Тема:Практична робота № 4. Пошук об'єктів файлової системи. Інструктаж з БЖД.

Про матеріал

Мета:

- навчальна: сформувати вміння здійснювати пошук об'єктів файлової системи;
- розвивальна: розвивати логічне мислення;
- виховна: виховувати в учнів інформаційну культуру, активність; формувати вміння самостійно здобувати знання. Тип уроку: формування та вдосконалення практичних вмінь і навичок. Обладнання: комп'ютери, підручники, інструктивні картки.

Перегляд файлу

Урок 12.

Тема:Практична робота № 4. Пошук об'єктів файлової системи. Інструктаж з БЖД.

Мета:
- навчальна: сформувати вміння здійснювати пошук об'єктів файлової системи;
- розвивальна: розвивати логічне мислення;
- виховна: виховувати в учнів інформаційну культуру, активність; формувати вміння самостійно здобувати знання. Тип уроку: формування та вдосконалення практичних вмінь і навичок. Обладнання: комп'ютери, підручники, інструктивні картки.
Хід уроку.
I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ ЕТАП
II. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ
III. ВІДТВОРЕННЯ І КОРИГУВАННЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
Інформатична розминка
— Як виділити один об'єкт?
— Як зняти виділення з об'єкта?
— Як виділити групу об'єктів, розміщених недалеко один від одного на Робочому столі чи у вікні?
— Як виділити групу об'єктів, розміщених далеко один від одного? розміщених на одній лінії?
— Як виділити всі об'єкти у вікні або на Робочому столі?
IV. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
— На дисках, знімних носіях зазвичай міститься велика кількість папок і файлів. Щоб швидко знайти потрібні файли, треба перш за все зберігати їх у певному порядку. Також потрібно пам'ятати їх назву та місце їх розташування. А що робити, коли невідомо місце збереження файла, його назва чи тип? Це ви зможете дізнатися під час вивчення теми уроку.
V. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ, ЦІЛЕЙ, ЗАВДАНЬ УРОКУ
VI. СПРИЙМАННЯ И УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
Пояснення вчителя з елементами демонстрування або самостійна робота учнів з джерелом інформації
Якщо шлях до потрібного файла невідомий, використовують систему пошуку.
Які папки є на вашому комп'ютері, можна дізнатися багатьма способами. Розглянемо найпростіші з них.
Здійснити подвійне клацання лівою кнопкою миші по значку Мій комп'ютер (на Робочому стопі). У відкритому вікні ви побачите назви і ярлики всіх пристроїв зберігання інформації, що є на вашому комп'ютері. Можна по черзі переглядати вміст кожного диска.
У такий спосіб можна одночасно побачити вміст лише однієї папки. Тому краще використати другий спосіб.
Для швидкого переглядання вмісту папок, розміщених на комп'ютері, було створено спеціальну програму операційної системи — Провідник.
Пуск -»Усі програми —> Стандартні -> Провідник.
У лівій частині робочого поля вікна Провідник відображено кореневий каталог (у ньому містяться інші папки), а в правій частині — вміст вибраної папки. Якщо біля назви папки розташовано знак «+», то папка містить вкладені папки.
Якщо невідомо, у якій конкретно папці розміщено потрібний файл (папку), то такі способи знайти його дуже важко. Тому для швидкого пошуку потрібного файла використовують команду Знайти.
Пошук може здійснюватись по-різному, залежно від того, що відомо про об'єкт.
Якщо відома назва файла, то дії такі:
Пуск —> Пошук —> Файли та папки -»(вказати відомі дані) —»Знайти.
Якщо ви не знаєте назви файла, можна вказати хоча б його розширення. Якщо є сумніви у правильності написання імені чи типу файла, у пошуку використовують спеціальні символи. Зірочкою (*) позначають будь-яку кількість символів, а знаком «?» — один символ.
У результаті пошуку ми побачимо шлях до файла, назву якого було введено, або ж цілий список файлів та шляхів до них, якщо ми вводили лише розширення файла або частину назви.
Наприклад, якщо в пошуку задати «*.doc», то буде знайдено всі документи з розширенням «doc».
Якщо в пошуку задати «Mope??.jpg», то буде знайдено всі файли з розширенням «jpg», які містять в імені ще два знаки після слова «море» (наприклад, море13, море14).
Для полегшення пошуку можна ввести відомі властивості файла, наприклад дату створення файла. Для цього треба відкрити вкладку Дата або, якщо точна дата невідома, увести проміжок дат, коли файл могли створити.
Також можна вводити інші відомі додаткові параметри для ефективного пошуку (Розмір файла, Додаткові параметри, пошук у конкретній папці (Огляд) тощо).
VII. ПЕРВИННЕ ЗАСТОСУВАННЯ НОВИХ ЗНАНЬ (ПРОБНІ ВПРАВИ)
Варіант А
1.  Знайдіть усі текстові файли з розширенням .txt, розташовані на диску D: вашого комп'ютера. Запишіть у зошит їх кількість.
2.  Знайдіть у папці Мої документи всі музичні файли та запишіть у зошит їх кількість.
3.  Визначте та запишіть у зошит кількість файлів, створених на вашому комп'ютері протягом минулого тижня.
4.  Створіть та розташуйте на Робочому столі ярлик для стандартної програми Калькулятор. (Пуск —> Усі програми —> Стандартні).
5.  Запишіть у зошит шлях до файла Практичне завдання, розміщеного в папці Тема_3, яка знаходиться в папці Інформатика на диску D вашого комп'ютера.
6.  Визначте, де на вашому комп'ютері розташовано файл mspaint.exe.
Запишіть у зошит шлях до файла. Запустіть його.
7. Закрийте всі вікна.
Варіант Б
Завдання за підручником
VIII. УЗАГАЛЬНЕННЯ І СИСТЕМАТИЗАЦІЯ НАБУТИХ ЗНАНЬ Робота за підручником
IX. САМОСТІЙНЕ ЗАСТОСУВАННЯ ЗНАНЬ У СТАНДАРТНИХ СИТУАЦІЯХ
Практична робота № 4 «Пошук об'єктів файлової системи». Інструктаж з техніки безпеки
Виконання комплексу вправ для зняття зорової втоми (Варіант 2) Учитель, враховуючи індивідуальні особливості учнів класу, самостійно визначає час і термін проведення комплексу вправ під час роботи (як правило, через 8 хвилин після початку роботи).
Робота за підручником
X. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
1. Завдання за підручником
Опрацювати відповідний параграф підручника, конспект уроку.
2. Додаткове завдання
Скласти кросворд (ребус) з вивчених термінів.
XI. Підсумки уроку.
Учні дають відповіді на запитання вчителя. Учитель узагальнює ці відповіді.
1.  Що нового сьогодні дізналися?
2.  Чого навчилися?
3.  Що сподобалось на уроці, а що ні?
4.  Чи виникали труднощі?
XII. ОЦІНЮВАННЯ РОБОТИ УЧНІВ

 

docx
Додано
14 липня 2018
Переглядів
1225
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку