«Управлінська діяльність у атестаційний та міжатестаційний період у закладі дошкільної освіти»

Про матеріал
Зміст включає розгляд розгляд анотованого каталогу нормативно-правових документів, каталогу публікацій, вебінарів, конференцій та розробка алгоритму діяльності атестаційної комісії ЗДО та педагогів у атестаційний період. Метою є глибоке і всебічне вивчення, узагальнення, об’єктивне оцінювання результатів управлінської діяльності у атестаційний та міжатестаційний період у закладі дошкільної освіти, що покликане сприяти підвищенню рівня навчально-виховного процесу, баченню перспективи подальшого розвитку закладу дошкільної освіти.
Перегляд файлу

«Управлінська діяльність у атестаційний та міжатестаційний період у закладі дошкільної освіти»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Директору ЗДО №2 «Горобинка»

Петровій Ользі Миколаївні

м. Буча, пров. Героїв Майдану 20-а,

тел.: (04597) 29-9-82

Мусіяки Катерини Василівни

 

Шановна Ольга Михайлівна!

 

Зміст  включає розгляд розгляд анотованого каталогу нормативно-правових документів, каталогу публікацій, вебінарів, конференцій та розробка алгоритму діяльності атестаційної комісії ЗДО та педагогів у атестаційний період.

Метою  є глибоке і всебічне вивчення, узагальнення, об’єктивне оцінювання результатів управлінської діяльності у атестаційний та міжатестаційний період у закладі дошкільної освіти, що покликане сприяти підвищенню рівня навчально-виховного процесу, баченню перспективи подальшого розвитку закладу дошкільної освіти.

  Основними завданнями портфоліо є:

  • розгляд анотованого каталогу нормативно-правових документів з управлінської діяльності у атестаційний та міжатестаційний період у закладі дошкільної освіти;
  • аналіз каталогу публікацій з управлінської діяльності у атестаційний та міжатестаційний період у закладі дошкільної освіти;
  • дослідження анотованого каталогу вебінарів, конференцій з управлінської діяльності у атестаційний та міжатестаційний період у закладі дошкільної освіти;
  • розробка алгоритму діяльності атестаційної комісії ЗДО та педагогів у атестаційний період.

 

 

1. Анотований каталог нормативно-правових документів з управлінської діяльності у атестаційний та міжатестаційний період у ЗДО

 

 

 

 

 

Одне з повноважень директора — розв’язувати організаційні питання, зокрема і з питань атестації.

Атестаційний період розпочинається і закінчується наказами:

  • перший — про створення атестаційної комісії;
  • другий — про результати атестації (видають після останнього засідання атестаційної комісії).

 

Назва

Посилання

Закон України "Про освіту"

Анотація: Цей Закон регулює суспільні відносини, що виникають у процесі реалізації конституційного права людини на освіту, прав та обов’язків фізичних і юридичних осіб, які беруть участь у реалізації цього права, а також визначає компетенцію державних органів та органів місцевого самоврядування у сфері освіти

https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2145-19#Text

Типове положення про атестацію педагогічних працівників, затверджене наказом Міністерства освіти і науки України від 06.10.2010 № 930

Анотація: Це   Типове   положення   визначає  порядок  атестації

керівників,   їх   заступників   (далі  -  керівні  кадри),  інших

педагогічних     працівників     дошкільних,     загальноосвітніх,

позашкільних, професійно-технічних, вищих навчальних закладів I-II

рівнів  акредитації  незалежно  від  підпорядкування, типів і форм

власності,  навчально-методичних  (науково-методичних)  установ  і

закладів  післядипломної  освіти, спеціальних установ для дітей, а

також   педагогічних   працівників   закладів   охорони  здоров'я,

культури,  соціального  захисту, інших закладів та установ у штаті

яких є педагогічні працівники (далі - навчальні та інші заклади).

{  Пункт  1.1  розділу  I  із  змінами, внесеними згідно з Наказом

Міністерства  освіти і науки, молоді та спорту N 1473 ( z0014-12 )

від  20.12.2011;  Наказом  Міністерства  освіти  і  науки  N  1135

( z1417-13 ) від 08.08.2013 }

https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z1255-10#Text

Постанова Кабінету Міністрів України від 23 грудня 2015 року № 1109 "Про затвердження переліку кваліфікаційних категорій і педагогічних звань педагогічних працівників"

Анотація: Відповідно до частини третьої статті 50 Закону України “Про освіту" Кабінет Міністрів України постановляє:

 

{Вступна частина із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 476 від 13.06.2018}

 

1. Затвердити такі, що додаються:

 

перелік кваліфікаційних категорій і педагогічних звань педагогічних працівників;

 

{Абзац третій пункту 1 виключено на підставі Постанови КМ № 476 від 13.06.201

https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1109-2015-%D0%BF#Text

Постанова Кабінету Міністрів України від від 21 серпня 2019 р. № 800 "Деякі питання підвищення кваліфікації педагогічних і науково-педагогічних працівників"

Анотація: Ця постанова набирає чинності з дня її опублікування, крім пункту 17 затвердженого цією постановою Порядку підвищення кваліфікації педагогічних і науково-педагогічних працівників, що набирає чинності з 1 січня 2020 року.

https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/800-2019-%D0%BF#Text

Положення про атестацію педагогічних працівників закладів (установ) освіти сфери культури, затверджене наказом Міністерства культури України від 12 липня 2018 року № 628

Анотація: Затвердити Положення про атестацію педагогічних працівників закладів (установ) освіти сфери культури, що додається.

 

2. Цей наказ набирає чинності з 01 вересня 2018 року, крім пункту 2, абзацу другого пункту 4 розділу ІІІ, розділу V Положення, затвердженого цим наказом, які набирають чинності з 01 січня 2019 року.

https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0926-18#Text

Лист МОН № 1/12392-22 від 21.10.22 року «Про атестацію та підвищення кваліфікації педагогічних працівників закладів дошкільної освіти у період воєнного стану в Україні»

Анотація: З метою зменшення ризиків завдання шкоди життю і здоров’ю, враховуючи поточну ситуацію в країні та керуючись інтересами педагогічних працівників, які атестується в умовах воєнного стану, Міністерством освіти і науки було рекомендовано перенести атестацію педагогічних працівників (лист від 15.03.2022 № 1/3454-22 «Про перенесення атестації педагогічних працівників у 2022 році).

https://osvita.ua/legislation/doshkilna-osvita/87649/

 Наказом МОН України №1135 від 08.08.2013).

Анотація: Зміни  до  Типового  положення  про  атестацію
педагогічних  працівників,  затвердженого   наказом   Міністерства
освіти  і науки України від 6 жовтня 2010 року N 930 ( z1255-10 ),
зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 14 грудня 2010 року
за N 1255/18550 (із змінами), що додаються

https://zakononline.com.ua/documents/show/345328___345393

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2. Каталог публікацій з управлінської діяльності у атестаційний та міжатестаційний період у закладі дошкільної освіти

1.Мармаза О.І. Мотивація та стимулювання персоналу як підґрунтя якості управління / О.І. Мармаза // Управління школою. – 2019. – № 16. – С. 23-25 https://lib.lntu.edu.ua/sites/default/files/2021-03/%D0%A3%D0%BF%D1%80%D0%B0%D0%B2%D0%BB%D1%96%D0%BD%D0%BD%D1%8F%20%D0%BF%D0%B5%D1%80%D1%81%D0%BE%D0%BD%D0%B0%D0%BB%D0%BE%D0%BC%20%D0%BF%D1%96%D0%B4%D1%80%D1%83%D1%87%D0%BD%D0%B8%D0%BA%202018.pdf

Анотація: У підручнику розкрито методологічні аспекти управління персоналом,

стратегію та політику управління персоналом організації, ресурсне

забезпечення управління персоналом, соціально-психологічні аспекти

управління персоналом, службу персоналу і кадрове діловодство, планування

та формування персоналу, розвиток персоналу, управління процесами руху

персоналу, регулювання трудової діяльності персоналу, управління робочим

часом працівників, створення сприятливих умов праці, оцінювання персоналу,

мотивацію та стимулювання персоналу, соціальне партнерство в організації,

ефективність управління персоналом. Підручник містить тестові завдання та

ситуаційні вправи, тематику курсових робіт, питання для перевірки знань

студенів.

Для викладачів, студентів економічних спеціальностей закладів вищої

освіти, науковців і практиків.

 

2. Камєнєва О. Ю. Управління процесом атестації педагогічних працівників / О. Ю. Камєнєва // Таврійський вісник освіти. - 2015. - №  - С.104-109. https://elibrary.kubg.edu.ua/id/eprint/40005/1/Linnik_O_AD.pdf

Анотація: Методичні рекомендації розроблені для допомоги закладу загальної середньої освіти у розбудові внутрішньої системи забезпечення якості освітньої діяльності та якості освіти. В даному виданні враховані зміни в освітньому законодавстві, що відбулися після ухвалення закону «Про повну загальну середню освіту» у 2020 році. Рекомендації ґрунтуються на запропонованих для інституційного аудиту вимогах та критеріях для оцінювання якості освітньої діяльності, управлінських процесів у закладі та охоплюють освітнє середовище, управлінські процеси, якість педагогічної діяльності, систему оцінювання навчальних досягнень учнів.

3. Бартєнєва І.О. Атестація педагогічних кадрів як складова їхнього професійного розвитку / І.О.Бартєнєва / Збірник матеріалів ІІІ Міжнародної практичної конференції «Розвиток професійної майстерності педагога в умовах нової соціокультурної реальності». – Тернопіль, 2020 – С.25-28. http://dspace.tnpu.edu.ua/bitstream/123456789/16488/1/Hlavatska_Ternopol.pdf  

Анотація: У збірнику публікуються тези доповідей учасників ІІІ Міжнародної науковопрактичної конференції «Розвиток професійної майстерності педагога в умовах нової соціокультурної реальності», проведеної на базі Тернопільського обласного комунального інституту післядипломної педагогічної освіти 09-10 квітня 2020 р.

4. Богданович Л.М. Шляхи професійного зростання педагогічного колективу / Л.М. Богданович, С.А. Шмига / Вісник Науково-методичного центру навчальних закладів сфери цивільного захисту. – 2019. №3. С. 80-83. http://visnyk-nmc.org.ua/arkhiv-nomeriv/13-katehoriia-arkhiv-nomeriv/35-visnyk-naukovo-metodychnoho-tsentru-navchalnykh-zakladiv-sfery-tsyvilnoho-zakhystu-30-2019

Анотація: Включає інформаційно-аналітичні та навчально-методичні матеріали з питань навчальної та методичної роботи у процесі підготовки фахівців у закладах освіти ДСНС. Для наукових, педагогічних, науково-педагогічних і практичних працівників ДСНС.

5. Дрижак В.В. Професійний розвиток та підвищення кваліфікації педагогічних та науково-педагогічних працівників як фактор забезпечення якості освіти / В.В. Дрижак, С.М. Єрмак / Вісник Чернігівського національного педагогічного університету. Педагогічні науки. – 2018. №. 153. – С. 28-31. https://visnyk.chnpu.edu.ua/wp-content/uploads/2019/07/Dryzhak-V.-and-Yermak-S.pdf

Анотація: Коли говорять про навчання, то як правило мають на увазі молодих людей. Проте люди у зрілому віці також проходять навчання. Причини цьому досить різноманітні, хтось вчиться з метою оволодіння новими навичками та уміннями, хтось щоб підвищити свій професіоналізм, стати більш впевненим, сформувати риси характеру, долучитись до якоїсь соціальної спільноти тощо. Навчання супроводжує нас протягом усього життя від дитинства до глибокої старості.

6. Кравченя А.О. Особливості атестації педагогічних пр / А.О. Кравченя / Теорія і методика професійної освіти. Електронне наукове фахове видання з педагогічних наук Інституту професійної освіти НАПН України. – 2019. Випуск 14. – С. 23-27. https://www.drs.gov.ua/wp-content/uploads/2022/11/5611.pdf

Анотація: Відповідно до статті 21 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності», листа Міністерства юстиції України від 29.09.2022 №88804/10.1.1/26-22 Міністерство освіти і науки України надсилає на погодження наказ Міністерства освіти і науки України від 09.09.2022 № 805 «Про затвердження Положення про атестацію педагогічних працівників».

 

 

 

 

 

3. Анотований каталог вебінарів, конференцій з управлінської діяльності у атестаційний та міжатестаційний період у закладі дошкільної освіти

 

Назва

Посилання

Атестація, сертифікація та підвищення кваліфікації педагогічних працівників [Вебінар]

Анотація: враховуючи всі законодавчі зміни. Тема дуже складна, об'ємна. Складність її полягає в тому, що немає єдиного документа, який би врегулював усі питання,

0:30

які потрібно сьогодні для атестації, для підвищення кваліфікації. Ми вже неодноразово з вами про атестацію говорили. Минулого жовтня ми проводили вебінар з атестації.

https://www.youtube.com/watch?v=8qyCNm82Ah4

Підвищення кваліфікації та атестація. ЗДО і ЗЗСО [Вебінар]

Анотація: Надати правову підтримку з питань атестації, сертифікації та підвищення кваліфікації педагогічних працівників; висвітлити управлінські аспекти.Завдання:розглянути нормативно-правове забезпечення для розв'язання питань атестації, сертифікації та підвищення кваліфікації педагогічних працівників.

https://www.youtube.com/watch?v=a15oMaXKZZM

Атестація педагогічних працівників закладів освіти - 2023: актуальні питання [Вебінар]

Анотація: "Атестація педагогічних працівників закладів освіти - 2023: актуальні питання"

 

Спікер: Заєць Галина Миколаївна, методист відділу організаційно-методичного супроводу ліцензування освітньої діяльності Полтавської академії неперервної освіти ім. М. В. Остроградського

https://www.youtube.com/watch?v=KveD-5pL0vk

Деякі питання підвищення кваліфікації педагогічних працівників. Постанова КМУ № 800 [Вебінар]

Анотація: Спікер: Ірина Сокол План семінару:

- На яку кількість годин учитель повинен проходити підвищення кваліфікації щорічно та хто це визначає?

- Хто такі суб’єкти підвищення кваліфікації та чи усі вони повинні мати освітню ліцензію?

- Як визначити напрям та зміст підвищення кваліфікації?

- Який порядок визнання сертифікатів?

- Який формат повинні мати заходи підвищення кваліфікації?

- Чи залишаються обов’язковими курси підвищення кваліфікації обласних інститутів підвищення кваліфікації педагогічних працівників?

https://www.youtube.com/watch?v=rqrJDRPGbv8

Атестація педагогічних працівників у 2022/2023 н.р.: що потрібно врахувати в сучасних умовах? [Вебінар]

Анотація: Надати правову підтримку керівним та педагогічним працівникам закладів освіти з питань організації трудових відносин в умовах воєнного стану і не тільки.

https://vseosvita.ua/webinar/768/cabinet

 

4. Розробка алгоритму діяльності атестаційної комісії ЗДО та

педагогів у атестаційний період

МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ Н А К А З 06.10.2010  N 930

Зареєстровано в Міністерстві юстиції України 14 грудня 2010 р. за N 1255/18550

Про затвердження Типового положення

про атестацію педагогічних працівників https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z1255-10#Text

  1. До 20вересня видається наказ про створення атестаційної комісії (І, ІІ і ІІІ рівнів) та затвердження її складу.

Кількість членів атестаційної комісії не може бути менше п'яти осіб. У склад комісії обов’язково входить представник відповідних профспілкових органів. Персональний склад атестаційної комісії протягом року може змінюватись

  1. До 10 жовтня:
  • Розглядаються списки педпрацівників, що підлягають черговій атестації, із зазначенням строків проходження курсів підвищення кваліфікації з усіх предметів інваріантної складової, які викладає педагог (ці списки подає керівник)
  • Розглядаються заяви педпрацівників:
  • про перенесення строку атестації;
  • про позачергову атестацію;
  • про присвоєння більш високої кваліфікаційної категорії (тарифного розряду), ніж пропонує керівник.
  • Розглядаються подання керівника або педради про позачергову атестацію:
  • на присвоєння кваліфікаційної категорії, педагогічного звання;
  • у разі зниження педпрацівником рівня професійної діяльності.

Позачергова атестація з метою підвищення кваліфікаційної категорії може проводитись не раніш як через два роки після присвоєння попередньої.

Це фіксується у протоколі засідання атестаційної комісії

  1. До 20 жовтня атестаційна комісія затверджує списки педпрацівників, графік роботи атестаційної комісії, приймає рішення щодо перенесення строку чергової атестації.

Видається відповідний наказ. Рішення про перенесення строку атестації може прийматися і в інший термін.

Можуть бути створені експертні групи.

Графік проведення атестації дають на ознайомлення педагогам під підпис

 

  1. До 1 березня керівник подає атестаційній комісії, характеристики про діяльність педпрацівників у міжатестаційний період.

Це фіксується у протоколі засідання атестаційної комісії

Вимоги до характеристики прописані у п.3.4. Типового положення

  1. До 15 березня атестаційна комісія вивчає педагогічну діяльність педагогічних працівників.

Шляхи вивчення педагогічної діяльності визначено у п.3.3. Типового положення

  1. До 20 березня педпрацівник ознайомлюється з характеристикою під підпис.
  1. Атестація педпрацівника здійснюється атестаційними комісіями у такі строки:

І (шкільного) рівня – до 1 квітня

ІІ (районного) рівня – до 10 квітня

ІІІ (обласного)рівня – до 25 квітня

  1. У день засідання:
  • оформляється протокол (книга протоколів прошнурована, пронумеровані сторінки, засвідчено печаткою, підписом директора);
  • засідання проводиться у присутності працівника;

За рішенням атестаційної комісії атестація може бути проведена за відсутності працівника (п.3.6. Типового положення)

  • рішення приймається простою більшістю голосів;
  • протокол атестаційної комісії підписується всіма членами атестаційної комісії;

Члени атестаційної комісії можуть у письмовій формі викласти окрему думку щодо рішення атестаційної комісії, яка додається до протоколу.

  • рішення комісії повідомляється педпрацівникові після засідання під підпис.
  1. Атестаційний лист (у 2-ох примірниках) не пізніше трьох днів після атестації видається педпрацівникові під підпис

Навчальний заклад - до 3 квітня

Відділ освіти - до 13 квітня

  1. Видається наказ про присвоєння кваліфікаційної категорії (встановлення тарифних розрядів), педагогічних звань протягом 5-ти днів після засідання атестаційної комісії:

Навчальний заклад - до 5 квітня

Відділ освіти - до 15 квітня

11. Наказ у триденний строк доводиться до відома педпрацівника під підпис та подається в бухгалтерію для нарахування заробітної плати

Навчальний заклад - до 8 квітня

Відділ освіти - до 18 квітня

  1. Подання апеляції на рішення атестаційної комісії до атестаційної комісії вищого рівня здійснюється педагогами у десятиденний строк з дня вручення атестаційного листа:

до 13 квітня - на рішення атестаційної комісії І рівня

до 23 квітня – на рішення атестаційної комісії ІІ рівня

  1. Апеляція.

Атестаційні комісії розглядають апеляції у 2 тижневий строк та приймають відповідні рішення.

 

Вихователь-методист, як правило, виконує обов’язки секретаря та організовує роботу атестаційної комісії закладу дошкільної освіти.

 

Атестаційна комісія:

  • вивчає педагогічну діяльність осіб, яких атестують, відповідно до затвердженого графіка роботи;
  • аналізує результати вивчення педагогічної діяльності осіб, яких атестують;
  • розглядає подані директором закладу освіти характеристики діяльності педагогічних працівників у міжатестаційний період;
  • атестує педагогічних працівників до визначеного терміну.

Якщо педагогічний працівник не з’явився на засідання атестаційної комісії з об’єктивних причин і дав на це письмову згоду, комісія може провести атестацію за його відсутності.

Виняток — атестація працівників, стосовно яких порушено питання про невідповідність займаній посаді.

Якщо педагогічний працівник, якого атестують, відсутній на засіданні атестаційної комісії без поважних причин, комісія може провести атестацію за його відсутності.

Комісія визначає, чи відповідає педагогічний працівник:

  • займаній посаді;
  • раніше присвоєній кваліфікаційній категорії — «спеціаліст», «спеціаліст другої категорії», «спеціаліст першої категорії»;
  • займаній посаді за умови виконання заходів, визначених атестаційною комісією.

Також комісія ухвалює рішення присвоїти педагогічному працівнику кваліфікаційну категорію:

  • «спеціаліст»;
  • «спеціаліст другої категорії»;
  • «спеціаліст першої категорії».

Може бути порушено клопотання перед атестаційною комісією II рівня про:

  • присвоєння кваліфікаційної категорії «спеціаліст вищої категорії»
  • присвоєння педагогічного звання
  • відповідність раніше присвоєній кваліфікаційній категорії «спеціаліст вищої категорії»
  • відповідність раніше присвоєному педагогічному званню.

Комісія за потреби проводить повторну атестацію педагогічного працівника. Це трапляється у разі ухвалення рішення про відповідність працівника займаній посаді за умови виконання певних заходів, спрямованих на усунення виявлених недоліків, у визначений строк, але не більше одного року.

Також атестаційна комісія ухвалює рішення про відповідність або невідповідність працівника займаній посаді.

 

Обов’язки секретаря атестаційної комісії

Секретар оформляє протокол засідання атестаційної комісії. Протокол підписують усі присутні на засіданні члени атестаційної комісії.

Також до його обов’язків входить:

  • викладати в письмовій формі окремої думки щодо рішення атестаційної комісії, яка додається до протоколу
  • повідомляти рішення атестаційної комісії педагогічному працівнику одразу після її засідання під підпис
  • оформлювати на кожного педагогічного працівника, якого атестують, атестаційний лист у двох примірниках:
  • один примірник не пізніше трьох днів після атестації видають педагогічному працівнику під підпис
  • другий примірник директор закладу дошкільної освіти зберігає в особовій справі педагогічного працівника.

 

Обов’язки педагогів, яких атестують

Педагоги ознайомлюються з характеристиками своєї діяльності у міжатестаційний період не пізніш як за 10 днів до проведення атестації.

Під час засідання атестаційної комісії педагоги мають бути присутніми. Вони за потреби надають усні та письмові пояснення, додаткові матеріали щодо своєї професійної діяльності

Після засідання комісії педагоги ознайомлюються з наказом директора закладу освіти про присвоєння кваліфікаційних категорій (встановлення тарифних розрядів).

Також можна подати апеляцію на рішення атестаційної комісії закладу освіти до атестаційної комісії вищого рівня у десятиденний строк із дня вручення їм атестаційних листів.

 

 

 

 

 

docx
Додано
11 лютого 2023
Переглядів
600
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку