Тема: «ОСІННЄ СОНЕЧКО ЗАГЛЯДАЄ У ВІКОНЕЧКО»
Ранній вік
Мета:
Навчати: Розширювати знання у дітей про об’єкт неживої природи – сонце; закріпити уявлення про те, що сонце світить і гріє, йому раді і люди, птахи і рослини. Вчити встановлювати взаємозв’язки у природі;
Залучати до розігрування закличок, потішок, віршів та супроводжувати їх відповідними рухами;
закріплювати вживання слів ввічливості (будь ласка), вітання (доброго дня доброго вечора), прощання (до побачення).
Продовжувати знайомити дітей з нетрадиційною технікою сенсорна аплікація ;
вчити дітей розрізняти та називати колір (жовтий);
Розвивати: увагу, інтерес до заняття, пізнавальну активність дітей. розвивати мовлення , поповнювати активний словник, сенсорну чутливість, творче мислення, окомір, дрібну моторику пальців рук;
Вправляти: в умінні розуміти мову вихователя, відповідати на запитання реченнями з 2-3 слів.
Виховувати: Сприяти вихованню у малят основ екологічно - доцільної поведінки. Виховувати любов до природи, дбайливе ставлення до неї. Бажання брати участь у спільній ігровій діяльності.
Матеріал та обладнання:
сонечко (іграшка), сонечка паперові(круг жовтого кольору) , промінці (прищіпки) , потішка ,,Заглянь, заглянь, сонечко’’, вірш А.Барто «Сонечко». Аркуш А 4( білий), тарілочки з спагеті ( жовтого кольору). Клей.
Методи та прийоми: гра, бесіда, запитання, заохочення, уточнення, читання вірша, вказівки, розгляд, підбадьорювання, позитивна оцінка.
Попередня робота: розгляд ілюстрації ,,Сонечко”, рухлива гра ,,Сонечко та дощик”.
Словникова робота: збагачувати словник дітей: сонце, гріє, тепле, лагідне, світить, посміхається, жовте.
Безпека життєдіяльності:слідкувати, щоб діти не штовхали один одного під час гри.
І. Організаційний момент.
Запрошення на зустріч. Грає музична мелодія, яка повідомляє дітям, що вже час збиратися у коло.
Діти разом з батьками і вихователь встають у коло.
Ігровий тренінг «Зарядись …»
Хід заняття:
Вихователь: Добрий день малята, любі хлопчики й дівчата.
Давайте пригадаємо, хто завітав до нас на минулому занятті (рухова підказка)?
Наш котик теж дуже любить гратися. А ви знаєте чим він любить гратися? Давайте разом з вами заглянемо ось в цей кошик. Що тут у нас лежить? Лялька – котик грається з лялькою. Правильно, не грається. Що в нас ще є. Яблуко. А з яблуком грається. Теж ні. Ой, а це що в нас? Клубочок. Дивіться як котик наш зрадів. Напевно, він полюбляє гратися з клубочками. Так, котик? Котик каже, що дуже любить гратися з клубочками.
Розмотав клубочок
Ще б погрався трішки
Та обплутав ніжки
Давайте допоможемо котику скласти клубочки в кошики. Цей кошик який? (великий) А цей? (маленький). Будемо збирати маленькі клубочки в маленький кошик, а великі – в великий. (діти за допомогою вихователя розкладають клубочки). Молодці, діти, гарно справилися
Давайте разом з котиком трохи побавимося клубочками (вихователь висипає клубочки з кошика в басейн і показує, як котик котить їх, а дітки повторюють). Діти, сподобалось вам гратися з котиком у клубочки? Наш котик награвся і тепер потрібно прибрати все на місця.
Д/г «Розклади клубочки за кольором»
Вихователь. Дітки, будемо з вами збирати клубочки і розкладати їх у коробочки за кольором. Жовті клубочки до жовтої коробочки, сині – до синьої, червоні до червоної, а зелені до зеленої. (під час виконання вправи вихователь запитує кожну дитину, якого кольору клубок).
Вихователь. Ось ми і справились з вами, дітки, ви всі молодці. Але наш котик чомусь засмучений. Що трапилось, котику? Котик каже, що коли він грався, його улюблений клубочок покотився у лісок. Дітки, а давайте допоможемо котику знайти його. Допоможемо? Так. Для цього ми з вами вирушимо у похід до Сонечка Адже котик дуже любить лежати на сонечку і грітися тоді йому стає дуже весело.. Ми підемо за ниточкою, що залишилась від розмотаного клубочка, вона нас має завести до сонечка. Подивіться, ось вона. То вирушаємо.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності повідомлення теми і мети заняття.
ІІІ. Сприймання і первинне осмислення матеріалу.
«В гості до сонечка»
Мета: доставити дітям радість від спільних ігор.
Завдання: формувати у дітей інтерес до рухової активності; вправляти в умінні ходити один за одним; виховувати вміння чути сигнали і реагувати на них.
Дорога до сонця по доріжці
По масажних доріжках (килимках.)
Вихователь: Ось ми і прийшли до будинку Сонечка, але, воно спить?
Дітки, розбудимо сонечко?
Давайте всі разом покличемо сонечко.
Діти підходять до вікна.
Потішка
Заглянь, заглянь, сонечко,
До нас у віконечко.
Дітки там гуляють,
Тебе виглядають.
Вихователь: Як ми виглядаємо сонечко? (імітація).
Ігрова вправа: «Сонечко»
1.«Ось як сонечко встає» - повільно підніматися, піднімати руки вгору через сторони
2.«Вище, вище, вище» - стоячи, руки вгорі розведені в сторони.
3.«До ночі сонечко зайде» - Присісти навпочіпки, руки опустити.
4. «Нижче, нижче, нижче» - сидячи на колінах, руки опущені вниз.
5. «Добре, добре, сонечко сміється» - хлопки в долоні.
6. «А під сонечком весело живеться» - руки на поясі, кружляють навколо себе.
Вихователь: Щось Сонечко не встає!
Допомагайте мені разом!
Брязкальця візьміть,
Ними дзвінко погреміть!
Вправи з брязкальцями (діти повторюють вправи за дорослим)
Сонечко
Ясне сонечко в кімнату
Дивиться в віконечко.
Дуже раді всі малята,
Плескають в долонечки.
( А. Барто )
Діти плескають в долонечки.
Зустріч з Сонечком
Вихователь: Подивиться і наше сонечко посміхнулося і котику стало весело. Покажіть , як сонечко виглядало коли сумне було? А як сонечко посміхається? (діти імітують).
Вихователь: Діти де живе сонечко? Яке сонечко? Якої форми? Кольору? Велике чи маленьке? (добре, тепле, кругле велике, жовте; лагідне, як матуся). Малята що на небі є ще? (хмаринки). Чи можна довго дивитися на сонечко? (ні, будуть боліти очі). На що схоже сонечко? (м’ячик, апельсин, кулька тощо)
Індивідуальні та хорові відповіді дітей.
Завдання :
Руханка
Вихователь: Які ж ви молодці, малята! Але погляньте, що з сонечком не так? ( немає промінців). Давайте допоможемо сонечку і причепимо промінчики.
Дидактична гра «Промінчики для сонечка» (Прищіпки)
Мета: розвиток дрібної моторики рук, закріплення кольору
Вихователь: Зробимо промінчики з прищіпок. Якщо сонечко у нас жовте, то і промінчики теж жовті (діти вибирають тільки жовті прищіпки).
Вихователь: Сонечко дякує за промінчики, тепер воно веселе, яскраве, посилає усім тепло.
!!!!! Дослідницька діяльність (якщо похмура погода )
Тема: Сонячне тепло
Мета: показати залежність між висотою стояння сонця та кількістю його тепла.
Матеріал: ліхтарик.
Умови: затемнене приміщення.
Хід досліду: Спрямувати світло ліхтарика на руку дитини під певним кутом, потримати 20-30 секунд, потім спрямувати світло вертикально до руки. 3апитати дитину, коли було більш тепло.
Пальчикова гра «Кожен промінчик сонечка»
Мета: розвиток дрібної моторики, мовленнєвий розвиток.
Промінчики сонце на небо пускає,
Кожного привітним словом зустрічає:
Цей промінчик - пустотливий,
Цей промінчик - золотий,
Цей промінчик - добренький,
Цей тоненький промінчик,
Цей посміхається,
Мізинцем називається.
По черзі загинаємо пальчики, починаючи з великого.
ІV. Узагальнення і систематизація знань умінь і навичок.
Творча робота.
Вихователь: А тепер підійдемо до столика і поглянемо на наше сонечко. Поки ми грались з нашими пальчиками , Сонечко знову розгубило свої промінчики. Тому давайте допоможемо знайти яскраві промінчики.
(нетрадиційна техніка - сенсорна аплікація)
Молодці! Ось ми з Вами приклеїли промінчики. Якого вони кольору? (Жовтого).
Наша зустріч з сонечком закінчується, давайте ще раз пригадаємо, яке наше сонечко? (добре, тепле, велике, жовте; лагідне, як матуся).
Вихователь: Молодці діти, добре ми попрацювали!
А зараз котиком запрошую вас,
проїхатися на поїзді , який нас весело довезе до нашої групи .
https://www.youtube.com/watch?v=Hapqr_tw9Y0&t=36s
Вихователь: Діти, яка гарна у нас вийшла подорож! Тепер ви будете бадьорими цілий день, Діти дають Сонечку “5”.
Сонечко і котик дякують всім і чекають на вас на наступному занятті .