Тема уроку:Київська держава за Володимира Великого.

Про матеріал
Мета уроку: простежити за процесом завершення формування території Київської держави; розкрити суть реформ князя Володимира;визначити прогресивне значення запровадження християнства в Київській державі; простежити за процесом завершення формування території Київської держави; розкрити суть реформ князя Володимира;визначити прогресивне значення запровадження християнства в Київській державі; виховуати в учнів почуття патрітизму, гордості за минуле українського народу .
Зміст слайдів
Номер слайду 1

КИЇВСЬКА ДЕРЖАВА ЗА ВОЛОДИМИРА ВЕЛИКОГО

Номер слайду 2

Мета уроку. Навчальна: простежити за процесом завершення формування території Київської держави; розкрити суть реформ князя Володимира;визначити прогресивне значення запровадження християнства в Київській державіРозвиваюча: розвивати  критичне мислення, вміння аналізувати історичні факти , давати іх оцінку. Виховна: виховувати в учнів почуття патрітизму, гордості за минуле українського народу

Номер слайду 3

ОПОРНІ ПОНЯТТЯ І ДАТИІМПЕРІЯРЕФОРМИМОНОТЕЇЗМХРИСТИЯНСТВО960 -1015 - роки життя Володимира Великого;980р. - початок княжіння Володимира в Києві;988 р. – запровадження християства в Київській державі

Номер слайду 4

План уроку: Завершення формування території Київської держави;Внутрішня та зовнішня політика Володимира Великого;Запровадження християнства.

Номер слайду 5

пригадай! Про кого йде мова?АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ Походить із племені полян. На старокиївській горі засновує місто Київ, яке стає центром об’єднання східнослов’янських племен у єдину державу. Прийняв титул кагана. Здійснив походи на Візантію. Перший київський князь,який прийняв християнство. Підступно захоплює Київ,вбивши київського князя. Розширив владу Києва на землі сусідніх племінних княжінь. Смерть його залишається загадкою для істориків. Олег. Святослав. Ольга. Здійснював військові походи на деревлян та уличів. Збільшив збір данини з населення. Під час збору полюддя знайшов свою смерть. Аскольд. Відомстила за смерть свого чоловіка. Провела низку реформ. Здійснила візит до Константинополя, де прийняла християнство. Майже все життя провів у походах, метою яких було зміцнення Київської держави та розширення її кордонів. Загинув біля порогів Дніпра у битві з печенігами. КийІгор

Номер слайду 6

КИЇВСЬКА ДЕРЖАВАЯкою постає перед нами Київська держава в результаті діяльності даних князів?ПОМІРКУЙМО! Робота в групі

Номер слайду 7

МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІПрочитайте вірш поета Юрія Шкрумеляка “Князь Володимир”. Виберіть слова якими поет дає оцінку діяльності Володимира.. Звав тебе народ ласкавим, Називав теж “Сонцем ясним”,Бо зробив ти край великим,А свій люд багатим, щасним. Ти зібрав всі руські земліВід Кавказу до Карпат –І від моря аж по Волгу. Став “Великий” панувати. Християнську вніс ти віру. У народ – мов цвіт обнови,Що красив нам нашу землю. Світлом правди і любові.І побивши печенігів –Жив з сусідами у згоді,Лад поширював в державіІ добробут у народі. Тож за твого князювання. Край зацвів, як квітка рожі,І за те ти в нас “Великий”,А “Святий” у церкві божій!Проблемне питання уроку: За що князь Володимирбув прозваний Ясним Сонечком, Святим та Великим?

Номер слайду 8

Роки життя: 960-1015 рр. Роки правління: 980-1015 рр. Хронологічна задача. Скільки років було Володимиру на момент, коли він посів князівський престол?

Номер слайду 9

Завершення формування території Київської держави. Роздивіться карту на с. 41 і дайте відповіді на запитання. 1. Землі яких східнослов’янських племінних союзів - предків українців - були приєднані до Київської держави за князя Володимира? 2. Якими річками проходили кордони Русі-України за часів Володимира на заході та на сході, до яких озер простяглися володіння на півночі, яких морів сягнули на півдні? Р Отже, у часи князювання Володимира Великого завершилося формування території Київської держави: визначилися й закріпилися її кордони. На думку сучасних учених, Русь за князя Володимира набула ознак могутньої поліетнічної імперії.Імперія – це держава у складі якої є підкорені інші народи та території

Номер слайду 10

Внутрішня та зовнішня політика Володимира Великого. Управління великими територіями завдавало клопоту князеві. Для поліпшення управління державою Володимир здійснив реформи. Реформи – це докорінні перетворення у різних галузях державного та суспільного життя

Номер слайду 11

За матералом підручника стор.42 – 46 укласти таблицю “Реформи Володимира”{F5 AB1 C69-6 EDB-4 FF4-983 F-18 BD219 EF322} НАЗВА РЕФОРМИ ОСНОВНІ ЗАХОДИАдміністративна реформа. Племінних князів усунули від влади, натомість у найголовніших містах призначив своїх синів і довірених бояр;Військова реформа. Володимир реформував армію: усунув із провідних ролей у дружині варязьких найманців і замінив їх русичами;Оборонна реформа. Створив систему оборони, з потужних дерево-земляних укріплень і низки фортець на південно-східному кордоні Русі, які називали «Змієвими валами»Релігійна реформа. Запровадив християнство. Фінансова реформа. Володимир почав карбувати перші руські монети зі срібла (срібляники) та золота (златникй). Державна символіка. Герб - тризуб

Номер слайду 12

Запровадження християнства «І поставив він кумири (ідоли) на пагорбі, поза двором теремним: Перуна дерев'яного, - а голова його була срібна, а вус - золотий, - і Хорса, і Дажбога, і Стрибога, і Сімаргла, і Мокош. І приносили їм люди жертви, називаючи їх богами, і приводили синів своїх і жертвували їх цим бісам, і оскверняли землю требами своїми. І осквернилася жертвами їхніми земля Руськая і пагорб той». «Повість минулих літ» 1. Чому реформоване язичництво не прижилося в Київській державі й не сприяло зміцненню князівської влади. 2. Визначте ставлення автора твору до подій, які він описує.

Номер слайду 13

{7 DF18680-E054-41 AD-8 BC1-D1 AEF772440 D} ЯЗИЧНИЦЬКА ВІРА ХРИСТИЯНСТВОПОШИРЕННЯПлемінна, територально обмежена Одна зі світових релігій. ПАНТЕОНПоклоніння силам природи, багатьом богам. Поклоніння одному богу. ОРГАНІЗАЦІЯВідсутня чітка релігійна організація. Сувора церковна організація. ДЖЕРЕЛА ВІРИОснова віри – усний міф. Основа віри – священна Біблія Дослідіть таблицю “Відмінності християнської релігії від язичницької віри” й визначте шляхом методу “Прес”: Яку роль відіграло хрещення Русі – позитивну чи негативну? Висновок хрещення Русі в 988 р.: Сприяло зміцненню держави. Сприяло розвитку писемності, зодчества, іконопису. Підвищило міжнародний авторитет Київської Русі. Монотеїзм - віровчення про існування єдиного Бога. Христия́нство — релігія, заснована на вченні Ісуса Христа.

Номер слайду 14

Рефлексія1. Скласти хронологічний ланцюжок “Впровадження християнства на Русі”{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A} 860 Р 957р. 988р.2. Онлайн – вправа кросворд “Володимир Великий”https://learningapps.org/12697687

Номер слайду 15

Підсумок уроку. Отже, спробуємо вирішити наше проблемне завдання: Чому Володимира називали Ясним Сонечком, Святим, Великим?Тому князя Володимира можна дійсно назвати Великим, бо за його правління Київська Русь досягла високого рівня військової могутності, економічного і культурного піднесення, стала врівень з тогочасними європейськими державами.

Номер слайду 16

Домашнє завдання: Опрацювати параграф – 5;2. Скласти історичний портрет князя Володимира Великого за пам’яткою або “сенкан”1-й рядок – Володимир Великий; 2-й рядок – кілька прикметників , які характеризують перший рядок; 3-й рядок – 3 дієслова;4-й рядок – висловлювання суб’єктивного ставлення до теми; 5-й рядок – пишеться знову всього одне слово, яке є узагальненням або висновком.

Номер слайду 17

Номер слайду 18

ВИКОРИСТАНІ ДЖЕРЕЛА:https://www.google.com/search?q=%D0%B2%D0%BE%D0%BB%D0%BE%D0%B4%D0%B8%D0%BC%D0%B8%D1%80+%D0%B2%D0%B5%D0%BB%D0%B8%D0%BA%D0%B8%D0%B9+%D0%BA%D0%B0%D1%80%D1%82%D0%B8%D0%BD%D0%BA%D0%B0 ;https://www.google.com/search?q=%D0%BA%D0%BD%D1%8 F%D0%B7%D1%8 C+%D0%B0%D1%81%D0%BA%D0%BE%D0%BB%D1%8 C%D0%B4+%D0%BA%D0%B0%D1%80%D1%82%D0%B8%D0%BD%D0%BA%D0%B0https://www.google.com/search?q=%D0%BA%D0%BD%D1%8 F%D0%B7%D1%8 C+%D0%BE%D0%BB%D0%B5%D0%B3+%D0%BA%D0%B0%D1%80%D1%82%D0%B8%D0%BD%D0%BA%D0%B0&sca_esv=57https://learningapps.org/index.php?category=9&subcategory=23866&s=https://www.google.com/search?q=%D0%BA%D0%BD%D1%8 F%D0%B3%D0%B8%D0%BD%D1%8 F+%D0%BE%D0%BB%D1%8 C%D0%B3%D0%B0+%D0%BA%D0%B0%D1%80%D1%82%D0%B8%D0%BD%D0%BA%D0%B0&sca_eshttps://uahistory.co/pidruchniki/vlasov-2020-ukraine-history-7-class/6.php

pptx
Додано
2 листопада 2023
Переглядів
483
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку