Тема. Навички і звички. Вплив звичок на здоров'я. Корисні і шкідливі звички.Чинники формування звичок.

Про матеріал
формуванняв учнів поняття про вміння, навички, корисні й шкідливі звички та їхнє значення в житті людини; розповісти про чинники, що впливають на прийняття рішень і формування звичок; розвивати вміння приймати зважені рішення, аналізувати свої вміння; виховувати дбайливе ставлення до власного здоров'я
Перегляд файлу

 

 

 

Тема. Навички і звички. Вплив звичок на здоров'я. Корисні і шкідливі звички.Чинники формування звичок.

Мета: формувати в учнів поняття про вміння, навички, корисні й шкідливі звички та їхнє значення в житті людини; розповісти про чинники, що впливають на прийняття рішень і формування звичок;

розвивати вміння приймати зважені рішення, аналізувати свої вміння;

виховувати дбайливе ставлення до власного здоров'я.

Обладнання: ілюстративний матеріал щодо теми уроку,підручники, зошити.

Тип уроку: комбінований.

ХІД УРОКУ

І. Організаційно-психологічний етап

Доброго дня, я рада знайомству з вами, сьогодні на уроці,ви будете працювати в групах,відповідно до фігури,яка вам дісталася,

а щоб наша зустріч була приємною та продуктивною…

Психологічна хвилинка

- Подаруйте одне -одному теплий та добрий погляд. Хай в ньому світиться щирісь та людяність.

ІІ. Актуалізація опорних знань та мотивація навчальної діяльності

1.Відгадайте загадку

Що за хитра річ:

На дорозі не знайдеш,

За гроші не купиш?(Здоров'я)

2.Створення «асоціативного куща».

 Радість зустрічі

                                                 з друзями

Це радість життя Дізнатись про світ,

                                                                                    що нас оточує

Бажання жити,

творити добро Здоров'я

 Можливість милуватися

                                                  красою природи

Відчувати любов рідних                                           Одна з  найвищих

І близьких людей                                                          людських  цінностей

3.Зараз я пропоную вам гру розсипанка. Якщо ви правильної розгадаєте,то отримаєте прислів'я.

Гра « Розсипанка»

ІІІ. Вивчення нового матеріалу  

  1. Бесіда з елементами розповіді.

 А чи задумувалися ви, від чого залежить здоров'я людини?

Пропоную вам зараз провести невеликий експеримент, у кожного з вас, є на столі круг, який ви маєте поділити на 4 частини, так, як ви вважаєте, скільки відсотків припадає на  кожну з цих складових.

 

- Зверніть увагу,що 50 % здоров'я  залежить від способу життя. Як впливає на здоров'я спосіб життя людини?

- Спосіб життя – надзвичайно важливий чинник, бо,навіть отримавши у спадок від батьків міцне здоров'я,людина може зруйнувати його,якщо буде лінивою, неохайною, заздрісною, матиме шкідливі звички. І навпаки: будучи від народження кволою,завдяки власній силі волі, фізичним вправам,загартовуванню людина може стати міцною,сильною,здоровою.

   Складовими здорового способу життя є :

  • Фізична культура (біг,ранкова гімнастика,заняття аеробікою,спортивні та рухливі ігри,плавання,туризм,тощо);
  • Повноцінне збалансоване харчування
  • Особиста гігієна,правильний режим навчання та відпочинку;
  • Загартовування
  • Корисні звички;
  • Внутрішня врівноваженість, позитивні емоції,психологічний контроль.

2.Фізкультхвилинка

3.Опрацювання  уривка з повісті Марка Твена «Пригоди Тома Сойєра»

Мері дала йому жерстяний таз, наповнений водою, і шматок мила; він вийшов за двері, поставив таз на ослінчик, вмочив мило у воду і поклав його на місце. Потім закачав рукава і обережно вилив воду на землю, зайшов у кухню і почав щосили терти обличчя рушником, що висів за дверима. Але Мері відібрала в нього рушник.

-        Як тобі не соромно, Томе! — вигукнула вона. — Хіба можна бути таким
розбишакою? Адже вода тобі не зашкодить!

Знову таз наповнили водою. Цього разу Том деякий час стояв над ним, на­бираючись хоробрості, нарешті зітхнув і почав умиватися. Коли він вдруге зайшов до кухні із заплющеними очима, наосліп відшукуючи рушник, вода і мильна піна, що стікали з його обличчя, не залишали сумніву в його сумлінності. Але коли він виринув з-під рушника, результати виявилися не надто блискучими: чистим, як маска, була лише частина його обличчя від лоба до підборіддя; вище і нижче тягнулася обширна, не змочена водою територія, що зверху піднімалася на лоб, а знизу лягала темною смугою навколо шиї.

Запитання для обговорення

  • Яку звичку мав Том Сойєр — корисну чи шкідливу?
  • Пригадайте кілька ваших звичок. Які з них вам подобаються? (Висловлюються ті, хто бажає).
  • Яких звичок ви хотіли б позбутися? (Запишіть їх на аркушиках паперу і викиньте в кошик для сміття).

 

IV.Узагальнення й систематизація знань

1.Вправа «шкідливі та корисні звички»

Я щодня роблю ранкову гімнастику

Я багато споживаю солодкого

Я гризу нігті

Я багато сиджу перед теле­візором

Я зранку обливаюся холодною водою

Я вживаю такі слова, як «блін», «ну», «от», «значить» тощо

Я смокчу пальці

Я після їжі полощу рота

Я човгаю ногами

Я щохвилини спльовую слину

Я щоранку обтирався мокрим рушником

Я вчасно лягаю спати

Я ніколи не запізнююся

Я палю цигарки

 

2.Практина робота «Вартість шкідливої звички»

Одна пачка цигарок коштує в середньому 30 гривень. Підрахуй­те, скільки грошей витрачає людина, щодня купуючи 1-2 пачки за середньою ціною (перша група — за тиждень, друга — за місяць, третя — за рік, четверта — за десять років).

  • Як можна було б витратити ці кошти, якби їх не довелося витра­чати на цигарки?
  • Чому тютюнопаління найпоширеніше в бідних країнах ї серед бідних людей?

Мільйони людей знають, що куріння небезпечне для здоров’я,проте мільйони людей палять. Чому?

V.Домашнє завдання : опрацювати §   підручника,і скласти план порятунку від шкідливої звички.

Мій план рятування від шкідливої звички

Шкідлива звичка, від якої я хочу позбутися_________

Час для роботи над собою________________________

Мені знадобиться допомога________________________

Я повинен (повинна) зробити______________________

Позбувшись звички, я____________________________

Оцінювання учнів

VI.Підведення підсумків уроку

 Людина сама вирішує — зміцнювати своє здоров’я чи псувати. Підліткам слід уникати обставин, за яких можна набути шкідливих

звичок. Отже, якщо хочеш бути здоровим, — веди здоровий спосіб життя.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Уривок з повісті Марка Твена «Пригоди Тома Сойєра»

Мері дала йому жерстяний таз, наповнений водою, і шматок мила; він вийшов за двері, поставив таз на ослінчик, вмочив мило у воду і поклав його на місце. Потім закачав рукава і обережно вилив воду на землю, зайшов у кухню і почав щосили терти обличчя рушником, що висів за дверима. Але Мері відібрала в нього рушник.

-        Як тобі не соромно, Томе! — вигукнула вона. — Хіба можна бути таким
розбишакою? Адже вода тобі не зашкодить!

Знову таз наповнили водою. Цього разу Том деякий час стояв над ним, на­бираючись хоробрості, нарешті зітхнув і почав умиватися. Коли він вдруге зайшов до кухні із заплющеними очима, наосліп відшукуючи рушник, вода і мильна піна, що стікали з йогообличчя, не залишали сумніву в його сумлінності. Але коли він виринув з-під рушника, результати виявилися не надто блискучими: чистим, як маска, булла лише частина його обличчя від лоба до підборіддя; вище і нижче тягнулася обширна, не змочена водою територія, що зверху піднімалася на лоб, а знизу лягала темною смугою навколо шиї.

 

 

 

 

 

 

 

 

Шкідливі  та корисні звички

 

Я щодня роблю ранкову гімнастику

Я багато споживаю солодкого

Я гризу нігті

Я багато сиджу перед теле­візором

Я зранку обливаюся холодною водою

Я вживаю такі слова, як «блін», «ну», «от», «значить» тощо

Я смокчу пальці

Я після їжі полощу рота

Я човгаю ногами

Я щохвилини спльовую слину

Я щоранку обтирався мокрим рушником

Я вчасно лягаю спати

Я ніколи не запізнююся

Я палю цигарки

 

 

Шкідливі  та корисні звички

 

Я щодня роблю ранкову гімнастику

Я багато споживаю солодкого

Я гризу нігті

Я багато сиджу перед теле­візором

Я зранку обливаюся холодною водою

Я вживаю такі слова, як «блін», «ну», «от», «значить» тощо

Я смокчу пальці

Я після їжі полощу рота

Я човгаю ногами

Я щохвилини спльовую слину

Я щоранку обтирався мокрим рушником

Я вчасно лягаю спати

Я ніколи не запізнююся

Я палю цигарки

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

 


 

Листок оціннювання    

П

Я

Група

Вчитель

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Листок оціннювання    

П

Я

Група

Вчитель

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Мій план рятування від шкідливої звички

Шкідлива звичка, від якої я хочу позбутися_________

Час для роботи над собою________________________

Мені знадобиться допомога________________________

Я повинен (повинна) зробити______________________

Позбувшись звички, я____________________________

 

Мій план рятування від шкідливої звички

Шкідлива звичка, від якої я хочу позбутися_________

Час для роботи над собою________________________

Мені знадобиться допомога________________________

Я повинен (повинна) зробити______________________

Позбувшись звички, я____________________________

 

Мій план рятування від шкідливої звички

Шкідлива звичка, від якої я хочу позбутися_________

Час для роботи над собою________________________

Мені знадобиться допомога________________________

Я повинен (повинна) зробити______________________

Позбувшись звички, я____________________________

 

Мій план рятування від шкідливої звички

Шкідлива звичка, від якої я хочу позбутися_________

Час для роботи над собою________________________

Мені знадобиться допомога________________________

Я повинен (повинна) зробити______________________

Позбувшись звички, я____________________________

 

Мій план рятування від шкідливої звички

Шкідлива звичка, від якої я хочу позбутися_________

Час для роботи над собою________________________

Мені знадобиться допомога________________________

Я повинен (повинна) зробити______________________

Позбувшись звички, я____________________________

 

Мій план рятування від шкідливої звички

Шкідлива звичка, від якої я хочу позбутися_________

Час для роботи над собою________________________

Мені знадобиться допомога________________________

Я повинен (повинна) зробити______________________

Позбувшись звички, я____________________________

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
21 березня 2020
Переглядів
1079
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку