Тема. Розмальовування декоративної тарілочки

Про матеріал

Діти, а ви знаєте, яким візерунком прикрашені вазони з кімнатними квітами, що стоять у вашій групі? — Вірно, вони прикрашені візерунком так, як це роблять опішнянські майстри. Крім цих вазонів, я принесла ще й ви­роби, прикрашені опішнянським візерунком. Ось подивіться на цю тарілочку. Що на ній намальовано? Де розта­шована хвиляста гілочка? А що нама­льовано в центрі [посередині] тарілки? Чим прикрашена квітка? А хвиляста гілочка? Скільки пелюсток у квітки? А чи однакового розміру листочки, що розташовані навколо квітки? Яка за кольором серединка квітки? А її пелю­стки? Що намальовано у цьому візе­рунку зеленим кольором? Якого ко­льору хвиляста лінія на тарілочці? Яким кольором обведена квітка і поставлені крапки? Отже, ми бачимо, що саме зе­лений, жовтий, оранжевий, білий та світло-коричневий кольори прита­манні цьому візерунку, тому що він на­мальований за мотивами української кераміки.

Перегляд файлу

Тема.              Розмальовування  декоративної тарілочки

Програмовий зміст. Вчити прикрашати тарілку опішнянським розписом, розта­шовуючи хвилясті лінії, крапки, листочки, квітку по формі тарілочки; закріплювати технічні прийоми: малювати кінцем пенз­ля хвилясті лінії та обвідні лінії біля квітки; патичком ставити крапки; вчити добирати характерні для опішнянської кераміки кольори, вміти поєднувати їх; розвивати композиційні уміння, окомір, психічні процеси: мислення, пам'ять, ува­гу, чуття ритму; виховувати охайність, уважність, дисциплінованість, цікавість та повагу до народних опішнянських майстрів.

Матеріал та обладнання: тарілочки ко­ричневого кольору розміром на полови­ну альбомного аркуша, пензлі № № 10 та 6, фарби зеленого, білого, оранжево­го, жовтого, чорного, синього та світло-коричневого кольорів, склянки з водою, серветки, підставки для пензлів.

Хід заняття

— Діти, а ви знаєте, яким візерунком прикрашені вазони з кімнатними квітами, що стоять у вашій групі? — Вірно, вони прикрашені візерунком так, як це роблять опішнянські майстри. Крім цих вазонів, я принесла ще й ви­роби, прикрашені опішнянським візерунком. Ось подивіться на цю тарілочку. Що на ній намальовано? Де розта­шована хвиляста гілочка? А що нама­льовано в центрі [посередині] тарілки? Чим прикрашена квітка? А хвиляста гілочка? Скільки пелюсток у квітки? А чи однакового розміру листочки, що розташовані навколо квітки? Яка за кольором серединка квітки? А її пелю­стки? Що намальовано у цьому візе­рунку зеленим кольором? Якого ко­льору хвиляста лінія на тарілочці? Яким кольором обведена квітка і поставлені крапки? Отже, ми бачимо, що саме зе­лений, жовтий, оранжевий, білий та світло-коричневий кольори прита­манні цьому візерунку, тому що він на­мальований за мотивами української кераміки.

А зараз подивіться, як я буду малюва­ти візерунок на тарілочці, що за чим бу­ду розташовувати. Як ви гадаєте: з чого треба почати малювати візерунок, щоб прикрасити тарілку? Так, квітка ма­люється першою, тому що вона велика і знаходиться всередині. На око я визна­чаю центр тарілки і малюю серединку квітки жовтою фарбою, вона повинна бути кругленькою. Потім промиваю пензель і оранжевим кольором малюю пелюстки у квітки, всього їх вісім. Спо­чатку малюю одну навпроти другої, потім навхрест і між ними чотири пелюстки, не наступаючи на середину. Те­пер я промиваю пензель і покладу на підставку, а візьму більш тоненький, щоб ним намалювати хвилясту гілочку по краю тарілки. Набираю світло-ко­ричневу фарбу і малюю хвилясту лінію так, щоб хвильки всі були однакові, але обов'язково трохи відступаю від краю тарілочки. А як треба малювати лінію, щоб вона була тонкою? — Так, кінчиком пензля. Тепер залишилось лише при­красити цю тарілочку. Чого ще не вис­тачає у візерунку? — Вірно, треба обве­сти квітку тонкою лінією, намалювати навколо квітки між пелюстками листоч­ки, з обох боків хвилястої лінії поставити крапки патичком. А зараз хтось має по­вторити послідовність, як треба малю­вати. Тепер уявіть, що всі ви майстри опішнянської керамічної фабрики і вам потрібно прикрасити тарілочки візерун­ками, щоб потім люди змогли прикра­сити ними свою оселю. Отже, присту­пайте до роботи.

По ходу роботи допомагаю дітям, роблю вказівки. По закінченні малю­вання діти аналізують свої роботи. Йдуть мити руки.

 

 

 

doc
Додано
17 грудня 2018
Переглядів
2970
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку