Дистанційний урок з природознавства в 5 класі "Наземно-повітряне середовище та його мешканці"

Про матеріал
Дистанційний урок з природознавства в 5 класі за темою "Наземно-повітряне середовище та його мешканці" Використовуються: відеоуроки, робочий зошит, інтерактивні тести, вебквест
Перегляд файлу

Дистанційний урок з природознавства в 5 класі

 

Дата: 02.04

Тема.  Наземно-повітряне середовище та його мешканці

 

Перегляньте відео (3-9 хв):

Дайте  усні відповіді на питання у відео (писати НЕ треба)

       Основні середовища існування та адаптації до них організмів - https://www.youtube.com/watch?v=t1WnMNlI-BM

 

Завдання:

1) запишіть у зошит:
Дату урока. Тему – можна виділяти зеленим.

 

2) прочитай текст (нижче додається)

 

НАЗЕМНО-ПОВІТРЯНЕ СЕРЕДОВИЩЕ найрізноманітніше за своїми умовами (освітленість, температура, зволоженість, наявність повітря), тому завдяки сприятливим умовам світ його мешканців різноманітний.

 

 ХАРАКТЕРНІ ОСОБЛИВОСТІ наземно-повітряного середовища:

• достатньо світла і повітря;

• значні зміни температури упродовж доби і протягом року (відчутними є добові і сезонні коливання температури);

• водозабезпеченість залежить від опадів;

• тварини для орієнтації у просторі добре використовують органи зору, слуху, нюху;

• тварини бігають за допомогою кінцівок (олень, кінь, собака, вовк), стрибають за допомогою сильних і довших задніх кінцівок (жаба, кенгуру, зелений коник, заєць, тушканчик), повзають за рахунок хвилеподібних вигинів тіла (вуж, гадюка, змія).

• до польоту здатні птахи, комахи, білки-летяги, кажани.

 

Основні особливості наземно-повітряного середовища: достатньо світла і повітря, дуже різноманітні зволоженість і температура повітря.

 

ПРИСТОСУВАННЯ ТВАРИН

до наземно-повітряного середовища:

ПРИСТОСУВАННЯ РОСЛИН

до наземно-повітряного середовища:

• більшість тварин мають добре розвинені органи зору;

• добре орієнтування за допомогою органів чуття: зору, слуху, нюху;

• спілкування за допомогою звуків;

• у спеку тварини ховаються в нори (скорпіон, павуки тарантул і каракурт, ховрахи, миші полівки);

• з нестачею їжі птахи мігрують в придатніші місця (птахи летять у вирій);

• активне переміщення різними способами наземних тварин в пошуках їжі;

• здатність до польоту птахів, комах, летючих мишей;

• дихання киснем атмосфери;

• зимова сплячка, заціпеніння тварин;

• складніша поведінка;

• пристосування до підтримання вологи на сталому рівні;

• підтримання температури тіла (багато теплокровних тварин, гріються на сонці плазуни, взимку збільшення підшерстку звірів та пуху птахів);

• потовиділення для охолодження;

• мешканці мають внутрішню опору для підтримки тіла;

• пристосовані до добового ритму (активні частину доби, в іншу відпочивають).

• пристосування до температурних умов (для зменшення випаровування взимку листяні дерева восени скидають листя, відмирає наземна частина трав);

• у деяких рослин плоди і насіння поширюється вітром або тваринами (кульбаба, липа, реп'ях, птахи розносять насіння, поїдаючи плоди);

• дихання киснем атмосфери;

• рослинність лісу формує яруси;

• пристосування до підтримання вологи на сталому рівні (довге коріння, дрібне листя, колючки в посушливих районах, широке листя у вологих районах);

• ввечері деякі рослини закривають квітки;

• випаровування води з листків для охолодження;

• раннє цвітіння лісових трав;

• спрямування листків до світла, у тіні горизонтальне розташування листків для кращого потрапляння світлових променів. 

 

 

 Форма дзьоба птаха показує, чим він живиться:

• короткий і товстий дзьоб для насіння (снігур, горобець, кури);

• гострий загнутий донизу міцний дзьоб допомагає хижакам розривати здобич (яструб, орел, сова, сокіл);

• довгий прямий, іноді трохи загнутий до гори дзьоб для слизької здобичі – риб, жаб (лелека);

• короткий та широкий для ловлі на льоту комах (ластівка).

 

3) виконай завдання на ст. 71-72  в друкованому зошиті «Природознавство. 5 клас. Робочий зошит» (автор: Янкавець О.О. видавництво «Ранок», 2020 р.)

 

4) виконай тренувальні тести (реєструватися  НЕ треба):

Мобільна гра «Середовища існування» - https://get2school.com.ua/games/u0406/

Мобільна гра «Стрибає, повзає, бігає, літає» - https://get2school.com.ua/games/u0407/

 

!!! Відпочинь, переглядаючи відео:  Жизнь леса за 1,5 минуты - https://www.youtube.com/watch?v=q2q6yCqwbKc

 

Д/з: опрацювати § 40, виконай завдання вебквесту на оцінку за посиланням: https://www.learnis.ru/417324/

Дай відповіді на питання в квест-кімнаті, код дверей – дата уроку, шукайте 10 питань в кімнаті

В зошиті фіксуєте: № питання – буква або номер відповіді (зразок за дверима)

 

docx
Додано
2 березня 2022
Переглядів
1424
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку