Тема уроку. « Чудеса Кривого Рогу». Додавання і віднімання дробів з однаковими знаменниками

Про матеріал
Урок має на меті розвивати логічне мислення, пізнавальну активність, увагу, інтерес до математики; допомогти учням усвідомити гордість за своє місто; сприяти формуванню позитивного інтересу до історії рідного міста Кривий Ріг, формувати ціннісне ставлення до себе і культури свого міста; виховувати любов до міста, патріотичне ставлення до міста.
Перегляд файлу

Тема уроку. « Чудеса Кривого Рогу». Додавання і віднімання дробів з однаковими  знаменниками.

 

Мета:

Навчальна: : удосконалювати вміння учнів виконувати додавання і віднімання звичайних дробів з однаковими знаменниками та мішаними числами, дробові частини яких мають однакові знаменники та їх порівняння, розв’язувати                вправи з даної теми.

Розвивальна: розвивати логічне мислення, пізнавальну активність, увагу, інтерес до математики; допомогти учням усвідомити гордість за своє місто; сприяти формуванню позитивного інтересу до історії рідного міста Кривий Ріг.

Виховна: формувати ціннісне ставлення до себе і культури свого міста; виховувати любов до міста, патріотичне ставлення до міста.

Очікуванні результати: учні повинні вміти застосовувати правила дії додавання і віднімання мішаних чисел при розв‘язування вправ,виконувати додавання і віднімання звичайних дробів, виділяти цілу частину із неправильного дробу та перетворювати мішані числа у неправильний дріб,учні повинні отримати позитивні емоції і нові знання від сьогоднішнього уроку.

Обладнання: комп’ютер, мультимедійна презентація.

Тип уроку: урок-екскурсія.

Хід уроку.

І.Організація класу.

    Учні здають зошити з домашньою роботою.

ІІ.Мотивація навчальної діяльності.

http://svitppt.com.ua/images/45/44509/770/img31.jpg         Сьогодні у нас не зовсім звичайний урок математики, ми з вами будемо подорожувати. Мабуть, немає такої людини, яка б не любила подорожі.   

Україна - це прекрасна чудова земля, яка розкинулася на тисячу кілометрів. На такій величезній території і велика різноманітність природи: тут є і гори , і низовини, і височини, і балки, і яри. Як добре, що ми можемо вивчати географію своєї країни подорожуючи. Для своєї подорожі ми обрали місто Кривий Ріг. Квітучий Кривий Ріг - гордість народу, честь України. Це місто, що має значні промислові потужності, величезний науковий потенціал, незрівняні культурні пам’ятки, своєрідні традиції, дивовижні природні куточки. Сучасний Кривий Ріг – це велике індустріальне місто, де розташований один з найбільших в світі металургійних заводів, який посів 6-те місце в світі по виробленню залізорудної  сировини. Місячний обсяг виробництва промислової продукції дорівнює аналогічним показникам столиці України міста Києва. Кривий Ріг – ще й найдовше на нашому континенті місто. Сучасний Кривий Ріг – це місто-богатир. За довжиною місто займає друге місце в світі, поступаючись лише Ванкуверу в Канаді. Загальна довжина трас – 1195 км. Місто витягнулось вздовж Інгульця з півночі на південь на 126км. Багатство міста – не тільки його потужний виробничий комплекс, а й значна мережа закладів освіти, спорту, охорони здоров’я та культури.

       КРИВИЙ РІГ - УНІКАЛЬНЕ МІСТО...

Знаєте про це,чи ні?

Вам відомі 7 чудес світу, а ми сьогодні познайомимось з деякими чудесами Кривого Рогу. 

Під час цієї подорожі  ми повторимо все, що знаємо про звичайні дроби, адже математичні знання необхідні протягом усього життя. Ще давно, більше 2 тис. років тому давньоримський політик, оратор та філософ Марк Туллій Цицерон сказав «Без знання дробів ніхто не може визнавати, що знає математику». Отже, вперед!

 

ІІІ.Актуалізація опорних знань

  1. Повторення теоретичного матеріалу. Усне опитування .

Для того, щоб наш човен поплив, необхідно пригадати все, що ми вивчили про дроби. Отже, починаємо!

  • Що називається чисельником звичайного дробу?
  • Що називається знаменником звичайного дробу?
  • Що показує знаменник ?
  • Що показує чисельник ?
  • Які дроби називаються правильними ?
  • Які дроби називаються неправильними ?
  • Що таке мішане число?
  • Як перетворити мішане число у неправильний дріб?
  •  Як перетворити неправильний дріб у мішане число ?
  • Як порівняти звичайні дроби з однаковими знаменниками ?
  • Як додати звичайні дроби з однаковими знаменниками?
  •  Як відняти звичайні дроби з однаковими знаменниками?

Молодці! Ви добре знаєте всі правила!

Отож ми починаємо.

https://1.bp.blogspot.com/-Nlx_7w8RWLc/VoDYiyUBdsI/AAAAAAAAAF0/uSpbX4lHJtM/s1600/62388984.jpgСке́лі МО́ДРу — це справжній музей під відкритим небом та природний геологічний пам’ятник, який відноситься до природно-заповідного фонду Дніпропетровської області.. Скелі розташовані у Центрально-Міському районі Кривого Рогу Дніпропетровської області, в житломасиві МОДР Площа — 62 га. Являє собою групу скель на схилі долини р. Інгульця, які є фрагментом розрізу Криворізько-Кременчуцької провінції Українського кристалічного щита. Скелі складаються з двох масивів, які називають Великою і Малою Орлинкою.  Особливо нас вразила Скеля «Орлине гніздо,  розташована у селищі Нижня Антонівка.  Її довжина 25 м, а висота змінюється від 1 до 28 м.  Вік верхньої вікової межі порід, визнаний як 2050 млн. років.

 

  1. Усні вправи.

Як швидко лине час! Так швидко, як і наші думки, коли ми починаємо  усно рахувати! Зупинимося на березі «Усної лічби», бо тут є що зробити:

 

а) Назвати правильні та неправильні дроби:

 

 

        б) Обчислити:

 

+ ;           + ;          + ;         2 + 1 ;         3  + 7 ;                          

 

- ;        - ;       15 - 11

 

 

      Молодці, добре рахуєте!

 А ми рухаємося далі, і наша екскурсія продовжується до -

 ще однієї визначної пам'ятки Кривого Рогу, це залізорудний кар'єр Південного гірничо-збагачувального комбінату, один з найбільших в світі, довжина якого складає понад 3 км, ширина - 2,5 км, а глибина досягає 400 м.

https://3.bp.blogspot.com/-xX84gvgUf5s/VoDY1QuZjkI/AAAAAAAAAGA/UQt4vRtzM78/s400/Karer%2BPivnichnogo%2Bgirnichozbagachuvalynogo%2Bkombinatu.jpgТут знаходиться «залізне» серце України. На це варто поглянути! В кар’єрі метушаться 100 тонні вантажівки, котрі здаються на фоні цієї величі просто мурахами, а поїзд на залізниці, котра прокладена тут же, виглядає не більше черв’ячка.

          Кар'єр - це архітектурне творіння, яке постійно розвивається та має складну  систему взаємодії виїмково-навантажувального (екскаватори) і транспортного (самоскиди, конвеєри) обладнання. Він ніколи не стоїть на місці. Подивитися на це рукотворне диво приїжджають туристи з усіх куточків світу. Панорама Кривого Рогу, якою ми милувалися з вершини відвалу за допомогою бінокля справила на нас неабияке враження.

IV. Закріплення вмінь та навичок

    1.Розвязування прикладів на додавання і віднімання звичайних дробів.

№ 1 Виділити цілу частину з неправильного дробу: у зошити записати тільки відповідь

;     ;    

 

№ 2 Розташувати числа в порядку зростання:                                                                   

усно перетворюємо, звіряємося і відповідаємо

;   ;    2 ;   ;   .

№ 3 Обчислити:  записуємо у зошити з коментуванням

+ -

6 + 5

10 - 3 .

 

№ 4 Обчислити значення виразу: розв’язуємо біля дошки

3 - 1 ;      2 + 3 ;         6 - 2 ;    7 + 3

 

https://3.bp.blogspot.com/-_zXnx9PD1QM/VoDZk0oElqI/AAAAAAAAAGI/sNAIZC0cBfo/s400/minmuz.jpgОтож ми продовжуємо і познайомимося з Криворізьким геолого-мінералогічним музеєм, який був заснований в 70-х роках. На даний час в ньому експонуються більше 1700 зразків мінералів, гірських порід і корисних копалин. Звичайно, нас вразила така різноманітність. В музеї є експонати, що характеризують родовища корисних копалин України,  Росії, Білорусії, Казахстану, Узбекистану, Таджикистану, Туркменістану, Киргизстану, Вірменії, Грузії, Азербайджану, Афганістану, Єгипту, Алжиру, Ірану, Австрії, Мадагаскару, В'єтнаму, Японії, Канарських островів. За відносно короткий період існування в науково-дослідному геолого-мінералогічному музеї Криворізького технічного університету створена унікальна в регіоні експозиція. Музей перетворюється в авторитетний науковий, учбовий і просвітницький центр.

    Як багато цікавого ми почули.  А тепер  давайте  зробимо зупинку на березі Точних обчислень..

2.Розвязування рівнянь:

 

 ;   ; усно    

 

 

                                                                                                            письмово

    

 Розв'язування задач

Усно аналізуємо, називаємо дії, самостійно записуємо у зошит

  • На  трьох  полях Широківського району м. Кривого Рогу, загальною площею 79 га  виростили  соняшник.  Площа  першого           га, а площа  другого   на         га  менша.  Знайдіть  площу  третього  поля.

 

 

Анілізуємо, вчитель на дошці записує  коротку умову, по черзі біля дошки діти записують дії

Аналізуємо, рисунок до задачі (вчитель), учні диктують дії, вчитель записує на дошці, повторюють формули руху

        

 

 

 

 

 

 

 

 

 

             Молодці, діти! Ви дуже старанні і розумні, розв’язали стільки рівнянь, задач. А ми знаву повертаємося до нашої подорожі. Садово-паркової родзинкою Кривого Рогу є парк ім. Газети «Правда». Він був заснований в 1932 і вважається найстарішим у місті. Тут росте більше 40 сортів декоративних рослин, серед яких зустрічаються рідкісні види. Основними  пам’ятками парка є старовинні арки, підвісні мости, з яких відкривається приголомшливий вид на перехрестя річок Інгулець і Саксагань, і найчарівніша в Україні «Човникова станція». Звичайно, нам дуже сподобалися  різноманітні атракціони і розваги, були в захваті від мотузкового парку . Це відмінне місце для відпочинку .

https://2.bp.blogspot.com/-tXByF1vGtbw/VoDbRhyVurI/AAAAAAAAAGc/kplXQz5hQY8/s400/arh_009.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

V. Підсумок уроку

- Діти, наша подорож сьогодні закінчилася. Чи сподобалося вам подорожувати?

А що ми повторили на уроці ? Колись давно один мислитель сказав: Людина – як дріб: чисельник – це те, що ми думаємо про себе, знаменник – це те, що люди думають про нас. Я бажаю,  щоб ви були  правильними дробами, берегли рідну природу і жили з нею в гармонії. 

VІ. Домашнє завдання

Учні отримують індивідуальні картки з домашньою самостійною роботою.

Несподівано хтось постукав у двері – це передали з пошти листи від Криворізького ботанічного саду для кожного учня; у листах – запрошення на екскурсію.

 

 

 

 

docx
Додано
27 березня 2020
Переглядів
464
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку