Урок № 5
Тема уроку. Чи існує справжнє кохання? ( твір-роздум за повістю
В. Чемериса «Вітька + Галя, або Повість про перше кохання»)
Мета: продовжувати роботу над проблематикою твору, розвивати логічне мислення, уміння аналізувати, оформлювати свої думки на письмі; виховувати загальнолюдські морально-етичні цінності.
Обладнання, наочність: проектор, презентація
Тип уроку: урок розвитку зв’язного мовлення
Хід уроку
Епіграф до уроку
Любити – це не дивитися один на одного.
Любити – це разом дивитися в одному напрямі.
Антуан де Сент-Екзюпері
І. Організаційний момент
ІІ. Повідомлення теми та мети уроку
ІІІ. Перевірка домашнього завдання
1. Хвилинка «мудрих думок» ( учні по черзі зачитують і коментують вислови відомих людей про кохання )
ІV. Мотивація навчальної діяльності
1. Проблемне запитання
Що таке справжнє кохання? Чи існує воно?
2. Перегляд презентації «Перше кохання»
V. Виконання практичних завдань
1. Скласти твір за метафорою до слова кохання
1 рядок-
2 колір -
3 смак -
4 зовнішність -
5 звук -
6 якість переживання -
2. Робота з прислів’ями про кохання
1. Любов сильніше смерті. 2. Хто кохає, той за тим і зітхає. 3. Як гляне – серце в’яне. 4. Коли любиш - так женись, а не любиш – відступись. 5. Засватана – як продана. 6. З коханням не жартують.
3. Бесіда за запитаннями
З уст якого героя звучать ці прислів’я?
Для чого Федько перечитав усі прислів’я про кохання?
Чи по-справжньому закохався Вітька в Галю? Доведіть це.
Чи щирими були його почуття до дівчини?
Чи відповіла йому Галя взаємністю?
Пригадайте твори українських письменників про кохання.
4. Пам’ятка «Як працювати над твором-роздумом»
Продумайте послідовність викладу думок, складіть план майбутнього твору.
У вступі сформулюйте тезу(твердження), яку вам треба довести в основній частині твору.
Обґрунтовуючи твердження, використовуйте переконливі аргументи і докази, наводьте приклади.
Висловіть власне ставлення до порушеної у творі проблеми.
Свої міркування ілюструйте відомими сентенціями, крилатими висловами, прислів’ями та приказками морально-етичної тематики.
Використовуйте слова й сполучення слів, що пов’язують тезу й аргументи, аргументи й висновок: тому що, оскільки, тому, відтак, таким чином, отже та ін.
Завершіть твір-роздум висновком у вигляді побажання, заклику, звернення чи поради.
VІ. Написання творчої роботи
VІІ. Підбиття підсумків уроку
VІІІ. Домашнє завдання
Підготуватися до контрольної роботи за темами «З української прози. Український гумор»
Інтернет-джерела