Тема уроку "Риби. Життя риб".

Про матеріал
Тема. Риби. Мета. Закріпити і поглибити знання учнів про риб; ознайомити з особливостями будови риб; розвивати спостережливість, мовлення, уміння логічно мислити, робити висновки; виховувати пізнавальний інтерес, дбайливе ставлення до тварин. ХІД УРОКУ І. ОРГАНІЗАЦІЯ КЛАСУ - робочі місця. ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ. 1. ПОГОДА 2. ФРОНТАЛЬНЕ ОПИТУВАННЯ - Яку тему почали вивчати? - До якої природи належать тварини? Чому? - Назвіть групи тварин. - Яку групу тварин ми вже вивчили? - Яка істотна ознака комах? - Яке значення комах у природі? (очищають грунт і воду). ІІІ. ФОРМУВАННЯ НОВИХ ЗНАНЬ. 1. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ, - Чого на Землі більше: води чи суші? - Сьогодні ми продовжимо знайомитись із живою природою. Послухайте загадку. Вона не ходить по землі А живе завжди в воді Плаває під мостиком І виляє хвостиком. (Риба) ВІДЕО 1 - Ми вирушаємо у підводну експедицію для спостереження за рибами. Дізнаємось про місця їх існування, характерні ознаки і будову тіла. 2. АСОЦІАТИВНИЙ КУЩ. - Пропоную працювати і поступово відповідати ось на ці питання 3. Створення проблемної ситуації - У воді живуть багато тварин: краби, молюски, комахи, жаби, риби. - За якими ознаками ми зможемо розпізнавати риб, ви зараз дізнаєтесь склавши пазли. Дві групи. Обговоріть і скажіть з яких частин складається тіло риби. - ВИСНОВОК: з голови, тулуба, хвоста, плавників, луски. - ПЕРЕВІРТЕ за підручником ст. 107 мал. 86 - Що іще потрібно доповнити? Зябри. - Отже на перше питання ми відповіли. ФІЗХВИЛИНКА Раз, два всі пірнають 3,4 виринають 5,6 на воді кріпнуть крильця молоді 7,8 що є сили всі до берега поплили 9,10 обтрусились і за парти опустились. 4. РОЗПОВІДЬ ВЧИТЕЛЯ - Риби живуть у воді. Є риби морські, які живуть у морях і океанах і прісноводні (річки, озера, ставки) - Прочитайте с. 106-107. - Чим дихають? (Можна побачити дихальні рухи: рибки весь час дихають ротом, захоплюючи воду, у них рівномірно піднімаються і опускаються зяброві кришки з боків голови. Чому риби на суші гинуть? Риби дихають киснем, розчиненим у воді, риба дихає тоді, коли зябра омиваються водою) - Чим харчуються? С. 108 3-4 абзац прочитайте. - Яка форма тіла риби? Тіло риби подовжене, стисле з боків, голова переходить в тулуб, шиї немає. Така форма називається обтічна. - Як же риби розмножуються? Прочитайте картки. Як тільки зійде крига на водоймах, риба піднімається із зимувальних ям угору. Наближається період розмноження-нерест. Протягом нересту риби змінюють свій зовнішній вигляд. Забарвлення самців стає яскравішим. Більшість риб після нересту кидають свою ікру напризволяще. З ікринок з’являються личинки, які згодом стають мальками. Дуже багато ікри, личинок і мальків гине, тому риби відкладають її величезну кількість. - Гра ПАВУТИНКА. Що я знаю про риб. ІV. ПІДСУМОК УРОКУ 1. Робота в зошиті. С.37 - Отже які істотні ознаки риби? - Морські риби- - Прісноводні запишете вдома - А хто знає чи вміє риба говорити? (Для допитливих) - АСОЦІАТИВНИЙ КУЩ. - А хто з вас знає де іще живе риба?(акваріум) - Д.з. - Група А-с.106-109, риби в акваріумі, З. 37 - Група Б- с.106-109, 2 загадки про риб, З с 37 ДОДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ МОРСЬКІ ПРІСНОВОДНІ РИБИ Чим дихають? Де мешкають? Як розмножуються? Яка форма тіла? Чим харчуються? Чим вкрите тіло? Луска Водоймах Зябри(киснем, розчиненим у воді) Обтічна Ікра Рослиноїдні Всеїдні Хижі Водойми 25 000 видів риб У рибі багато жирних кислот, які значно знижують ризик серцево-судинних захворювань. Крім того, в риб’ячому жирі містяться вітаміни А, D і Е, які необхідні для зміцнення кісток і м’язів, для росту організму. У 100 грамахм’ясарибиміститься 0,2 міліграма йоду, що становить добову дозу для людини. Крім того, рибувикористовують для виготовлення кормового борошна для годуванняхудоби, а з відходіврибноїпромисловостівиготовляютьмінеральнідобрива. Як тільки зійде крига на водоймах, риба піднімається із зимувальних ям угору. Наближається період розмноження-нерест. Протягом нересту риби змінюють свій зовнішній вигляд. Забарвлення самців стає яскравішим. Більшість риб після нересту кидають свою ікру напризволяще. З ікринок з’являються личинки, які згодом стають мальками. Дуже багато ікри, личинок і мальків гине, тому риби відкладають її величезну кількість. Як тільки зійде крига на водоймах, риба піднімається із зимувальних ям угору. Наближається період розмноження-нерест. Протягом нересту риби змінюють свій зовнішній вигляд. Забарвлення самців стає яскравішим. Більшість риб після нересту кидають свою ікру напризволяще. З ікринок з’являються личинки, які згодом стають мальками. Дуже багато ікри, личинок і мальків гине, тому риби відкладають її величезну кількість. Як тільки зійде крига на водоймах, риба піднімається із зимувальних ям угору. Наближається період розмноження-нерест. Протягом нересту риби змінюють свій зовнішній вигляд. Забарвлення самців стає яскравішим. Більшість риб після нересту кидають свою ікру напризволяще. З ікринок з’являються личинки, які згодом стають мальками. Дуже багато ікри, личинок і мальків гине, тому риби відкладають її величезну кількість. Як тільки зійде крига на водоймах, риба піднімається із зимувальних ям угору. Наближається період розмноження-нерест. Протягом нересту риби змінюють свій зовнішній вигляд. Забарвлення самців стає яскравішим. Більшість риб після нересту кидають свою ікру напризволяще. З ікринок з’являються личинки, які згодом стають мальками. Дуже багато ікри, личинок і мальків гине, тому риби відкладають її величезну кількість. Як тільки зійде крига на водоймах, риба піднімається із зимувальних ям угору. Наближається період розмноження-нерест. Протягом нересту риби змінюють свій зовнішній вигляд. Забарвлення самців стає яскравішим. Більшість риб після нересту кидають свою ікру напризволяще. З ікринок з’являються личинки, які згодом стають мальками. Дуже багато ікри, личинок і мальків гине, тому риби відкладають її величезну кількість. Як тільки зійде крига на водоймах, риба піднімається із зимувальних ям угору. Наближається період розмноження-нерест. Протягом нересту риби змінюють свій зовнішній вигляд. Забарвлення самців стає яскравішим. Більшість риб після нересту кидають свою ікру напризволяще. З ікринок з’являються личинки, які згодом стають мальками. Дуже багато ікри, личинок і мальків гине, тому риби відкладають її величезну кількість. Як тільки зійде крига на водоймах, риба піднімається із зимувальних ям угору. Наближається період розмноження-нерест. Протягом нересту риби змінюють свій зовнішній вигляд. Забарвлення самців стає яскравішим. Більшість риб після нересту кидають свою ікру напризволяще. З ікринок з’являються личинки, які згодом стають мальками. Дуже багато ікри, личинок і мальків гине, тому риби відкладають її величезну кількість. акула скат оселедець тріска риба-меч риба-їжак щука карась окунь лящ сом карп краснопірка
Перегляд файлу

Тема. Риби.

Мета. Закріпити і поглибити знання учнів про риб; ознайомити з особливостями будови риб; розвивати спостережливість, мовлення, уміння логічно мислити, робити висновки; виховувати пізнавальний інтерес, дбайливе ставлення до тварин.

ХІД УРОКУ

І. ОРГАНІЗАЦІЯ КЛАСУ

- робочі місця.

ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ.

  1. ПОГОДА
  2. ФРОНТАЛЬНЕ ОПИТУВАННЯ
  • Яку тему почали вивчати?
  • До якої природи належать тварини? Чому?
  • Назвіть групи тварин.
  • Яку групу тварин ми вже вивчили?
  • Яка істотна ознака комах?
  • Яке значення комах у природі? (очищають грунт і воду).

ІІІ. ФОРМУВАННЯ НОВИХ ЗНАНЬ.

  1. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ,
  • Чого на Землі більше: води чи суші?
  • Сьогодні ми продовжимо знайомитись із живою природою. Послухайте загадку.

Вона не ходить по землі

А живе завжди в воді

Плаває під мостиком

І виляє хвостиком. (Риба)

ВІДЕО 1

  • Ми вирушаємо у підводну експедицію для спостереження за рибами. Дізнаємось про місця їх існування, характерні ознаки і будову тіла.
  1. АСОЦІАТИВНИЙ КУЩ.
  • Пропоную працювати і поступово відповідати ось на ці питання
  1. Створення проблемної ситуації
  • У воді живуть багато тварин: краби, молюски, комахи, жаби, риби.
  • За якими ознаками ми зможемо розпізнавати риб, ви зараз дізнаєтесь склавши пазли. Дві групи. Обговоріть і скажіть з яких частин складається тіло риби.
  • ВИСНОВОК: з голови, тулуба, хвоста, плавників, луски.
  • ПЕРЕВІРТЕ за підручником ст. 107 мал. 86
  • Що іще потрібно доповнити? Зябри.
  • Отже на перше питання ми відповіли.

ФІЗХВИЛИНКА

Раз, два всі пірнають

3,4 виринають

5,6 на воді кріпнуть крильця молоді

7,8 що є сили всі до берега поплили

9,10 обтрусились і за парти опустились.

  1. РОЗПОВІДЬ ВЧИТЕЛЯ
  • Риби живуть у воді. Є риби морські, які живуть у морях і океанах і прісноводні (річки, озера, ставки)
  • Прочитайте с. 106-107.
  • Чим дихають? (Можна побачити дихальні рухи: рибки весь час дихають ротом, захоплюючи воду, у них рівномірно піднімаються і опускаються зяброві кришки з боків голови. Чому риби на суші гинуть? Риби дихають киснем, розчиненим у воді, риба дихає тоді, коли зябра омиваються водою)
  • Чим харчуються? С. 108 3-4 абзац прочитайте.
  • Яка форма тіла риби? Тіло риби подовжене, стисле з боків, голова переходить в тулуб, шиї немає. Така форма називається обтічна.
  • Як же риби розмножуються? Прочитайте картки.

Як тільки зійде крига на водоймах, риба піднімається із зимувальних ям угору. Наближається період розмноження-нерест. Протягом нересту риби змінюють свій зовнішній вигляд. Забарвлення самців стає яскравішим. Більшість риб після нересту кидають свою ікру напризволяще. З ікринок з’являються личинки, які згодом стають мальками. Дуже багато ікри, личинок і мальків гине, тому риби відкладають її величезну кількість.

  • Гра ПАВУТИНКА. Що я знаю про риб.

ІV. ПІДСУМОК УРОКУ

  1. Робота в зошиті. С.37
  • Отже які істотні ознаки риби?
  • Морські риби-
  • Прісноводні запишете вдома
  • А хто знає чи вміє риба говорити? (Для допитливих)
  • АСОЦІАТИВНИЙ КУЩ.
  • А хто з вас знає де іще живе риба?(акваріум)
  • Д.з.
  • Група А-с.106-109, риби в акваріумі, З. 37
  • Група Б- с.106-109, 2 загадки про риб, З с 37

 

ДОДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ

МОРСЬКІ

ПРІСНОВОДНІ

РИБИ

Чим дихають?

Де мешкають?

Як розмножуються?

Яка форма тіла?

Чим харчуються?

Чим вкрите тіло?

Луска

Водоймах

Зябри(киснем, розчиненим у воді)

Обтічна

Ікра

Рослиноїдні Всеїдні

Хижі

Водойми

 

 

 

 

 

 

 

 

25 000 видів риб

У рибі багато жирних кислот, які значно знижують ризик серцево-судинних захворювань. Крім того, в риб’ячому жирі містяться вітаміни А, D і Е, які необхідні для зміцнення кісток і м’язів, для росту організму. У 100 грамахм’ясарибиміститься 0,2 міліграма йоду, що становить добову дозу для людини.  Крім того, рибувикористовують для виготовлення кормового борошна для годуванняхудоби, а з відходіврибноїпромисловостівиготовляютьмінеральнідобрива.

 

 

 

Як тільки зійде крига на водоймах, риба піднімається із зимувальних ям угору. Наближається період розмноження-нерест. Протягом нересту риби змінюють свій зовнішній вигляд. Забарвлення самців стає яскравішим. Більшість риб після нересту кидають свою ікру напризволяще. З ікринок з’являються личинки, які згодом стають мальками. Дуже багато ікри, личинок і мальків гине, тому риби відкладають її величезну кількість.

 

Як тільки зійде крига на водоймах, риба піднімається із зимувальних ям угору. Наближається період розмноження-нерест. Протягом нересту риби змінюють свій зовнішній вигляд. Забарвлення самців стає яскравішим. Більшість риб після нересту кидають свою ікру напризволяще. З ікринок з’являються личинки, які згодом стають мальками. Дуже багато ікри, личинок і мальків гине, тому риби відкладають її величезну кількість.

 

 

 

Як тільки зійде крига на водоймах, риба піднімається із зимувальних ям угору. Наближається період розмноження-нерест. Протягом нересту риби змінюють свій зовнішній вигляд. Забарвлення самців стає яскравішим. Більшість риб після нересту кидають свою ікру напризволяще. З ікринок з’являються личинки, які згодом стають мальками. Дуже багато ікри, личинок і мальків гине, тому риби відкладають її величезну кількість.

 

 

Як тільки зійде крига на водоймах, риба піднімається із зимувальних ям угору. Наближається період розмноження-нерест. Протягом нересту риби змінюють свій зовнішній вигляд. Забарвлення самців стає яскравішим. Більшість риб після нересту кидають свою ікру напризволяще. З ікринок з’являються личинки, які згодом стають мальками. Дуже багато ікри, личинок і мальків гине, тому риби відкладають її величезну кількість.

 

Як тільки зійде крига на водоймах, риба піднімається із зимувальних ям угору. Наближається період розмноження-нерест. Протягом нересту риби змінюють свій зовнішній вигляд. Забарвлення самців стає яскравішим. Більшість риб після нересту кидають свою ікру напризволяще. З ікринок з’являються личинки, які згодом стають мальками. Дуже багато ікри, личинок і мальків гине, тому риби відкладають її величезну кількість.

 

 

Як тільки зійде крига на водоймах, риба піднімається із зимувальних ям угору. Наближається період розмноження-нерест. Протягом нересту риби змінюють свій зовнішній вигляд. Забарвлення самців стає яскравішим. Більшість риб після нересту кидають свою ікру напризволяще. З ікринок з’являються личинки, які згодом стають мальками. Дуже багато ікри, личинок і мальків гине, тому риби відкладають її величезну кількість.

 

Як тільки зійде крига на водоймах, риба піднімається із зимувальних ям угору. Наближається період розмноження-нерест. Протягом нересту риби змінюють свій зовнішній вигляд. Забарвлення самців стає яскравішим. Більшість риб після нересту кидають свою ікру напризволяще. З ікринок з’являються личинки, які згодом стають мальками. Дуже багато ікри, личинок і мальків гине, тому риби відкладають її величезну кількість.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

акула скат   оселедець  тріска 

риба-меч 

риба-їжак

щука карась  окунь   лящ   сом  карп краснопірка

 

docx
Пов’язані теми
Природознавство, Розробки уроків
Інкл
Додано
24 січня 2023
Переглядів
183
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку