19 серпня о 18:00Вебінар: Ментальна арифметика: розвиваємо обидві півкулі головного мозку

Тема: Повітря, його склад. Оксиген. Поширеність оксигену в природі. Кисень, склад його молекули, поширеність у природі. Фізичні властивості кисню. Озон. Урок у 7 класі

Про матеріал
Тема: Повітря, його склад. Оксиген. Поширеність оксигену в природі. Кисень, склад його молекули, поширеність у природі. Фізичні властивості кисню. Озон. Мета: освітня: ознайомити учнів із повітрям, як сумішшю газів, його фізичними властивостями , з найпоширенішим на Землі хімічними елементом – оксигеном, простими речовинами: киснем – оксигеном, простими речовинами: киснем і озоном, фізичними властивостями; розвивальна: продовжити формувати навички учнів аналізувати й робити висновки за спостереженням дослідів; виховна: виховувати в учнів допитливість. Тип уроку: набуття нових знань та навичок.
Перегляд файлу

Урок хімії в 7 класі

Тема: Повітря, його склад. Оксиген. Поширеність оксигену в природі. Кисень, склад його молекули, поширеність у природі. Фізичні властивості кисню. Озон.

Мета: освітня: ознайомити учнів із повітрям, як сумішшю газів, його фізичними властивостями , з найпоширенішим на Землі хімічними елементом – оксигеном, простими речовинами: киснем – оксигеном, простими речовинами: киснем і озоном, фізичними властивостями;

розвивальна: продовжити формувати навички учнів аналізувати й робити висновки за спостереженням дослідів;

виховна: виховувати в учнів допитливість.

Тип уроку: набуття нових знань та навичок.

Обладнання: періодична система хімічних елементів Д.І. Менделєєва, таблиця складу повітря, свічка, трубка, колби.

Форми і методи роботи: метод проблемного запитування, хімічний експеримент, «мозковий штурм», робота в парах.

Хід уроку

  1. Організований момент.
  2. Актуалізація опорних знань.

Бесіда за планом:

  1. Які речовини називаються простими?
  2. На які дві групи поділяються прості речовини? (Метали й неметали).
  3. За якими ознаками можливо відрізнити метали від неметалів? (Блиск, ковкість, пластичність, теплопровідність, електропровідність).

Вправа: У кожного учня є грибочки з простими та складними речовинами. Потрібно на дошці розташувати в корзинки прості та складні речовини.

  1.  Мотивація пізнавальної діяльності.

         Бесіда.      

 

  Які асоціації у вас викликає слово «повітря»?:

 

 

 

 

 

Одним з найважливіших і найпоширеніших елементів на Землі є Оксиген. Він входить до складу простих і складних речовин. Одна із простих речовин – це О2. Сьогодні ми почнемо вивчати кисень.

  1. Визначення теми, мети й завдань уроку. Записуємо поняття і терміни: повітря, кисень, озон, фізичні властивості повітря.
  2. Вивчення нового матеріалу.

Учитель: Навколо Землі «Повітряний океан» . У цьому океану не берегів, він починається від поверхні Землі й поступово переходить у Космос. Він складається з повітря і є дуже легкий та безбарвний. Ми його не бачимо, адже він прозорий. Кожного дня ми «купаємося» в ньому. Повітря є повсюди: на вулиці, у кімнаті, у землі, у воді.

 

Що ж  входить у склад повітря:

Метод: «Проблемного запитання»

  • Що спільного між усіма складниками повітря? (Газоподібні речовини, невидимі, прозорі, безбарвні.)
  • Які основні джерела забруднення повітря? (Виверження вулканів, пилові бурі, видобуток корисних копалин, спалювання листя, робота автотранспорту, викиди підприємств, тощо).
  • Який з складників повітря найцінніший? (Так, кисень відіграє особливу роль природі.
  • Як кисень утворюється у природі? (фотосинтез)

Саме тому епіграф нашого уроку:

«Кисень – ти не просто необхідний

для життя, ти і є саме життя»

 Він виступає одночасно і будівельником і руйнівником, окиснюючі органічні речовини, кисень підтримує дихання а отже й життя. Енергія,  що при цьому вивільняється, забезпечує життєдіяльність організмів.

 Проте за участю кисню в природі відбуваються і руйнівні процеси: іржавіння металів, горіння речовин, гниття рослинних і тваринних решток.

 Робота біля дошки:

  • Складання характеристики оксигену;

Хімічний елемент: О

Порядковий номер: 8

Будова атома: +8

Відносна атомна маса: 16

Валентність: ІІ

Проста речовина: О2; О3

Відносна молекулярна маса: О2; О3  

Сьогодні ми спробуємо визначити властивості повітря експериментальним шляхом.

  • Повторення техніки безпеки.

Дослід 1: Запалюємо свічку й накриваємо її скляним ковпаком. Що спостерігаємо?

Дослід 2: В склянку з водою подути через соломинку. Що спостерігаємо?

Дослід 3: До скляної банки, заповненої водою, опускаємо догори дном колбу так, щоб в неї не заходила вода. Чому вода не заходить до колби?

Дослід 4: Нагріваємо колбу з водою, починають виходити бульбашки повітря. Чому ?

Дослід 5: На банку з гарячою водою одягаємо гумову рукавичку. Охолола вода, рукавичка здулась? Чому так відбувається?

Дослід 6: Надуємо повітряну кульку. Вона стає пружною. (Повітря пружне). 

 Після виконання дослідів робимо висновок властивості повітря.

Висновок: суміш газів без кольору, запаху і смаку, займає певний об’єм, погано розчинюється у воді, розширюється під час нагрівання і стискається під час охолодження, пружне.

Поширення оксигену у природі. Оксиген – найпоширеніший хімічний елемент на Землі. Масова частка його в оболонці Землі 52 % Оксиген входить до складу води, піску, глини, гірських порід і мінералів. Він є у складі всіх речовин, з яких побудовані живі організми.

 

Гідросфера

33,1%

Атмосфера

21%

Літосфера

58%

Людина

25,7 %

Вода

88,8 %

Живі організми

50-85%

 

Проста речовина кисень О2, озон О3.

Робота учнів в парах з підручником:

 Фізичні властивості кисню;

 Збереження кисню;

6. Узагальнення та систематизування знань.

Мозковий штурм:

  • Чому повітряна куля, наповнена теплим повітрям, підіймається вгору?
  • Чому звірі до зими вдягають теплі пухнасті шуби?
  • Чому звірі та птахи в сильний холод ховаються в сніг?
  • Чому кисень називають «життєвим» газом?
  • Чому риба, викинута на берег, швидше гине, навіть якщо її весь час обливають водою?
  • У воді масова частка Оксигену 89,9%. Чому юдина не дихає водою, а дихає повітрям?

7. Оцінювання учнів. Підведення підсумків.

 

8. Домашнє завдання.

1

 

docx
Пов’язані теми
Хімія, 7 клас, Розробки уроків
Інкл
Додано
18 березня
Переглядів
134
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку