Тема тижня. Світ тварин Тема дня. Хто такі риби?

Про матеріал

Урок з інтегрованого курсу "Я досліджую світ" НУШ. Тема тижня "Світ тварин". Урок розроблений для 1 класу за програмою під керівництвом Р. Шияна. на основі нового Державного стандарту початкової освіти НУШ. Конспект уроку розроблений за новою схемою. Дана розробка буде корисною для вчителів початкових класів.

Перегляд файлу

Дата __________      Номер  уроку ___________               Я досліджую світ 1  клас

 

Тема тижня. Світ тварин

Тема дня. Хто такі риби?

Мета: ознайомити учнів з істотними ознаками риб; розвивати вміння аналізувати й

узагальнювати; сприяти розвитку допитливості.

Формувати групу компетентностей:

-Загальнокультурну компетентність для вдосконалення знань про навколишній світ та його особливості;

-Компетентність спілкування державною мовою для правильного

використання термінологічного апарату, спілкування під час пояснення

навчального матеріалу; популяризувати Конвенції ООН з прав дитини;

-Здоровʼязбережувальну компетентність шляхом свідомого ставлення до

власного здоров’я та здоров’я інших;

- Компетентність в природничих науках для формування в учнів практичних

навичок дослідження;

- Компетентність уміння вчитися впродовж життя шляхом спостереження

природних явищ і процесів та їхніх наслідків;

-Інформаційну компетентність для здійснення пошуку інформації в різних

джерелах.

Очікувані результати:

З увагою сприймає усні репліки учителя й однокласників (вітання, знайомство, запитання, прохання, прощання) й доречно реагує на усну інформацію в діалозі

Сприймає монологічне висловлення (казку, вірш, розповідь про події з життя або про спостереження за чимось /кимось )

Розповідає, що має бути зображено на ілюстраціях до прослуханого оповідання, казки, вірша (хто?, що?, де?, коли?)

Використовує різні форми привітання, прощання

Уживає відповідну до ситуації спілкування (тематика тижня) лексику і несловесні засоби (жести, міміка тощо)

Обирає для написання висловлення відповідне оформлення (шрифт, розмір, колір тощо)

Створює в групі прості медіапродукти (стіннівка, колаж тощо) з допомогою вчителя/ вчительки, враховує мету й аудиторію

Провадить (самостійно або в групі) прості спостереження / досліди

Розповідає про власні емоції, які виникають під час спостереження та експериментування

Визначає, які органи чуття знадобляться для обраного дослідження

Провадить (самостійно або в групі) прості спостереження / досліди

Використовує інформацію, отриману з відомих мені та запропонованих іншими джерел (книги, фільми тощо)

Співвідносить зображення / описи об’єктів та явищ живої і неживої природи з відомими йому / їй із довкілля або інших джерел об’єктами та явищами

Розпізнає об’єкти довкілля (за кольором, смаком, формою, звуком тощо)

Описує зображення предметів за допомогою відповідних органів чуття

Пропонує нові способи використання рукотворних (штучних) об’єктів

Розповідає про власні емоції, які виникають під час спостереження та експериментування

Обладнання: підручники, зошити, ілюстративний та роздатковий матеріал,

відеоматеріали,  кольорові олівці та фломастери.

Тип уроку: урок формування компетентностей.

 

Зміст заняття:

І. Етап орієнтації. Мотивації діяльності

Гра «Рибки настрою»

Покажіть свій настрій на рибках.

  Картинки по запросу риба картинка

 

ІІ. Етап цілепокладання

Метод «Сторітелінг»

Професор Албус Дамблдор із Гогвортсу вмів розмовляти з рибами на риб’ячій мові.

Похожее изображение

Тому він вільно говорив із Немо, Чудом-Юдом, русалкою Арієль та рибкою Флаундером.

І рибки розповіли йому про чарівний підводний світ. А ви хочете дізнатися про нього та його мешканців?

https://www.youtube.com/watch?v=121V0wby3c4

— Поміркуйте, чого на Землі більше: води чи суші? (Води на Землі більше, ніж суші.)

— Які живі організми живуть у воді? (У воді живуть рослини і тварини. Серед рослин у воді мешкають водорості, ряска, рогіз. У водоймах живуть комахи (жук-плавунець, водомірка), жаби, риби.)

Відгадайте загадку.

• Плаваю під містком

І виляю хвостиком.

По землі не ходжу.

Рот є — не говорю.

Очі є — не блимаю.

Крила є — не літаю. (Риба)

— Які особливості тварини описані в загадці? Про які «крила» в ній йдеться?

— Тема нашого уроку — «Риби».

 

ІІІ. Етап цілереалізації

Робота за підручником

— Розгляньте на малюнку тварин. Як їх можна назвати одним словом? Яких з них ви знаєте?

— Цих тварин називають рибами. Риби живуть в океанах, морях, річках, ставках. Тіло більшості риб укрите слизькою лускою. Плавати рибі допомагають плавці та хвіст.

Робота зі схемою «Будова риби»

Робота з відеоматеріалами. Риби

https://www.youtube.com/watch?v=alfeGg0p-Eo

Робота в парах

— Розгляньте фрагменти риб, зображених на малюнку.

— Упізнайте риб за фрагментами.

Відгадайте загадку.

• Живе вона у воді,

Не ходить по землі,

Плаває під містком

І виляє хвостиком.

— Що вам допомогло її відгадати?

Робота з відеоматеріалами. Загадки про риб

https://www.youtube.com/watch?v=uFEuaGcw530

Фізкультхвилинка «10 жовтих рибок»

https://www.youtube.com/watch?v=enZaYhbD9kw

Гра «Відгадай загадку — покажи відгадку».

На дошці — картинки із зображенням різних риб. Учитель загадує загадку, учні відгадують її і показують на дошці потрібну картинку.

• Хоч малий, та силу має —

З рук миттєво висковзає!

Схожий зовні на змію,

Має чималу сім’ю. (В’юн)

• Взимку ловиться і влітку

Вудкою або у сітку.

А коли злякається —

В мулі заховається. (Карась)

• Ляже й спить на глибині

З шаром мулу на спині,

Тільки вуса повертає,

Що навколо — все він знає! (Сом)

• Живе вона у морі синім,

Та не тюлень це і не морж.

Я підкажу вам, — це рибина,

Ну, а звуть цю рибу… (йорж).

• Щоб рибину цю піймати,

Слід її нагодувати.

Наварити бараболі

І гороху, що у полі.

Кого ж спіймав Сергійко наш?

Це, напевно, риба… (лящ).

• Окунь вдень пішов на гірку

І зустрів… (червонопірку).

• Не дрімають карасі,

Знають добре геть усі:

Стерегтись потрібно злюки,

Хижої, страшної... (щуки).

• Хочеш рибку цю піймати —

Треба черв’ячка їй дати.

Хоч і хижий, та не щука,

І на вигляд геть не злюка. (Окунь)

Метод «Гронування»

 

 

Зображення рибок з дошки поділити на три категорії. Морські, річкові та акваріумні.

Робота над прислів’ями, приказками, прикметами

• Риба шукає, де глибше, а людина — де краще.

• Без труда не витягнеш і рибку із ставка.

• Як риба у воді.

• Слизький, як вугор.

• Де щуки немає, там йорж — хазяїн.

• Риби вистрибують з води — перед дощем.

• Не учи рибу плавати.

• Не загрожуй щуці морем.

Гра «Криптограми»

Знаас (сазан).

Укащ (щука).

Раська (карась).

Порок (короп).

Куала (акула).

Виконання цікавих завдань

Розвиток математичних компетентностей та аналітико-синтетичних навичок

Робота з Lego

Давайте з лего складемо рибку

 

ІV. Етап рефлексійно-оцінюючий

— Яких тварин називають рибами? Наведіть приклади.

— Яка істотна ознака риб?

— Чому в риб така особлива форма тіла?

— Де живуть риби? Наведіть приклади.

 

 

Список використаних джерел

http://pochatkovaverbka.blogspot.com/p/blog-page_58.html

http://www.pochatkivec.ru/2016/10/1_79.html

 

 

1

 

doc
Додано
20 березня 2019
Переглядів
441
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку