Тема уроку: Процес обробки деревних матеріалів різанням.

Про матеріал
розвиток світогляду, пам'яті, уваги, просторової уяви; виховання громадянської свідомості та інтересу до праці. 
Перегляд файлу

Тема уроку: Процес обробки деревних матеріалів різанням.

 Мета уроку:

  • розвиток світогляду, пам'яті, уваги, просторової уяви;
  • виховання громадянської свідомості та інтересу до праці. 

Опорні поняття: обробка матеріалів,  різання, пиляння, пилка, полотно, зубці, різці, сила різання.

Об’єкт навчальної діяльності: ножівка, фанера S4.

Обладнання та матеріали: заготовки з фанери або ДВП, ножівки з різними різцями, мультимедіа проектор, електронна презентація.

Тип уроку: Комбінований.

План уроку.

I. Організаційна частина (1-2 хв.)
Рапорт чергового учня.

II. Актуалізація опорних знань та життєвого досвіду учнів (5-7 хв.) (фронтальна бесіда):

  1. Який процес називають розмічанням деталі?
  2. За допомогою якого інструменту розмічають деталі прямокутної форми?
  3. Як розмітити деталі круглої форми? А неправильної форми?

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності: сьогодні на уроці  ми вивчимо способи ручної та механічної обробки деревинних матеріалів, будову та принцип дії ріжучого інструменту; дослідимо співвідношення сили різання та опору різних видів деревини і деревинних матеріалів. Ці знання і уміння стануть нам у нагоді не тільки у подальшому навчанні, а й при виборі ріжучого інструмента для виготовлення будь-якого виробу з деревини.

ІV. Повідомлення теми, мети, завдань уроку:

- одержати загальне уявлення про технологію пиляння;

- вияснити суть різання і пиляння;

- навчитись регулювати силу різання з урахуванням опору матеріалу.

V. Вивчення нового матеріалу за планом (10 - 15 хв.):

  1. Ручна та механічна обробка деревних матеріалів.
  2. Види пилок, принцип їх роботи.
  3. Різання, сила різання.
  4. Пиляння.

Для того, щоб виготовити будь-який виріб з деревинних матеріалів, потрібні інструменти, за допомогою яких можна було б заготовки розрізати, свердлити та обпилювати. Залежно від виду інструмента розрізняють ручну та механічну обробку деревинних матеріалів.

Ручна та механічна обробка деревини матеріалів – це способи обробки, внаслідок яких змінюється форма, зовнішній вигляд і розміри деревинних матеріалів.

Пилка – інструмент для розрізання (розпилювання) різних матеріалів (деревини, металів, пластмас тощо) – металева пластина з численними зубцями на робочій крайці.

Усі пилки будь-якого типу працюють за однаковим принципом. Незалежно від форми робочої поверхні пилки (довге полотно у дворучної пили, полотно, що звужується, в ножівки по дереву), всі вони мають різці у вигляді клину (мал. 38). Звичайний ніж як різальний інструмент має лезо, яке в перерізі має форму клина, у ручної пилки чи дискової пили є багато клинів (різців), розташованих у ряд.

Різання полягає в тому, що під впливом зовнішніх сил різець, який має форму клина, проникає в деревинний матеріал, перерізає волокна й видаляє зайву деревину у вигляді стружки.

Інколи різання може здійснюватись без утворення стружки. Наприклад, у разі розколювання дерев’яного бруса сокирою.

 Велику чи малу силу треба прикласти під час різання залежить зокрема, від форми клину та від його розмірів. Пиляння пилкою з дрібним зубом потребує менше зусиль, при цьому поверхня пропилу утворюється більш гладенькою.

Потрібну для різання силу називають силою різання.

Сила різання залежить від твердості деревних матеріалів кутів загострення різця та вологості деревини.

Пиляння – це операція розділення деревини х матеріалів на частини за допомогою багато різцевого інструмента – пилки.

 

VI. Практична робота (20 хв.)

Вступний інструктаж:

  1. Завдання на практичну роботу: розмітити на заготовках з деревини та деревного матеріалу прямі лінії з напрямком поздовж і поперек волокон. Оберіть інструмент для пиляння та розріжте заготовки за лініями розмітки.
  2. Правила безпеки при використанні ріжучого інструменту.
  3. Правильне положення інструменту при поперечному і поздовжньому пилянні.

Поточний інструктаж: цільові обходи робочих місць з метою запобігання травматизму та надання учням допомоги у процесі виконання практичної роботи.

Заключний інструктаж:

  • аналіз роботи при виконанні практичного завдання: типові помилки та способи їх усунення.
  • оголошення оцінок і їх мотивація.

 

docx
Додано
18 серпня
Переглядів
58
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку