Урок на тема: ( Я досліджую світ ) Сонячна система – частина Всесвіту.Тема: ( Дизайн і Технології) Космічна мандрівка.

Про матеріал
Інтегрований урок з предметів: ( Я досліджую світ ) Сонячна система – частина Всесвіту.4 клас ( Дизайн і Технології) Космічна мандрівка.4 клас.
Перегляд файлу

                         Департамент освіти і науки Київської обласної державної адміністрації

Комунальний навчальний заклад

Київської обласної ради

«Київський обласний інститут післядипломної освіти педагогічних кадрів»

Відділ початкової освіти

 

 

 

 

 

 

Методична розробка інтегрованого

 заняття з предметів «Я досліджую світ» та «Дизайн і Технології»

 

 

 

 

 

 

                                                                    

 

                                                                                                 Автор: Бойко Олеся Валентинівна,

                                                                                                  вчитель початкових класів

Білоцерківської гімназії – початкової школи №15 Білоцерківської міської ради Київської області

Керівник: Дишлева Ірина Миколаївна
 

Біла Церква

2024

 

 

 

 

 

 

 

Тема: ( Я досліджую світ ) Сонячна система – частина Всесвіту. 4 клас

Мета: ( я досліджую світ) формувати в учнів уявлення про планети Сонячної системи; розвивати спостережливість, мислення, вміння встановлювати причинно-наслідкові зв’язки, уміння порівнювати, аналізувати й робити висновки; виховувати допитливість, прагнення пізнавати природу.

 

Тема: ( Дизайн і Технології) Космічна мандрівка.4 клас

Мета: ( Дизайн і Технології) формування ключових та предметної

проєктно-технологічної компетентностей, необхідних для розв’язання життєвих проблем у взаємодії з іншими виховуючи любов до навколишнього світу; розвивати творчу уяву, увагу, спостережливість, пам'ять,  дрібну моторику.

 

Тип уроку: урок застосування знань на практиці.

Вид уроку: інтегрований

Хід уроку

І. Організаційний момент

 Вчитель читає вірш.

Чарівний Всесвіт — просто неозорий,
І в нім Земля перлинкою пливе.
Який же дивовижний світ казковий
І на Землі усе-усе живе.
На ній рослини дивні і тварини,
Вона у фарбах вся і у красі,
І місце тут знайшлося для людини.
Планет багато, але різні всі.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів

- Люди завжди цікавились небесними світилами, багато чого нового про них відкривали і дізнавалися. Завдяки цьому виникла наука про небесні світила — астрономія

 

III. Оголошення теми і мети уроку

- Сьогодні ми подорожуватимемо Сонячною системою і об’єктами нашої подорожі будуть планети Сонячної системи. Подорожуючи, ми з’ясуємо скільки їх є, їх подібності та відмінності, ще й розкриємо деякі їх таємниці та сьогодні ми будемо моделювати

- Про щоб цікаве ви хотіли дізнатися? (Відповіді учнів.).

3.1 Вступна бесіда

У Всесвіті знаходиться мільярди галактик. Серед них є і наша Галактика, яку називають Молочний шлях ( або Чумацький шлях).До неї входить наша сонячна система .Наша галактика – це величезна система , у якій обертається навколо мільярди зір.

3.2 Цікаві факти наша Галактика.

        https://www.youtube.com/watch?v=Ol63xrxKCsI

-         Що ви запам’ятали із відео?

-         Що ви досі не знали?

3.3 Опис Галактики

Спробуй описати нашу Галактику з допомогою малюнків-підказок.

IV. Вивчення нового матеріалу

4.1Робота з підручником (с. 35-36).

- Ми з вами дізнаємося цікаву інформацію про планети .Наші гіди її нам розкажуть.

1. Меркурій. Планета, найближча до Сонця. Отримала свою назву на честь римського бога торгівлі. Ця найшвидша планета здійснює оберт навколо Сонця за 87,97 земних діб. Маса Меркурія приблизно у 18 разів менша від маси Землі. Як найближча до Сонця планета, Меркурій отримує від центрального світила значно більше енергії, ніж, наприклад, Земля (у середньому в 10 разів). Удень на Меркурії спекотно, а вночі — мороз. Середня температура — +430 °С.

  2. Венера. Друга за віддаленістю від Сонця, носить ім’я богині краси. Венера — третій за яскравістю об’єкт на небі. Її яскравість поступається лише яскравості Сонця та Місяця. Належить до планет, відомих людству з найдавніших часів. На світанку Венеру можна побачити в східній частині неба. А в західній його частині планету видно після 19, тоді, як Сонце сяде за обрій. Венера обертається навколо Сонця у зворотному напрямку — зі сходу на захід, а не із заходу на схід, як Земля й більшість інших планет. Період обертання Венери навколо осі щодо зір (зоряна доба) триває близько 243 земних доби. Середня температура — +500 °С.

  3. Земля. Це третя від Сонця планета Сонячної системи, єдина планета, на якій існує життя. Її називають Планетою-садом, Блакитною або Зеленою планетою. Земля обертається навколо Сонця за період, що дорівнює 365,24 доби. Має супутник — Місяць. Період обертання планети навколо своєї осі — 23 год 56 хв 4,1 с. Середня температура — +30 °С.

 4. Марс. Марс — четверта планета земного типу. Через криваво-червоний колір (у складі планети багато заліза) його іноді називають Червоною планетою. Марс довго асоціювали з війною та кровопролиттям, і тому його назвали на честь римського бога війни. На Марсі є метеоритні кратери, як на Місяці, вулкани, долини та пустелі, подібні до земних. Тут розташована гора Олімп — найвища відома гора в Сонячній системі. Планета має два супутники. Рік на Марсі триває 687 днів. Планета обертається навколо своєї осі, період обертання триває 24 години 37 хвилин. На Марсі також спостерігається зміна пір року, тривалість яких майже вдвічі більша, ніж на Землі. Середня температура — –23 °С.

       5. Юпітер. П’ята й найбільша планета Сонячної системи, більш ніж у два рази важча за всі інші планети разом узяті й майже в 318 разів важча за Землю. Названа на честь найголовнішого римського бога. Уся видима поверхня Юпітера — щільні хмари, розташовані на висоті близько 1000 км над «поверхнею», де газоподібний стан змінюється на рідкий і утворює численні шари жовто-коричневих, червоних і блакитних відтінків.

Незважаючи на гігантські розміри, Юпітер доволі швидко обертається навколо власної осі, здійснюючи повний оберт усього за 9 годин 55 хвилин. При цьому в газовому океані планети виникають потужні вихори й циклони. Одна з прикметних рис Юпітера — пласке кільце, що складається з пилу й дрібних кам’яних частинок. Середня температура — –160 °С.

  6. Сатурн. Шоста за віддаленістю від Сонця й друга за розмірами планета Сонячної системи. Назва походить від імені римського бога землеробства. Сатурн є величезною кулею, що швидко обертається навколо своєї осі (період — 10,23 години). Його маса у 95 разів більша за масу Землі. Сьогодні вченим відомо, що Сатурн оточує ціла серія 20 кілець, завтовшки всього 10–20 м. Кожне з них складається з безлічі брил снігу й криги, середній розмір яких сягає кількох метрів.

  7. Уран. Сьома від Сонця велика планета Сонячної системи, належить до планет-гігантів. Уран рухається навколо Сонця по еліптичній орбіті. Один оберт навколо Сонця він здійснює за 84,01 земних роки. Період власного обертання Урана складає приблизно 17 годин. Він має 27 супутників. Середня температура — –220 °С. Відстань цієї планети від Сонця в 19 разів більша, ніж відстань Землі до центрального світила.

8. Нептун. Восьма за віддаленістю від Сонця й четверта за розміром планета Сонячної системи, що належить до планет-гігантів. Названа на честь бога моря. Світло від Сонця доходить до Нептуна трохи більше, ніж за 4 години. Тривалість року, тобто час одного повного оберту навколо Сонця,— 164,8 земного року. Нептун також має кільця — два широких і два вузьких. У нього є 8 відомих супутників. Середня температура — –210 °С.

      9. Плутон

Найдальшу, дев’яту  планету Сонячної системи – Плутон – було відкрито у 1930 році. Тривалість зоряного року становить 248 земних років, тривалість доби – 6,5 з.д. 

Плутон обертається навколо власної осі подібно Урану і Венері у зворотному напрямку. Діаметр планети становить 2300 км, тому це найменша планета Сонячної системи. Поверхня планети являє собою крижану метанову пустелю, середня температура на якій сягає – 220 С.

4.2Дитяча руханка, фізкультхвилинка

https://www.youtube.com/watch?v=sgWYNG8Qync

V. Аналіз поетапного виконання виробу.

-Наступна наша робота практична

- Відкрити альбом  на сторінці 41.( Маленький трудівничок)

-Підготувати необхідні матеріали ножиці, клей

-Повторіть правила роботи з ножицями, клеєм .

- Вирізати заготівки планет.

- Розташувати їх у правильному порядку.

- Перевірити за малюнком.

 

VI. Практична діяльність учнів у парах.

Робота в парах здійснюється під фонову музику.

VII. Демонстрація виробів (за бажанням учнів).

VIII Гра-вікторина «Планети»

-Учні переходять за посиланням і виконують завдання. https://docs.google.com/forms/d/11jKHqqp19ipExZfFy1jzI3CkqkzWgZQU_La8M20ufSI/edit

IX Підсумки уроку та оцінювання

Підбийте підсумки роботи, користуючись зразками:

● На уроці найбільшим відкриттям для мене було...

● Мені цікаво було дізнатися про...

● Після уроку я обов'язково прочитаю додаткову літературу про...

 

 

 

                                                   Додаток 1

                             Картинки  для опису Галактики

           

 

                                                  Додакток 2

                            Картинка розташування планет

 

 

                                               Додаток 3

                             Гра-вікторина «Планети» https://docs.google.com/forms/d/11jKHqqp19ipExZfFy1jzI3CkqkzWgZQU_La8M20ufSI/edit

 

 

docx
Додав(-ла)
Бойко Олеся
Додано
31 березня
Переглядів
1192
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку