ТЕМА. ПЛОЩА ПРЯМОКУТНИКА І КВАДРАТА , 5 клас
Формування компетентностей :
Предметна компетентність : домогтися розуміння обчислення площі прямокутника і квадрата; домогтися засвоєння елементарних навичок застосування методу математичного моделювання для розв’язування задач прикладного змісту; домогтися навичок роботи з різними одиницями вимірювання площ.
Ключові компетентності :
Обладнання та наочність: опорний конспект, роздатковий матеріал, презентація.
Епіграф уроку
Мало мати гарний розум,
головне – добре його застосовувати
Рене Декарт
Хід уроку
1.Організаційний етап
Доброго дня!
2. Мотивація навчальної діяльності
Прочитаємо вірш Д. Павличка «Мрія». Слайд 1
МРІЯ
Як виросту, збудую хату
На хаті колесо приб'ю,
А там я поселю крилату,
Лелечу, клекітну сім'ю.
Нехай розводяться, гніздяться,
По всім деревам та хатам
Нехай мені щоночі сниться,
Що я літаю наче птах.
- Яка мрія у ліричного героя?
- Щоб побудувати будинок, що повинен знати і вміти будівельник?
-А як би ви розпланували б площу цієї ділянки?
3. Актуалізація опорних знань
Отже тема нашого уроку «Площа прямокутника і квадрата» Слайд 2
- Діти, що ви очікуєте від сьогоднішнього уроку?
4. Вивчення нового матеріалу
Історична довідка! Стародавні греки говорили, що площею називається величина, що характеризує розмір геометричної фігури. Стародавні греки були напрочуд талановитим народом у якого є чому повчитися навіть зараз. Вони внесли великий внесок у розвиток науки. Слайд 3
- Поняття "площа" для вас не є новим. А що воно означає?
- А що така квадрат, прямокутник?
- За якою формулою обчислюється площа квадрата і прямокутника?Слайд 4-5
- Діти, а у яких одиницях вимірюється площа? Слайд 6-7
- Давайте пригадаємо властивості площ. Слайд 8
- Перед вами два квадрати. Яка відмінність між ними? Слайд 9
- Давайте знайдемо площу цих квадратів.
- У скільки разів площа другого квадрата є більшою за площу першого квадрата.
- Який висновок можна зробити. Слайд 10
5. Застосування отриманих знань. Закріплення знань(Усні вправи)
Слайд 11-14
6. Застосування отриманих знань. (Письмові вправи)
Діти давайте уявимо, що наш клас перетворюється у будівельно-ремонтну компанію.
Задача №1 Вам необхідно кахлем, що має ширину 20 см і довжину 25 см, обкласти стіну, ширина якої дорівнює 250 см, а висота – 4 м. Скільки потрібно кахлю? Слайд 15
Відповідь : 2000 штук
7. Фізкультхвилинка. Слайд 16
Щось не хочеться сидіти,
Треба трохи відпочити.
Руки вгору, руки вниз,
Руки в боки, руки так,
Руки вгору, як вітряк.
Вище руки підніміть
І спокійно опустіть.
Плесніть, діти, кілька раз.
За роботу, все гаразд!
Відпочили? Знову за роботу!
Задача №2 Слайд 17
Задача №584. Поле прямокутної форми має площу 56 а, а його довжина – 80м. Обчисліть периметер поля.
Відповідь: 56ар = 5600метрів квадратних
Відповідь: 300м - периметр поля
8. Історична довідка. Слайд 18
Вам було дано випереджальне завдання-підготувати інформацію про старовинні міри площ.
У хліборобській практиці потрібно було якось вимірювати поле. Народні міри, що з’явилися у процесі тих чи інших польових робіт, мали досить умовний характер, були надто приблизними. Найбільш була поширена міра «день орати», чи «день землі», або «на один плуг», тобто величина поля, зореного впродовж дня.
Великі площі вимірювалися «ланами», а на Поліссі, Волині - «волоками».
На дошці показано скільки наближено дорівнюють відповідні величини.
9.Математична розминка. (Робота в парах) Перед вами лежать картки, заповніть таблицю використовуючи формули площі та периметра (диференційоване завдання) Слайд 19
10. Підбиття підсумка уроку
1. З яким поняттям ми сьогодні познайомилися?
2. Назвіть одиниці вимірювання площі.
3. Де використовується вимірювання площ?
4. Площі яких фігур ми сьогодні вимірювали?
5. Чи потрібно вивчати дану тему?
6. Для чого потрібно вивчати дану тему?
7. Які професії використовують шкільні знання з математики у своїй роботі?
8. Що вам найбільше сподобалося на уроці?
11. Домашне завдання
§ 21 прочитати, № 581 ,585 виконати.
12. Додаткове завдання. Слайд 20