«Інноваційні технології у закладі дошкільної освіти»
Директору ЗДО №2 «Горобинка»
Петровій Ользі Миколаївні
м. Буча, пров. Героїв Майдану 20-а,
тел.: (04597) 29-9-82
Мусіяки Катерини Василівни
Шановна Ольга Михайлівна!
Зміст включає розгляд розгляд анотованого каталогу нормативно-правових документів, каталогу публікацій, вебінарів, конференцій та розробка алгоритму діяльності директора/вихователя-методиста ЗДО у процесі інноваційної діяльності в ЗДО.
Метою є глибоке і всебічне вивчення, узагальнення, об’єктивне оцінювання результатів інноваційної діяльності в ЗДО, що покликане сприяти підвищенню рівня навчально-виховного процесу, розвитку творчих здібностей та ініціативності дитини, а також створити умови для самореалізації кожної особистості.
Основними завданнями є:
1. Анотований каталог нормативно-правових документів
з інноваційної діяльності у ЗДО
Інноваційною освітньою діяльністю у системі освіти є діяльність, що спрямована на розроблення й використання у сфері освіти результатів наукових досліджень та розробок.
Інноваційним освітнім продуктом є результат науково-дослідної розробки, що відповідає вимогам Закону України «Про інноваційну діяльність».
Освітніми інноваціями є новостворені (застосовані) або вдосконалені освітні, навчальні, виховні, психолого-педагогічні та управлінські технології, методи, моделі, продукція, освітні, а також технічні рішення у галузі освіти, що істотно підвищують якість, результативність та ефективність освітньої діяльності.
2. Каталог публікацій з інноваційної діяльності у ЗДО
3. Анотований каталог вебінарів, відео, фільмів
з інноваційної діяльності у ЗДО
Назва |
Посилання |
Інноваційні технології: доцільність та практичне застосування у фізкультурно-оздоровчій діяльності ЗДО [Вебінар] |
https://www.youtube.com/watch?v=hTXz_1p0hMM
|
Інноваційні технології та методики в ЗДО [Вебінар] |
https://www.youtube.com/watch?v=30HwZKGs2HU
|
Інноваційні методи в дошкільній освіті [Вебінар] |
https://www.youtube.com/watch?v=n0C_9zckHVE
|
Сучасні освітні технології [Вебінар] |
https://www.youtube.com/watch?v=IgacVUMh_6w
|
МАЙСТЕР-КЛАС з використанням інноваційних технологій [Вебінар] |
https://www.youtube.com/watch?v=ODT3qPX631E
|
Інновації в освітньому процесі ЗДО: педагоги, батьки, діти [Вебінар] |
https://www.youtube.com/watch?v=KIWJRQs3aJM
|
Комунікативно-мовленнєвий розвиток дошкільників засобами інноваційних технологій в ДНЗ [Вебінар] |
https://www.youtube.com/watch?v=9pUxBgVGvAM
|
Міський майстер-клас «Інтеграція педагогічних ідей Ф.Фребеля в сучасний освітній простір» [Вебінар] |
https://www.youtube.com/watch?v=KZm5mCXkjgI
|
4. Розробка алгоритму діяльності директора/вихователя-методиста ЗДО у процесі інноваційної діяльності в ЗДО
Організація інноваційної діяльності у ЗДО – це цілеспрямований поетапний процес застосування інновацій (зміни всередині системи) й експериментальної перевірки результативності й можливостей використання інновацій в інших дошкільних навчальних закладах. Освітні інновації у ЗДО передбачають перш за все оновлення змісту освіти, методів, форм навчання і виховання, розроблення й упровадження нових і поширення наявних педагогічних систем. Вони спрямовані на зміни й оновлення усіх компонентів освіти і мають системний характер.
Інноваційні процеси потребують підвищення кваліфікації спеціалістів. Для цього важливо, аби вихователь-методист та директор закладу дошкільної освіти підтримували педагогів.
Рекомендації для управління колективом під час інноваційної діяльності:
Інноваційна діяльність в закладі дошкільної освіти має здійснюватися за такими основними напрямами:
Інноваційна діяльність характеризується впровадженням нових оригінальних педагогічних технологій в результаті яких підвищується ефективність (якість) роботи навчального закладу.
Інноваційні технології у роботі вихователя
Інноваційні форми роботи з дітьми
Як впроваджувати інноваційні технології
Інноваційні технології можна використовувати в різних ситуаціях. Розгляньмо, які з них використовують на заняттях з математики.
Інноваційні технології з математики в ДНЗ | ЗДО
Логічні блоки Дьєнеша |
Дають уявлення про предмети, їх колір та форму дітям молодшої та середньої груп. Формують елементарні математичні поняття про фігури, множину, узагальнення, порівняння, кодування інформації у дітей старшої групи |
Картки-властивості Семадені |
Розвивають уміння визначати властивості фігур, заперечувати, працювати із знаками-кодами |
Кольорові палички Кюїзенера
|
Розвивають уяву, просторове сприйняття, дрібну моторику. Є універсальним наочним інструментом для математичних обчислень, можуть доповнити кожну з методик. |
Одразу всім працівникам дошкільного закладу складно переорієнтувати свою роботу на сучасний лад. Почніть цей шлях із членами творчої групи — досвідченими і креативними педагогами, які здатні мислити критично й далекоглядно. Одним із початкових етапів може стати установче засідання творчої групи для впровадження інновацій.