть до свого кейсу. Подальше опрацювання тесту ви зможете зробити вдома.

Ви готові до заняття? Створіть стан внутрішньої радості, бо вчитися потрібно весело, щоб перетравлювати знання, потрібно переварювати їх з апетитом.

Тема мого майстер-класу: «Використання інтерактивних технологій навчання з метою актуалізації пізнавальної діяльності».

Актуальність. Я вважаю, що завдання школи не забезпечити учня готовими знаннями, а виробити в нього вміння орієнтуватися в навколишньому світі, приймати, використовуючи отриманні знання, потрібні рішення.

Проводячи колективні заняття, я з радістю спостерігаю, як діти вчаться спілкуватися, самостійно працювати, приймати рішення, допомагати один одному.

Мета мого майстер-класу: показати методичні прийоми в проведенні таких інтерактивних вправ, як «Мікрофон», «Незакінчене речення», «Робота в парах», «Спільний проект», «Мозковий штурм», «Ажурна пилка», «кейс-метод».

А які інтерактивні вправи використовуєте ви у своїй діяльності?

Завдання, які я ставила перед собою, під час підготовки до майстер-класу: поділитися думками з приводу методів моєї роботи, дізнатися про ваш досвід проведення інтерактивних вправ. 

Результати, на які я очікую: сформувати мотивацію до самонавчання, самовдосконалення, саморозвитку.

 На мій погляд, краще кожний окремий учень засвоїть той матеріал, який в змозі зрозуміти, чим не зрозуміє нічого. Ви згодні зі мною?

Яким чином ви сприяєте цьому в навчальній діяльності?

 Важливу роль у своїй роботі я відводжу диференціації та індивідуалізації навчального процесу під час викладання.

Тому пропоную вам умовно поділитися на три групи, таким чином, щоб в кожній групі був спікер та доповідач-секретар.

1 група - учні з навичками репродуктивної діяльності, які за алгоритмом побудують графік функції.

2 група - учні з творчим потенціалом, які зададуть формулами функцію за графіком.

3 група – учні, які мають навички роботи з графічним редактором, побудують графік за даною формулою
.

Наприкінці роботи 3 група перевірить правильність виконання завдання 1 та 2 групами.

Які асоціації виникають у вас, коли ви дивитесь на цей малюнок?

Так, це справді схоже на емблему відомої мережі фаст-фуду. Чи замислювались ви про шкоду подібної їжі? Коли ми їмо швидку їжу, найбільше страждає наша серцево-судинна система і печінка. Чому? Вся річ у тому,  що швидка їжа висококалорійна, містить багато жирів і мало необхідних вітамінів. Подумайте над цим.

А чи випадково емблема виконана у вигляді графіків квадратичних функцій? Де ще ми зустрічаємось з параболою?

Я пропоную опрацювати наступну інтерактивну вправу, яку я вважаю найбільше оптимальною під час підготовки до Каразінського колоквіуму. Умовно назвемо це «Спільний проект».

Кожна група отримує завдання, які мають різний зміст й висвітлюють проблему з різних боків. Результатом вашої роботи має бути есе на тему «наскільки поширена парабола в навколишньому світі»

Оскільки вам потрібно опрацювати достатню кількість інформації за короткий проміжок часу, я вважаю оптимально використовувати технологію «Ажурна пилка».

На початку нашої роботи ми з вами розподілили ролі спікера, доповідача-секретаря. А я буду загальним посередником. Ще раз наголошую, що секретар та доповідач це одна людина. Я роздаю вам обов`язки кожного члена групи.

Вам потрібно опрацювати інформацію на такому рівні, щоб ви могли поділитися цією інформацією з іншими. На це відводиться 2 хвилини. Час пішов.

Час вичерпано.

Я пропоную вам розійтись по своїм «кольоровим» групам, де ви будете виступати експертами своєї частини інформації.

Кожна експертна група має вислухати всіх представників і проаналізувати матеріал в цілому. 1,5 хв, ( по 30 секунд на кожного). Час пішов.

Час вичерпано.

Повертаємось додому, кожен учень має поділитися інформацією, яку він отримав в «кольоровій» групі, із членами своєї «домашньої групи». 1,5 хвилини (по 30 секунд на кожного).

Вам потрібно записати два речення, які починаються словами «Для мене найважливішим відкриттям було…»,

«Інформація, яку ми отримали дає підстави для висновку, що…»

Тема есе «наскільки поширена парабола в навколишньому світі».

2 хвилини.  Час пішов.

Час вичерпано.

Хто може вгадати, який прийом було використано? Правильно прийом «Незакінченого речення».

Організувати закінчення роботи я пропоную на прикладі такої інтерактивної вправи як «Коло ідей».

Кожна група по черзі озвучує лише один аспект обговорюваної проблеми.

Секретарі-доповідачі по черзі зачитують по одному реченню.

Починає перша група, потім друга, третя, знову перша, друга, третя.

Таким чином ми отримали план есе на задану тему, складений з ваших ідей.

Коли я готуюсь до своїх уроків, я розмірковую.

Як донести матеріал до свідомості учнів яскраво і красиво, щоб запам`яталось надовго.

Відомо, що будь-який урок-це складне педагогічне явище, витвір вчителя, на якому учні демонструють свої знання, уміння та навички. Чи цікаво дітям на уроці? Чи люблять вони вчитися? Іноді діти ідуть на урок з задоволенням, іноді без нього, як зацікавити дітей? Як привернути їх увагу до свого предмету?

Для цього у своїй роботі я використовую задачі практичної направленості.

Наприклад.

  1.               Дається два цінники на товар, які розрахунки потрібно виконати, щоб купити товар за мінімальну ціну?
  2.               Відомості про географію, рослинний та тваринний світ Харківської області, які я використала під час розглядання теми: «Стандартний вигляд числа.»

Всім відомо, що перш ніж розглянути щось цікаве, потрібно вивчити багато нецікавого, взагалі не все, що цікаво, потрібно.

Сьогодні ви отримаєте домашнє завдання.

Проблема, яку я хочу запропонувати вирішити це розв`язання деяких задач із збірника підготовки до ДПА 2014 року, а саме варіант 4,№4.1.

Знайдіть усі значення параметра а , при яких множина розв`язків системи нерівностей
містить рівно три цілих числа.

Потрібно розглянути задачу кількома способами, щоб розробити рекомендації до системи підготовки до розв`язання подібних завдань та переконати в перевазі даного методу.

Яку інтерактивну вправу ви б мені порекомендували використати?

Я пропоную вам опрацювати «кейс-метод» для вирішення цієї проблеми.

Зміст вашого кейсу:

  1.               Знайти альтернативні способи розв`язання цієї задачі.
  2.               Оцінити їх за такими критеріями:
  •                   найменша кількість часу для розв`язання;
  •                   рівень зрозумілості для кожного учня;
  •                   максимальне уникнення помилок.

Мета використання нашого кейсу: рекомендувати найкращий спосіб.

Ви отримуєте зміст кейсу, правила опрацювання кейсу, обов`язки спікера, секретаря, посередника, доповідача.

Наш час закінчується, тому я пропоную підвести підсумок нашого спілкування. Ідея Едуарда де Боно, на мій погляд, є більш доречною в даному випадку. Дома ви зможете ознайомитись зі змістом цієї ідеї.

Я хочу подарувати вам різнокольорових журавликів.

  1.               Білий – ви підводите підсумок, спираючись на цифри й факти.
  2.               Жовтий - вам потрібно відзначити які позитивні моменти були й обґрунтувати свій оптимізм.
  3.               Червоний-мене цікавлять ваші емоції з приводу даного майстер-класу.
  4.               Синій-це те, на що мені потрібно звернути увагу при проведенні майстер-класу.
  5.               Зелений-чи знадобляться вам знання, отримані на моєму майстер-класі в подальшій роботі.

На останок хотілось би сказати велике дякую за творче спілкування, сподіваюсь воно було для вас таким же приємним, як для мене.

На мою думку, в руках кожного вчителя знаходиться чарівний ліхтарик пізнання, й від нашої майстерності, нашої зацікавленості в роботі залежіть як направити промінь на учня, щоб отримати найкращі результати.

doc
Пов’язані теми
Педагогіка, Майстер-класи
Додано
19 лютого 2020
Переглядів
612
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку