Методичні збори «Інноваційні технології у закладі дошкільної освіти»

Про матеріал
Зміст включає розгляд розгляд анотованого каталогу нормативно-правових документів, каталогу публікацій, вебінарів, конференцій та розробка алгоритму діяльності директора/вихователя-методиста ЗДО у процесі інноваційної діяльності в ЗДО. Метою є глибоке і всебічне вивчення, узагальнення, об’єктивне оцінювання результатів інноваційної діяльності в ЗДО, що покликане сприяти підвищенню рівня навчально-виховного процесу, розвитку творчих здібностей та ініціативності дитини, а також створити умови для самореалізації кожної особистості.
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

«Інноваційні технології у закладі дошкільної освіти»

Інноваційні технології - Дошкільний навчальний заклад ясла-садок  "СПАДКОЄМЕЦЬ" Боярської міської ради Києво - Святошинського району

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Директору ЗДО №2 «Горобинка»

Петровій Ользі Миколаївні

м. Буча, пров. Героїв Майдану 20-а,

тел.: (04597) 29-9-82

Мусіяки Катерини Василівни

 

Шановна Ольга Михайлівна!

 

Зміст включає розгляд розгляд анотованого каталогу нормативно-правових документів, каталогу публікацій, вебінарів, конференцій та розробка алгоритму діяльності директора/вихователя-методиста ЗДО у процесі інноваційної діяльності в ЗДО.

Метою є глибоке і всебічне вивчення, узагальнення, об’єктивне оцінювання результатів інноваційної діяльності в ЗДО, що покликане сприяти підвищенню рівня навчально-виховного процесу, розвитку творчих здібностей та ініціативності дитини, а також створити умови для самореалізації кожної особистості.

  Основними завданнями є:

  • розгляд анотованого каталогу нормативно-правових документів з інноваційної діяльності у закладі дошкільної освіти;
  • аналіз каталогу публікацій з управлінської діяльності з інноваційної діяльності у закладі дошкільної освіти;
  • дослідження анотованого каталогу вебінарів, конференцій з інноваційної діяльності у закладі дошкільної освіти;
  • розробка алгоритму діяльності директора/вихователя-методиста ЗДО у процесі інноваційної діяльності в ЗДО.

 

 

 

 

 

1. Анотований каталог нормативно-правових документів

з інноваційної діяльності у ЗДО

 

Інноваційною освітньою діяльністю у системі освіти є діяльність, що спрямована на розроблення й використання у сфері освіти результатів наукових досліджень та розробок.

Інноваційним освітнім продуктом є результат науково-дослідної розробки, що відповідає вимогам Закону України «Про інноваційну діяльність».

Освітніми інноваціями є новостворені (застосовані) або вдосконалені освітні, навчальні, виховні, психолого-педагогічні та управлінські технології, методи, моделі, продукція, освітні, а також технічні рішення у галузі освіти, що істотно підвищують якість, результативність та ефективність освітньої діяльності.

 

Назва

Посилання

Закон України «Про освіту»

https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2145-19#Text

Закон України «Про дошкільну освіту»

https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2628-14#Text

 

Закон України «Про інноваційну діяльність»

https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/40-15#Text

 

Положення про порядок здійснення інноваційної освітньої діяльності, затверджене наказом МОН від 30.11. 2012 №1352

https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z2111-12#Text

 

Наказ МОН від 30.11.2012 № 1352 «Про внесення змін до Положення про порядок здійснення інноваційної освітньої діяльності»

https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z2111-12#Text

 

Положення про порядок здійснення інноваційної освітньої діяльності, затверджене наказом МОН України від 07.11.2000 № 522

https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0946-00#Text

 

2. Каталог публікацій з інноваційної діяльності у ЗДО

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3. Анотований каталог вебінарів, відео, фільмів

з інноваційної діяльності у ЗДО

 

Назва

Посилання

Інноваційні технології: доцільність та практичне застосування у фізкультурно-оздоровчій діяльності ЗДО [Вебінар]

https://www.youtube.com/watch?v=hTXz_1p0hMM

 

Інноваційні технології та методики в ЗДО [Вебінар]

https://www.youtube.com/watch?v=30HwZKGs2HU

 

Інноваційні методи в дошкільній освіті [Вебінар]

https://www.youtube.com/watch?v=n0C_9zckHVE

 

Сучасні освітні технології [Вебінар]

https://www.youtube.com/watch?v=IgacVUMh_6w

 

МАЙСТЕР-КЛАС з використанням інноваційних технологій [Вебінар]

https://www.youtube.com/watch?v=ODT3qPX631E

Інновації в освітньому процесі ЗДО: педагоги, батьки, діти [Вебінар]

https://www.youtube.com/watch?v=KIWJRQs3aJM

 

Комунікативно-мовленнєвий розвиток дошкільників засобами інноваційних технологій в ДНЗ [Вебінар]

https://www.youtube.com/watch?v=9pUxBgVGvAM

 

Міський майстер-клас «Інтеграція педагогічних ідей Ф.Фребеля в сучасний освітній простір» [Вебінар]

https://www.youtube.com/watch?v=KZm5mCXkjgI

 

 

 

4. Розробка алгоритму діяльності директора/вихователя-методиста ЗДО у процесі інноваційної діяльності в ЗДО

 

Організація інноваційної діяльності у ЗДО – це  цілеспрямований поетапний процес застосування інновацій (зміни всередині системи) й експериментальної перевірки результативності й можливостей використання інновацій в інших дошкільних навчальних закладах. Освітні інновації у ЗДО передбачають перш за все оновлення змісту освіти, методів, форм навчання і виховання, розроблення й упровадження нових і поширення наявних педагогічних систем. Вони спрямовані на зміни й оновлення усіх компонентів освіти і мають системний характер.

 

Інноваційні процеси потребують підвищення кваліфікації спеціалістів. Для цього важливо, аби вихователь-методист та директор закладу дошкільної освіти підтримували педагогів.

 

Рекомендації для управління колективом під час інноваційної діяльності:

  • Підтримуйте комфортний психологічний мікроклімат у колективі;
  • Забезпечуйте згуртованість колективу, формуйте впевненість педагогів у підтримці й розумінні з боку колег і керівництва;
  • Стимулюйте творчу діяльність та ініціативність педагогів;
  • Мотивуйте педагогів до обміну думками, ідеями, участі в дискусіях;
  • Розвивайте в собі та педагогах такі професійні якості, як конструктивізм, рефлективність, ініціативність, здатність до саморозвитку та самовдосконалення;
  • Підтримуйте прагнення педагогів до загального й професійного розвитку, зокрема й до самоосвіти;
  • Відтворюйте організаційний і кадровий потенціал, зокрема через систему внутрішнього взаємонавчання і наставництва;
  • Використовуйте групові форми організації співпраці;
  • Комплексно організовуйте взаємодію всіх учасників інноваційної діяльності;
  • Створюйте інноваційний мікроклімат у колективі, за якого кожен педагог почуватиметься вільно та виявлятиме готовність до творчої роботи;
  • Розширюйте взаємозамінність і делегування повноважень, участь усіх суб’єктів інноваційної діяльності у прийнятті рішень;
  • Стимулюйте формальні й неформальні комунікації між учасниками інноваційної діяльності;
  • Забезпечуйте учасників інноваційної діяльності необхідними матеріально-технічними та інформаційними ресурсами;
  • Створюйте гнучку систему відбору та втілення нових ідей;
  • Застосовуйте пошуково дослідницькі підходи в роботі;
  • Здійснюйте перехід до природних форм управління, заміну адміністрування на ефективне лідерство.

 

Інноваційна діяльність в закладі дошкільної освіти має здійснюватися за такими основними напрямами:

  • розробка нового змісту освіти;
  • упровадження нових систем, методик, технологій, методів, прийомів, засобів навчання і виховання дітей.
  • створення дошкільних закладів із пріоритетними напрямами розвитку.
  • застосування оптимальних механізмів управління закладами тощо.

 

Інноваційна діяльність характеризується впровадженням нових оригінальних педагогічних технологій в результаті яких підвищується ефективність (якість) роботи навчального закладу.

 

Інноваційні технології у роботі вихователя

  • Особистісно орієнтоване  навчання
  • Технологія гуманізації освітнього процесу
  • Педагогіка Марії Монтессорі
  • Психолого-педагогічне проектування
  • Технологія інтегрованого навчання та виховання
  • Логічні блоки Дьєнеша
  • Технологія раннього інтенсивного навчання грамоті
  • Нетрадиційні підходи до завдань фізичного виховання дітей дошкільного віку
  • Методика раннього розвитку Глена Домана
  • Ігрові технології
  • Інтерактивні технології
  • Інформаційно-комунікаційні технології
  • Здоров'язбережувальні технології.

 

Інноваційні форми роботи з дітьми

  • Нетрадиційні форми занять (комбіновані, інтегровані, проект)
  • Нестандартні заняття (мандрівки, години ввічливості, уроки милування природою, заняття-пошук, заняття-казка, заняття-тренінг)
  • Нетрадиційні свята та інсценізації
  • Оздоровчі заходи (піші прогулянки, сміхотерапія, пальчикова гімнастика)

 

Як впроваджувати інноваційні технології

  1. Сформулюйте мету, якої ви хочете досягти за допомогою технології.
  2. Виберіть оптимальну технологію.
  3. Ознайомтесь з особливостями  обраної форми роботи.
  4. Опрацюйте публікації та матеріали колег, які мають досвід  використання потрібних методів.
  5. Осмисліть набуту інформацію.
  6. Створіть необхідні умови для використання технології.
  7. Використайте обрану технологію.
  8. Проаналізуйте, чи досягли очікуваних результатів та що потрібно вдосконалити.

 

Інноваційні технології можна використовувати в різних ситуаціях. Розгляньмо, які з них використовують на заняттях з математики.

 

Інноваційні технології з математики в ДНЗ | ЗДО

Логічні блоки

Дьєнеша

Дають уявлення про предмети, їх колір та форму дітям молодшої та середньої груп. Формують елементарні математичні поняття про фігури, множину, узагальнення, порівняння, кодування інформації у дітей старшої групи

Картки-властивості Семадені

Розвивають уміння визначати властивості фігур, заперечувати, працювати із знаками-кодами

Кольорові палички Кюїзенера

 

Розвивають уяву, просторове сприйняття, дрібну моторику. Є універсальним наочним інструментом для математичних обчислень, можуть доповнити кожну з методик.

 

Одразу всім працівникам дошкільного закладу складно переорієнтувати свою роботу на сучасний лад. Почніть цей шлях із членами творчої групи — досвідченими і креативними педагогами, які здатні мислити критично й далекоглядно. Одним із початкових етапів може стати установче засідання творчої групи для впровадження інновацій.

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Король Людмила Василівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
11 лютого 2023
Переглядів
9497
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку