Урок 5 – а клас математика. Вчитель: Попович Н.Я.
Тема. Прямокутник. Периметр прямокутника.
Мета: 1. домогтися засвоєння учнями змісту означення прямокутника, назви його елементів та формули периметра прямокутника; 2.сформувати вміння: розрізняти на готовому рисунку елементи прямокутника, виконувати зображення прямокутника за умовою задачі і розв’язуючи задачі на знаходження формули периметра прямокутника; розвивати увагу учнів, наполегливість, логічне мислення, розвивати усну математичну мову, слухове сприймання математичних термінів .
3. виховувати загальну культуру, активність, вміння слухати товариша, акуратність побудови геометричних фігур.
4.корегувати мову та вимову учнів, узагальнювати словарний запас.
Тип уроку : комбінований.
Обладнання: карточки, таблички , мультимедійна презентація, геометричні інструменти.
Хід уроку.
Слайд №1.
І. Організаційний етап.
- Перевірити підготовку учнів до уроку.
- Саша ти мене чуєш?
- Я чую добре. - Який зараз урок?
За екраном:
Кути; вершини кута; сторони кута;
Прямий кут; трикутники; прямокутній трикутник.
Що означає слово « Урок». Це успіх – радість – організованість – кмітливість. Тому сподіваюсь, що на сьогоднішньому уроці на нас чекає успіх і радість, що ви покажете свою кмітливість та організованість. І розпочати наш урок я хочу з таких слів.
Слайд №2 слова. «Що вмієте , того не забувайте, а чого не вмієте, того навчайтесь.»
План уроку.
1. Повторювати вивчений матеріал.
2. Вивчати нову тему.
3. Виконувати завдання. Грати.
- Прочитайте план уроку.
- Що перше за планом, ми будемо робити?
1. Повторювати вивчений матеріал.
а). Вчитель показує картку, діти відповідають.
АОВ= 450 |
КОМ = 1800 |
|
|
СОД= 900 |
АОВ = 1300 |
|
|
Слайд № 3.
б). Доповнити речення.
1. Прямий кут – це кут ……………
2. Прямокутний трикутник – це трикутник , у якого один кут ……
3. Кут 1800 – це ……………
4. Кути бувають: …………
5. Р – це …………………..
ІІ. Вивчення нової теми.
Зараз ми з вами розгадаємо кросворд і дізнаємося тему уроку.
Слайд № 4.
б) Дати відповіді на питання.
1. Що можна провести через дві точки?
2. Яким приладом вимірюють кути?
3. Як називається цей запис х + 88 = 400?
4. Це
5. а – це …….?
6.
7. В чому вимірюються кути?
8. Замкнену ламану, яка складається з трьох ланок називають?
9. а +в = в + а
10. в – це ………?
11. Як називають трикутник, у якого один кут прямий?
Слайд № 5. ( кросворд).
Ми з вами розгадали кросворд і отримали ключове слово.
« Прямокутник».
Слайд № 6.
Тема. Прямокутник. Периметр прямокутника.
Питання дітям:
Слайд ( 7, 8, 9.)
Відкрийте зошити і запишіть число, класна робота і тему уроку.
У вас у зошитах записаний конспект уроку.
Слайд № 10.
в
Чотирикутник, у якого всі кути прямі,
а називають прямокутником.
АВСД – прямокутник.
а – довжина ( см, м) в – ширина(см, м)
Периметр прямокутника.
Р = 2а + 2в
Р – периметр (см, м)
Питання дітям:
- В прямокутнику всі кути ? ( прямі = 900)
- Назвіть протилежні сторони прямокутника? ( ВС = АД; АВ = СД)
- Протилежні сторони прямокутника….. рівні.
Слайд № 11. Фіз. хвилинка.
ІІІ. Засвоєння нових знань і умінь.
Слайд № 12.
1.Практична робота.
У кожного на партах лежать прямокутники.
Завдання:
Виміряйте сторони і знайдіть периметр прямокутника.
Розв'язання запишіть у зошити. 1) 5см ; 3см = 16см. 2) 6см; 4см = 20см. 3) 4см; 2см = 12см.
2. Відкрийте підручники.
стор.116, № 366 (1) - біля дошки виконує учень.
№ 366 (1)
Причитайте завдання.
а = 42 см Розв'язання.
в = 23см Р = 2а + 2в = 2•42 + 2•23 = 84 + 46 = 130см
Р -? Відповідь: Р = 130см.
ІV. Закріплення нового матеріалу.
1. Гра на уважність: « Яким кольором.» Слайд № 13.
Питання: Яким кольором прямокутник? ( червоним)
2 Гра: « Фотограф.» на розвиток пам'яті і уважності.
а) . 1 ряд: скільки всього прямокутників?
б). 2 ряд: скільки всього трикутників?
в). 3 ряд: скільки всього кругів?
1. прямокутників – 4;
2. трикутників – 5;
3. кругів – 5.
V. Підсумок уроку.
Погляньте на план уроку. Ми з вами все зробили?
VІ. Слайд № 14. Домашнє завдання.
1.Вивчити конспект.
2. стор.116. № 367.
№ 364(1)
3. Індивідуальні картки.
Слайд №15. « Дякую за увагу.»
VІІ. Оцінки.