Тема. Морфологічна будова
представників тваринного світу
.
(С-У Інтегрований урок –проект в межах
проведення інженерного тижня)
Автор:
Пантелей Г.Г.,вчитель біології
Нижньосірогозького закладу
ПЗСО
Нижні Сіроози-2020
Інженерний тиждень 7 клас
Тема. Морфологічна будова представників тваринного світу
Мета. Виявити практичний інтелект учнівської молоді: діагностувати обдарованість, впроваджуючи методику створення навчальних проектів під час проведення STEM-уроків.
Закріпити сформовані компетентності про життєдіяльність представників тваринного світу в залежності від їх умов існування.
Формувати практичні навички дослідницького характеру по конструюванню
моделей видової різноманітності тварин.
Розвивати творчі нахили школярів, інженерне мислення, мовлення під час презентації робіт.
Тип уроку . Навчальний проект практичного спрямування
Методи навчання. Дослідницький практикум
Обладнання: Ноутбук, схеми підручника, конструктори «Лего»
План і хід уроку.
1. Орг. момент
2.Мотивація навчальної діяльності.
Слово вчителя .Вперше термін “морфологія” ввів у науку німецький поет і натураліст І.Гете (1817). Морфологія (від гр. morphe — форма, logos — учення) тварин — це наука, що вивчає форму і будову тваринних організмів. Предметом вивчення морфології тварин як науки є зовнішня форма тіла тварин, їхніх органів, топографія останніх, а також зовнішня і внутрішня будова органів, їх систем та апаратів, будова тканин і їхніх клітин та міжклітинної речовини в зв»язку з умовами життя.
Об’єктами вивчення морфології є хижі та свійські тварини.
Морфологія тварин є частиною біології — науки про життя. Вона тісно пов’язана з іншими біологічними науками і насамперед з фізіологією, зоологією та екологією. Ось чому завданням навчального проекту буде сконструювати зовнішній вигляд тваринної істоти в залежності від умов її існування.
Завдання: Довести, що Рука людини-маніпулятор і може виконати будь-яку роботу за поставленою метою: сконструювати тваринну істоту за допомогою лего. Хто зна, можливо, у житті ця практика поєднання ручного маніпулятора та теоретичних знань про тварин допоможе у житті по вибору професії майбутнього.
Використовуючи популярну методикиу для гри в парах « Існуюча тварина»
Час виконання: 10-20 хвилин
Діти вчаться:
домовлятися, шукати спільне рішення, відстоювати свої ідеї, доповнювати один одного під час практичної діяльності і під час презентації роботи
Основні завдання:
1. Діти отримують завдання не розмовляючи створити (збудувати) існуючу істоту, використовуючи два набори цеглинок, та підготувати невелику розповідь про неї.
Запитання до дітей:
• Як вдалося створити таку істоту?
• Що було найважчим?
• Що ще можна створити в парі?
Завдання -2.Створи-домалюй!
Час виконання: 10-20 хвилин
Діти вчаться
творчо мислити, експериментувати, домовлятися, поважати думку інших
Основні завдання:
1. Діти створюють будь-яку фігуру за заданою темою (тварини).
2. Далі діти прикладають створену модель на аркуш формату А4 і обводять її.
3. Педагог пропонує домалювати олівцями чи фломастерами деталі/частини тіла та умови довкілля, в яких існує тварина..
4. Діти презентують свою роботу.
Запитання до дітей:
• Чому ви вирішили створити саме цю тварину ?
• Що було найцікавішим під час виконання цієї вправи?
Варіант-2: Будуємо разом
Час виконання:-20 хвилин наступного уроку.
Основні завдання:
Запропонувати створити спільну споруду тваринних істот певної місцевості та презентувати її.
Запитання до дітей:
• Якими словами можна описати вашу модель?
• Чи могла б ваша модель тварини бути героєм казки чи мультфільму? Якого саме?
• Чи була б потрібна ваша споруда на вашій вулиці? Чому?
• Чи є в інших пар моделі, схожі на вашу? Якщо є, то чим саме?