Тема: Олег Погинайко «Про що співають птахи?». Дослідження медіа «Весняний спів птахів»

Про матеріал
Тема: Олег Погинайко «Про що співають птахи?». Дослідження медіа «Весняний спів птахів» Мета: Поглибити знання дітей про перелітних птахів, розширити знання про деяких із них, вправлятись у виразному читанні, навчити елементам опису птаха за схемою, вчити висловлювати свої судження, розвивати мислення, пам'ять. Вчитися у пташок любити рідний край, виховувати любов до природи.
Перегляд файлу

Тема: Олег Погинайко «Про що співають птахи?». Дослідження медіа «Весняний спів птахів»

Мета: Поглибити знання дітей про перелітних птахів, розширити знання про деяких із них, вправлятись у виразному читанні,навчити елементам опису птаха за схемою, вчити висловлювати свої судження, розвивати мислення, пам'ять. Вчитися у пташок любити рідний край, виховувати любов до природи.

Обладнання: грамзапис «Голоси птахів», зображення птахів, назви пташок, веснянки, сонечко з промінчиками, пір'їнки. «Червона книга».

Хід заняття

  1. Організація класу

Доброго вам дня, малята,

Любі хлопчики.

Щирою посмішкою всіх вас вітаю,

Доброго настрою нині бажаю.

Хай на милих ваших личках

Привітні розквітнуть усмішки.

Вправо, вліво поверніться

І сусідам посміхніться.

За руки один одного візьмемо-

І дружно привітаймось.

Добрий день вам.

  1. Актуалізація опорних знань
  2.         Робота над чистомовками
    - Швидко склад ти називай, 

   Риму йому добирай.

    Ало- ало- ало  - надворі вже… світало.

    Иця- иця- иця  - зійшла уже… зірниця.

    Евим- евим-евим – небо стало аж …рожевим.

    Ів-ів- ів  - небосхил давно …світлів.

    Інь- інь- інь – понеслася в… височінь.

    Ів, – ів – ів – чує дивний, ніжний… спів.

-         Сьогодні у нас особливий урок. Я бачу, що ви трохи схвильовані, але блиск ваших очей свідчить, що ви повні енергії й готові до співпраці!!!

-         Який у вас настрій? За чим ви спостерігали, коли йшли до школи? Що незвичайного вдалося помітити?

Сьогодні на нас чекає зустріч з прекрасним! Тож будьте пильними і спостережливими! А здогадатися з якою порою року ми зустрічаємося допоможе загадка.

Зійшли сніги, шумить вода,

Земля вже квіти викидає.

Росте травичка молода,

Все мертве знову оживає.

Так, коли ж це буває? (Навесні)

-         Дуже добре. Отже, сьогодні всі розмови будуть про про весну, особливості цієї пори року,її прикмети, радість зустрічі з птахами.

3.Вивчення нового матеріалу

-         Прочитайте  слова – асоціації, пов'язані з весною. Чи всі погоджуєтесь зі мною?( На різнокольорових аркушах записані асоціації)

березень, квітень, травень

зелень

первоцвіти

жовтень

шпаки

 сонячне проміння

 збір врожаю

 пахощі квітів

спів пташок

шпаківня

- Тут є зайві слова та словосполучення. Знайдіть їх. Так, що ж нам приносить весна?( Діти по черзі знімають та  прикріплюють смужки з асоціаціями, до кола промінців.)

- Щороку ми з нетерпінням чекаємо приходу весни. Чекаємо, коли пташки на своїх крилах принесуть її із далекого краю.

 Бесіда

-А яких перелітних пташок ви знаєте?
- Які пташки прилітає першою з теплих країв.

Весною перелітні птахи повертаються до нас, суворо додержуючись черги. Проте строки прильоту ранніх перелітних птахів в різні роки, в залежності від ходу весни коливаються більше, ніж у тих, що з`являються у нас в кінці весни.

З 1березня по 1 квітня до нас першими завітають дикі гуси, польові жайворонки та шпаки; після міжнародного свята всіх жінок, з 10 березня – 5 квітня нас радують своєю появою чайка (чибис), сіра чапля, бекас, травник, зяблик, різні дикі качки , різні дрозди, малинівка, лісовий жайворонок, біла плиска; з 20 березня – 15 квітня прилітають чорногуз, кулик-чорниш, кам`янка, дуд; з 1 – 20 квітня з`являються малий зуйок, вівчарик, горихвістка. кулик-перевізник, лелека; з 5 – 25 квітня нам слід очікувати на жовту плиску, сільську та міську ластівку, строкату мухоловку; з 20 квітня – 5 травня ми маємо нагоду насолодитися співами соловейка, іволги, разом з цими пташками прилітають перепел, деркач, зозуля, славка чорноголова. І нарешті останніми в цьому «параді» з являються з 1 – 15 травня сіра мухоловка,крячки річкові й малі, сорокопуд та стрижі. На півдні нашої країни ранні птахи прилітають раніше на 10 – 15 днів, пізні прилітають на 10 -15 днів пізніше від строків, що зазначені вище.

Відео “Обряд зустрічі птахів”

Сьогодні ми прочитаємо оповідання Олега Погинайка "Про що співають птахи?".

4. Передбачення сюжету за назвою твору

    - Діти, розгорніть підручники на сторінці c. 114
    -Прочитайте назву твору, з яким ми ознайомимося.

    - Про що може йти мова у творі?

    - Яких героїв можна зустріти в творі?

4.1 Читання твору учителем.         

- Я прочитаю оповідання, а ви слухайте уважно, та скажіть яких птахів зустріла дівчинка з татом в лісі?

4.2 Первинне сприймання твору.

        - Де і коли відбувалася подія, про яку розповідає автор?

-         Яких птахів зустріла Марійка?

-         Як вони співали?

-         Яка пташка запрошувала на чай?

-         Так про що співають птахи?

Вибіркове читання

1). Яку пташку першою побачила дівчинка?

2). Знайдіть і прочитайте опис іволги.

3). Кого побачили тато з донькою біля джерела?

Фізкультхвилинка  «Пташині перельоти»

На старт, полетіли...

-         полетіли (махи руками);

-         вітер (тертя долонями);

-         хмара (хлопок вгорі з підскоком);

-         дощ (хлопки по колінах);

-         фотографи (чіз);

-         вболівальники ( оле-оле-оле);

-         фініш (ура).

-                Робота в парі.  Читання в особах.

-                     (розмова доньки з батьком)

_ Птахи до нас повертаються з теплих країв навесні, і з цією подією пов’язано багато обрядів

Отож весна, як і інші пори року має багато свят. Цикл весняних свят починається з Масляниці. Співали пісні, водили хороводи, вітали приліт птахів, грали в різні ігри. Прихід весни ще пов'язували зі святом Явдохи, яке ми відзначаємо 14 березня. До цього свята випікали чудові смаколики, у вигляді пташок, жайворонків. Старі люди розповідають, ніби пташка, народилася із сонячного жару. Вона прокидається разом із сонечком і своїм срібним голоском сповіщає, що прийшла весна!

- А зараз переглянемо відео про весняне свято, яке пов’язане з зустріччю птахів.

Відео “Сорок святих”

- Давайте виконаємо і ми закличку для птахів.

Фізкультхвилинка

Благослови, мати, весну зустрічати,

Веснянками, гаївками її привітати!

Пташок викликаю з теплого краю!

Летіть, соловейки, на нашу земельку!

Спішіть жайворонки, пасти корівоньки!

(Діти імітують обряд- беруть печиво «жайворонків», піднімають угору)

Люди, як птахи, летять і вертаються у свій рідний дім, щоб набратися сили. Для кожної людини  найдорожчим є її рідна домівка, де вона народилася і виросла. У рідному домі завжди радісно, затишно і спокійно.

З птахами  в народі пов'язано багато прикмет!

- Які визнаєте прикмети, пов’язані з птахами?

Де багато пташок, там нема комашок.

Краще синиця в руках, ніж журавель в небі.

Горобець маленький, а серденько має.

Ранні ластівки – щасливий рік.

Не вчи орла літати, а солов'я співати.

(Діти по черзі  пояснюють, як розуміють ці вислови).

-         Птахи дарують нам чарівні звуки співу, мрію польоту,відчуття свободи та краси. Без пташок природа не була б такою красивою і дзвінкою. Мелодійні співи птахів, різнобарвне пір'ячко, оживляє природу, а нам, людям створює гарний настрій та вселяє радість! А з хорошим настроєм людина здатна тільки на хороші вчинки!

Наша Миколаївська область – великі степові простори! Цікавий і різноманітний пташиний світ! Послухайте голоси птахів, які навесні повертаються на Батьківщину.

 (Грамзапис).  «Весняний спів птахів»

В Україні близько 360 видів птахів. Нажаль частина їх зменшується, бо розорюються степи, осушуються болота, вирубуються ліси! Птахи, кількість яких зменшується, занесені до «Червоної книги». (Малюнки птахів, які занесені до «Червоної книги»)

4.Підсумок уроку

Наш урок добігає кінця! Які враження він на вас справив? Що вам найбільше сподобалось? Які пташки весною повертаються до нашого рідного краю?Ви сьогодні всі гарно працювали!

Активними були…

Гарно відповідали…

Пташки вам не тільки гарно співали, а й скинули декілька пір'їнок. Ці пір'їнки виявились чарівними! ( До пір'їнок прив'язані літери). Діти  виходять і складають слово «Молодці».

д/з прочитати оповідання, малюнок птаха, який прилітає до нас на весні

ОЦІНЮВАННЯ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  Ало- ало- ало  - надворі вже…

    Иця- иця- иця  - зійшла уже…

    Евим- евим-евим – небо стало аж …

    Ів-ів- ів  - небосхил давно …

    Інь- інь- інь – понеслася в…

    Ів, – ів – ів – чує дивний, ніжний…

 

Де багато пташок, там нема комашок.

Краще синиця в руках, ніж журавель в небі.

Горобець маленький, а серденько має.

Ранні ластівки – щасливий рік.

Не вчи орла літати, а солов'я співати.

 

  Ало- ало- ало  - надворі вже…

    Иця- иця- иця  - зійшла уже…

    Евим- евим-евим – небо стало аж …

    Ів-ів- ів  - небосхил давно …

    Інь- інь- інь – понеслася в…

    Ів, – ів – ів – чує дивний, ніжний…

 

Де багато пташок, там нема комашок.

Краще синиця в руках, ніж журавель в небі.

Горобець маленький, а серденько має.

Ранні ластівки – щасливий рік.

Не вчи орла літати, а солов'я співати.

docx
Додано
27 березня
Переглядів
313
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку