Тема уроку: Додавання і віднімання десяткових дробів.

Про матеріал
Тема уроку: Додавання і віднімання десяткових дробів. Мета уроку: вдосконалювати навички порівняння десяткових дробів, формувати навички додавання і віднімання десяткових дробів, розвивати навички усної лічби, розумову активність, спонукати до творчої роботи на уроці.
Перегляд файлу

Тема  уроку:  Додавання   і   віднімання   десяткових  дробів.

Мета уроку: вдосконалювати навички порівняння десяткових дробів, формувати навички додавання і віднімання десяткових дробів, розвивати навички усної лічби, розумову активність, спонукати до творчої роботи на уроці.

Тип  уроку: урок  застосування  знань,  умінь  і  навичок.

Обладнання: плакати  для  усної  лічби,  картки  із  завданнями.

                   

                       Структура  уроку

І.    Організаційний момент.

ІІ.   Перевірка домашнього завдання.

ІІІ.  Актуалізація опорних знань.

ІV.  Усний рахунок.

V.   Робота в парах.

VI Закріплення матеріалу. Тести

VІІ.  Самостійна робота із взаємоперевіркою.

VІІІ. Робота в парах.

ІX. Робота з підручником.

X.  Задача-рецепт.

XІ.    Гра «Хто швидше».

XІІ.   Підсумок уроку.

XІІІ. Домашнє завдання.

                      Хід  уроку

І. Організаційний  момент

Повідомлення теми, мети уроку.

ІІ. Перевірка домашнього завдання

На екрані зображено правильні відповіді до домашньої роботи.

          №869                                                              №871

 1) 10,5       4) 1,552                                           1) 2,5         4) 42,549

 2)10,35      5) 29,091                                         2) 9,77       5) 3,622      

 3) 20,6       6) 94,500                                        3) 5,22        6) 20,66

   Учні  перевіряють відповіді, одержані в результаті виконання домашнього завдання.

ІІІ. Актуалізація  опорних  знань

                 «Бліц-інтерв’ю»

  1. Який дріб називається десятковим?
  2. Сформулюйте правило порівняння десяткових дробів з різними цілими частинами.
  3. Сформулюйте правило порівняння десяткових дробів з рівними цілими частинами.
  4. Як додати два десяткові дроби?
  5. Скільки властивостей додавання ви знаєте?
  6. Сформулюйте переставну властивість додавання.
  7. Сформулюйте сполучну властивість додавання.

 

ІV. Усний  рахунок

    Учні ланцюжком зачитують і розв’язують приклади:

            1,2 + 2,4 =                                                3,6

            9,7 – 5,1 =                                                4,6

            7,8 – 0,2 =                                                7,6

            4,6 + 3,7 =                                                8,3

            2,5 + 5,5 =                                                8

            5,4 – 2,5 =                                                2,9

            3,9 – 3,7 =                                                0,2

            3,5 + 4,4 =                                                7,9

            4,8 + 3,2 =                                                8

            10 – 2,6 =                                                 7,4

          12,6 – 2,9 =                                            9,7

V. Робота  в  парах

    Учневі 5 класу дали завдання порівняти дроби. Результати його роботи перед вами.

Завдання. Виписати в зошит тільки ті приклади, в яких знак стоїть правильно. Разом з прикладом необхідно переписати і букву в дужках.

      43,04 > 43,10               (а)

      0,5 > 0,49                     (д)

      4,586 < 4,59                 (р)

      34,25 < 35,25               (о)

      68,34 > 68,345             (ш)

      18,263 > 18,2631         (м)

      45,20 = 45,2                 (б)

      342,05 < 342,4             (и)

Зачитайте, яке слово ви одержали в колонці справа (дроби).

VI. Закріплення матеріалу.

Зараз діти ми поділимось на групи. Одна група буде виконувати завдання на комп’ютерах, для цього розроблені тести «Десяткові дроби. Сума і різниця».  (Я на уроках використовую тестову оболонку Тest-W2)

ТЕСТИ

1.Знайти суму 4,3 + 5,9 =

а) 10,2*;  б)9,3;  в)9,9; г)9,12;  д)9.

2.Знайти суму 20 + 7,357 =

а) 27,357*;  б)27;  в)27,3; г)27,35;  д)27,4.

3.Знайти різницю 14,7 – 8,4 =

а) 23,1;  б)6,3*;  в)6,7; г)6,4;  д)6.

4.Знайти різницю 53 – 4,23 =

а)49,23;  б) 49,77;  в)48; г) 52,77;  д)48,77*.

5. Виконати додавання: 38,25 + 21,13 =

а)59,38*;  б) 59;  в)59,13; г) 59,35;  д)59,25.

 6. Виконати додавання: 3,1 + 12,2983 =

а)15;  б) 12,6083;  в)12,2983; г) 12,2914;  д)15,3983*.

7. Розв’язком рівняння   х + 4,83 = 9 є

а)9;  б) 4,83;  в) 4,17; г)8,83;  д)5,17*.

8. Розв’язком рівняння   х -  6,24 = 8,1 є

а)14,34*;  б) 14,86;  в) 1,86; г)14,2;  д)14,04.

9. Записати десятковим дробом 23 цілих 5 десятих

а)235;  б) 23,5*;  в) 23,05; г)2,35;  д)0,235.

10. Записати десятковим дробом 5 цілих 7 десятих 8 сотих

а)5,78*;  б) 57,5;  в) 0,578; г)5,78;  д)578.

Друга група в зошитах  буде розв’язувати приклади на округлення дробів і рівняння.

В – І

В – ІІ

В – ІІІ

Округлити дроби до десятих

Округлити дроби до сотих

Округлити дроби до тисячних

8,75

9,573

7,6581

4,257

5,377

6,0157

12,42

16,8349

13,45891

78,1358

23,1476

38,21356

Розв’язати рівняння

Розв’язати рівняння

Розв’язати рівняння

х + 13,4 = 15,82

х + 24,7 =29,8

10,6 + х = 19,7

20 – х = 12,3

30 – х = 18,3

41– х =21,7

9 – (7,3 – х) = 3,2

14 – (х – 3,25) = 5,7

28 – (х –11,25) = 15,4

(х + 3,6) – 1,3 = 5,8

(х + 3,2) – 1,5 = 4,9

(х + 2,8) – 1,8 = 5,9

 

Третя група виконуватиме на дошці естафетні завдання на порівняння  дробів .

 

В – І

В – ІІ

В – ІІІ

Порівняти дроби

Порівняти дроби

Порівняти дроби

43,1    43,02

34,2     34,09

13,9     14,9

           1,53    1,5

2,7       2,71

45,3     45,05

7        7,197

8,209   8

3,8       3,82

10,4     12,6

14,3      15,1

9,345    9

           25,0     24,999

45,99     46,0

54,998   55,0

          0,59       1,1

1,2          0,56

1,7         0,97

          17         17,0

22,0         22

36,0       36

          39,06    38,98

56,08        55,87

68,78      69,09

 

VIІ. Самостійна  робота  із  взаємоперевіркою

Завдання. Обчислити зручним способом.

                           І  варіант

      а) (3,75 + 0,273) + 0,25                                 4,273

      б) 2,47 + 3,57 + 4,43                                     10,47

      в) 0,9 + (2,78 + 4,1)                                       7,78

      г) (2,143 + 1,74) + 4,857                               8,74

      д) 1,725 + 2,48 + 3,275 + 4,52                      12

                           ІІ  варіант

      а) (2,78 + 1,145) + 2,22                                 6,145

      б) 3,84 + 7,59 + 1,16                                     12,59

      в) 1,7 + (3,48 + 0,3)                                       5,48

      г) (4,287 + 7,38) + 5,713                               17,38

      д) 3,428 + 5,74 + 2,572 + 4,26                      16

Обміняйтеся зошитами, звірте результати з дошкою, поставте оцінку (кожна правильна відповідь 2 бали).

 

VIIІ. Робота  в  парах

Завдання. Результати, одержані обома варіантами при виконанні самостійної роботи, розмістити в порядку зростання.

    Для того, щоб перевірити правильність виконання, кожній відповіді поставимо у відповідність букву.

    Підпишіть під числами букви і прочитайте слово, яке ви одержали.

        І  варіант                                      ІІ  варіант

       4,273       м                                   6,145         т

       10,47       а                                    12,59         и

       7,78         е                                    5,48           а

       8,74         м                                   17,38         а

       12            т                                    16              к

4,273;   5,48;   6,145;   7,78;   8,74;   10,47;   12;   12,59;   16;   17,38 

   м         а          т           е          м          а        т         и         к        а

 

   ІХ. Робота  з  підручником

                                № 942

                      № 944

                                 №946.

   Х. Задача-рецепт

    Для приготування крему слід узяти вершки, сметану і цукрову пудру. Сметана і вершки важать 84,47кг, а цукрова пудра і вершки – 79,31кг. Скільки окремо вершків, сметани і цукрової пудри міститься у 102,08кг крему?

  1.     102,08 – 84,47 = 17,61(кг) пудри
  2.     102,08 – 79,31 = 22,77(кг) сметани
  3.     84,47 – 22,77 = 61,7(кг) вершків

Відповідь: 61,7кг; 22,77кг; 17,61кг

ХІ. Гра  «Хто  швидше»

     Друкуючи завдання, я випадково пропустила в числах коми.

Завдання. Відновити записи.

      52 + 18 = 7

      74 – 24 = 5

      736 – 336 = 4

      725 + 275 = 10

ХІІ. Підсумок  уроку

    Яку тему ми повторили на сьогоднішньому уроці?

    Що вам сподобалося, що не сподобалося на уроці?

    Виставляю оцінки за урок/

  ХІІІ. Домашнє  завдання

  Повторити п.33.  Розв’язати № 943, 945, 947.

 

 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Вишневська Ольга Василівна
    Матеріал логічний, послідовний, якісно поданий
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
24 січня
Переглядів
165
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку