Виховний захід "Безпечний інтернет"

Про матеріал

Виховний захід "Безпечний Інтернет"

Мета:

дослідити позитивні і негативні наслідки Інтернету;

засвоїти правила безпечної роботи в Інтернеті;

розвивати логіку, кмітливість;

сприяти обізнаності учнів про небезпеки, які існують в Інтернеті та про шляхи їх подолання;

виховувати інформаційну культуру учнів.

Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

Виховний захід

«Безпечний Інтернет»

 

 

 

                                                      Розробила

                                               учитель фізики та інформатики

                                                      Бабич Анжеліка Зурабівна

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Мета:  

  • дослідити позитивні і негативні наслідки Інтернету;
  • засвоїти правила безпечної роботи в Інтернеті;
  • розвивати логіку, кмітливість;
  • сприяти обізнаності учнів про небезпеки, які існують в Інтернеті та про шляхи їх подолання;
  • виховувати інформаційну культуру учнів.

Обладнання:  Соціальні ролики про безпечний Інтернет, мультимедійний проектор, канцелярські скріпочки, 10 золотих правил безпеки в Інтернеті для дітей.

  Хід заняття 

І. Організаційний момент

ІІ. Вступне слово

Інтернет. Що це? Останні роки це слово щільно увійшло в наше життя. Це цікавий та захоплюючий світ, який дозволяє тобі дізнаватись про світ цікавого, спілкуватись з людьми в різних кінцях світу не виходячи з власної кімнати, грати в цікаві ігри та ділитись з іншими своїми думками та захопленнями. Сучасна людина не уявляє собі життя без  Інтернету.

Коли ми потрапляємо до Всесвітньої мережі, ми потрапляємо у світ, де нас оточують люди: хороші та погані, добрі та злі, розумні та не дуже; інформаційні потоки: корисні та шкідливі; новини, музика; фільми і ще багато різної інформації.  Ми свідомо здійснюємо пошук серед усього цього розмаїття. Інтернет є дуже широким джерелом інформації, іншими словами, інформаційним простором, у якому, як і в реальному житті, є позитивні та негативні сторони.

100 років тому, коли не було Інтернету, лист від родичів з України в Америку плив пароплавом та доставлявся сушею місяць. Потім стільки ж люди чекали відповідь. З появою літаків ми на відправку листа і відповідь стали чекати вже не 2 місяці, а 2 тижні. З появою Інтернету лист відправляється і отримується відповідь через кілька секунд.

Чим ще корисний Інтернет і навіщо люди його використовують?

Безпечно користуватися Інтернетом?

Скажіть діти: - хто з вас вміє користуватись Інтернетом?

Звичайно ж, майже всі!

З дитинства ми  знайомимося з Правилами дорожнього руху, Правилами поводження з газом, Правилами з пожежної безпеки, і ми спокійно реагуємо на них і виконуємо, бо знаємо, що це життєво необхідно. На будь-якому підприємстві, дорослі знають і дотримуються правил, щоб працювати безпечно, щоб ніщо не загрожувало не тільки їх життю, але і моральній та духовній рівновазі.

А чи існують правила, яких ми маємо дотримуватись працюючи в Інтернет? Що нам потрібно знати і чого дотримуватися, щоб залишитися здоровою людиною з усіх боків.

На сьогодні в Україні проблема безпеки дітей в Інтернеті постала особливо гостро. Аудиторія користувачів всесвітньої мережі дедалі розширюється, і її переважну частину становлять діти та підлітки, які не усвідомлюють повністю загроз, що можуть чекати у віртуальному просторі.

Саме тому сьогоднішнє наше заняття ми присвятимо темі «Безпечний Інтернет». Спробуємо дослідити  позитивні і негативні наслідки Інтернету, сформулювати та засвоїти правила безпечної роботи в Інтернеті.

Вчора ви заповнювали анкети. Давайте переглянемо результати опитування.

ІІІ. Перегляд презентації № 1 Анкета

Обговореня результатів

1. Як часто ви користуєтесь Інтернетом?

А) Щодня (7)

Б) Декілька разів на день (4)

В) Один раз на тиждень (15)

2. Скільки часу ви проводите в Інтернеті?

А) менше години(14)

Б) 1-3 години(19)

В) більше 3 годин(3)

3. Які сайти ви відвідуєте найчастіше?

А) Навчальні (пізнавально-розвиваючі) (7)

Б)  Ігрові(9)

В) Соціальні мережі (ВКонтакте, Одноклассники…)(10)

4. Де найчастіше ви користуєтесь Інтернетом?

А) Вдома(20)

Б) В школі(1)

В)  у друзів(5)

5. Чи контролюють батьки час вашої роботи за комп'ютером?
А) так(15)

Б) ні (5)

В) інколи (6)

6. Ваше ставлення до Інтернету?

А) Користь(19)

Б)  Шкода(7)

 

IV.   Небезпеки Інтернету

На початку 1996 року по всьому світу нараховувалось 30 млн. користувачів Інтернету

- В 2014 році кількість користувачів досягла 6 млрд.710 029 070

- Спілкування людей в віртуальних мережах – невід’ємна частина соціального життя

В Україні 46 млн. населення, користувачів Інтернетом – 6,7 млн, це 14,65%.

Як ви думаєте, які ж загрози чекають дітей в Інтернеті?

Загрози в Інтернеті:

  • Виготовлення, розповсюдження та використання матеріалів зі сценами насильства над дітьми
  • Наполегливе чіпляння в мережі, розмови на теми сексу, насильства, "зваблення”
  • Показ невідповідних віку, нелегальних та шкідливих матеріалів, що впливають на психіку, приводять до фізичної шкоди
  • Переслідування і залякування

 

Перегляд презентації – Безпечний інтернет

Інтернет загрози для дітей чим займаються діти в Інтернеті?

Діти , як найбільш активна й допитлива аудиторія, часто першими знайомляться з новими технологіями, такими як Інтернет, випереджаючи в технічній освіченості  батьків. У цьому є позитивний бік: підвищення рівня ерудиції , формування навичок спілкування з людьми. Але є й негативний: відсутність життєвого досвіду, як правило, підвищує ризик зіткнутися з онлайн – загрозами:

  • онлайн- насилля;
  • шахрайство;
  • порнографія;
  • Отримання особистої інформації з метою злочинного використання.

 

Тривожна статистика.

 

  • 28% дітей готові надіслати свої фотокартки незнайомцям у Мережі.
  • 17% без коливань діляться інформацією про себе і свою родину.
  • 22% дітей періодично потрапляють на сайти для дорослих.
  • 28% дітей побачивши в інтернеті  рекламу алкоголю або куріння, хоча б один раз спробували їх купити , а 11% спробували купувати наркотики.
  • 14% опитуваних час від часу відправляють платні SMS за бонуси в онлайн- іграх і лише деякі звертають увагу на вартість послуги.

 

Інтернет - залежність.

Інтернет – залежність -  психічний розлад, нав'язливе бажання  підключитися до інтернету  і хвороблива нездатність відключитися від інтернету. У 2008 році була визначена офіційною хворобою.

Симптоми:

  •    залежність протягом 6 місяців;
  • непереборне бажання залізти в інтерент;
  • нездатність контролювати свій час в інтернеті;
  • розумове або фізичне виснаження;
  • порушення сну або концентрації уваги і т.д.

 

Шахрайство в онлайн – іграх.

 

В онлайн – ігри грають живі люди , серед яких знаходяться шахраї та крадії, які “ отримують зарплатню “ на вкрадені  кошти обдурених людей, а особливо дітей. Люди вважають, що можуть отримати велику суму грошей. Та найбільше користуються онлайн – іграми для того, щоб розслабитися та зняти стрес.  

 

Небезпека від вірусів
 

Комп’ютерний вірус – це програма, яка, потрапляючи на комп’ютер, може призвести до псування або видалення інформації, передачі персональних даних зловмисникам по мережі Інтернет. Можливі збої в роботі програм або самої операційної системи (аж до приведення операційної системи в повну непрацездатність).

 

Захист комп’ютера від шкідливих программ

 

  • встановити антивірусну програму.
  • працюючи з електронної поштою, не відкривайте листи від незнайомого відправника.
  • інформацію скачуйте лише з надійних джерел.

 

Безпечне спілкування

Правила безпечного інтернет-спілкування

  • Нікому без дозволу батьків не давайте особисту інформацію.
  • Не посилайте свої фотографії чи іншу інформацію без дозволу батьків.
  • Ніколи не погоджуйтеся на зустріч з людиною, з якою ви познайомилися в Інтернеті без дозволу батьків
  • Не давайте нікому свої паролі.
  • Не відповідайте на невиховані та грубі листи.
  • З обережністю ставтесь до різного роду подарунків, безкоштовних лотерей, призів, т.і                            

 

V.   Інтерактивна гра «Казка про Скріпочку»

На початку гри кожному з учасників видається канцелярська скріпка (бажано, кольорова).

Слова учителя:

- Я пропоную до Вашої уваги казку про дівчинку Скріпочку, таку ж, як і у Вас в руках. Скріпочка дуже товариська і весела.

На день народження батьки подарували їй комп’ютер та підключили до мережі Інтернет, тепер у неї з’явилося більше можливостей для спілкування.

(Учасникам пропонується розігнути скріпочку і зробити з неї посмішку).

- Спілкуючись «в контакті» з друзями, одного разу вона отримала цікаве повідомлення від незнайомого хлопця, який незабаром запропонував їй дружбу. З кожним днем спілкування Скріпочка розуміла, що в них багато спільного, та й за віком хлопець був лише на один рік старше за неї.

На фото, яке вона отримала, він був дивовижно гарним і добрим хлопцем, тому у Скріпочки не виникло сумнівів щодо зустрічі з ним. Але говорите про це батькам дівчинка не стала, адже думала, що повернеться додому раніше, ніж вони прийдуть з роботи.

Скріпочка уявляла, що її новий друг прийде на зустріч з гарними квітами.

(Учасникам пропонується зробити зі скріпочки квітку)

- Коли ж дівчинка прийшла на призначене місце зустрічі, там було темно і безлюдно, проте це її зовсім не турбувало, адже її новий знайомий хотів, щоб їм ніхто не заважав. Пройшов деякий час і, раптом перед Скріпочкою з’явився  неохайно вдягнений дорослий чоловік. Як з’ясувалося - це був той, хто видавав себе в Інтернеті за чемного і доброго  хлопця.

Чоловік відібрав сумку і мобільний телефон та почав погрожувати, якщо вона розповість про нього. Дівчинка дуже злякалась, вирвалась з ціпких рук чоловіка та втекла додому. Ця історія дуже вразила Скріпочку. Вона хотіла забути про те, що сталося і повернути все на свої місця. (Учасникам пропонується повернути скріпочку в первину форму)

- У вас вийшло? Ось і у Сріпочки не вийшло.

 Як ви гадаєте, де допустила помилку Скріпочка?

 Що було необхідно зробити інакше?

ПАМ’ЯТАЙТЕ:

Якщо хтось незнайомий запропонує Вам дружбу в Інтернеті, згадайте казку про маленьку Скріпочку та дотримайтесь цих правил:

не вірте тим даним і фотографіям, які Вам надсилають;

погоджуйтесь на зустріч лише вдень та в людному місці;

повідомте батькам про зустріч або візьміть їх з собою.

 

VІ. Перегляд відео № 2 Соціальний ролик про безпечний Інтернет

Безпечний Інтернет     

Не можу уявити

Життя без Інтернету,

Що всі куточки світу

Заплів в свої тенета.

 

Лиш кнопку я натисну –

Відкриються в вікні

Новин велика збірка

І правила, й статті.

 

Встають переді мною

Найвищі в світі гори.

Ліси стоять стіною,

Хлюпочуть хвилі моря.

 

Я побуваю в шахті

І в космос піднімуся.

З подругою в контакті

Я легко поділюся.

 

Та є у «павутині»

Картинки не  хороші,

І сайти підозрілі,

Настроєні вороже.

 

А є й такі там сайти,

Мов вовк в овечій шкурі –

Поки їх розпізнаєш,

Вони тебе обдурять.

 

 Учись добру в мережі,

Шукай знання й новини,

А сайти злі, що брешуть,

Обходить ми повинні.

 

 

VІІ. Засвоєння правила безпечної роботи в Інтернеті

Памятки про безпеку в інтернеті

 

ХІ. Заключне слово вчителя:

Наше життя вирує все швидше та швидше. Інтернет уже зараз став невід’ємною його частиною.  Цілком ймовірно, що у найближчому майбутньому Всесвітня мережа повністю замінить усі інші засоби зв’язку. Та давайте зупинимось на мить і  замислимось, чи дійсно ми хочемо провести усе життя у віртуальному світі? Бачити аватарки – замість живих облич, смайлики – замість живих посмішок. В решті решт як та на що втрачати власний час - це вільний вибір кожного.  Але  пам’ятайте, що Інтернет - це лише інструмент, яким Ви користуєтесь, щоб отримати відповіді на свої питання, підготувати реферати та доповіді, спілкуєтесь, якщо між вами величезні відстані. Вчиться користуватись Інтернетом із розумом.

 

Перегляд мультфільму

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
3 квітня 2018
Переглядів
1638
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку