Тема. Рослинний і тваринний світ Євразії.

Про матеріал
Мета: - ознайомити учнів з рослинним і тваринним світом Євразії; ознайомити з природними зонами материка Євразії; його кліматичними умовами, рослинним і тваринним світом; розвивати мовлення, мислення; виховувати пізнавальний інтерес; формувати пізнавальну та природознавчу компетентність. Тип уроку: сприймання і усвідомлення нового матеріалу Обладнання: таблиця, комп’ютерна презентація, кросворд, малюнки тварин і рослин
Перегляд файлу

Тема. Рослинний і тваринний світ Євразії.

Мета: - ознайомити учнів з рослинним і тваринним світом Євразії; ознайомити з природними зонами материка Євразії; його кліматичними умовами, рослинним і тваринним світом; розвивати мовлення, мислення; виховувати пізнавальний інтерес; формувати пізнавальну та природознавчу компетентність.

Тип уроку: сприймання і усвідомлення нового матеріалу

Обладнання: таблиця, комп’ютерна презентація, кросворд, малюнки тварин і рослин

Хід уроку

І. Організація класу

ІІ. Актуалізація опорних знань.

1. «Синоптична хвилинка».

— Яка температура повітря сьогодні?

— Що можна сказати про стан неба?

— Чи є сьогодні вітер?

— Чи були сьогодні опади? Які?

2. Перевірка домашнього завдання. Тестування

1. Скільки материків на планеті Земля?

А) 5

Б) 7

В) 6

2. Найбільший материк на планеті Земля?

А) Євразія

Б)Африка

В) південна Америка

3.Скільки океанів омивають Євразію?

А)4

Б) 3

В) 5

4. Який материк складається з двох частин?

А) Австралія

Б) Африка

В)Євразія

5.В якій півкулі знаходиться Євразія?

А) Західнапівкуля

Б) Східна півкуля

В) Південна півкуля

6. Найвища точка Євразії – гора:

А) Ельбрус

Б)Монблан

В) Джомолунгма (Еверест)

3. Розгадування кросворду «Євразія»

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку.

— Сьогодні на уроці ми ознайомимося з рослинним і тваринним світом Євразії та дізнаємося про те, чим вирізняється рослинний і тваринний світ у межах кожної з природних зон Євразії.

ІV. Засвоєння нових знань

1. Розповідь учителя з елементами бесіди

— У якій півкулі розташований материк Євразія відносно екватора? Що є характерним для погоди цього материка?

— Які природні зони виділяють на материку Євразія?

— Як теплові пояси впливають на природу?

— Материк Євразія майже повністю знаходиться у північній півкулі. На його території є різні природні умови, у яких ростуть різні рослини та меш­кають різні тварини.

Тундра. На півночі материка знаходиться тундра. Зима там триває 8–9 місяців. Морози бувають до –50 °С. Ґрунт мерзлий. За коротке і прохолодне літо він устигає відтанути не більш як на 50 см. З рослин поширені мохи. Лише міс­цями ростуть маленькі деревця: карликова береза і полярна верба. З тварин во­дяться північний олень, песець, сова полярна і куріпка біла. Улітку на озера і болота прилітають дикі качки, гуси, лебеді.

2. Фізкультхвилинка (Музична)

3. Робота в групах ( за підручником)

Кожна група отримала завдання за матеріалом підручника підготувати розповідь про тваринний і рослинний світ окремих природних зон Євразії

І група

Тайга. За тундрою величезні простори займає тайга — хвойні ліси. У тайзі рос­туть дерева — кедр сибірський, модрина, ялина, ялиця, мешкають білки, рисі, вовки, соболі, ведмеді бурі, рябчики й тетеруки.

За тайгою розкинулися мішані й листяні ліси. За лісами великі площі за­ймають степи.

ІІ група

Пустелі. У Євразії є пустелі. Це місця, де випадає дуже мало опадів. Температура по­вітря сягає +50 °С. Рослинність пустель бідна. Зустрічаються рослини, що при­стосувалися до таких умов. Це саксаул — безлистяне дерево з дуже довгими коренями. Зустрічаються верблюжа колючка і піщана осока. Найвідоміша тва­рина пустелі — верблюд. Водяться також джейрани, віслюки-кулани, варани, змії, черепахи.

ІІІ група

Вологі тропічні ліси. Найбагатший рослинний і тваринний світ на тих територіях Євразії, що ближчі до екватора. У вологих тропічних лісах водяться індійські слони, носороги, крокодили, людиноподібні мавпи — орангутани, змії — удави і кобри. Серед птахів виділя­ються папуги й павичі.

4. Вправа «Мікрофон»

5. Фізкультхвилинка

V. Узагальнення і систематизація отриманих знань

1. Робота в зошиті

2. Гра «Так чи ні?»

  • материка Євразія походить від двох назв частин світу «Європа» та «Азія». Так чи ні?
  • — не найбільший материк на Землі. Так чи ні?
  • знаходиться у північній півкулі та не омивається всіма океанами земної кулі. Так чи ні?
  • материку Євразія знаходиться наша держава Україна. Так чи ні?
  • і тваринний світ Євразії не багатий і не різноманітний. Так чи ні?
  • Євразії ростуть сосни, ялини, дуби, ягідні чагарники, кипариси, масли­нові дерева. Так чи ні?
  • тундрі, тайзі степах мешкають олені, ведмеді, вовки. Так чи ні?
  • півдні Євразії живуть слони, тигри, крокодили. Так чи ні?
  • Євразії дуже одноманітний. Так чи ні?
  • Євразії знаходиться найглибше озеро світу — Байкал. Так чи ні?

VІ. Підбиття підсумків.

VIІ. Рефлексія. Самооцінювання.

Оцініть свою роботу на уроці домалювавши посмішку зірочці.

VIIІ. Домашнє завдання

Завдання на вибір (диференціація)

  • параграф підручника стор. 57 – 62
  • кросворд на тему «Тварини і рослини Євразії»
  • хвилинку – цікавинку про рослину (тварину) Євразії

 

docx
Додав(-ла)
Петрова Яна
Додано
26 травня 2020
Переглядів
1667
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку