Тема: " Прямокутник. Периметр прямокутника."

Про матеріал
Домогтися засвоєння учнями змісту означення прямокутника, назви його елементів та формули периметра прямокутника.Сформувати вміння: розрізняти на готовому рисунку елементи прямокутника, виконувати зображення прямокутника за умовою задачі і розв’язуючи задачі на знаходження формули периметра прямокутника .
Перегляд файлу

Урок  5 – а клас математика.    Вчитель: Попович Н.Я.

Тема. Прямокутник. Периметр прямокутника.

Мета: 1. домогтися  засвоєння учнями змісту означення прямокутника, назви його елементів та формули периметра прямокутника; 2.сформувати вміння: розрізняти на готовому рисунку елементи прямокутника, виконувати зображення  прямокутника за умовою задачі і розв’язуючи задачі на знаходження формули периметра прямокутника; розвивати увагу учнів, наполегливість, логічне мислення, розвивати  усну математичну мову, слухове сприймання математичних термінів .

3.  виховувати загальну культуру, активність, вміння слухати товариша, акуратність побудови геометричних фігур.

4.корегувати мову та вимову учнів, узагальнювати  словарний запас.

  Тип уроку : комбінований.

Обладнання: карточки, таблички , мультимедійна презентація, геометричні інструменти.

                           Хід уроку.
Слайд №1.

І. Організаційний  етап.

- Перевірити  підготовку учнів до уроку.
- Саша ти мене чуєш?
- Я чую добре. - Який зараз урок?
За екраном:
Кути; вершини кута; сторони кута;

Прямий кут; трикутники; прямокутній трикутник.

Що означає слово « Урок». Це успіх – радість – організованість – кмітливість. Тому сподіваюсь, що на сьогоднішньому уроці на нас чекає успіх і радість, що ви покажете свою кмітливість та організованість. І розпочати наш урок я хочу з таких слів.

Слайд №2 слова. «Що вмієте , того не забувайте, а чого не вмієте, того навчайтесь.»

  • Сьогодні на уроці ми будемо працювати за планом.

                   План уроку.

1. Повторювати вивчений матеріал.

2. Вивчати нову тему.

3. Виконувати завдання. Грати.

- Прочитайте план уроку.
- Що перше за планом, ми будемо робити?

1. Повторювати вивчений матеріал.

а). Вчитель показує картку, діти відповідають.

      

       АОВ= 450

 

    КОМ = 1800

 

 

 

 

       СОД= 900

 

     АОВ = 1300

 

 

 

Слайд № 3.

б). Доповнити речення.

1. Прямий кут – це кут ……………
2. Прямокутний трикутник – це трикутник , у якого один кут ……
3. Кут 1800 – це ……………
4. Кути бувають: …………
5. Р – це …………………..

ІІ. Вивчення нової теми.

Зараз ми з вами розгадаємо кросворд і дізнаємося тему уроку.
Слайд № 4.

б) Дати відповіді на питання.

1. Що можна провести через дві точки?

2.  Яким приладом вимірюють кути?

3.   Як називається цей запис  х + 88 = 400?

4. Це

5. а – це …….?

6.

7. В чому вимірюються кути?
8. Замкнену ламану, яка складається з трьох ланок називають?
9.   а +в = в + а
10.   в – це ………?
11. Як називають трикутник, у якого один кут прямий?
Слайд № 5.      ( кросворд).

Ми з вами розгадали кросворд і отримали ключове слово.
« Прямокутник».
Слайд № 6.
Тема. Прямокутник. Периметр прямокутника.
Питання дітям:

  • Для чого вивчають прямокутники?
  • Де зустрічаються прямокутники в нашому житті?
    Тепер уважно подивіться , де зустрічаються в нашому житі предмети прямокутної форми.

Слайд (  7, 8, 9.)
Відкрийте зошити і запишіть число, класна робота і тему уроку.
У вас у зошитах записаний конспект уроку.
Слайд № 10.

                            в
                                        Чотирикутник, у якого всі кути прямі,                                                                                                 
             а                                називають прямокутником.

АВСД – прямокутник.
а – довжина ( см, м)        в – ширина(см, м)

Периметр прямокутника.

     Р = 2а + 2в
Р – периметр (см, м)
Питання дітям:
- В прямокутнику всі кути ?  ( прямі = 900)
- Назвіть протилежні сторони прямокутника? ( ВС = АД; АВ = СД)
-  Протилежні сторони прямокутника….. рівні.

Слайд № 11.                                    Фіз. хвилинка.

ІІІ. Засвоєння нових знань і умінь.
Слайд № 12.
1.Практична робота.
У кожного на партах лежать прямокутники.
Завдання:
Виміряйте сторони і знайдіть периметр прямокутника.
Розв'язання запишіть у зошити. 1) 5см ; 3см = 16см.  2) 6см; 4см = 20см. 3) 4см; 2см = 12см.
2. Відкрийте підручники.
стор.116, № 366 (1) - біля дошки виконує учень.
                                      № 366 (1)
Причитайте завдання.
а = 42 см          Розв'язання.
в = 23см       Р = 2а + 2в = 2•42 + 2•23 = 84 + 46 = 130см
Р -?            Відповідь: Р = 130см.

ІV. Закріплення нового матеріалу.
1. Гра на уважність: « Яким кольором.» Слайд № 13.
 

 


Питання: Яким кольором прямокутник?   ( червоним)
2 Гра: « Фотограф.» на розвиток пам'яті і уважності.
а) . 1 ряд: скільки всього  прямокутників?
б). 2 ряд: скільки всього трикутників?
в). 3 ряд: скільки всього кругів?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1. прямокутників – 4;
2. трикутників – 5;
3. кругів – 5.

V. Підсумок уроку.

Погляньте на план уроку. Ми з вами все зробили?

VІ.  Слайд № 14. Домашнє завдання.
1.Вивчити конспект.
2. стор.116. № 367.
                   № 364(1)
3. Індивідуальні картки.
Слайд №15. « Дякую за увагу.»

VІІ. Оцінки.

 

docx
Додано
4 травня 2020
Переглядів
1193
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку