"Зелене мереживо моєї школи"

Про матеріал
Планування, проектування та створення будь-яких форм озеленення за індивідуальним проектом дає можливість підкреслити індивідуальність та неповторність освітнього закладу, зробити його несхожим на інші. Крім того, зелені насадження навколо закладів освіти виконують ряд функцій, а саме: санітарно-гігієнічну, захисну, рекреаційну, художньо-естетичну, навчально-виховну. Даний проект спрямований на залучення здобувачів освіти, їх батьків, випускників школи минулих років та широких верств населення міста Берестечка до практичної роботи щодо озеленення території школи та поліпшення екологічного стану рідного краю.
Перегляд файлу

http://coolwallpaperz.info/user-content/uploads/wall/o/47/abstract-green-ecology-christian-65698.jpghttp://img-fotki.yandex.ru/get/6005/139440740.7/0_5e35a_107209a0_XL 

 

 

ЗАГАЛЬНООСВІТНЯ ШКОЛА

 І-ІІІ СТУПЕНЯ  М.БЕРЕСТЕЧКО

 

 

 

 

 

 

 

ТРУДОВА   АКЦІЯ

« ПАРАД    КВІТІВ   БІЛЯ  ШКОЛИ»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

http://coolwallpaperz.info/user-content/uploads/wall/o/47/abstract-green-ecology-christian-65698.jpghttp://watermarked.cutcaster.com/cutcaster-photo-801142846-Green-sprout.jpg 

 

 


http://s13.postimg.org/subndkp5z/0_1073bd_ab2e9909_XL.pnghttp://img-fotki.yandex.ru/get/6004/139440740.7/0_5e35b_8faab191_XLC:\Documents and Settings\Admin\Мои документы\Загрузки\look.com.ua-12684.jpgВступ

Люди здавна намагались оточувати себе красою, і далеко не останнє місце серед різних прикрас, які використовуються для декорування, займали шедеври, створені  її величністю природою. Спілкування з світом рослин стало для сучасної людини життєвою необхідністю. У вирішенні проблеми охорони і покращення навколишнього середовища особливе місце займають зелені насадження, які мають цілий комплекс оздоровчих і захисних властивостей.    

Окрім санітарно-гігієнічної функції рослини виконують ще і естетичні функції. Зелені насадження позитивно впливають на мікроклімат, зволожують повітря і збагачують його киснем, відрізняються високою фітоцидною активністю, сприяють архітектурно-планувальної організації території. Питання благоустрою і озеленення є особливо актуальним для  закладів освіти, які в сучасних умовах надають не тільки послуги навчання, але й виховання, складовою якого є екологічне виховання. На шкільній ділянці діти одержують уявлення про живу природу, безпосередньо беруть участь у вирощуванні рослин. Тому шкільна ділянка потребує максимального озеленення (до 40-50% території), за винятком тих частин, що мають спеціальне покриття – доріжок, алей, проїздів, господарського двору, окремих ділянок спортивних та ігрових майданчиків.

Шкільне подвір’я – дзеркало нашого  рідного  міста  Берестечка.

C:\Documents and Settings\Admin\Мои документы\Загрузки\look.com.ua-12684.jpg IMG_7492

C:\Documents and Settings\Admin\Мои документы\Загрузки\look.com.ua-12684.jpghttp://img-fotki.yandex.ru/get/6004/139440740.7/0_5e35b_8faab191_XL 

Актуальність проекту

Сучасні вимоги до комфортної життєдіяльності людини потребують нових критеріїв якості навколишнього простору. Ці критерії формуються під впливом потреб до естетичного задоволення, екологічної безпеки та гармонії з природою. Тому значно зросла увага до проблем благоустрою територій, зокрема навколо закладів освіти.

Планування, проектування та створення будь-яких форм озеленення за індивідуальним проектом дає можливість підкреслити індивідуальність та неповторність освітнього закладу, зробити його несхожим на інші. Крім того, зелені насадження навколо закладів освіти виконують ряд функцій, а саме: санітарно-гігієнічну, захисну, рекреаційну, художньо-естетичну, навчально-виховну.

Даний проект спрямований на залучення здобувачів освіти, їх батьків, випускників школи минулих років та широких верств населення міста Берестечка до практичної роботи щодо озеленення території школи та поліпшення екологічного стану рідного краю.

 

 

 

 

 

 

 

 

http://s13.postimg.org/subndkp5z/0_1073bd_ab2e9909_XL.pngC:\Documents and Settings\Admin\Мои документы\Загрузки\look.com.ua-12684.jpgМета  проекту:

http://img-fotki.yandex.ru/get/6004/139440740.7/0_5e35b_8faab191_XL~ звернути увагу учнів, їхніх батьків, вчителів до необхідності благоустрою пришкільної території  як об’єкту навколишнього середовища, місця організації відпочинку та навчання учнів ; 
~ створити та реалізувати проект дизайну  території  закладу освіти шляхом створення шкільного дендрарію;
~ залучати учнів до активного громадського життя в рамках проекту розвиваючи навички самоврядування, відповідальності, ініціативності, свідомості щодо виконання своїх обов’язків; 
~ залучати учнів до створення на пришкільній території особливого природного мікроклімату, котрий дозволить відпочивати від міського галасу, відчувати єднання із природою, а також на практиці вивчати взаємозв’язок сучасного суспільства із природою; 
~ виховувати в учнів дбайливого ставлення до природи, естетичного смаку, вміння цінувати прекрасне; 
~ формувати екологічну культуру, практичні навички, необхідні для роботи на пришкільній ділянці; 
~ покращити естетичний вигляд шкільного подвір’я шляхом створення нових квітників і вдосконалення вже існуючих з урахуванням народних традицій, використовуючи елементи ландшафтного дизайну. 

Завдання:

C:\Documents and Settings\Admin\Мои документы\Загрузки\look.com.ua-12684.jpghttp://www.ekuo.org/it/images/risparmio-energetico-internet-green.jpg~ об’єднати зусилля педагогів, учнів, батьків, направлених на благоустрій, естетичне оформлення та озеленення території закладу освіти, створити єдиного духовного середовища, завдяки участі у спільній справі, спільним інтересам,прагненням; 
~ перетворити пришкільну територію на таку, яка б вирізнялася оригінальністю, неповторністю, цікавими формами та ідеями; 
~ намагатися побачити оригінальність та красу пришкільної ділянки; 
~ навчати учнів різним уміння і навичкам, збагачуючи їх новими знаннями про рослини та технології вирощування, а також вивчати основи мистецтва ландшафтного дизайну .

 

 

C:\Documents and Settings\Admin\Мои документы\Загрузки\look.com.ua-12684.jpg 

C:\Documents and Settings\Admin\Мои документы\Загрузки\look.com.ua-12684.jpg 

 

 

Тривалість  проекту:

 

Даний проект розрахований на 2 роки: з вересня 2018 року по вересень 2020 року.

 

НАПРЯМКИ  РОБОТИ:

науково - дослідницька робота;

агітаційно – просвітницька діяльність;

інформаційно-комунікаційна діяльність;

виховна робота;

природоохоронна діяльність;

проектування та моделювання.

 

Тип проекту:  екологічний, творчий, виховний, колективний, довготривалий

Учасники проекту:  учні школи, педагогічний колектив, батьківська   громадськість.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

C:\Documents and Settings\Admin\Мои документы\Загрузки\look.com.ua-12684.jpg 

 

 

Очікувані результати

http://img-fotki.yandex.ru/get/6004/139440740.7/0_5e35b_8faab191_XLСучасні  заклади освіти  виконують не тільки навчальну функцію, а й впливають на формування світогляду дитини, забезпечують змістовне дозвілля підростаючого покоління, виховують фізичні, інтелектуальні, моральні, естетичні якості, позитивні риси волі й характеру. Тому зелені насадження, що надають закладу індивідуальні, своєрідні риси, роблять перебування в ньому більш комфортним, підвищують імідж закладу.

 

 

 

 

  1.   Активізація діяльності населення щодо поліпшення екологічного стану у м.Берестечко.
  2.   Налагодження зв’язків з органами місцевого самоврядування, спонсорами.
  3.   Отримання наукової інформації про дизайн території, створення плану озеленення та підбір рослин для цього.
  4.   Позитивне ставлення населення до охорони навколишнього середовища, готовність оберігати і створювати парки в населеному пункті.

 

http://www.ekuo.org/it/images/risparmio-energetico-internet-green.jpg 

 

 

 

 

http://s13.postimg.org/subndkp5z/0_1073bd_ab2e9909_XL.pngC:\Documents and Settings\Admin\Мои документы\Загрузки\look.com.ua-12684.jpgПлан реалізації:

І етап. Підготовчий

  •       створення організаційного комітету на базі  загальноосвітньої школи                    І – ІІІ ступеня м.Берестечко (вересень – жовтень 2018 р);
  •              вивчення кадрових ресурсів;
  •              розробка  проекту (познайомитись з основами ландшафтного дизайну, дібрати та проаналізувати матеріал для висадки,  провести конкурс ескізів               « Зелене мереживо моєї школи » та « Клумба  лікарських рослин»).
  •              Складання  плану  реалізації  проекту.

 

ІІ етап. Пошуково-дослідницька робота (постійно)

  • вибір ділянок  на  території освітнього закладу;
  • збір інформації та дослідження;
  • пошуки шляхів поліпшення екологічного та  естетичного станів;
  • пошук можливостей реалізації запланованих робіт;
  • залучення  органів місцевого самоврядування, спонсорів.
  • розповсюдження інформації серед місцевого населення: листівки із закликом про сприяння в озелененні школи, прес-конференція для батьків та жителів міста Берестечка;

 

ІІІ етап. Практична діяльність (2010 – 2019 роки)

  • розробка плану озеленення з урахуванням дизайну (2019 рік);
  • підбір посадкового матеріалу (2019 рік);
  • http://www.ekuo.org/it/images/risparmio-energetico-internet-green.jpgскладання плану (з терміном виконання), та призначення відповідальних за висадку рослин на території закладу освіти;
  • догляд і дослідження вкорінення саджанців (2019-2020 рр.).

ІV етап. Моніторинг впливу проведеної роботи на свідомість учнів  (анкетування)

 

V етап. Оформлення звіту

C:\Documents and Settings\Admin\Мои документы\Загрузки\look.com.ua-12684.jpg 

 

Критерії благоустрою території освітнього закладу

 Створюючи зелені насадження на території, відведеній для садиби освітнього закладу, слід враховувати те, що вона закладається на досить тривалий час. Під час планування озеленення сучасної школи архітектори, педагоги повинні враховувати найновіші досягнення науковців та фахівців у зеленій архітектурі, фітодизайну, квітникарстві.

http://img-fotki.yandex.ru/get/6004/139440740.7/0_5e35b_8faab191_XLУспіх озеленення садиби залежить від підготовки території, планування розміщення рослин та їх угрупувань, догляду за насадженнями, охорона їх від шкідників і хвороб та різних пошкоджень.

Отже, дотримуючись вимог агротехніки вирощування декоративних культур, знаючи біологічні особливості окремих видів, слід озеленити садибу так, щоб вона мала привабливий вигляд. Необхідно, щоб роботи по озелененню освітнього закладу проводилися згідно складеного заздалегідь проекту та рекомендацій фахівців.  Тому до складання проекту озеленення садиби освітнього закладу ми  залучили   учнів різного віку, щоб кожний міг висловити свою думку, мрію, фантазію: «Яким би ви хотіли бачити шкільне подвір'я?».

 

http://s13.postimg.org/subndkp5z/0_1073bd_ab2e9909_XL.png 

 

 

 

 

 

 

C:\Documents and Settings\Admin\Мои документы\Загрузки\look.com.ua-12684.jpghttp://s13.postimg.org/subndkp5z/0_1073bd_ab2e9909_XL.pngРезультати реалізації

 проекту

1. Озеленення та благоустрій пришкільної ділянки: розбивка клумб, оновлення насаджень кущів та  дерев.

2. Планування  та  впровадження  Дослідницького  проекту « Клумба  лікарських  рослин  на  шкільному  подвір’ї».

2. Знайомство учнів з основами квітництва, ландшафтного дизайну, оволодіння агротехнічними прийомами вирощування рослин.

3. Поява в учасників проекту навичок практичної природоохоронної роботи.

4. Якісне поліпшення екологічного стану та естетичного вигляду пришкільної території.

5. Формування  особистісних   якостей   в   учнів: цілеспрямованості, працьовитості та ін.

6. Підтримка чистоти і порядку на території освітнього закладу.

 

Кількісні показники

1.Збільшиться кількість співробітників школи, учнів та їх батьків, залучених у практичну діяльність з вирішення проблем благоустрою  території пришкільного ділянки і школи;

2. Збільшиться кількість учнів, вчителів, батьків, які взяли участь в організації та проведенні екологічних заходів;

3. Розшириться видове різноманіття рослин на пришкільній ділянці.

 

C:\Documents and Settings\Admin\Мои документы\Загрузки\look.com.ua-12684.jpghttp://img-fotki.yandex.ru/get/6004/139440740.7/0_5e35b_8faab191_XLЯкісні показники

 проекту

1. Територія школи  стане екологічно чистої.

2. У результаті підвищення ролі освітнього середовища пришкільної ділянки будуть зміцнені  міжпредметні зв'язки.

3. Реалізується новий підхід до дизайну   території  освітнього закладу, його естетичного оформлення.

4. Відбудеться підвищення природоохоронної активності у школярів та мешканців нашого  міста.

 

Моніторинг   успішності  реалізації проекту

 -  моніторинг екологічного стану мікрорайону школи;

- дослідження рівня формування екологічної компетентності учасників проекту.

 

 

 

 

 

C:\Documents and Settings\Admin\Мои документы\Загрузки\look.com.ua-12684.jpg 

Перстектива  розвитку проекту

У перспективі розвитку проекту має відбутися якісна зміна структури освітнього процесу школи.    На базі наявного досвіду організації роботи на пришкільній ділянці у перспективі заплановано: насадження  нового шкільного  саду,  що  зробить школу і її територію більш привабливою, сприятиме створенню позитивного іміджу школи. Проекти (реалізовані і заплановані у перспективі) вирішать проблему зайнятості підлітків у літній період і вільний від навчального процесу час, будуть сприяти їх соціальній адаптації. Перспективою розвитку проекту ми бачимо також у долучені інших шкіл до озеленення пришкільних територій силами учнів.

 

docx
Пов’язані теми
Біологія, 7 клас, Інші матеріали
Інкл
Додано
2 березня 2020
Переглядів
1055
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку