Дистанційний урок з природознавства в 5 класі
Дата: 02.04
Тема. Наземно-повітряне середовище та його мешканці
Перегляньте відео (3-9 хв):
Дайте усні відповіді на питання у відео (писати НЕ треба)
Завдання:
1) запишіть у зошит:
Дату урока. Тему – можна виділяти зеленим.
2) прочитай текст (нижче додається)
НАЗЕМНО-ПОВІТРЯНЕ СЕРЕДОВИЩЕ найрізноманітніше за своїми умовами (освітленість, температура, зволоженість, наявність повітря), тому завдяки сприятливим умовам світ його мешканців різноманітний.
ХАРАКТЕРНІ ОСОБЛИВОСТІ наземно-повітряного середовища:
• достатньо світла і повітря;
• значні зміни температури упродовж доби і протягом року (відчутними є добові і сезонні коливання температури);
• водозабезпеченість залежить від опадів;
• тварини для орієнтації у просторі добре використовують органи зору, слуху, нюху;
• тварини бігають за допомогою кінцівок (олень, кінь, собака, вовк), стрибають за допомогою сильних і довших задніх кінцівок (жаба, кенгуру, зелений коник, заєць, тушканчик), повзають за рахунок хвилеподібних вигинів тіла (вуж, гадюка, змія).
• до польоту здатні птахи, комахи, білки-летяги, кажани.
Основні особливості наземно-повітряного середовища: достатньо світла і повітря, дуже різноманітні зволоженість і температура повітря.
ПРИСТОСУВАННЯ ТВАРИН до наземно-повітряного середовища: |
ПРИСТОСУВАННЯ РОСЛИН до наземно-повітряного середовища: |
• більшість тварин мають добре розвинені органи зору; • добре орієнтування за допомогою органів чуття: зору, слуху, нюху; • спілкування за допомогою звуків; • у спеку тварини ховаються в нори (скорпіон, павуки тарантул і каракурт, ховрахи, миші полівки); • з нестачею їжі птахи мігрують в придатніші місця (птахи летять у вирій); • активне переміщення різними способами наземних тварин в пошуках їжі; • здатність до польоту птахів, комах, летючих мишей; • дихання киснем атмосфери; • зимова сплячка, заціпеніння тварин; • складніша поведінка; • пристосування до підтримання вологи на сталому рівні; • підтримання температури тіла (багато теплокровних тварин, гріються на сонці плазуни, взимку збільшення підшерстку звірів та пуху птахів); • потовиділення для охолодження; • мешканці мають внутрішню опору для підтримки тіла; • пристосовані до добового ритму (активні частину доби, в іншу відпочивають). |
• пристосування до температурних умов (для зменшення випаровування взимку листяні дерева восени скидають листя, відмирає наземна частина трав); • у деяких рослин плоди і насіння поширюється вітром або тваринами (кульбаба, липа, реп'ях, птахи розносять насіння, поїдаючи плоди); • дихання киснем атмосфери; • рослинність лісу формує яруси; • пристосування до підтримання вологи на сталому рівні (довге коріння, дрібне листя, колючки в посушливих районах, широке листя у вологих районах); • ввечері деякі рослини закривають квітки; • випаровування води з листків для охолодження; • раннє цвітіння лісових трав; • спрямування листків до світла, у тіні горизонтальне розташування листків для кращого потрапляння світлових променів.
|
Форма дзьоба птаха показує, чим він живиться:
• короткий і товстий дзьоб для насіння (снігур, горобець, кури);
• гострий загнутий донизу міцний дзьоб допомагає хижакам розривати здобич (яструб, орел, сова, сокіл);
• довгий прямий, іноді трохи загнутий до гори дзьоб для слизької здобичі – риб, жаб (лелека);
• короткий та широкий для ловлі на льоту комах (ластівка).
3) виконай завдання на ст. 71-72 в друкованому зошиті «Природознавство. 5 клас. Робочий зошит» (автор: Янкавець О.О. видавництво «Ранок», 2020 р.)
4) виконай тренувальні тести (реєструватися НЕ треба):
Мобільна гра «Середовища існування» - https://get2school.com.ua/games/u0406/
Мобільна гра «Стрибає, повзає, бігає, літає» - https://get2school.com.ua/games/u0407/
!!! Відпочинь, переглядаючи відео: Жизнь леса за 1,5 минуты - https://www.youtube.com/watch?v=q2q6yCqwbKc
Д/з: опрацювати § 40, виконай завдання вебквесту на оцінку за посиланням: https://www.learnis.ru/417324/
Дай відповіді на питання в квест-кімнаті, код дверей – дата уроку, шукайте 10 питань в кімнаті
В зошиті фіксуєте: № питання – буква або номер відповіді (зразок за дверима)