Тема: Робота з історичними джерелами. Залучення різних джерел для достовірного відображення минулого.

Про матеріал
Мета уроку. У результаті навчально-пізнавальної діяльності учні/учениці зможуть: Знати: – різновиди історичних джерел (наводити приклади); Розуміти: – історичне джерело як усе те, що було створене в минулому людьми і збе-реглося; – як історики довідуються про минулі часи на основі археологічних розкопок, писемних, речових і усних джерел та як працюють із джерелами; – відмінність між минулою дійсністю та джерельними відомостями про неї: як обставини життя, погляди і бажання людей можуть впливати на зміст історич-них джерел; – поняття: а) «речове джерело», «археологія»; б) «писемне джерело», «піктографічне (малюнкове) письмо», «ієрогліфічне письмо», «абеткове письмо», «літопис»; в) «усне джерело», «міф», «легенда», «прислів’я». Уміти: – розрізнити історичні джерела за видами; – поставити запитання до змісту історичних джерел; - розпізнати відомості про осіб і події та судження про них
Перегляд файлу

Конспект уроку з історії  для 5 класу. Дата:___________

Вчитель історії : Козакевич Г.Ю.

Тема: Робота з історичними джерелами. Залучення різних джерел для достовірного відображення минулого.

Мета уроку.

У результаті навчально-пізнавальної діяльності учні/учениці зможуть:

Знати:

 різновиди історичних джерел (наводити приклади);

Розуміти:

 історичне джерело як усе те, що було створене в минулому людьми і збе-реглося;

 як історики довідуються про минулі часи на основі археологічних розкопок, писемних, речових і усних джерел та як працюють із джерелами;

 відмінність між минулою дійсністю та джерельними відомостями про неї: як обставини життя, погляди і бажання людей можуть впливати на зміст історич-них джерел;

 поняття: а) «речове джерело», «археологія»; б) «писемне джерело», «піктографічне (малюнкове) письмо», «ієрогліфічне письмо», «абеткове письмо», «літопис»; в) «усне джерело», «міф», «легенда», «прислів’я».

Уміти:

 розрізнити історичні джерела за видами;

 поставити запитання до змісту історичних джерел;

  • розпізнати відомості про осіб і події та судження про них.

Обладнання. Вступ до історії : підруч. для 5 кл.

Тип уроку. Комбінований

                                            Перебіг уроку

І. Підготовчий етап.

1. Перевірка готовності класу до уроку.

2. Актуалізація пізнавальної діяльності учнів.

  З метою активізації пізнавальної діяльності учнів на уроці учитель пропонує виконати вправу « Пароль», під час якої учні по черзі називають терміни, пов’я-зані із попередньою темою.
( Історичні джерела, археологія, літописи, міфи, легенда, прислів'я, етнографія,

піктографічне  та ієрогліфічне  письмо тощо).

3. Перевірка виконання домашнього завдання.

Вчитель пропонує учням виконати тестові завдання.

Тести.

1. До усних джерел належать:

А) народні пісні;

Б) міфи;

В) перекази;

Г) казки

2. У Давньому Єгипті для письма використовували:

А) пергамент;

Б) папірус;

В) бересті.

3. До речових джерел належать:

А) будівлі;

Б) монети;

В) знаряддя праці;

Г) листи.

4. Як називається наука, що вивчає писемні джерела?

А) єтнографія;

Б) палеографія;

В) палеологія.

5. Письмові джерела – це:

А) літописи;

Б) книги;

В) грамоти;

Г) легенди.

6. Види історичних джерел, які використовують для дослідження періоду первісного суспільства:

А) речові;

Б) писемні;

В) усні;

Г) етнографічні.

 

Відповідді : 1. А,Б, В, Г; 2. Б; 3. А,Б, В; 4. Б; 5. А,Б, В; 6. А,Г.

 

ІІ. Основний етап.

1. Оголошення теми, визначення очікуваних результатів уроку, мотивація пізна- вальної  діяльності учнів.

  Тема нашого сьогоднішнього уроку «Робота з історичними джерелами. Залу-чення різних джерел для достовірного відображення минулого».

  На уроці ви познайомитеся з прикладами  роботи з історичними джерелами. Нав- читеся розрізняти історичні джерела за видами. Працюючи самостійно з докумен- тами ,ви навчитеся висловлювати власні судження , оцінювати явища та події.

2. Опрацювання нового навчального матеріалу. Формування та вдосконалення вмінь і навичок.

Завданн для учнів.

Зараз діти, ви по черзі прочитаєте текст в підручнику на с. 44 і дасте відповідь на запитання.

  • В якій мірі кожен вид історичного джерела  може розповісти нам про життя давніх людей у первісну епоху?

 

Завдання  для розвитку  логічної  та аксіологічної  комтепентностей.

Робота з учнями над завданням 1.(с.45-46)

Вчитель дає кожному учневі завдання. Кожен учень опрацьовує своє завдання і відповідає на запитання.

1: Із життя племен кубу острова Суматра ( Індонезія) .( с.45)

2: Із життя папуасів Нової Гвінеї. ( с.45)

3: Із життя індіанського племені ірокезів. ( с.46)

4: Магічні дії перед полюванням мисливців на острові Ніас. ( с.46)

 

Робота з учнями над завданням 2.(с.47)

Учні  знайомляться із зображеннями на малюнку та фотографіях і дають відповіді на запитання на с. 47.

 

ІІІ. Завершальний етап.

 Підведення підсумків уроку.

На цьому етапі уроку учитель пропонує поділитися враженнями від уроку. Вправа « Прогнозування».

  « На цьому  уроці  я  дізнався(лась)…»; « Особливо мені сподобалось та запам’я-талось…»; « Новим для мене стало…»; « Я зрозумів(ла)»; « Тепер я зможу…».

IV. Домашнє завдання.

Вивчити §7.

Середня оцінка розробки
Структурованість
1.0
Оригінальність викладу
1.0
Відповідність темі
1.0
Загальна:
1.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Ничипорук Наталія
    Загальна:
    1.0
    Структурованість
    1.0
    Оригінальність викладу
    1.0
    Відповідність темі
    1.0
doc
Додав(-ла)
Козакевич Анна
До підручника
Історія України (Вступ до історії) 5 клас (Власов В.С.)
Додано
28 травня 2020
Переглядів
3762
Оцінка розробки
1.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку