Тема місяця: Світ невидимий?
Тема уроку: Які невидимі зв’язки є у природі?
Мета: Зясувати, які невидимі зв’язки є у природі, дослідити їх; проаналізувати як зміни у природі впливають на життя людини; продовжити працювати з Lego; продовжити розвивати вміння працювати у групах, критичне мислення, вміння презентувати свою роботу; виховувати дослідницький інтерес.
Методично-дидактичне забезпечення: відео презентація, робочий зошит «Я досліджую світ», конструктор ЛЕГО, аудіо запис дятла, матеріали для роботи в групах.
Ранкове коло
-
Привітання.
-
Доброго ранку, Кирило.
-
Доброго ранку, Данило.
Пісня «Новий день»
-
Привітання з цеглинками (створення башти дружби)
Ми створили башту дружби, яка буде символом нашої співпраці.
-
Враження дня (лотерея)
-
Вчора виграш в лотерею отримав ………... Саме він зараз представить нам роботу, яку ми виконували (з лего).
-
Вчора у нас був насичений пізнавальний урок.
На уроці Я досліджую світ ми створювали і презентували лепбуки з теми «Лікарські рослини», працювали в групах, розв’язували задачі, додавали і віднімали трицифрові числа, досліджували дієслова.
Дякую за увагу.
-
Дякую. Пропоную обрати наступного переможця, який буде представляти нам проект вражень вчорашнього уроку.
-
А зараз давайте дізнаємося, яка ж сьогодні погода?
-
Синоптики
-
Сьогодні 4 березня, середа. На дворі сонячна погода, опадів немає, вітер помірний 5 м/с, температура повітря + 11.
-
А взагалі, сьогодні прогноз погоди в Академічній гімназії, а точніше у 3-Г класі переважатиме хороша, приємна погода у вигляді позитивного настрою, цікавих і творчих відповідей, опади тільки у вигляді піднятих рук.
-
Рекомендації від синоптиків на сьогодні: Нехай проблеми та незгоди не роблять вам в житті погоди.
-
Дякуємо за оптимістичний прогноз.
-
Гра з числом 4
-
Охарактеризуйте число 4.
-
Назвіть вирази на ділення, результатом яких буде число 4.
-
Інформація вчителя
-
У цей день було вперше приготовано морозиво.
-
У цей день американський винахідник Еміль Берлінер створив мікрофон.
-
Іменини сьогодні відзначають Богдан, Євген, Максим, Макар.
-
А ще у Нашого Максима сьогодні день народження. Давайте його привітаємо.
-
Новини дня:
-
Сьогодні у нас буде підсумковий урок з теми «Світ невидимий», попрацюємо за планом.
-
Вправа «Так чи ні».
-
Фізкультхвилинка.
-
Робота з килимками.
-
Робота в групах.
-
Вправа «Налаштуй свій мозок».
-
Рефлексія «Мапа тіла».
-
Скарбничка успіху.
-
Обмін інформацією Вправа «Так чи ні»
-
Подорожник – це лікарська рослина.
-
Одеська область знаходиться на півночі України.
-
Вилково називають «Українською Венецією».
-
Ланцюг живлення ще називають харчовим ланцюгом.
-
Ланцюги живлення складаються зі споживачів.
-
Одещина омивається Азовським морем.
-
Через Одеську область протікає річка Дніпро.
-
Бьордери – це люди, які спостерігають за птахами.
-
Фізкультхвилинка (пересідання на стільчиках)
-
Ми з вами відпочили, а тепер пропоную перейти до нашого класу і розпочати роботу в групах. Запрошую красу нашого класу - дівчаток. Запрошую гордість і силу нашого класу - хлопчиків. (музика)
-
Вправа з килимками
-
Пропоную виконати вправу з килимками, активізувати розумову діяльність.
274-270=4 жовта
352-350=2 червона
700:100=7 блакитна
100:10=10 синя
250:50=5 помаранчева
900:300=3 зелена
-
Перевірте комбінацію на слайді.
Молодці, ви готові працювати далі.
На роботу в групі ви маєте 10 хвилин. Сигналом закінчення будуть пісочні годинники, будьте уважні.
-
Робота в групах
1 група (схема кругообігу води у природі з цифрами)
Сонце, водойми, пара, хмара, опади, ґрунт.
-
Розв’яжіть задачу, встановивши правильну послідовність (комбінаторна задача).
-
Відновіть схему.
-
Які невидимі зв’язки є на зображеній схемі?
Задача:
-
Синя розташована над жовтою.
-
Сусіди жовтої синя і зелена.
-
Помаранчева між синьою і блакитною.
-
Червона не остання.
Ключ:
-
Блакитна – водойма.
-
Червона – сонце.
-
Синя – хмара.
-
Жовта – опади.
-
Помаранчева – пара.
-
Зелена – грунт.
2 група
Аудіофайл (звук дятла), інформація про дятла з виразами, ланцюжок живлення на платформах (дерево, короїд, дятел).
-
Прослухайте аудіофайл.
-
Висловіть припущення, кого ви почули.
-
Перевірте своє припущення, розшифрувавши слово.
-
Встановіть ланцюжок живлення, використовуючи Легосістем.
-
Презентуйте свою роботу.
1: Всього налічується близько 75 – 50 різновидів дятлів, розміри яких варіюються від 15 до 53 сантиметрів. У фауні України рід представляють всього 25 : 5 видів: малий, середній, звичайний, білоспинний та сирійськийдятли.
2: Найбільшим представником виду вважається американський королівський дятел, довжина яког оможе досягати до 5 * 2+3 сантиметрів.
3: Самим маленьким вважається карликовий дятел, довжина якого не перевищує х : 2=4сантиметрів.
4: Поведінка жолудевого дятла цікава тим, що за
Осінь він здатний виконати близько360 + 40 отворів, у кожен з яких він кладе по жолудю.
5: Великий плямистий дятел не задовольняється личинками і комахами, він нерідко живиться яйцями інших птахів і навіть вже маленькими пташенятами.
3 група
Робота з календарем погоди (погода на місяць).
Побудова діаграми (сонячні, похмурі, дощові дні).
-
Розгляньте прогноз погоди.
-
Побудуйте діаграму з лего у такій відповідності:
Сонячні дні
Похмурі дні
Опади
-
Зробіть висновок. Яких днів найбільше? Яких найменше?
-
Чи зможете ви вирушити на прогулянку ……… березня?
-
Як зміна погоди впливає на плани людини?
4 група
Англійська (ланцюжок живлення).
Вправа «Налаштуй свій мозок».
Презентація робіт
Запитання до групи:
-
Які емоції у вас викликала співпраця у групі?
Запитання до класу:
-
Про які зв’язки у природі ви дізналися від першої групи?
2 група «Науковці»
Запитання до групи:
-
Чи комфортно вам працювалося?
Запитання до класу:
-
Про які зв’язки у природі ви дізналися від другої групи?
3 група «Синоптики»
Запитання до групи:
-
Як вам працювалося у групі?
Запитання до класу:
-
Як впливає зміна погоди на плани людини?
4 група «English explorers»
Рефлексія
Вправа «Мапа тіла»
-
Мене змусило задуматися те, що зміна погоди може вплинути на мою прогулянку на вихідних.
-
Сьогодні мене розважила вправа «Налаштуй свій мозок».
-
Мені не хотілося б повертатися до труднощів, які сьогодні виникали.
-
Із собою я хочу взяти корисну інформацію про кругообіг води у природі, ланцюжки живлення і ще багато цікавого матеріалу з теми «Світ невидимий».
Формувальне оцінювання «Скарбничка успіху»
Пісня «А життя є»