Тема: Практична робота: порівняння будови мохів, папоротей та покритонасінних рослин.
Мета уроку:
Тип уроку: застосування знань, умінь і навичок.
Методи та методичні прийоми: інформаційно-рецептивний, репродуктивний, практичний.
Обладнання: живі, фіксовані або гербарні зразки мохів, папоротей і покритонасінних, квітучі кімнатні рослини, таблиці, картини.
Хід уроку
1.Організаційний момент.
Привітання учнів, перевірка відсутніх.
2. Перевірка домашнього завдання, актуалізація опорних знань.
Бесіда:
Гра «Поле чудес» Об’єднання в команди по рядах, нарахування балів команді, за кожне правильно вгадане слово.
5 букв.
7 букв.
5 букв.
8 букв.
9 букв.
9 букв.
11 букв.
12 букв.
6 букв.
9 букв.
9 букв.
9 букв.
8 букв.
9 букв.
7 букв.
4 букви.
5 букв.
10 букв.
9 букв.
5 букв.
6 букв.
8 букв.
4 букви.
5 букв.
9 букв.
Відповіді: слань, ризоїди, спора, спорогон, гаусторій, коробочка, яйцеклітина, сперматозоїд, зигота, антеридій, архегоній, гаметофіт, дводомні, однодомні, епіфіти, вайя, вузол, кореневище, спорангій, сорус, квітка, насінина, плід, пилок, мікропіле.
Робота з таблицями. Уважно розглянути таблиці та назвати особливості будови: мохоподібних, папоротеподібних та покритонасінних.
3.Повідомлення теми, мети, задач уроку, мотивація навчальної діяльності.
Відгадайте загадки:
Де краплина є води –
Там, ти можеш їх знайти:
На болоті, в горах, лісі,
На колоді, і на стрісі,
Де вологи є запас –
Скрізь ростуть вони у нас. (Мохи)
Дивна в лісі є трава –
Не лопух, не кропива,
Коли хочуть щастя – влітку
Все шукають її квітку.
Хоч півсвіту обійди –
Того цвіту не знайти. (Папороть)
На городі молода
Пишні коси розпліта,
У зеленії хустинки
Золоті хова зернинки. (Кукурудза)
Представниками яких груп є ці рослини?
Повідомлення мети уроку і завдань.
4. Виконання практичної роботи.
Хід роботи
- особливості будови вегетативних органів;
- особливості будови генеративних органів.
2. Результати дослідження занесіть до таблиці.
Ознаки |
Мохи |
Папороті |
Покритонасінні |
Корінь |
|
|
|
Стебло |
|
|
|
Листок |
|
|
|
Ризоїди |
|
|
|
Квітка |
|
|
|
Спорангій |
|
|
|
Насінина |
|
|
|
Плід |
|
|
|
5. Підведення підсумків уроку.
Вкажіть риси подібності та відмінності в будові мохів, папоротей та покритонасінних рослин.
Риси подібності: усіх відносять до вищих рослин, багатоклітинні, мають органи і тканини.
Риси відмінності: мохи та папороті розмножуються спорами, мають спорангії, життєвий цикл включає два покоління, мохи мають ризоїди замість кореня та фотосинтезуючим є статеве покоління, у папороті фотосинтезуючим є нестатеве покоління, а покритонасінні розмножуються вегетативно і насінням, мають квітку, насіння, захищене стінкою плода, характерне подвійне запліднення.
6.Рефлексія.
Сьогодні я дізнався...
Було цікаво...
Було важко...
Я зрозумів, що...
Тепер я можу...
У мене вийшло...
Я зміг...
Мене здивувало...
Мені захотілося...
7. Повідомлення домашнього завдання: підготувати доповідь про рослини, що ростуть в нашій місцевості.