Тема уроку: Виготовлення спідниці. Обробка виточок, складок, защипів, підрізів

Про матеріал

Розробка уроку виробничого навчання за професією "Кравець" 1 курс, 2 розряд

Перегляд файлу

                                                    ПЛАН УРОКУ

Тема програми: Виготовлення жіночої спідниці.

Тема уроку: Обробка виточок, складок, защипів, підрізів

Мета уроку:

а) навчальна – навчитися технологічно правильно виконувати обробку виточок, складок, защипів, підрізів

б) розвивальна розвивати акуратність у роботі, сприяти формуванню і розвитку самостійності, цілеспрямованості, організованості.

в) виховна виховувати в учнів естетичний смак, терпеливість, любов до обраної професії.

Тип уроку: урок з формувань професійних умінь та навичок.

Вид уроку: урок – пояснення з одноразовим показом трудових прийомів.

Дидактичне забезпечення (друковане, наочне тощо): Борецька Є. П. «Технологія виготовлення  одягу», журнали «Бурда», «Ательє», інструкційно – технологічні карти, зразки виробів, картки контролю, картки дефектів.

Матеріально технічне забезпечення (матеріали, обладнання, пристрої тощо): універсальні швейні машини, машина 51 кл., лекала, лінійка, ножиці, голка, крейда, прасувальний стіл з праскою, сантиметрова стрічка, нитки білі, кольорові, ножиці, деталі крою.

Міжпредметні зв'язки: охорона праці, технологія, конструювання, матеріалознавство, художнє оформлення костюма, спец малювання.

Методи навчання: пояснення, демонстрація прийомів або вправ виконання операцій.

Навчально-виробничі роботи: виготовлення поясних виробів.

Форма організації навчальної діяльності учнів: індивідуально - колективна.

Література: Борецька Є. П. «Технологія виготовлення  одягу», А. Т. Труханова «Технологія виготовлення одягу».

Хід уроку

І. Організаційна частина (~5хв):

-         перевірка наявності учнів: кількість 12 чол.

-         перевірка готовності учнів до уроку: учні готові до уроку.

-         допуск з техніки безпеки: допущено учнів в кількості 12 чол..

ІІ. Вступний інструктаж (~40хв):

2.1. Повідомлення теми програми.

2.2. Повідомлення теми уроку.

2.3. Повідомлення мети уроку.

2.4. Відновлення в пам’яті учнів теоретичних відомостей:

Фронтальне опитування. Запитання до учнів:

 Для повторення раніше вивченого матеріалу згадайте:

-         Які деталі крою потрібні для виготовлення жіночої спідниці?

-         Які припуски потрібно дати для обробки деталей спідниці?

Повторення правил техніки безпеки при виконанні ручних, машинних, ВТО робіт.

2.5. Виклад нового матеріалу:

Розрповідь

1. Обробка виточок.

Виточки служать для того, щоб надати виробу бажаної форми відповідно до статури.

У легкому одязі виточки нерозрізні.

Виточки, що розташованi вiд зрiзу, розмiчають з виворiтної сторони деталi по допомiжному лекалу трьома лiнiями, а тi, що знаходяться всерединi деталi, розмiчають чотирма лiнiями.

Послідовність обробки виточки:

Пояснення.

1. Накладiть допомiжне лекало на виворiтну сторону основної деталi, вирiвнюючи краї лекала з верхнiми зрiзами деталi.

2. Позначте крейдою мiсце розташування виточки по допомiжному лекалу.

3. Знiмiть допомiжне лекало i вiзуально перевiрте якiсть конструктивних лiнiй виточки: середньої лiнії, конструктивної лiнії та лiнiї, що обмежує кiнець виточки.

4. Складiть виточку по середнiй лiнiї.

5. Зшийте виточку по конструктивнiй лiнії. Подiбно до першої, зшийте другу виточку. Пам’ятайте: виточку зшивають від широкого кінця до вузького, закінчуючи закріпкою або зводячи нанівець.

Розповідь.

Дефекти, які виникають при обробці виточок:

-         не однакова довжина виточок (продовжити довжину виточок);

-         на однакова ширина виточок (розпороти і зшити виточки однаково);

-         не зпрасована слабина у кінці виточок ( зпрасувати слабину у кінці виточок);

-         виточка не зведена нанівець (розпороти виточку і зшити, кінець виточки звести нанівець).

2. Обробка складок.

1. Назначити складку. З виворотного боку трьома лініями.

2. Зметати складку. Деталь перегнути по позначеній лінії лицьовим боком  у середину.

3. Зшити складку, закінчити строчку біля позначеної лінії.

4. Запрасувати складку.

Розповідь.

Дефекти, які виникають при обробці складок:

-         не однакова довжина складок (продовжити довжину складок);

3. Обробка защипів.

1. Розмістити защипи.

2. Прострочити защипи.

Дефекти, які виникають при обробці защипів:

-         не однакова довжина защипів (продовжити довжину защипів);

  1. Обробка підрізів.

Підріз – різновид виточки а також елемент оздоблення. Один зріз підрізу зазвичай довший за інший, тобто має припуск для зборки або складок.

1. По довгій стороні підрізу прокласти дві строчки для утворення зборок. 2. Після утворення зборок сторони підрізу повинні бути рівними.

3. Скласти деталі лицьовою стороною всередину і зшити швом шириною 0,7 см, у кінці розрізу шов звести нанівець, закінчуючи строчку на 1 см від кінця розрізу виточки.

4. Обметати припуск на шов.

5. Запрасувати шов.

6. Прокласти оздоблювальну строчку.

Дефекти, які виникають при обробці підрізів:

-         не однакова довжина підрізів (продовжити довжину підрізів);

2.6.Перевірка якості засвоєння учнями нового матеріалу.

Бесіда, фронтальне опитування:

Отже підіб’ємо підсумок сьогоднішнього уроку. Що ми сьогодні вивчили?

      - теоретичного матеріалу;

Розказати послідовність розкрою виробу?

      - трудових прийомів;

      - способів виправлення можливих дефектів.

2.7. Повідомлення учням денного завдання.

Сьогодні ви повинні технологічно правильно виконати обробку виточок, складок, защипів, підрізів.

2.8. Пропоную учням зайняти робочі місця.

ІІІ – Поточний інструктаж (~270хв):.

3 .1. Перевірка організації робочих місць учнів і своєчасності початку роботи.

3. 2. Перевірка правильності виконання трудових прийомів.

3.3. Перевірка дотримання учнями безпечних умов праці

3.4. Перевірка дотримання ТУ виконання роботи.

3.5. Проведення індивідуальних інструктажів з учнями.

3.6. Перевірка якості роботи і виконання денного завдання.

ІV – Заключний інструктаж (~20хв):.

4.1. Підведення підсумків роботи за день.

4.2. Повідомлення учням оцінок.

 Відмічаю кращих учнів та повідомляю оцінки.

4.3. Аналіз типових помилок, які виникли під час виконання денного завдання.

Назвати основні недоліки, які виникли під час виконання робіт та їх проаналізувати.

Назвати способи виправлення дефектів.

4.4. Разом з учнями визначаємо кращі роботи.

4.5. Повідомлення домашнього завдання

 

 

docx
Пов’язані теми
Розробки уроків
Додано
23 жовтня 2023
Переглядів
284
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку