Тема: Складання за схемою добутків з першим множником 6. Розв’язування задач. Творча робота над задачею.
Мета: дослідити складену таблицю множення на 6; вдосконалити вміння застосовувати табличні результати; вдосконалити вміння розв’язування задач; виробляти культуру математичних записів; розвивати уміння грамотно, логічно, повно відповідати на запитання, аргументувати свої дії; розвивати логічне мислення, пам'ять, творчу активність учнів;
Тип уроку : урок формування знань, умінь і навичок;
Методи і прийоми: бесіда, пояснення, робота з підручником, вправи
Обладнання : мультимедійна презентація, зошит, підручник, таблиця множення
Література: 1. Навчальна програма для загальноосвітніх навчальних закладів,
2. Математика: підруч. для 2 кл. закладів загальної середньої освіти / Н. П. Листопад. — К. : УОВЦ «Оріон», 2019. — 160 с. : іл.,
Хід уроку
Пролунав дзвінок,
Починаємо урок.
Працюватимем старанно,
Щоб почути у кінці,
Що у нашім 2-м класі
Діти — просто молодці.
-Добрий день, діти. Мене звати Поліна Олександріна і сьогоднішній урок проведу у вас,я.
- Діти, давайте пригадаємо , що ми вивчали на минулих уроках. Зверніть увагу на слайд . Вам потрібно замінити множення додаванням.
- Давайте згадаємо, як називаються компоненти дії множення. (Перший множник, другий множник , добуток)
- Розгорніть зошити та запишіть
24 березня
Класна робота
Каліграфічна хвилинка
- Діти, зараз я прочитаю вам загадку, а вам потрібно відгадати, про яку цифру йде мова.
Цифра ця – немов замок:
Знизу – круг, вгорі – гачок
(Шість)
- Так, правильно, це шість.
- З нового рядка каліграфічно пропишіть цифру шість.
- Посередині запишіть
Вправа 791
- Скажіть, на що вказує перший множник?
- Так, він вказує на число яке будемо додавати. А другий множник?
- Так, на кількість разів, що будемо додавати це число.
- Виконаємо перший приклад.
- 13 ∙ 4. Отже, число 13 треба додати 4 рази. Обчисліть найзручнішим для вас способом. Скільки отримали?
- 13 ∙ 4 = 13+13+13+13 = 52
- Виконайте цю вправу самостійно.
- А тепер перевіримо.
9 ∙ 6 = 9+9+9+9+9+9 = 54
18 ∙ 3 = 18+18+18 = 54
47 ∙ 2 = 47+47 = 94
25 ∙ 4 = 25+25+25+25 = 100
- Молодці, переходимо до наступного завдання.
- Сьогодні ми з вами складемо таблицю множення 6 та попрацюємо над задачами.
- Розгорніть підручники на сторінці 129 та знайдіть номер 792. (усно)
- Вам необхідно зробити навпаки замінити додавання однакових доданків множенням.
- Чи всі вирази на додавання можна замінити множенням?
- Правильно, Додавання можна замінити множенням тільки в тому випадку, коли всі доданки однакові.
- Перший вираз 3 + 3 + 3 + 3. Як замінити дію додавання дією множення?
- Так, потрібно 3 ∙ 4. Скільки отримаємо? (12)
- Наступний вираз 5 + 5 + 5 + 32. Які доданки однакові?
- Так, це 5. Як ми їх запишемо?
- 5 ∙ 3+ 32 . Скільки отримаємо? (47)
- Наступний вираз 4 + 4 + 44. Як записати цей вираз?
- 4 ∙ 2 + 44. Скільки отримаємо? (52)
3 + 3 + 3 + 3 = 3 ∙ 4 =12
5 + 5 + 5 + 32 = 5 ∙ 3 + 32 = 15 + 32 = 47
4 + 4 + 44 = 4 ∙ 2 + 44 = 52
- Чудово, мені сподобалось як ви працюєте.
- Діти, подивіться на слайд, на якому зображена схема. Вам потрібно за схемою склади добутки з першим множником 6.
- Наприклад, 6 ∙ 2 = 12.
- Тож давайте спробуємо
6 ∙ 3=18
6 ∙ 4 = 24
6 ∙ 5 = 30
6 ∙ 6 = 36
6 ∙ 7 = 42
6 ∙ 8 = 48
6 ∙ 9 =54
- Молодці, ви гарно впорались із цим завданням. Знайдіть у підручнику № 794.
Фізкультхвилинка (відео)
- А зараз я пропоную вам трішки відпочити.
- Користуючись таблицею множення, яка лежить у вас на партах, обчислити вирази.
- Запишіть з нового рядка посередині
Вирази 794
- Перший вираз 6 ∙ 6. Скільки отримаємо? (36)
- Наступний вираз 6 ∙ 8. Скільки отримаємо? (48)
- Далі обчисліть вирази самостійно.
- Давайте перевіримо.
- 70 – 6 ∙ 9 . Яку дію ви виконали спочатку? (Дію множення)
- Скільки отримали? (16)
- Наступний вираз 6 ∙ 7 + 48. Скільки отримали, поясни? (90)
- Наступний вираз 6 ∙ (99 – 90). Скільки отримали, обгрунтуй свою відповідь.
- Я задоволена вашою роботою.
- Діти, давайте пригадаємо переставний закон множення. (Відповіді учнів)
- Він звучить так : від перестановки множників добуток не змінюється.
- У підручнику знайдіть номер 795. Обчисліть подані вирази.
- Давайте спробуємо разом. Тож давайте запишемо.
2 ∙ 6 = 12 6 ∙ 2 = 12
3 ∙ 6 = 18 6 ∙ 3 = 18
4 ∙ 6 = 24 6 ∙ 4 = 24
5 ∙ 6 = 30 6 ∙ 5 = 30
6 ∙ 7 = 42 7 ∙ 6 = 42
- Знайдіть задачу № 796. Прочитайте її.
Із грядки принесли 8 огірків, а помідорів — на 6
більше. Скільки всього помідорів й огірків принесли
з грядки?
- Нам треба замінити словосполучення «на 6 більше»
словосполученням «у 6 разів більше». Прочитайте утворену задачу.
Із грядки принесли 8 огірків, а помідорів — у 6 разів
більше. Скільки всього помідорів й огірків принесли
з грядки?
- Про що йде мова в задачі? (Про огірки та помідори)
- Звідки їх принесли? (З грядки)
- Про що запитується в задачі? (Скільки всього помідорів й огірків принесли з грядки)
- Чи можемо ми відразу дати відповідь на запитання? Чому? (Ми не знаємо скільки помідорів)
- Скільки огірків принесли з грядки? (8)
- Чи можемо ми дізнатися скільки помідорів принесли з грядки?
- Як саме ми про це дізнаємося? ( 8 ∙ 6)
- Скільки отримаємо? (48)
- Отже, огірків – 8 овочів, а помідорів – 48 овочів.
- Чи можемо ми тепер дати відповідь на питання?(Так)
- Про що запитується в задачі? (Скільки всього помідорів й огірків принесли з грядки)
- Як дізнатися скільки всього помідорів й огірків принесли з грядки? (8 + 48)
- Скільки отримаємо? (56)
- Запишемо коротку умову задачі. Які будуть ключові слова?
Огірків – 8 ов.
Помідорів - ? , у 6 разів більше
- Запишемо розв̍ язання цієї задачі в зошиті. Запишіть посередині рядка слово «Розв̍ язання».
- Про що ми дізналися спочатку? (Скільки помідорів)
- Якою дією? (Множення)
- Запишемо 1 дію. Пишемо кожний символ у окремій клітинці.
- Про що ми дізналися далі? (Скільки всього помідорів й огірків принесли з грядки)
- Якою дією? (Додавання)
- Запишемо 2 дію з нової клітинки і пояснюємо.
- Чи дали ми відповідь на питання задачі?
- Запишемо відповідь.
Розв ̕ язання
Відповідь : 56 овочів.
Задача 796 Огірків – 8 ов. Помідорів - ? , у 6 разів більше Розв ̕ язання
Відповідь : 56 овочів. |
- Молодці, переходимо до наступного завдання. Розв’яжемо задачу № 797.
У господарстві є 2 індики, курей — на 10 більше, ніж
індиків, а качок — удвічі менше, ніж курей. Скільки
качок у господарстві?
- Слухаємо уважно задачу. Ще раз слухаємо задачу.
- Про що йде мова в задачі? ( Про індиків, курей та качок).
- Про що запитується в задачі? (Скільки качок у господарстві)
- Чи можемо ми відразу дати відповідь на запитання? Чому? ( Ми не знаємо скільки курей)
- Скільки індиків? ( 2 )
- Чи можемо ми дізнатися скільки курей ? (Так)
- Як саме ми про це дізнаємося? ( 2 + 10 )
- Скільки отримаємо? (12)
- Чи можемо ми тепер дати відповідь на питання ? (Так)
- Про що запитується в задачі? (Скільки качок у господарстві)
- Як саме ми про це дізнаємося? Якою дією? ( 12 : 2 , ділення )
- Скільки отримаємо? ( 6 )
- Запишемо коротку умову задачі. Які будуть ключові слова?
Індиків – 2 ( пт.)
Курей – ?, на 10 пт. більше
Качок – ?, у 2 рази менше,
- Запишемо розв̍ язання цієї задачі в зошиті. Запишіть посередині рядка слово «Розв̍ язання».
- Про що ми дізналися спочатку? (Скільки курей)
- Якою дією? (Додавання)
- Запишемо 1 дію.
- Про що ми дізналися далі? (Скільки качок)
- Якою дією? (Ділення)
- Чи дали ми відповідь на питання задачі?
- Запишемо відповідь.
Розв ̕ язання
Відповідь : 6 качок у господарстві.
-
Задача 797 Індиків – 2 ( пт.) Курей – ?, на 10 пт. більше Качок – ?, у 2 рази менше, Розв ̕ язання
Відповідь : 6 качок у господарстві.
|
- Діти, мені здається ми непогано попрацювали. Тож давайте пригадаємо, що ми вивчали нас сьогоднішньому уроці. ( Таблицю множення 6 та розвязували задачі)
Домашнє завдання
Впр. 798, з. 799
- На цьому наш урок завершено. До побачення!