ЗАГАЛЬНООСВІТНЯ ШКОЛА
І-ІІІ СТУПЕНЯ М.БЕРЕСТЕЧКО
ТРУДОВА АКЦІЯ
« ПАРАД КВІТІВ БІЛЯ ШКОЛИ»
Вступ
Люди здавна намагались оточувати себе красою, і далеко не останнє місце серед різних прикрас, які використовуються для декорування, займали шедеври, створені її величністю природою. Спілкування з світом рослин стало для сучасної людини життєвою необхідністю. У вирішенні проблеми охорони і покращення навколишнього середовища особливе місце займають зелені насадження, які мають цілий комплекс оздоровчих і захисних властивостей.
Окрім санітарно-гігієнічної функції рослини виконують ще і естетичні функції. Зелені насадження позитивно впливають на мікроклімат, зволожують повітря і збагачують його киснем, відрізняються високою фітоцидною активністю, сприяють архітектурно-планувальної організації території. Питання благоустрою і озеленення є особливо актуальним для закладів освіти, які в сучасних умовах надають не тільки послуги навчання, але й виховання, складовою якого є екологічне виховання. На шкільній ділянці діти одержують уявлення про живу природу, безпосередньо беруть участь у вирощуванні рослин. Тому шкільна ділянка потребує максимального озеленення (до 40-50% території), за винятком тих частин, що мають спеціальне покриття – доріжок, алей, проїздів, господарського двору, окремих ділянок спортивних та ігрових майданчиків.
Шкільне подвір’я – дзеркало нашого рідного міста Берестечка.
Актуальність проекту
Сучасні вимоги до комфортної життєдіяльності людини потребують нових критеріїв якості навколишнього простору. Ці критерії формуються під впливом потреб до естетичного задоволення, екологічної безпеки та гармонії з природою. Тому значно зросла увага до проблем благоустрою територій, зокрема навколо закладів освіти.
Планування, проектування та створення будь-яких форм озеленення за індивідуальним проектом дає можливість підкреслити індивідуальність та неповторність освітнього закладу, зробити його несхожим на інші. Крім того, зелені насадження навколо закладів освіти виконують ряд функцій, а саме: санітарно-гігієнічну, захисну, рекреаційну, художньо-естетичну, навчально-виховну.
Даний проект спрямований на залучення здобувачів освіти, їх батьків, випускників школи минулих років та широких верств населення міста Берестечка до практичної роботи щодо озеленення території школи та поліпшення екологічного стану рідного краю.
Мета проекту:
~ звернути увагу учнів, їхніх батьків, вчителів до необхідності благоустрою пришкільної території як об’єкту навколишнього середовища, місця організації відпочинку та навчання учнів ;
~ створити та реалізувати проект дизайну території закладу освіти шляхом створення шкільного дендрарію;
~ залучати учнів до активного громадського життя в рамках проекту розвиваючи навички самоврядування, відповідальності, ініціативності, свідомості щодо виконання своїх обов’язків;
~ залучати учнів до створення на пришкільній території особливого природного мікроклімату, котрий дозволить відпочивати від міського галасу, відчувати єднання із природою, а також на практиці вивчати взаємозв’язок сучасного суспільства із природою;
~ виховувати в учнів дбайливого ставлення до природи, естетичного смаку, вміння цінувати прекрасне;
~ формувати екологічну культуру, практичні навички, необхідні для роботи на пришкільній ділянці;
~ покращити естетичний вигляд шкільного подвір’я шляхом створення нових квітників і вдосконалення вже існуючих з урахуванням народних традицій, використовуючи елементи ландшафтного дизайну.
Завдання:
~ об’єднати зусилля педагогів, учнів, батьків, направлених на благоустрій, естетичне оформлення та озеленення території закладу освіти, створити єдиного духовного середовища, завдяки участі у спільній справі, спільним інтересам,прагненням;
~ перетворити пришкільну територію на таку, яка б вирізнялася оригінальністю, неповторністю, цікавими формами та ідеями;
~ намагатися побачити оригінальність та красу пришкільної ділянки;
~ навчати учнів різним уміння і навичкам, збагачуючи їх новими знаннями про рослини та технології вирощування, а також вивчати основи мистецтва ландшафтного дизайну .
Тривалість проекту:
Даний проект розрахований на 2 роки: з вересня 2018 року по вересень 2020 року.
НАПРЯМКИ РОБОТИ:
науково - дослідницька робота;
агітаційно – просвітницька діяльність;
інформаційно-комунікаційна діяльність;
виховна робота;
природоохоронна діяльність;
проектування та моделювання.
Тип проекту: екологічний, творчий, виховний, колективний, довготривалий
Учасники проекту: учні школи, педагогічний колектив, батьківська громадськість.
Очікувані результати
Сучасні заклади освіти виконують не тільки навчальну функцію, а й впливають на формування світогляду дитини, забезпечують змістовне дозвілля підростаючого покоління, виховують фізичні, інтелектуальні, моральні, естетичні якості, позитивні риси волі й характеру. Тому зелені насадження, що надають закладу індивідуальні, своєрідні риси, роблять перебування в ньому більш комфортним, підвищують імідж закладу.
План реалізації:
І етап. Підготовчий
ІІ етап. Пошуково-дослідницька робота (постійно)
ІІІ етап. Практична діяльність (2010 – 2019 роки)
ІV етап. Моніторинг впливу проведеної роботи на свідомість учнів (анкетування)
V етап. Оформлення звіту
Критерії благоустрою території освітнього закладу
Створюючи зелені насадження на території, відведеній для садиби освітнього закладу, слід враховувати те, що вона закладається на досить тривалий час. Під час планування озеленення сучасної школи архітектори, педагоги повинні враховувати найновіші досягнення науковців та фахівців у зеленій архітектурі, фітодизайну, квітникарстві.
Успіх озеленення садиби залежить від підготовки території, планування розміщення рослин та їх угрупувань, догляду за насадженнями, охорона їх від шкідників і хвороб та різних пошкоджень.
Отже, дотримуючись вимог агротехніки вирощування декоративних культур, знаючи біологічні особливості окремих видів, слід озеленити садибу так, щоб вона мала привабливий вигляд. Необхідно, щоб роботи по озелененню освітнього закладу проводилися згідно складеного заздалегідь проекту та рекомендацій фахівців. Тому до складання проекту озеленення садиби освітнього закладу ми залучили учнів різного віку, щоб кожний міг висловити свою думку, мрію, фантазію: «Яким би ви хотіли бачити шкільне подвір'я?».
Результати реалізації
проекту
1. Озеленення та благоустрій пришкільної ділянки: розбивка клумб, оновлення насаджень кущів та дерев.
2. Планування та впровадження Дослідницького проекту « Клумба лікарських рослин на шкільному подвір’ї».
2. Знайомство учнів з основами квітництва, ландшафтного дизайну, оволодіння агротехнічними прийомами вирощування рослин.
3. Поява в учасників проекту навичок практичної природоохоронної роботи.
4. Якісне поліпшення екологічного стану та естетичного вигляду пришкільної території.
5. Формування особистісних якостей в учнів: цілеспрямованості, працьовитості та ін.
6. Підтримка чистоти і порядку на території освітнього закладу.
Кількісні показники
1.Збільшиться кількість співробітників школи, учнів та їх батьків, залучених у практичну діяльність з вирішення проблем благоустрою території пришкільного ділянки і школи;
2. Збільшиться кількість учнів, вчителів, батьків, які взяли участь в організації та проведенні екологічних заходів;
3. Розшириться видове різноманіття рослин на пришкільній ділянці.
Якісні показники
проекту
1. Територія школи стане екологічно чистої.
2. У результаті підвищення ролі освітнього середовища пришкільної ділянки будуть зміцнені міжпредметні зв'язки.
3. Реалізується новий підхід до дизайну території освітнього закладу, його естетичного оформлення.
4. Відбудеться підвищення природоохоронної активності у школярів та мешканців нашого міста.
Моніторинг успішності реалізації проекту
- моніторинг екологічного стану мікрорайону школи;
- дослідження рівня формування екологічної компетентності учасників проекту.
Перстектива розвитку проекту
У перспективі розвитку проекту має відбутися якісна зміна структури освітнього процесу школи. На базі наявного досвіду організації роботи на пришкільній ділянці у перспективі заплановано: насадження нового шкільного саду, що зробить школу і її територію більш привабливою, сприятиме створенню позитивного іміджу школи. Проекти (реалізовані і заплановані у перспективі) вирішать проблему зайнятості підлітків у літній період і вільний від навчального процесу час, будуть сприяти їх соціальній адаптації. Перспективою розвитку проекту ми бачимо також у долучені інших шкіл до озеленення пришкільних територій силами учнів.