Мета:
Тип уроку: контроль та коригування знань, умінь і навичок, нестандартний урок-змагання.
Обладнання: ПК, інструктивні картки, картки, обладнання для гри «Інфо-лото», фотоматеріали.
Урок 17
Тема: Підсумково-узагальнювальний урок з теми «Мультимедіа». Інструктаж з БЖД.
Мета:
Тип уроку: контроль та коригування знань, умінь і навичок, нестандартний урок-змагання.
Обладнання: ПК, інструктивні картки, картки, обладнання для гри «Інфо-лото», фотоматеріали.
Хід уроку.
I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ ЕТАП
II. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ, МЕТИ І ЗАВДАНЬ УРОКУ
III. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
IV. ПЕРЕВІРКА ЗНАННЯ ФАКТИЧНОГО МАТЕРІАЛУ ТА ОСНОВНИХ ПОНЯТЬ
Урок-змагання
Правила змагань
1. Правило піднятої руки. Якщо хочеш щось запитати, підніми Руку.
2. Знаєш сам — навчи того, хто не знає.
3. Вболівай за свою команду.
4. Будь уважним і старанним.
Об'єднання учнів класу у дві команди за принципом, визначеним учителем. Кожна команда обирає капітана.
Запрошується або визначається журі. Воно оцінює виступи команд у кожному з конкурсів, а також найбільш активних учасників змагання. Бали для команд нараховують впродовж кожного конкурсу як загальну суму очок, зароблених командами.
1. Гра «Інфолото»
Установіть відповідність між зображенням пристроїв для роботи з мультимедіа та їх назвою. Для цього складіть обидві частини кожної картки.
Конкурс 2. «Здійсни поділ на групи»
Використовуються картки із зображенням пристроїв.
Завдання. Розкладіть пристрої за групами: пристрої введення даних, пристрої опрацювання даних, пристрої збереження та виведення даних. Доцільно використовувати скриньки з відповідними написами або конверти.
Конкурс 3. «Снігова лавина»
Один учень називає програму для роботи із зображеннями, другий — повторює те, що сказав перший
учень і називає варіант запуску даної програми, третій повторює вищесказане і називає елемент вікна цієї програми, четвертий — призначення цього елемента вікна тощо. Можна організувати змагання
між рядами.
Конкурс 4. «Повний кошик»
На дошці малюють зображення двох кошиків. Учні по черзі виходять і «заповнюють» кошик операціями, які можна виконувати із зображеннями. Члени однієї команди заповнюють кошик № 1, члени другої — № 2.
Перша команда — «заповнити» кошик операціями, які можна виконувати із зображеннями в програмі Перегляду зображень і факсів. (Наприклад, видалення, друкування, обертання на 90° за годинниковою стрілкою, обертання на 90° проти годинникової стрілки тощо.)
Друга команда — «заповнити» кошик операціями, які можна виконувати із зображеннями в програмі Microsoft Office Picture Manager. (Наприклад, обтинання, зміна розміру тощо.)
Проведення комплексу вправ для зняття м'язового напруження.
Конкурс 5. Конкурс капітанів
Скласти якомога більше слів-іменників із літер слова: для першої команди — ФОТОАПАРАТ, для другої — ВІДЕОКАМЕРА.
V. ЗАСТОСУВАННЯ ЗНАНЬ У СТАНДАРТНИХ І ЗМІННИХ УМОВАХ
Конкурс б. Від теорії до практики
Практична робота № 6 «Перегляд зображень та змінення значень їх властивостей»
Інструктаж з техніки безпеки. Виконання комплексу вправ для зняття зорової втоми (Варіант 2)
Завдання за підручником
VI. Підсумки уроку.
За час, поки журі підраховує результати, вчитель допомагає командам проаналізувати незрозумілі та спірні моменти. Наприкінці гри оголошують команду-переможницю та загальну кількість балів, набраних командами, визначають найактивніших гравців команд.
Рефлексія
Картка «Рефлексія»
VII. АНАЛІЗ І ОЦІНКА ВИКОНАНИХ ПІД ЧАС УРОКУ РОБІТ
VIII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
1. Повторити основні поняття теми, конспект уроків
2. Завдання за підручником.
Опрацювати «Головне в розділі» підручника.