Патріотичний квест для учнів 3 класу
«Відкрий для себе Україну»
Підготували:
вчителі початкових класів
Овруцького ЗЗСО І-ІІІ ступенів № 3
Мистецька Лариса Леонідівна,
Осінська Світлана Миколаївна
МЕТА: поглиблювати знання учнів про культуру, звичаї, традиції, розширити поняття про єдність, незалежність і суверенність нашої держави, сприяти формуванню національної самосвідомості школярів; розвивати в учнів активну громадянську позицію щодо єдиної, цілісної держави; виховувати патріотичні почуття до рідного краю.
ОБЛАДНАННЯ: карта України, українські краєвиди, малюнки дітей, Конституція України, зображення державних символів, вишиті рушники, емблеми, стрічки, конверти й аркуші із завданнями.
Учитель. Сьогодні я пропоную вам здійснити подорож у формі квесту. Чи знаєте ви, що таке квест?
Квест – це спортивно-інтелектуальне змагання, основою якого є послідовне виконання командами або окремими гравцями заздалегідь підготовлених завдань. А подорожувати ми будемо надзвичайною, чарівною країною. Якою саме – ви зараз скажете, відгадавши кросворд
|
г |
о |
|
|
|
||
о |
д |
|
ж |
||||
в |
е |
к |
у |
||||
з |
|
е |
с |
и |
д |
р |
|
У |
К |
Р |
А |
Ї |
Н |
А |
|
б |
а |
л |
|
в |
і |
в |
|
р |
р |
а |
|
п |
е |
||
|
п |
|
р |
л |
|||
а |
о |
ь |
|||||
т |
|
|
|
||||
и |
|
||||||
1.Найбільший звір.( Зубр)
2.Назва гір на заході України. (Карпати)
3.Найвища гора Українських Карпатах.( Говерла)
4.Місто порт на узбережжі Чорного моря.(Одеса)
5.Столиця України.( Київ)
6.Найбільша річка України. (Дніпро)
7.Найбільший птах України. (Журавель)
Ви матимете змогу показати свої знання про Україну. Вас чекають завдання на 8 станціях.
- Отже кожна команда отримає маршрутний лист зі станціями і по моїй команді починає рухатися.
- За кожне правильно виконане завдання ви отримаєте смайлики, які складатимете в конверт.
- Після виконання всіх завдань ми знову збираємось разом і нагородимо переможців. Зараз поділимося на команди. Витягніть з чарівного відеречка емблему-квіточку своєї команди. Оберіть командира.
( відповідно до назви команди: барвінок, соняшник, мак, калина)
(Діляться на команди та обирають капітана)
- Команди готові? Ну, що ж всім зрозуміло завдання. Отже на старт! Увага! Почали!
(Кожна група отримує маршрутний лист. Учитель повідомляє учням про те, що за правильне виконання завдань, на кожній станції вони отримають смайлики-жетони)
Учитель. Наш безмежний любий край!
Жовте поле, синє небо!
Україно! Зустрічай!
Ми вже їдемо до тебе!
Команди, швидко всі шикуйтеся!
На Україну помилуйтеся:
Погляньте на міста й річки -
На карті як блакитні стрічки!
Крутії гори, ліси та села,
Мов пісня, щира та весела!
Тож я наказую, хлоп’ята,
Наш прапор міцно вам тримати,
Щоб завжди ми були щасливі
Та Україну всі любили!
Тож ви завдання перше прочитайте
І разом у квест, у подорож рушайте!
Діти розгадують 6 ребусів: калина, козак, герб, рушник, прапор, Україна – 6 жетонів.
Витягують по дві картки «Визначні місця України», знайомляться з матеріалом на картках. Показують на карті видатні місця і розповідають про них – 8 жетонів.
Реве та стогне Дніпр широкий,
Сердитий вітер завива,
Додолу верби гне високі,
Горами хвилю підійма. (Тарас Шевченко)
-А як ми називаємо Тараса Шевченка? Правильно, Кобзарем. Підкажіть-но мені, хто такі кобзарі?
2. Доповнити вірші, вставляючи останнє слово:
Ми дуже любим весь наш край,
І любим У_______ (Україну),
Її лани, зелений гай,
В саду рясну _______ (калину).
Там соловейко навесні
Співає між _______ (гілками),
Та й ми співаємо _______ (пісні) –
Змагається він з нами!
М.Познанська
Інтерактивна гра «Дешифрувальник»
– На картках записані зашифровані прислів’я, а розшифруєте ви їх за допомогою вправи «Дешифрувальник». І не тільки розшифруєте, а ще й поясните їх зміст.
номуКож имла явос ростона - Кожному мила своя сторона.
зеБ тьківБанищи маєне динилю - Без Батьківщини немає людини.
Аз оїсвм рамєк рцесе литьбо - За своїм краєм серце болить.
ожнеК райк аєм всій чайвиз - Кожен край має свій звичай.
іднаР емзля і в жніме илам - Рідна земля і в жмені мила.
Скласти пазли 6 страв: борщ, вареники, голубці, деруни, сало, пампушки – 6 жетонів
Діти знаходять пари споріднених слів, поєднують їх стрілочками та позначають спільну частину – 7 жетонів.
Отримують шаблони паспортів та матеріали для виготовлення паспорта – 7 балів (охайність, правильність)
Діти розв’язують вирази і складають слово, розташовуючи літери в правильній послідовності.
45+35 66+34 91+4
63-21 60+13
12+37 32+15
49 |
73 |
42 |
47 |
100 |
80 |
95 |
Р |
А |
У |
К |
А |
Н |
Ї |
Підсумок
Бесіда.
Кожна людина — патріот своєї держави, її свідомий громадянин.
- Як ви розумієте значення слова «патріот»? (Патріот — це людина, яка любить свою Вітчизну, віддана своєму народові.)
- А що означає слово «громадянин»? (Громадянин — той, хто належить до постійного населення якої небудь держави, користується її правами і виконує обов’язки, встановлені законами цієї держави. Кожний справжній громадянин — це патріот, який працює на благо своєї країни, бореться за її незалежність, щастя і процвітання.)
- Чи може школяр відчувати себе справжнім громадянином своєї Вітчизни, її патріотом? Що для цього треба робити? (Головне завдання школярів — оволодівати знаннями, щоб у майбутньому давати користь своїй країні.)
Заключне слово вчителя.
– Сьогодні, на жаль, нам доводиться захищати свою незалежність та єдність. Та українці сильній і незалежний народ. Про це свідчить історія. Ми впевнені, що в нашій країні завжди пануватиме мир та спокій.
- А зараз послухаємо вірші про Україну у вашому виконання, за бажанням. (декламують вірші)
Нагородження.
Додаток 1 Маршрутні листи
Команда «Барвінок»
№ п/п |
Зупинка |
Відмітка |
Кількість балів |
1 |
«Ребусна» |
|
|
2 |
«Знайди пару» |
|
|
3 |
«Карта України» |
|
|
4 |
«Збери слово» |
|
|
5 |
«Поетична» |
|
|
6 |
«Диво калинове, рідна наша мова » |
|
|
7 |
«Паспорт українця» |
|
|
8 |
«Вгадай страву» |
|
|
Команда «Мак»
№ п/п |
Зупинка |
Відмітка |
Кількість балів |
1 |
«Знайди пару» |
|
|
2 |
«Ребусна» |
|
|
3 |
«Збери слово» |
|
|
4 |
«Карта України» |
|
|
5 |
«Диво калинове, рідна наша мова » |
|
|
6 |
«Поетична» |
|
|
7 |
«Вгадай страву» |
|
|
8 |
«Паспорт українця» |
|
|
Команда «Соняшник»
№ п/п |
Зупинка |
Відмітка |
Кількість балів |
1 |
«Карта України» |
|
|
2 |
«Збери слово» |
|
|
3 |
«Поетична» |
|
|
4 |
«Диво калинове, рідна наша мова » |
|
|
5 |
«Паспорт українця» |
|
|
6 |
«Вгадай страву» |
|
|
7 |
«Ребусна» |
|
|
8 |
«Знайди пару» |
|
|
Команда «Калина»
№ п/п |
Зупинка |
Відмітка |
Кількість балів |
1 |
«Збери слово» |
|
|
2 |
«Карта України» |
|
|
3 |
«Диво калинове, рідна наша мова » |
|
|
4 |
«Поетична» |
|
|
5 |
«Вгадай страву» |
|
|
6 |
«Паспорт українця» |
|
|
7 |
«Знайди пару» |
|
|
8 |
«Ребусна» |
|
|