Тема: Моральні цінності сучасної молодої людини

Про матеріал
Тема: Моральні цінності сучасної молодої людини Мета: виявлення впливу моралі на відносини та спілкування людей; формування в учнів загальнолюдських норм гуманістичної моралі (добра, взаєморозуміння, милосердя, віри у творчі можливості людини); усвідомлення того, що моральні цінності становлять основу правопорядку; вироблення навичок і звичок моральної поведінки, культури спілкування; виховання почуття необхідності дотримання моральних цінностей суспільства; розвивати мотивацію до аналізу чужих вчинків і самоаналізу
Перегляд файлу

Тема: Моральні цінності сучасної молодої людини

Мета: виявлення впливу моралі на відносини та спілкування

людей; формування в учнів загальнолюдських норм гуманістичної моралі

(добра, взаєморозуміння, милосердя, віри у творчі можливості людини);

усвідомлення того, що моральні цінності становлять основу правопорядку;

вироблення навичок і звичок моральної поведінки, культури спілкування;

виховання почуття необхідності дотримання моральних цінностей

суспільства; розвивати мотивацію до аналізу чужих вчинків і самоаналізу

 

Викладач

Уже з перших кроків свого життя ви чуєте від батьків, дорослих: " Не можна

так робити. Це погано ". " А от тут, ти добре вчинив. Завжди будь таким! ".

Вам доводиться чути, як люди оцінюють одне одного: " Ця людина добра,

хороша! ". " А ця така неприємна! ". Батьки вас повчають: " Не роби людям

зла ", " Будь добрим, принциповим, чесним ".

Що ж це за поняття?

Ці поняття характеризують мораль. Мораль – це своєрідний узгоджувач дій

людей у суспільстві.

Перегляд уривку із фільму «Що таке мораль ?»

Виходить, що норми моралі- це так би мовити, неписані закони.

Саме так, тож приймайте, як належне, коли вам роблять зауваження не лише

ваші близькі, а й незнайомі люди. Знайте, що коли б люди були байдужі до

різних негативних проявів поведінки інших, ніколи б не було порядку в

суспільстві.

Мораль – сукупність певних правил і норм поведінкилюдини всуспільстві,

щосклалисяісторично.

Мораль містить у собі ідеали, цінності та категорії. Ідеал – це уявлення

про краще, цінне і величне. Цінності – це те, що святе для людей. На основі

цінностей, які панують в суспільстві, люди будують відносини та визначають

пріоритети. Моральні категорії носять біполярний характер. Прикладом

цього слугують такі поняття, як «добро» і «зло», «совісність» і

«безсовісність»,«честь» і «безчестя», «справедливість» і «несправедливість»,

«милосердя» і«жорстокість» тощо. Категорія добро служить початком

моральних понять.

Етична традиція говорить: усе, що вважається моральним, є добром. Совість–

це здатність людини керуватися моральними цінностями у всіх життєвих

ситуаціях. Совість – це «внутрішній суд», який людина вершить над самою

собою. Не менш важливою категорією моралі є чесність. Чесна людина –

сумлінна, щира, заслуговує на повагу. (Слайд 4)

 

Моральні почуття- запити, оцінки, відношення, спрямованість духовного

розвитку особистості.

 

Моральні звички - корисні для суспільства стійкі форми поведінки, що

стають потребою і здійснюються за будь-якої ситуації та умов.

Вправа:«Визнач свої риси характеру»5 хв.

Мета:Діагностика рис особистості

Зараз я пропоную Вам,визначити свої риси характеру.Кожному учню

роздаємо аркуш з переліком рис . Вам потрібно віднайти свої позитивні та

негативні риси, а також дати відповідь на запитання : «Що я хотів би змінити

усобі ?» Перегляньте риси характеру. На виконання 1 хв.

1. Самолюбивий

2. Добрий

3. Доброзичливий

4. Стриманий

5. Грубий

6. Чуйний

7. Скромний

8. Уважний

9. Конфліктний

10. Щедрий

11. Організований

12. Товариський

13. Образливий

14. Співчутливий

15. Чесний

16. Жадібний

17. Жорстокий

18. Брехливий

А зараз презентуємо свої відповіді.

Хто з вас бажає сказати про свої позитивні чи негативні риси характеру?

І що б ви хотіли змінити у собі? Будь-ласка, за бажанням.

Хто з вас бажає сказати про свої позитивні чи негативні риси характеру?

І що б ви хотіли змінити у собі? Будь-ласка, за бажанням.

Викладач

Говорити про якості молодої людини можна під різними кутами зору, у

різних ракурсах.

Групове обговорення ідеалу сучасної людини 10 хв.

Кожна команда одержує питання, обговорює, представляє свою думку.

1 - а група.

Якими ви бачите свій ідеал сучасної людини з погляду професії лікаря?

( Вести здоровий спосібжиття, турбуватися про власне здоров'я, відповідно

ставитися до свого здоров'я, турбуватися про здоров'я своїх нащадків ).

2 - а група.

Яка ідеальна людина з погляду правоохоронця?

( Громадянин повинен передусім знати закони поважати їх. Незнаннязаконів

не є виправданням за скоєння злочину. Кожна культурна людина повинна

знати Конституцію своєї держави, Декларацію про права людини. Громадяни

3 – я група.

Яка ідеальна людина з погляду викладача?

( Ерудована, гарно навчається, не порушує поведінку, вихована, читає багато

книжок)

4-а група

Яка ідеальна людина з погляду батьків?

( Чесна, добросовісна, вихована, порядна, грамотна, здорова без шкідливих

звичок ...)

Психолог

Під час виконання попереднього завдання ми визначили, якими ж хочуть вас

бачити батьки, викладачі. А тепер давайте визначимо , що є цінним для

молодої людини.

Вправа: « Що є цінного в житті молодої людини ». 10 хв

Мета: визначення життєвих орієнтирів

Хід обговорення.

Психолог пропонує учням на плакаті написати всі життєві цінності

молодої людини які вони знають.

Важливо спонукати учасників максимально доповнити список : свобода

(самостійність, незалежність); любов; дружба; сім’я; матеріальна

забезпеченість; благополуччя близьких; визнання ( повага оточення,

популярність); цікава робота ; якісна освіта; розваги; відпочинок; хобі;

творчість.

Список цінностей (цілей):

1. Активне життя, повне діяльності, емоцій.

3. Гроші (забезпеченість, відсутність труднощів).

4. Життєва мудрість (зрілість, життєвий досвід).

5. Здоров'я (фізичне і душевне)

6. Цікава робота.

7. Краса (вміння бачити прекрасне в природі і мистецтві).

9. Освіта (можливість вчитися, бути культурним, розвиненим).

10. Свобода (самостійність, незалежність).

11. Щасливе сімейне життя.

12. Щастя інших.

 

13. Розвиток (робота над собою, самовдосконалення).

15. Реалізація (повне використання можливостей, сил і здібностей).

16. Творчість (можливість творчої діяльності).

17. Повага інших людей.

18. Впевненість в собі.

Викладач

Мораль і моральність - поняття-синоніми. Мораль в перекладі з латинської

так і означає «моральність». Мораль - система норм і правил, що визначають

обов'язки людини по відношенню до суспільства, включає в себе людські

норми: любов до батьківщини, працелюбність, гуманізм, доброту, милосердя,

повагу до старших і багато іншого.

Чи існує моральний кодекс? Хто стежить за його дотриманням? Яким чином

норми моралі поширюються в суспільстві?

(Обговорення).

На відміну від норм права, де за дотриманням закону наглядають спеціальні

державні органи, норми моралі офіційно ніде не зафіксовані і протягом

століть передавалися з вуст у вуста, від батька до сина, від старшого

покоління до молодшого. Їх можна зустріти в народній творчості: легендах,

казках, піснях, прислів'ях, крилатих виразах, які живуть сотні років,

утілюючи найвищу мудрість - як бути Людиною.

Робота в підгрупах « Народна мудрість» 10 хв

Уважно прочитайте кожне прислів’я і виберіть те, зі змістом якого згодні

найбільшою мірою. Пояснітьсвій вибір.

Прислів’я.

1 а) Щасливий той, у кого совість спокійна. б) Сором не дим, очі не виїсть.

2 а) Не хлібом єдиним жива юдина. б) Живеться, у кого грошик ведеться.

3 а) Кому щастя служить, той ні про що не тужить. б) Де щастя плодиться,

там і заздрість народиться.

4 а) Гроші-справа наживна. б) Голим народився, голим і помреш.

5 а)Тільки той не помиляється, хто нічого не робить. б) Береженого Бог

береже.

6 а) Всякий сам коваль свого щастя. б) Б’ється, як риба об лід.

7 а) Як проживеш, так і прославишся. б) Вище голови не стрибнеш.

8 а) Всяка птиця свою пісню співає. б) Ніхто мені не указ.

9 а) Усякий за себе відповідає. б) Моя хата скраю, я нічого не знаю.

 

10 а) Сам пропадай, а товариша визволяй. б) Роби людям добро, та й собі без

лиха.

11 а) Не май сто рублів, а май сто друзів. б) На обіді – усі сусіди, а прийшла

біда, вони спливли, як вода.

12 а) Учіння - світло, незнання – пітьма. б) Багато будеш знати – швидко

зостаришся.

13 а) Де твердий закон, там всяк розумний. б) Закон, що дишло, куди

повернеш, туди і вийшло.

Викладач

Контроль за виконанням моральних норм здійснюється виключно совістю

кожної конкретної людини і громадською думкою. Саме тому бути чи не

бути моральним (чесним, порядним, добрим) майже повністю залежить від

особистого вибору кожного.

Яка, на вашу думку, одна з найважливіших рис громадянина, чи просто

людини?

Учень - ( Почуття обов'язку)

Почуття обов'язку, тобто коли людина відчуває три речі: можна, не можна і

треба.

Викладач

Майбутнє України і світу в цілому залежить від кожного з вас. Без людей

з високим інтелектуальним рівнем, без людей високоморальних не вдасться

вирватися вперед. Тому дотримуйтесь норм моралі, будьте взірцем для

інших, з повагою ставтеся до людей, які вас оточують.

 

docx
Пов’язані теми
Людина і світ, Сценарії
Додано
6 травня 2020
Переглядів
2541
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку