Тема: Україно – ми твоя надія. Мета. Створити святковий мікроклімат в класі для знайомства дітей, формувати поняття учнів про Батьківщину як спільний дім українського народу, розши

Про матеріал

Тема: Україно – ми твоя надія.

Мета. Створити святковий мікроклімат в класі для знайомства дітей, формувати поняття учнів про Батьківщину як спільний дім українського народу, розширювати знання про рідний край. Розвивати почуття людяності, патріотизму. Виховувати любов до людей, до України.

Обладнання. Карта України, Державний Герб, Прапор, Гімн України, презентація «Краєвиди мого краю», віночок із різнокольорових паперових квітів, фігурки українця та україночки, хмаринки, сонечко.

Перегляд файлу

Мета. Створити святковий мікроклімат в класі для знайомства дітей, формувати поняття учнів про Батьківщину як спільний дім українського народу, розширювати знання про рідний край. Розвивати почуття людяності, патріотизму. Виховувати любов до людей, до України.

Обладнання. Карта України, Державний Герб, Прапор, Гімн України, презентація «Краєвиди мого краю», віночок із різнокольорових паперових  квітів, фігурки українця та україночки, хмаринки, сонечко.

Хід уроку

І. Привітання

Учитель.

– Шановні батьки, любі діти! Я щиро вітаю вас зі святом — Днем знань. Від усієї душі бажаю вам міцного здоров'я та здійснення всіх бажань.

– Вже пролунав дзвоник на перший урок в житті наших малят. Вони стали першокласниками. Подивіться, шановні батьки, які в нас гарні діти: чепурні, веселі, жваві, непосидючі, розумні, кмітливі!

-Мені дуже приємно, що всі ми разом зібралися в одному класі.

Ранок розпочавсь цікаво,

Світить сонечко ласкаво,

В календарик заглядає

І від посмішки аж сяє.

Знає сонце гомінливе –

День сьогодні особливий!

– Яке ж сьогодні число? Місяць? Рік?

Учитель вивішує дату на хмаринках на дошці біля сонечка.

– Чим сьогоднішній день особливий?

– Я від щирого серця вітаю вас з цим особливим святковим днем!

ІІ. Знайомство.

– Тож будьмо знайомі. Я – ваша вчителька Мар’яна Федорівна. А тепер познайомимося з вами.

Практична робота

– Візьміть квіточку, яка лежить у вас на парті, і будьте готовими назвати своє ім’я голосно і чітко.

– Вийдіть до мене, червоні квіточки, назвіть своє ім’я, прізвище і «вплетіть» квіточку у наш віночок.

За допомогою вчителя діти прикріплюють квіти на дошку, заздалегідь оформлену у вигляді віночка.

– Тепер вийдіть жовті квіточки…

– Ось до нас виходять сині дзвіночки…

ІІІ. Народження нової родини.

– Погляньте, діти, на цей чарівний віночок. Чим квіточки схожі? Чим різняться? І дорослі, і діти зовсім як наші квіти. Подивіться один на одного, посміхніться. Чим ми схожі? Чим відрізняємось?

– Ми всі різні – маємо різний колір очей, волосся, різний зріст, голос. Але тепер у нас буде багато спільного. Нас об’єднала наша школа, наш клас, ми будемо вчитися, співати, танцювати, веселитися. Тепер ми одна родина, один колектив. Цей віночок буде символізувати міцну дружбу нашого класу. Від сьогодні він буде з нами, щоб нагадувати про те, що наша дружба міцна й непорушна, всі ми житимемо у мирі й злагоді. Саме в цю хвилину народилася наша сім’я.

– Діти, а що таке сім’я? Де вона може проживати?

Учитель вивішує на дошку карту України.

Вчитель.  Кожна людина з великою любов’ю і душевним трепетом згадує те місце, де вона народилася, де промайнуло її дитинство, дитинство з дивосвітом-казкою, з материнською ласкою у затишній батьківській оселі. То родинне вогнище, маленька батьківщина кожної людини. То її велике «Я», з якого починається людина, родина, Батьківщина.

-Діти, а яка країна є нашою Батьківщиною? (Україна) (слайд 1)

- Так, наша велична й неповторна у світі Україна. Її красою захоплювались поети, художники та композитори.

То ж вирушаємо в подорож по Україні (слайд 2 )(на дошці висить карта України)

ІІ. Основна частина

1 зупинка «Земля – де я народився» (слайд 3)

Вчитель. Діти, а що для вас Батьківщина? (край, де я народився, живу, де живуть і працюють мої батьки; школа, вулиця, на якій я живу;моя родина: тато, мама, сестричка, бабуся, дідусь, рідна домівка)

-Ми називаємо Україну своєю Батьківщиною.

- А ви знаєте як виникла Україна? (відповіді дітей)

1.2 Легенда про Україну (слайд 4)

- Я пропоную уважно прослухати легенду про Україну і дати відповідь на запитання, хто ж  пішов до Бога просити землю для проживання?

Вчитель. Запитання.

- То, хто ж  пішов до Бога просити землю для проживання? (козаки)

- Як називається столиця України? (Київ) (слайд 5)

- Які в Україні є гори? (Карпати) (слайд 6)

- Найбільша річка України -  (Дніпро) (слайд 7)

- В Україні є моря:…  (Чорне і Азовське) (слайд 8, 9)

Вчитель. Молодці. Наша подорож продовжується і наступна зупинка «Державні символи моєї Батьківщини»

 

2 зупинка «Державні символи моєї  Батьківщини» (слайд 10,11,12,13)

2.1. Вікторина «Державні символи»(за правильну відповідь діти отримують квітку)

Вчитель. Запитання для вікторини

 1. Які символи має наша держава? (Герб, прапор, пісню-гімн.)

 2. Скільки кольорів має український державний прапор? (Два)

 3. Які ці кольори? (Синій та жовтий)

 4. Як ми називаємо український герб? (Тризуб)

Вчитель. Діти, як потрібно себе вести, коли вносять прапор України, та лунає Гімн України?  (треба встати, покласти праву руку на серце і співати або ж  слухати Гімн України)

-Чому? (Гімн – це урочиста пісня, символ патріотизму і національного єднання. «Гімн» - грецького походження – похвальна пісня). 

2.3. Прослуховування Гімну України (слайд 14)

- Зараз я пропоную всім встати для прослуховування Гімну України.
(Прослуховування Гімну України) 

Вчитель.Дякую, сідайте. Ми вирушаємо далі і наша наступна зупинка «Народні символи України»


3 зупинка «Народні символи України» (слайд 15)

Вчитель.Діти, а які народні символи України ви знаєте? (відповіді дітей)

- Зверніть увагу на екран, де зображені народні символи України (слайд 16 – 19) (вчитель коментує зображення слайдів)

- Отже, які народні символи України ви запам’ятали? (калина, верба, барвінок, хліб, рушник).

- Молодці. А зараз ми трішечки розімнемось, відчуємо себе справжніми українцями та виконаємо фізкультхвилинку  «Україно, ми твоя надія»

(слайд 20)
Вчитель.Дякую, ви дуже гарно виконували рухи.

- Діти, скажіть а про що ми ще не згадали, без чого не має українського народу? (Відповіді учнів) 
Вчитель. Так,вірно, без української мови. 
Учениця. Мовою рідною я розмовляю, 
Вільно живу я у ріднім краю. 
І Україну мою прославляю, 
Вірність і серце я їй віддаю. 
Вчитель. Так, мова наша прекрасна, співуча, мелодійна і ми повинні не цуратися її, а любити і пишатися нею. 
ІІІ. Заключна частина. Висновки «Україно, ми твоя надія»

Вчитель. Закінчилась наша подорож по Україні.

-  Я подарую вам, діти, цей хліб на вишитому рушникові, щоб була легкою ваша дорога до знань, щоб ви були здорові, щоб у синьому небі України був мир, а поміж людьми любов та злагода. Завжди пам’ятайте, що ви діти своєї рідної і милої України, зі своїми звичаями, традиціями, легендами, казками та багатою, як земля, українською мовою. (вчитель коментує слайд 22)

- Діти, скажіть, що вам зараз найбільше хотілося б? (Відповіді дітей: побігати, пограти, поїсти цукерок) Я можу здійснити одну вашу мрію. В мене є велика  порожня коробка.  В ній   з ’являться цукерки, але після того, як я  промовлю  чарівні слова: крабле, крібле, крабс. (Я відкриваю коробку – там тільки фантики)
-   Щось не виходить в мене почаклувати. Давайте ще раз промовимо разом  чарівні слова.(Знову коробка  порожня)  Діти,  загляньте під свої парти, може цукерки там. (діти знаходять прикріплені під
партою цукерки)

- Я хочу подякувати всім учням за хорошу роботу на уроці.

То ж зростаючи, ніколи не забувайте, що ми – УКРАЇНЦІ,  і тільки, коли ми будемо всі разом, тоді наша рідна Україна і ми будемо щасливими! (слайд 24)


 

 

Завантаження...
docx
Додано
3 квітня 2018
Переглядів
732
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку