Творчий проєкт : Створюємо новорічні прикраси з дроту власноруч

Про матеріал
Усі обожнюють новорічну атмосферу в школі! Адже вона допомагає нам знаходити спокій, відчувати позитивні емоції та просто отримувати задоволення від очікування свята. А як зробити так, щоб цю атмосферу відчувало якомога більше педагогів та учнів? Досить просто: оздобити школу яскравими та оригінальними прикрасами! Де їх знайти? Створити власними руками, виконавши пропонований проєкт!
Перегляд файлу

Чому створювати новорічні прикраси дійсно цікаво та корисно?

Прогнозовані результати

  •        Теоретичні: школярі зможуть дізнатися про різні етапи проєктування, а також усвідомлять сутність методу фантазування; будуть називати конструкційні матеріали, необхідні для виготовлення запланованого виробу; розрізнятимуть і називатимуть інструменти та пристосування для обробки конструкційних матеріалів; закріплять розуміння необхідності дотримання правил безпечної праці та організації робочого місця.
  •        Практичні: навчаться дотримуватися послідовності етапів проєктної діяльності; будуть застосовувати метод фантазування під час проєктування виробу; проводитимуть мінімаркетингові дослідження для обґрунтування вибору виробу та його конструкційних особливостей; розпізнаватимуть різні конструкційні матеріали; навчаться використовувати у декоративно- прикладній діяльності символіку традиційної орнаментики й кольору.
  •        Пізнавальні: робитимуть висновки про необхідність економного використання конструкційних матеріалів; усвідомлюватимуть важливість дотримання безпечних прийомів праці; зрозуміють практичну та культурну цінність виробу, який виготовляється; сформують уявлення про темпи розвитку техніки.

Необхідні знання

  •        Трудове навчання (5, 6 клас): Основи проєктування, матеріалознавства та технології обробки (ялинкова прикраса, прикраси з бісеру, стрічок, ниток, тощо)
  •        Мистецтво (7 клас): регіональні особливості та символіка різних видів декоративно-прикладного мистецтва; розробка ескізів виробів декоративно-прикладного мистецтва та виконання творчих робіт (розпис, вишивка, витинанка, народна іграшки тощо) з урахуванням традицій.
  •        Природознавство (2 клас): зимові явища у живій та неживій природі; дерева, кущі, трав’янисті рослини взимку; вивчення форми сніжинок.
  •        Образотворче мистецтво (2 клас): початкові уявлення про декоративно-прикладне мистецтво та його засоби виразності; створення «новорічної іграшки», «різдвяних голубків».

 

Усі обожнюють новорічну атмосферу в школі! Адже вона допомагає нам знаходити спокій, відчувати позитивні емоції та просто отримувати задоволення від очікування свята.

А як зробити так, щоб цю атмосферу відчувало якомога більше педагогів та учнів? Досить просто: оздобити школу яскравими та оригінальними прикрасами!

Де їх знайти? Створити власними руками, виконавши пропонований проєкт!

 

Актуальна проблема / проблемне питання

 


«Зима». 13 тиждень НУШ: додаткові матеріали та рекомендації ЬИр5://паигок.сот.иа/ро5І:/2Іта-13-1І2Меп-пи5Ь-(іо(іа1:коуі-таїегіа1і4а-гекотеп(іасі

Трафарет і витинанка: паперові дива для дітей ЬйР5://паигок.сот.иа/ро5І:Ага1аге1:-і-уі1:шапка-рарегоуі-(ііуа-(іІуа-(ііїеу

Крок 1

Підготовчий етап

Ролі та функції учасників проекту

Усі учасники вашої групи будуть брати участь у створенні та представленні новорічних прикрас. Тож пошук ідей для виготовлення поробок, підготовка матеріалів, створення прикрас і оздоблення школи ними будуть проводитися спільно всіма учнями.

Ваше завдання - визначити які саме прикраси буде створювати кожен учень та встановити їх мінімальну кількість (наприклад, кожен член команди може виготовити щонайменше 5 таких виробів). Також кілька учнів можуть об’єднатися для спільного створення великих прикрас (наприклад, паперової гірлянди на ялинку).

Дайте відповідь на запитання

Скільки виробів ви плануєте зробити за час роботи над проєктом?

Чи є у вашій родині прикраси, які передаються з покоління у покоління?

З яких матеріалів вони виготовлені?

 

Критерії оцінювання роботи над проєктом

Для учнів 1-2 класів будуть використовуватися словесні методи оцінювання. Для того, щоб робота вважалася успішною, потрібно:

  •                                                                         бути активним, старанно виконувати свою роботу та допомагати іншим учасникам групи;
  •                                                                         бути самостійним (не просити родичів чи близьких створювати прикраси замість себе);
  •                                                                         бути креативним (не боятися втілювати свої ідеї, експериментувати);
  •                                                                         вчасно та сумлінно створювати новорічні прикраси.

Учні старшого віку (починаючи з третього класу) отримають по дві оцінки: за активність, старанність та співпрацю на всіх етапах роботи (до 12 балів), а також за якість готових новорічних прикрас та їх представлення (до 12 балів).

Потрібні матеріали (іх може бути значно більше, ніж у цьому переліку)

Матеріали з інтернету, мідний та алюмінієвий дріт, кусачки, круглогубці, плоскогубці, оправки, глітер, клей полімерний, лінійка.

Оформлення результатів роботи та презентація

Результатом вашої роботи стане колекція новорічних прикрас, які будуть використані для оздоблення класної кімнати, актової зали чи школи загалом. Після виготовлення їх потрібно використати за призначенням - прикрасити приміщення школи.

Інші школярі (які не брали участі у роботі над проєктом) можуть залишити відгуки щодо якості виготовлених прикрас, обрати найгарніші та найкреативніші вироби.


 

 

https://i9.ytimg.com/vi/VI4DkuybSWM/mq2.jpg?sqp=CIS934sG&rs=AOn4CLBfdMIuRL1FXcgPTyczxMdVWgtEwg

Крок 2

Попросіть дітей не лише шукати інформацію в інтернеті та бібліотеці, а й поцікавитися, які новорічні прикраси подобаються їхнім

родичам і батькам.

Виконайте завдання

  •                      Знайдіть якомога більше корисної інформації, яка допоможе вам створити гарні та оригінальні новорічні прикраси.
  •                      Зберіть корисні візуальні матеріали з теми (покрокові схеми для створення прикрас із дроту, корисні відео та майстер-класи).
  •                      Дізнайтеся, які прикраси традиційно використовували наші предки під час святкування зимових свят.

Виконайте завдання

Укажіть назви інформаційних джерел, які ви збираєтеся використовувати під час своєї роботи.

Перегляньте майстер-клас зі створення прикрас із дроту та знайдіть у інтернеті подібні відеоролики. https://youtu.be/VI4DkuybSWM


Крок 3

Аналітичний етап

Виконайте завдання

Проаналізуйте зібрану інформацію та подумайте, чи вистачить її для виконання проєктної роботи.

За потреби доберіть додаткові джерела інформації.

Визначте, які новорічні прикраси буде створювати ваша група.

Дайте відповідь на запитання

Чи дозволяє зібрана інформація створити достатню кількість якісних та креативних поробок?

Чи зібрали ви всі необхідні матеріали?

Які властивості матеріалів визначають форму виробів?

Як ви плануєте оздобити свої вироби?

Виконайте завдання

Якщо ви зібралися використовувати нові інформаційні джерела, то укажіть їх назви. Це можуть бути книги, журнали, відеоролики тощо.

Виконайте завдання

Укажіть, яку кількість новорічних прикрас ви збираєтеся створити під час проєктної роботи.

 

Крок 4

Практичний етап

Зверніть увагу дітей на те, що вони можуть виконувати й додаткові завдання (якщо це допоможе їм зробити роботу ще кращою).

Допоможіть учням знайти всі необхідні матеріали.

Виконайте завдання

Дізнайтеся у вчителя, які приміщення та які предмети ви зможете прикрашати своїми новорічними поробками (вікна, дошку, ялинку, сходи тощо).

Виконайте завдання

Укажіть щонайменше по 5 різних прикрас, які зібрався створювати кожен учасник вашої групи. Визначте, які саме матеріали будуть потрібні для їх виготовлення.

Виконайте завдання

Укажіть, навіщо люди прикрашають свої оселі та приміщення з нагоди зимових свят?

Дайте відповідь на запитання

Які традиції створення новорічних прикрас в Україні та у вашій місцевості?

Чому для роботи найзручніше використовувати саме мідний та алюмінієвий дріт?

Виконайте завдання

Використовуючи різні джерела (підручники, журнали, відео тощо) створіть новорічні прикраси.

Виконайте завдання

Оздобте своїми новорічними прикрасами шкільні приміщення.

Виконайте завдання

Зробіть висновки від виконаної роботи та поділіться ними з усіма учасниками групи.

 

Крок 5

Презентаційний етап

Виконайте завдання

Представте свої роботи глядачам (вчителям, іншим школярам, батькам) та поясніть, чому ви вирішили створити саме такі поробки.

Відповідайте на запитання глядачів.

Запропонуйте послуги з виготовлення прикрас на замовле


Крок 6

Рефлексійний етап

Запитайте, чи було дітям цікаво виконувати цей проєкт.

Чи виникали у них проблеми під час роботи?

Які завдання було легко виконувати, а які викликали проблеми?

Виконайте завдання:

Сформулюйте висновки щодо виконання роботи.

Дайте відповідь на запитання

Які новорічні прикраси сподобалися вам найбільше? Чому?

Чи були труднощі під час роботи з матеріалами?

Які саме? Як ви їх подолали?

Дайте відповідь на запитання

Чому все ж краще створювати новорічні прикраси власноруч?

Які емоції ви відчуваєте, коли користуєтесь власноруч виготовленими виробами?

Виконайте завдання

Обміняйтеся враженнями від виконаної роботи. Скажіть, яку користь принесла для групи праця кожного з учасників.

Підсумок!

Дізнайтеся оцінки за свою роботу та поспілкуйтеся з учителем.

 

 


 


 


 

docx
Додано
18 серпня
Переглядів
165
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку