Вчитель природознавства Дубковецька Т.Ю.
5- клас
Урок узагальнення знань по темі: «Явища природи»
Мета: Закріплення знань з теми, перевірка вміння учнів бачити і застосовувати набуті знання на практиці і в житті.
Продовжіть речення (5б)
1.Усі явища, які відбуваються з живими організмами називаються …
2.Явища під час яких не утворюються нові речовини, а змінюються форма, розміри, розташування, агрегатний стан речовин…
3. Фізичні явища поділяються на …
4. Явища під час яких з одних речовин утворюються інші називаються….
5.Ознаками хімічних явищ є…
Рубрика українознавства (3б)
(Прислів’я) –(1б)
Іржа залізо їсть, а печаль серце (іржавіння заліза – хімічне)
Воскова вдача – як до тепла, так і тане (плавлення воску – фізичне)
(Загадки) – (1б)
Мати сина народила, а син матір (Вода і лід, фізичне)
У воді росте, у воді кохається, у воду впаде – води злякається (Сіль, фізичне)
(Літературний опис) – (1б)
«У діжі, що так несподівано стала йому на пригоді, було більше як до половини синьої, густо на олії розведеної фарби.» ; «Надбіг до калюжі, скочив у воду, щоб обмитися з фарби, - де тобі! Фарба олійна, через ніч у теплі засохла добре, не пускає. Роби, що хочеш, небоже Микито!» (Іван Франко)
Прийом «Поміркуй» (2б)
Розкажіть,які явища ви спостерігаєте по дорозі до школи?
(Завдання відкритого типу. Учні в зошиті описують явища, які вони спостерігають по дорозі до школи).
Прийом «Творча лабораторія» (2б)
Зобразіть на малюнку явище природи.