Тема: Узагальнюючий урок про слова - назви предметів.
Мета: повторити і поглибити знання учнів про слова, які є назвами предметів; удосконалювати вміння розпізнавати їх серед інших слів, будувати з ними речення; збагачувати словниковий запас учнів, розширювати уміння працювати зі словником; розвивати творчу уяву, навички діалогічного і монологічного мовлення; виховувати любов та бережливе ставлення до природи рідного краю.
Обладнання: малюнки із зображенням тваринок - учнів Лісової школи; загадки; лист, який надійшов від Сови; картки-завдання для роботи в групах, шаблони-листи для подарунків; презентації для виконання робіт,навчальне відео.
Хід уроку
I. Організація учнів до уроку.
Чи цікаво вам дізнатись
Що сьогодні може статись?
Ну то всядьтеся зручніше
попрацюємо скоріше.
II. Повідомлення теми і мети уроку.
(Зачитується лист.)
Дорогі другокласники!
Терміново відлітаю у відрядження. Учні –звірята щойно отримали домашнє завдання. Без мене вони не зможуть впоратися з ним. Прошу вас, допомогти їм.
Потрапити до казкового лісу і вийти з нього вам допоможуть ваші знання .Вони і відкриють чи закриють чарівні ворота. Але пам’ятайте ворота відчиняться лише тим хто знає іменники. Поспішайте, часу лише один урок.
Тітонька Сова – вчитель Лісової школи.
- Допоможемо?
Давайте зробимо так: допоможемо звірятам і закріпимо наші знання про іменники
III. Узагальнення і систематизація знань
З собою в дорогу візьмемо увагу,старанність,знання та дружбу. Щоб потрапити до казкового лісу треба згадати на які питання відповідають іменники . А допоможе нам в цьому гра .
Гра Хто? Що? З сигнальними картками.
Вчитель показує малюнки,а учні сигналізують кубиками Лего (хто?,що?)
МАЛЮНКИ:
Мешканців лісу та рослин лісу.
Молодці! Ви всі впорались. Ось ворота відчинились. Ми у лісі опинились.
1. Каліграфічна хвилинка.
В казковий ліс потрапили вперше. Що запам’ятати нашу подорож, давайте відкриємо свої зошити і запишемо число і класна робота.
- Відкрийте зошити,пропускаємо один робочий рядок ,на наступному записуємо по середині число, класна робота.
Скільки літер у слові ЛІС?
Скільки звуків в цьому слові?
Яка перша буква?
Давайте її і запишемо.
Лл
(каліграфічне написання літери великої і маленької з поясненням)
-Пригадайте три іменника,які починаються на літеру «л», пов’язані з лісом.
Ліс,лісник ,лисиця…
-Скажіть навіщо потрібен ліс?
З давніх-давен люди вважали дерева своїми братами і сестрами,ставилися до них з повагою та любов’ю. Було великим гріхом скривдити дерево,зламати гілку,обірвати цвіт. Ліс потрібно берегти ,і він розкриє перед вами все,чим багатий і корисний.
Ліс – могутнє джерело кисню.
-Якщо лісів буде більше,рослин в них буде більше,тварин в них буде більше. Буде гірше чи краще ? Ось і ми давайте за допомогою гри,примножимо лісове багатство.
Гра «Один - багато»
Вчитель кидає м’яч називаючи слово в однині,а учні повинні повернути м’яч,змінивши його так,щоб воно означало багато предметів.
Лисиця –лисиці кущ- кущі
Ведмідь –ведмеді дерево- дерева
Ялина - ялини олень-олені
Гриб-гриби
Тваринка ,якій потрібно допомогти мешкає в лісі і дуже полюбляє лісові ласощі. А хто це,дізнаєтесь відгадавши загадку.
Очі сяють, як намисто,
Мов дві цяточки вогнисті.
В неї хата гарна, тиха,
Взимку повненька горіхів.
В лісі любить вона жити.
Відгадайте, хто це, діти? (Білка)
Вона дуже поспішала до нас, і розсипала всі горішки із завданням.
Давайте зберемо горішки і складемо речення.
Але пам’ятаєте
Речення має закінчену думку.
В кінці ставиться….? (крапка)
А початок пишемо з ..(великої букви)
-Запишіть складене речення в зошит.
- Підкресліть слово про кого говориться в реченні.
Білочка зимує в теплому дуплі.
- Білочка дарує вам лісовий подарунок –кошик з горішками,за вашу гарну роботу.
Хвилинка-цікавинка СЛАЙД
Білочка, готуючись до зими, висушує до двох тисяч грибів. Вона вміє дуже швидко їсти: з соснової шишки виїдає насіння за 1,5 хв. А живе ця тваринка близько трьох років. У білочки чудова пам'ять. Ховає запаси не лише в дупло, але й під ялинку, інші дерева. І добре запам'ятовує ці схованки.
Для кого ж наступне завдання Сови?
Гляньте, друзі, на горбочок,
Дивний котиться клубочок -
Гратися із ним не сміх,
Захиститься від усіх,
Колючками обпече
І до лісу втече, (їжачок)
Знаєте навіщо у їжачка спинка вкрита голочками?.Вони надійно захищають його від ворогів. У випадку небезпеки він швидко згортається у колючий клубок. А ще голочки використовує їжачок для перенесення матеріалу,для будівництва свого гнізда. З приходом холодів залазить до свого гніздечка,яке влаштовує під корінням дерев і впадає в сплячку.
Їжачку Сова дала завдання ще до морозів, заселити в будиночки іменники.
Гра – вправа «ЗАСЕЛИ БУДИНОЧКИ» в парах.
Перед вами 10 карток зі словами, і два будинки.
Один будиночок має назву «хто?», в нього ви маєте заселити іменники , які відповідатимуть на питання «хто?», а в другий маєте заселити іменники ,які відповідатимуть на питання «що?»
Слова : снігур, синиця, дятел, ведмідь, пекар, хлопчик, ліс, сонце, тополя, посуд, сосна, ялина,росте,стрибають.
- Давайте перевіримо ваші роботи. (Учні зачитують перший будинок,другий будинок.)
Назвіть слова ,які не потрапили до будинків. Чому?
- Як розселяли слова? (жива і нежива істота)
- Зачитайте в будиночках назви птахів,які зимують. В який будинок ви їх заселили?
- Зачитайте назви дерев,які не скидають листя взимку. В якому будинку оселилися?
За вашу допомогу їжачок пригощає вас своїми ласощами, і запрошує вас відпочити.
Фізкультхвилинка відео - ролик «сонечко»
Молодці діти ! Ви були активні і дружні.
Щоб з`явився наступний мешканець лісу з завданням потрібно його відгадати.
Я маленький, я вухатий,
Сірий,білий ,волохатий.
Я стрибаю ,я тікаю,
Дуже куций хвостик маю.
(Зайчик) (малюнок зайчика)
І справді, маючи стільки ворогів, зайці вже б давно всі зникли.
Але вони продовжують існувати лише завдяки великій плодючості.
Два-три рази на рік (в теплу пору року) зайчиха просто в траві народжує 3-8 зайченят. Вони народжуються зрячими і вкритими густою шерстю.
Нагодувавши малят молоком, мати залишає їх, проте тримається неподалік. Почувши крик зайченяти, вона поспішає йому на допомогу Малих тварин відганяє, а увагу великих відвертає на себе. Будь-яка зайчиха, зустрівши на своєму шляху чужих зайченят, обов'язково їх нагодує. Це дуже важливо для бездомних малят. Ростуть зайченята дуже швидко.
Влітку ,восени і навесні хутро у зайчика біле ,що допомагає йому ховатись у кущах,між деревами. На зиму хутро стає білим,густим і теплим. Воно і зігріває його,робить майже непомітним на снігу.Ось чому і загадку про нього таку в народі склали. Влітку - сірий , взимку- білий.
Творча робота над текстом. Робота з підручником. С 70 Вправа 3.
Боязливий зайчик повинен прочитати текст.(Читання для себе)
Спритному Зайчикові Сова дала вивчити вірш. Але Зайчик в снігових заметах розгубив слова-іменники. Допоможемо відновити вірш?(Робота в групах)
На землі сніжок лежить,
Зайчик по сніжку біжить,
мерзнуть вушка, мерзнуть лапки,
без калошок і без шапки.
Ми воралися з завданням? За гарну роботу зайчик теж віддячив вам щирим словом «Дякую»
Виховний момент.(Письмо для себе)
Подарунками може буди не лише іграшка,цукерки або якісь речі. Гарними подарунками може бути все, що подаруємо комусь від душі, з побажанням добра і щастя. Сьогодні лісові мешканці теж дякували вам і дарували свої подарунки. Приємно отримувати їх? А ще приємніше їх дарувати. Кому б ви подарували подарунок?
На парті лежать у вас листочки. З одного боку напишіть назву подарунка а з іншого кому цей подарунок. Потім ви опустите до чарівного мішечка і лісові мешканці віднесуть його до Діда Мороза ,який вже почав готуватись до новорічного свята. І я впевнена, він обов’язково виконає ваші побажання.
IV. Підсумок уроку.
Ми виконали всі завдання і, відгукнувшись на прохання Сови допомогли учням лісової школи. А зараз час закрити чарівні ворота казкового лісу. А допоможуть нам ваші знання ,які ви отримала під час уроку.
Гра «ВІРЮ не ВІРЮ»
(Я називаю судження, якщо учні вважають його правильним, то плескають в долоні. Якщо неправильним – тупають ногами.)
- Слова ,які позначають назву предметів і відповідають на питання Де? Як? називаються іменниками.
- Іменники це : вітер,сонце,ліс і дощ
- Хто ? Людина, Хто? Тварина, Хто? Учитель ? Хто ? ведмідь
- Слова які називають предмет і відповідають на питання Хто?, Що?- це іменники.
Ворота закрились. Подорож скінчилась. Дякую вам за вашу роботу. Я вважаю ,вам буде що розповісти цікаве вашим друзям,батькам про нашу подорож.
.
снігур синиця дятел ведмідь пекар хлопчик ліс сонце тополя посуд сосна ялина росте стрибають
снігур синиця дятел ведмідь пекар хлопчик ліс сонце тополя посуд сосна ялина росте стрибають
снігур синиця дятел ведмідь пекар хлопчик ліс сонце тополя посуд сосна ялина росте стрибають
снігур синиця дятел ведмідь пекар хлопчик ліс сонце тополя посуд сосна ялина росте стрибають
Хто? |
Що? |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Хто? |
Що? |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Хто? |
Що? |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Хто? |
Що? |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|