Тема: « Роль сім'ї у вихованні дитини.
Виконання домашнього завдання – запорука успішного навчання»
Тема батьківських зборів : « Роль сім'ї у вихованні дитини.
Виконаннядомашнього завдання – запорука успішного навчання»
Провести анкету до батьківських зборів.
1.С ким ти в родині особливо дружний?
2.Кому довіряєш секрети?
3. Чи все знають про тебе батьки?
4.Чи розуміють тебе тато і мама?
5.Чи завжди справедливі до тебе в родині?
6.Чого ви чекаєте від своїх батьків?
Відповіді дітей роздати батькам і обговорити на зборах.
Хід зборів
Слайд 1
Вчитель розповідає казку про першу Родину.
Слайд 2
Вчитель: Давним-давно на далекому острові жив хлопчик. Він жив зовсім один. Його ніхто не виховував, ніхто не карав, ні з ким він не ділився горіхами і фруктами, які росли на деревах. Але було цьому хлопчику дуже сумно.
Одного разу він відправився на берег моря. І раптом йому назустріч вийшов сивий старий. Він був дуже старий, але дуже мудрий.
- Куди ти йдеш? - Запитав старий.
- Я йд ушукати місце, де мені не буде так самотньо.
- Я знаю, як тобі допомогти. Йдемо зі мною, - запропонував старий.
Він повів хлопчика в свій будинок, де жили його діти і внуки.
- Подивися! - Сказав старий. - Всі ми живемо в одному будинку, разом радіємо, разом сумуємо, разом їмо те, що дала нам природа, допомагаємо один одному. Залишайся! Я буду тобі дідом, мій син і його дружина стануть тобі батьком і матір'ю, а мої внуки будуть тобі братами і сестрами.
Хлопчик залишився, і через деякий час він зрозумів, що тільки тепер навчився радіти і став по-справжньому щасливим. А сталося це тому, що у нього з'явилася СІМ'Я.
Вчитель : Традиційно головним інститутом виховання дитини є сім'я. Сім'я-колиска духовного народження людини. Те, що дитина в дитячі роки набуває в сім'ї, вона зберігає протягом усього подальшого життя.
Слайд 3
Вчитель : Найчастіше сім'я, в якій виросла дитина, стає моделлю її майбутньої сім'ї.
Слайд 4
Вчитель : Тепер, я хочу звернути вашу увагу на одну дуже давню притчу. Послухайте її.
Зачитує притчу учень класу.
Слайд 5
Учень : Прожили люди життя нерозумне, і підійшли до прірви. Далі - загибель!
- Як же нам бути, хто нас врятує? - Занепокоїлись люди. Пішли до мудреця.
- Зі сходом Ранкової Зірки прийде Подорожній Вічності. Він врятує вас! - Сказав їм мудрець.
Люди всю ніч стояли біля дороги і чекали сходу Ранково Зірки; треба було зустріти Подорожнього Вічності.
- Це не він. ... І цей не він. ... І той не він ... - говорили люди, бачучи ранніх які поспішають. Один не був одягнений в білий одяг - значить, не він. У другого не було довгої білосніжної бороди - теж не він. Третій не тримав в руках посох і не виглядав втомленим - значить, і той був не він.
Але ось зійшла Ранкова Зірка.
Люди дивились на дорогу - де Подорожній?
Десь заспівав жаворонок.
Десь заіржало лоша.
Десь заплакала дитина.
А Подорожнього Вічності на дорозі люди не побачили.
Прийшли до мудреця зі скаргою:
- Де ж обіцяний Подорожній Вічності?
Вчитель : А ви, шановні батьки, здогадалися, хто їм був?
Учень продовжує: А плач дитини ви почули? - Запитав мудрець.
- Але це плач новонародженого! - відповіли люди.
- Він і є Подорожній Вічності! Він ваш рятівник!
Так люди побачили дитину – свою надію.
Вчитель: Дитина-це і є Подорожній Вічності! Саме від нього залежить порятунок людського роду. А чому?
Слайд 6
Вчитель : А тому що саме йому жити в майбутньому.
-Сьогодні ми поговоримо з вами про сім'ю і дитину в цілому. В кожній сім'ї дитина бажана! Кожна сім'я вибирає свої шляхи виховання. Але в кожній родині мають бути присутні так ісімейні цінності як:
-взаємодопомога
-взаєморозуміння
-взаємоповага
-взаємолюбов
-взаємозгода.
Слайд 7
Вчитель: В наш час існують 2 основні проблеми сімейного виховання:
• Дефіцит ласки, який випробовують наші діти;
(діти , які отримують мало батьківської уваги, із-за зайнятості батьків. Їх батьки багато працюють, намагаються якомога більше заробити грошей і забезпечити дитину, але в цей час і роблять не правильно відносно до своєї дитини)
Слайд 8
• Синдром небезпечного поводження з дітьми – поведінка батьків повідношенню до дитини, що супроводжується нанесенням фізичної, психологічної та моральної травми; (покарання фізичною розправою, розлучення батьків, сварки між татом і мамою)
Тому сьогодні я хочу вам зачитати « Кодекс Добрих батьків» .
Слайд 9
Вчитель : Прошу вас звернути увагу на декілька висловлювань філософа і сімейного психолога Андрія Зверобовского про невиховану людину-
«Я переконаний,
що справжня вихованість
проявляється, перш за все,
у себе вдома, в своїй сім'ї,
у відносинах зі своїми рідними »
Слайд 10-14
Обговорення і пояснення кожного слайду і вислову.
Введення в тему зборів .
Вчитель : Жила-була Червона Шапочка, така гарненькаі розумненька, що краще її й на світі не було. Мати любила її без пам'яті, а бабуся ще більше. Раз пішла Червона Шапочка до бабусі. Йде вона лісом, квіточки збирає, коників слухає, і раптом згадала, а домашню роботу не зробила, а сонце до вечора хилиться ...
Слайд 15
Завдання для батьків: продовжити казку, додавши 1-2 речення по ланцюжку.
Вчитель : Навчання в школі, виконання домашнього завдання – серйозна праця. Що таке домашнє завдання відомо всім і кожному. Буває, що третьокласник зайнятий не менше дорослого. Кілька поколінь школярів домашнє завдання називають «домашкою». «Домашка» - це те, що заважає бідним дітям вільно дихати після закінчення шкільних занять. Навіщо ж стільки поколінь вчителів наполягають на виконанні домашнього завдання, і від чого стільки поколінь нещасних школярів з такою ж постійністю намагаються уникнути цієї «гіркої долі»?
Слайд 16
Вчитель : Наше завдання – привчити дитину трудитися правильно, не завдаючи шкоди здоров'ю, так як навчання – це головна праця школяра.
Слайд 17-19
Вчитель : У висновку хочеться додати, любіть своїх дітей! Бо наші діти- це наше майбутнє!
Слайд 20
1