Тема. Письмо малої букви «в», у складах і словах. Складання речення за малюнками і схемами у зошиті.
Мета: закріплювати вміння писати вивчені букви, склади, слова із ними, складати речення за малюнками та схемами; вдосконалити навички звукового аналізу слів, розвивати зв’язне мовлення, стійку увагу.
Обладнання: квітка з буквою «в», схеми речень, звукові картки
Хід роботи
-
Організація учнів до уроку.
Усі сідайте тихо діти,
Домовляймось не шуміти!
Гарно руку підіймати,
На уроці не дрімати!
Щоб не було вам мороки,
Всі готові до уроку?
То ж гаразд, часу не гаймо
І урок наш починаймо!
-
Добрий день, діти. Сьогоднішній урок письма з вами проведу я, а звати мене Олександра Юріївна. Давайте домовимося з вами що протягом уроку ви будете активні, слухняні, уважно слухатимете мене.
Вітер, верби, водоспад.
Віра, Віктор і Володя
І вишневий диво-сад.
Там Варвара вишні рвала,
Трохи з дерева не впала.
-
Учні що Варвара робила?
-
А де вона рвала вишні?
-
А що ви помітили у віршику?
-
Яка літера вам зустрічається часто?
-
Актуалізація опорних знань учнів
-
Учні, а ви знаєте слова що починаються на букву «в»?
Буква «В» така цікава:
Стовпчик вверх,
Дві дужки справа.
В алфавіті вона живе
Всім потрібна буква «В».
-
Читання складів.
-
А зараз погляньте на дошку, а на ній чарівна квіточка «в». Хтось бажає нам прочитати склади на листочках квіточки?
-
А тепер прочитаємо склади хором, напівголосно.
-
Звуковий аналіз.
-
Ви вмієте відгадувати загадки?
-
Тоді слухайте уважно!
Дощ прийшов, через ставок
Перекинувся місток.
Кольорів у ньому сім,
Він подобається всім.
(ВЕСЕЛКА)
-
Молодці, учні.
-
Давайте поділимо з вами слово ВЕСЕЛКА на склади.
-
Скільки складів у ньому?
-
А який з них наголошений?
-
Хто хоче викласти слово ВЕСЕЛКА за допомогою карточок?
-
Вивчення нового матеріалу.
-
Погляньте на дошку, ви бачите писану літеру «в», з яких елементів вона складається?
-
На що вона схожа?
Правила сидіння за партою
-
Учні, а зараз пригадаємо собі як правильно сидіти за партою.
-
Сидіти треба зручно, ноги тримати на підлозі повною ступнею, спину тримати прямо, лікті покласти на парту. Між партою і грудьми повинна бути відстань на ширину долоні.
Розміщення зошита на парті
-
А як повинен стояти зошит на парті?
-
Розгорніть зошит, покладіть перед собою, лівою рукою притримуйте його
Як тримати ручку під час письма
-
Пригадаймо собі як правильно тримати ручку під час письма.
-
Візьміть ручку у руку. Ручку тримайте тільки трьома пальцями –
великим, вказівним, середнім.
-
Фізкультхвилинка
І направо, і наліво
Щоб нічого не боліло.
Один і два, три і чотири –
Набираємося сили.
Нахилились повернулись
До товариша всміхнулись.
-
Робота у зошиті.
-
Пояснення вчителя.
-
Письмо рядкової букви «в»
-
З кількох елементів складається мала буква «в»?
-
Яких саме? (показ вчителя).
-
Починаємо писати малу літеру «в», трохи нище рядкової лінії, тягнемо подовжену паличку до надрядкової лінії, потім заокруглюємо її ліворуч і тягнемо вниз до нижньої рядкової лінії і заокруглюємо до овалу.
-
Яка це у нас літера?
-
Це закрита літера «в», відриту будемо писати так:
-
Починаємо писати малу літеру «в», трохи нище рядкової лінії, тягнемо подовжену паличку до надрядкової лінії, потім заокруглюємо її ліворуч і тягнемо вниз до нижньої рядкової лінії і заокруглюємо її як овал але не д
-
Алгоритм написання.
-
Пишемо під рахунок і раз-і, два-і. (показ вчителя)
-
Письмо букви в повітрі.
-
Учні візьміть ручки у руки, напишемо разом у повітрі.
-
Раз-і, два-і.
-
Письмо учнів у зошиті.
-
Письмо складів ві, ва.
-
Яке поєднання у буквосполучення ві? ва?
-
Запишемо до зошитів.
-
Письмо букво сполучення ва, вм.
-
Доберіть слова, у яких є буквосполучення ва, вм.
-
У буквосполученні ва, поєднання відкрите.
-
У буквосполученні вм, буква в закрита. З’єднуємо за допомогою коротенької поєднальної лінії, яка виходить з основи овалу букви в.
-
Бесіда за малюнком зошита.
-
Погляньте на верхній малюнок у зошиті.
-
Хто зображений на малюнку?
-
Що роблять діти?
-
Складіть речення за поданими схемами.
-
Письмо учнів у зошиті.
-
Робота у третьому рядку.
-
Прочитайте буквосполучення.
-
Яке в них поєднання?
-
Робота у четвертому рядку.
-
Про кого ми говоримо він? вона?
-
Запишіть слова у рядочок.
-
Робота у п’ятому рядку.
-
Замість яких слів можна сказати воно?
-
А коли ми говоримо вони?
-
Запишіть у рядок.
-
Підсумок уроку.
-
Що вчилися робити на цьому уроці?
-
Що вам найбільше зпапам яталося?
-
Яке завдання вдалося виконати найкраще?
-
Ви були всі чемні і активні. Молодці. Встали всі. До побачення.